HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 165 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 65 115 155 163 164 165 166 167 175 215 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.921 - 4.950 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #4921
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rautajalka Katso viesti

    - Paikalla halvinta Tourney kökköä. Mistä tilata sopivat laadukkaammat etu- ja takavaihtajat ? ( 8- vaihtajakin käynee ? ) Onhan noita nettikauppoja, mutta mistä tiedän mikä malli sopii ts. toimii minulla ?
    - Revoshiftit voinee korvata liipasinmallisilla ? Käykö olemassa olevat vaijerit sellaisenaan ?
    RevoShitit heivattu mäkeen ja tilalle asennettu liipasin malliset. Vaihto sujui kivuttomasti koska uusissa oli vaijeritkin valmiina. Vanhat pois ja uudet tilalle. Kaikki vaihteetkin löytyvät vielä...

    Uusi etu- ja takavaihtaja tilattu ( alivio ) ja toivotaan, että niidenkin asennus sujuu ongelmitta. Myös jarrut vaihtuu hieman laadukkaampiin.

    Osien vaihtamisen järkevyydestä saa kaikki besserwisserit olla tykönään mitä mieltä hyvänsä. Jos ei ole ( lähes ) selvään kysymykseen asiallista vastausta, kannattaa pitää mölyt mahassaan.

  2. #4922
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.172
    Käyhän 11-lehtiset maantiepakat normi maastonapaan?


  3. #4923
    noniinno Guest
    ^no ei yleensä. 11-lehtinen pakka on 1.8mm leveämpi. Vapaarattaan runko oltava 11 ready.

  4. #4924
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukkanen Katso viesti
    Kiitos Pexxi ja mpesu. Tuo mpesun linkkaama tuote on nimen perusteella Shimanon Tiagraan tai Soraan. Toisaalta tuo Campan BR-VL600 näyttää myös samalta. Shimanoon sopivia tarvikevalmistajien tuotteita on saatavilla murto-osalla Campa-hinnoista.

    Kysymys: Onko noissa Tiagra / Sora -paloissa mitään riskiä yhteensopivuusongelmista? Eli voiko ruuvien paksuus / pituus mahdollisesti olla väärä (ei mene jarrulänkien aukoista läpi tms.)? Tai pala onkin paksumpi?

    Vai onko notoorinen seikka, että nää sopii iloisesti yhteen ilman rälläkkää? Anteeksi, jos on tyhmä kysymys, mutta kun ei todellakaan ole kokemusta (nimimerkillä samat palat vuodesta -03).
    Moroo, juu siis sora palat sopii vaikka ultegran jarrulänkiin ja tiagran palat sataviitos jarruihin. Toi nimeäminen on vaan shimanon tapa kertoa palan laatu & hintaluokka. Kiinnitysmekanismi on kaikissa sama.

  5. #4925
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^...11-lehtinen pakka on 1.8mm leveämpi. Vapaarattaan runko oltava 11 ready.
    Entäpä jos on ready Shimanon 11-maastopakalle niin onko ready myös Shimpan/Sramin 11-speed maantiepakoille?


  6. #4926
    Ei oo. Shimanon 11s maastopakka on samanlevyinen kuin 10s, kun taas SRAM/Shimano 11s maantiepakka on leveempi.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #4927
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.172
    Ookoo, kiitokset noniinnonille* ja TMo:lle... se on sitten joku valinta tehtävä. Jompi kumpi, mutta kumpi

    *vaikeasti taivutettava, meniköhän edes oikein...


  8. #4928
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Mistä kannattaisi kysellä eastonin havoc navan conversiopalikoita? 135x12->142x12

  9. #4929
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Новосибирск
    Viestit
    520
    Tuli ostettua uudet Mavic Open Pro-kiekot (hub Shimano 105 FH-5800, compatability: Shimano 7-/8-/9-/10-/11-speed) maantiepyörään. Ongelmaksi muodostui takapakan (Shimano Tiagra CS-4600, 12x30T) kiristäminen. Kiristämisen jälkeen takapakan kolme pienintä ratas jää heilumaan. Tarvitseeko takapakan alle asentaa jokin spacer vai onko syynä joku muu ongelma?
    Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.

  10. #4930
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautaperse Katso viesti
    Tuli ostettua uudet Mavic Open Pro-kiekot (hub Shimano 105 FH-5800, compatability: Shimano 7-/8-/9-/10-/11-speed) maantiepyörään. Ongelmaksi muodostui takapakan (Shimano Tiagra CS-4600, 12x30T) kiristäminen. Kiristämisen jälkeen takapakan kolme pienintä ratas jää heilumaan. Tarvitseeko takapakan alle asentaa jokin spacer vai onko syynä joku muu ongelma?
    Veijo Shimano mainitsee dokumentaatiossaan (si.shimano.com) seuraavaa:
    "Note:
    When installing a 10-gear cassette other than CS-4600 to FH-9000 / FH-6800, install the included 1.85 mm low spacer and the 1.0
    mm spacer included with the cassette at the positions indicated in the illustration.
    For CS-4600, install only the 1.85 mm low spacer. (The 1.0 mm spacer is not necessary.)"

    Kuvassa speisseri on luonnollisesti pakan alla. Sama pätee varmaan 5800-sarjalaiseen eli tuo 1,85 mm speisseri pitäisi sinne pakan alle jostain kehitellä. Olisi varmaankin pitänyt tulla navan/tässä tapauksessa kiekon mukana.

  11. #4931
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Новосибирск
    Viestit
    520
    Kiitos nopeasta vastauksesta. Kiekon mukana ei tullut spaceria. Edellisessä kiekossa, jossa tuo em. takapakka oli aiemmin kiinni oli mukana läpinäkyvä muovinen suojalevy. Ilmeisesti hoiti tuon spacerin tehtävän? Muovinen suojalevy ei valitettavasti istu uuteen kiekkoon, tiheämmän pinnauksen vuoksi. Täytyy käydä kysymässä spaceria, jostain kivijalasta.
    Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.

  12. #4932
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Ei se muovilevy mitään spacerin virkaa hoitanut vaan suojaa pinnoja jos ketju jostain syystä putoaa isoimmalta rattaalta pinnoihin.
    Ne spacerit on samannäköisiä kuin irtorattaiden väliin tulevat spacerit ainoastaan niiden leveys vaihtelee ja niissä ei tartte hammastusta joka vastaa vapaarataaseen.

  13. #4933
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juipp4 Katso viesti
    Mistä kannattaisi kysellä eastonin havoc navan conversiopalikoita? 135x12->142x12
    Ihan ensimmäiseksi minä kyselisin Hi5Bikes:sta.


  14. #4934
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Puhelu yläfemmaan ei tuottanut tulosta.
    Joten napa ja vapaaretas palasiksi, putsaus ja tiskille osien kanssa. Löytyihän sieltä, tuli samalla hommattua uudet lakrut vapaarattaaseen ja napaan. Jäi päria stefaa vaille jotka tulee myöhemmin.
    Kiitos Jaakko vinkistä.

  15. #4935
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    Maantievaihtajissa on edessä kaks ratasta mutta kahvassa 3 napsua. Se välinapsu "trimmaa" vaihtajaa parempaan asentoon jos ketju hankaa etuhäkkiin ketjun ollessa takana pienimmillä rattailla. Voisiko MJH:n casessa kyse olla tästä samasta? Itse en maastolaitteita tunne, kuhan arvailen.
    Myös isommalta eturattaalta pystyy vaihtajaa trimmaamaan inan vasemmalle, jos ketju on takana isommilla rattailla ja alkaa hankaamaan.

  16. #4936
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Länsi-Naantali
    Viestit
    96
    Mistäköhän täältä Turun seudulta löytäisi sellaisen palikan, joka estää jarrupalojen ulostulon hydraulisista jarruista, kun kiekko ei ole paikallaan?

  17. #4937
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pena57 Katso viesti
    Mistäköhän täältä Turun seudulta löytäisi sellaisen palikan, joka estää jarrupalojen ulostulon hydraulisista jarruista, kun kiekko ei ole paikallaan?
    Minä olen käyttänyt puisen pyykkipojan puolikasta, jota tarpeen mukaan olen veistänyt ohuemmaksi. Ei ole kallis, eikä harmita kun hukkuu.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  18. #4938
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Minä olen käyttänyt puisen pyykkipojan puolikasta, jota tarpeen mukaan olen veistänyt ohuemmaksi. Ei ole kallis, eikä harmita kun hukkuu.
    Toinen hyvä vaihtoehto on leikata pahvilaatikosta sopivan kokoisia paloja jarrupalojen tai mäntien väliin.
    Still rides with 26er

  19. #4939
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Länsi-Naantali
    Viestit
    96
    Kiitos, niin minäkin aattelin, että itte vaan värkkään. Taidan räpeltää alumiinista jonkin palan, ja nippareilla kiinni, ans kattoo

  20. #4940
    Kysymys sähköpyörän kontrolliyksikköön liittyen.

    Löytyi tämmöinen manuaali netistä http://vacano.de/BAFANG/Manual%20C965.pdf

    Kyseinen näyttö on täysin identtinen mikä omassa pyörässäni on ulkoisesti ja kaikkien asetuksien osalta myös. Ainoana erona on, että oman pyöräni näytössä lukee Bafangin sijaan Intelligent ja mikään noista "oikeista" asetusvalikoista missä voi vaihtaa km/h --> mph, säätää pyörän tuumakokoa tai taustavalon asetuksia, niin sinne ei pääse. Onkohan tämä Intelligent nyt kuitenkin joku muu aparaatti ja onkohan siitä vaan nuo asetukset blokattu? Vai pääseekö sinne joillain muilla näppäinkomennoilla. Moottori pyörässä on tuo Bafangin 8fun. Houkuttais päästä vähän asetuksia viilaamaan

  21. #4941
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Krossariin meinasin 1x10 setupia ja 11-36 pakkaa. Riittääkö lyhythäkkinen vaihtaja (X9), jos eteen tulee ovaaliratas?

  22. #4942
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Saattaa hyvinnii riittää, mulla on krampussissa ovaalietunen, takana 11-36 Supershort Saintin tahdittamana. Ketiun pituuden on syytä olla just eikä melkein.
    Shimaani muokkasi tätä : 09.09.2015 at 19.48 Syy: Your mileage may vary. :-)

  23. #4943
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Kuinkahan tällaiset pedaalit kiristetään ?

    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...6-black-460288

    Kun niissä ei ole tuota samanlaista kiristyshommaa akselissa kuin näissä.

    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...7325/wg_id-432

  24. #4944
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Kuusiokolosta akselin päästä

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  25. #4945
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Pärjäänkö yhdellä rasvalla, ja millä, jos on tarkoitus hiilikuiturungon ympärille rakentaa pyörä? Satulatolpalle löytyy jo tahnaa, mutta meneekö head setit, bottom bracketit yms. samalla rasvalla vai pitääkö olla eri kräämit? White Lightening Crystal? Shimano Anti Seize? Vai onko TF2 Bike Grease with teflon rasvojen hesusteippi?

  26. #4946
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Yksi riittää. Ilman lithiumia tuoteselosteessa niin köy kaikkeen.

  27. #4947
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    211
    Toimiiko sramin 10 takapakka shimanon SLX 10-vaihtajalla? Toisin sanoen onkohan shimban ja sramin maasto vaihtajissa saman pituinen vaihtoliike? Onpas helppo keksiä sanoja tähän kysymykseen...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #4948
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Toimii .

  29. #4949
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Osaako kukaan sanoa mitä eroa on canyonin 2015 mallin grand canyon cf slx rungolla ja 2016 mallin grand canyon cf sl rungolla? En löytänyt sivuilta että tuota cf slx mallia tehtäisiin 2016 kaudelle.
    Respect is not given, it is taken.

  30. #4950
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Onko kellään suosituksia suht halpoihin (max. 40e) ja edes kohtalaisiin in-ear -nappikuulokkeisiin? Muutamia malleja katsellut, mutta tuo 1,2 metrin johto taitaa olla auttamatta liian lyhyt.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •