ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 71 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 171 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #2101
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mulla on ykkösläskissä Answeri, retkiläskissä Alu OG ja vaimon läskissä Alu OG
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  2. #2102
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    [ot] Ai mää sain viimeiset kuituOG tangot? Kävipä tuuuri [/ot]
    Shimaani muokkasi tätä : 08.09.2015 at 14.47 Syy: Varaston arvo nousi taas.... :-D

  3. #2103
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Lisäkevennystä Liteen.



    Tanko 203g (vakio 278g)
    Tolppa 243g (vakio 357g)
    Niin hyvin mainostit, että on näköjään tangot jo myyty
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  4. #2104
    Kiitos paljon tuosta tankovinkistä. Eli jos ymmärsin oikein, niin ulkomaan tilaustavaraa nuo molemmat vaihtoehdot ja ei ihan hetkessä saa? Minulle varmaan riittäisi se On-onen OG malli tällaiseen tätiajeluun ja taisi ollakin vaimoilla käytössä Mutta miten se vaihtoehto, että sen kannattimen vaihtaa? Osaisiko joku sanoa jotain arviota millaista kannattaisi etsiä, koska eipä minulla ole hajuakaan minkä mittainen siinä nyt on. Ja onko jotain muuta huomioitavaa? Löytyykö täältä jotain fatbikes for dummies-ryhmää, kun kyllähän näitä kysymyksiä tahtoo tulla esiin..

  5. #2105
    ^Tää koko foorumi on meidän tekemä ja meitä varten. Jokainen on opetellu nää asiat joskus, joten meitä uusia autetaan kyll hyvin joka remmissä, mutt läski-spesifistä tekniikka kyselyä voi laittaa vaikka tuonne

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...TechTalk-ketju

    Eikä kannata säikähtää, jos ei ymmärrä alkuun vastauksista mitn, kysyy vaan lisää, ett mitä hlvettiä tuo suomeks on, nii kyll vastauksia tulee

  6. #2106
    Kiitos Mattia Tuttavapiiristä kun ei löydy alan harrastajia lukuunottamatta yhtä kaverin kaveria, paikallinen pyöräilyn erikoisliike ei oikein ottanut minun fattiasiaa vakavissaan, niin täältä olen sitten tietoa etsinyt. Ja ihan hyvin sitä kyllä on löytynyt, kun olen palstoja selannut.

  7. #2107
    ^Harvassa ne pyöräkaupat onkin, joissa läski on yhtä vakava ja totinen asia ku täällä

    Oikeesti. Ei löydy maasta kovin montaa pyöräkauppiasta, joka pystyy omakohtaisella kokemuksella kertomaan mikä kikotin toimii missäkin tilanteessa. Täältä taas löytyy tyyppejä, jotka on olleet epäilyttäviä heti läskipyöräilyn rantautumisesta Suomeen asti. Sellasii jotka oikeesti jumppaa noiden vekottimien kanssa päivittäin ja jotka on jo unohtaneet uutuudet paljon ennen ku normiharrastaja niistä edes kuulee

  8. #2108
    Ei taida tavan pyöräkauppias ehtiä erikoistua. Läski on edelleen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pyöräliikkeissä enemmän kuriositeetti kuin profiilituote. Joskus kuunnellut liikkeissä myyjän ja ostajan välisiä keskusteluja ihan vahingossa. Kommentteina esim. "Ei läskipyörään tarvita joustokeulaa." "Läskipyörässä pitää olla vähintään kaksi eturatasta, ei yhdellä mitenkään pärjää maastossa, sillä ison renkaan kuormitus on niin suuri." "Onhan se aika paljonkin raskaampi ajaa, mutta näitä nyt myydäänkin vaan tietyn tyyppisille ihmisille." "Kyllä retkeilykäyttöön pitää olla ihan erilainen pyörä."

    Kyselet täältä, jos ei apu löydy heti niin ainakin osataan ohjata kysymään oikeasta paikasta.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  9. #2109
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    745
    White fatpro2 eli YönTimo täytti vuoden. Timon kaa onkierretty saimaansaaria ja tehty talvisia retkiä. Timo on halunnut moneenpaikkaan mihin ei pyörällä ole koskaan tullut mieleenkään lähteä. esimLinnansaaren ja monen muun saimaan saaren polut.

    Timo neuvolapaino oli 15,5kg nyt vuoden jälkeen 12,9kg.Vaihteisto on XO 1*10 edessä N/V 30 takana XT pakka. Jarrut avid eliksir slr, Alligator levyillä, tanko felthiilari, tolppa Pro ja sellen kevyt satula.
    Kiekot nyt, duro renkaat 1100g , ontzan sisurit 220g,vannenauhat heijastin teippiä.(kestäneet puhkeamatta vuoden) kiekkojen painotäydellisenä 6,3kg. (osat löyty hyllystä enimmäkseen, eipä tuota asiakseentoinna kevennellä)
    Hyvin on jätkä pelannut, keskiölaakeri vaihtu Deoreen,muuten ei vikoja. Kolhua on pyörässä niin vallan perkeleesti, kaatuiltu ehkensatoja kertoja.
    Suattopaollataisuattopaollaolematta viimenen white. Nyt on hankiituFeltti retkiläskiksi ja Timo jää sekakäyttö jöpöksi.

  10. #2110
    XXLssä oli tänään 3 Fat Pro hintaan 1299e. Pitihän se laittaa tulemaan... Interceptor näkyy myös olevan alennuksessa.

  11. #2111
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Tänään keveni 3Fat Lite 1,2kg (puntarin mukaan).

    Näillä sen tein:




    Piti tuon ilmastointiteipin väri valita pyörän mukaan

    Puntari näytti 16,5kg ennen/15,3kg jälkeen ja renkaat oli 4.1kg/4.5kg ennen ja 3.5kg/3.9kg jälkeen.
    Pyörässä on varusteita ja SPD polkimet. Kokona L
    Eh?

  12. #2112
    Oliko helppo homma ja paraniko renkaissa tuntuma? Laitahan vähän ohjetta, niin pystyy peesaamaan.

    Oma lite joutui jo remonttiin, kun vapaaratas hajosi. Onko muilla ollut tuollaista ongelmaa ja osaa suositella jotain jykevämpää tilalle? Mitäs tuon vaihtamisessa pitää muistaa? Reilusti rasvaa ja millaiset momentit kiinnityksessä?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    Tänään keveni 3Fat Lite 1,2kg (puntarin mukaan).

    Näillä sen tein:




    Piti tuon ilmastointiteipin väri valita pyörän mukaan

    Puntari näytti 16,5kg ennen/15,3kg jälkeen ja renkaat oli 4.1kg/4.5kg ennen ja 3.5kg/3.9kg jälkeen.
    Pyörässä on varusteita ja SPD polkimet. Kokona L

  13. #2113
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Tilasin Fillarikellarista siis Surlyn sisäkumit jotka ovat paljon kevyemmät kuin alkuperäiset. Puntari näytti Surlyille 0,3kg per kumi. 24€/kumi kustansi - ulkomailla oli halvempia hintoja, mutta toimitusaika oli pidempi.
    Neon vihreätä ilmastointiteippiä löysin eBaystä 7€:lla kotiin toimitettuna. Suomalaisissa kaupoissa tuntui olevan kalliimpaa. Valkoinen tai harmaa toki edullista Suomessakin.
    Mustaa Gorilla-teippiä löysin Motonetistä - 73mm leveänä. 19,9€

    Mitä tein:

    Poistin alkuperäisen vannenauhan.
    Neon vihreän teipin kiinnitin Gorilla teipin paloilla keskelle vannetta liimapuoli 'ulospäin' jotta vihreä väri näkyy vanteen koloista.
    Sitten 73mm Gorilla-teippiä kiinnittämään vihreä teippi kunnolla (liimapinnat vastakkain eli Gorilla-teipin musta puoli kohti sisuria) ja tiivistämään vanne. Eli Gorilla-teippi toimii vannenauhana. Vihreä neon värinen teippi 'koristeena' vanteen koloista.

    Työläintä oli saada orkkiskumi 'suoraan' vanteelle takaisin, niin ettei se jää 'montulle' jostain kohtaa ja pompota. Parilla harjoituksella se alkoi luonnistua.
    Olen liikaa tottunut maantiepyörän renkaisiin, niissä ei ole noin suurta toleranssia, jotta kumi voisi mennä 'vinoon' tai 'montulle' ja/tai pompottaa

    Tämä on siis valmistautumista tubeless konversioon jahka Schwalben Jumbo Jimit 4" koossa tulee. Ilmastointiteippi/Gorilla-teippi idean otin siis netin tubeless konversio ohjeista, joita löytyy kun Googlettaa 'Tubeless Fat Bike' sanoilla.

    Jumbo Jimeillä ajattelin saada vielä 1kg pois painoa verrattuna orkkiskumeihin.

    Nyt jo tuo teippi/sisuri muutos tuntuu ajossa kun renkaiden massasta lähti yli 1kg pois.

    Edit: Koitettu selventää pari kohtaa. Kuvia kun en ehtinyt ottaa
    mla muokkasi tätä : 11.09.2015 at 09.00
    Eh?

  14. #2114
    Kiitos ohjeista! Pitänee itsekin kokeilla vastaavaa jossain vaiheessa.

    Siinäpä on rikkinäinen vapaaratas ja tilalle XXL:stä saatu varaosa, kaikki rikkoutuneet kynnet näytti vastaavilta.
    Oudon löysässä oli tuon vapaarattaan puoleinen kiinnitysmutteri, en tiedä vaikuttiko rikkoutumiseen.

    .
    solisti muokkasi tätä : 11.09.2015 at 13.22

  15. #2115
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    3fatpro tubeless-asennusta harrastettiin tossa naapurin pihalla. Vaati ISON kompuran, paljon ilmaa ja irtohihnoja. Ei ollut ihan helppo. Harmi.
    Kuinkas rjm on naapurin 3fat prossa tubeless nyt menestynyt ja toiminut?

  16. #2116
    JaTo Guest
    Viikko sitten tein 3fat pro:n takarenkaasta tubeleksen Suuri fatbike rengas keskustelu sivu 8 mukaan eli gorillateippiä 73mm leveää, heijastinteippiä ja keskellä on bilteman telttapatjasta suikale. Litkua laitoin 2dl. Painoa lähti 400g.

    Parina aamuna oli rengas hieman tyhjentynyt alussa mutta nyt näyttäis ilmat pysyvän. 0.7bar tällä hetkellä ajopaineet ja kuski 95kg.

    Tänään sitten tein eturenkaan ja painoa sai pois sen 480g. Eturenkaasta lähti pieni heittokin pois.

    Eka kerta oli kun tubeleksin tein ja homma sujui kuin rasvattu...

  17. #2117
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Kuulostaa JaTo lupaavalta. Alkuperäiset snowshovelitko sulla renkaina?

  18. #2118
    IncBuff Guest
    2Fatilla ajettu reilu vuosi ja kun kaverin käytettynä ostamasta vähän ajetusta paukahti vapari heti alkuun niin piti omankin pyörän vapari käyttää auki. Kynnet oli kunnossa, mutta kovin kuivahkon oloinen tuo oli. Kunnon voitelut sisään niin äänikin muuttui kerrasta.

  19. #2119
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Whiten läskipyörät

    YkkösProssa putos 180 grammaa vanne keventämällä, Contin kevytsisuriin siirtymällä pyöreät 300 grammaa, vannenauha gorillalla korvaamalla 50 grammaa ja vaihtamalla Veemäiset renkaat JumboJim Liteskiniin noin 500 grammaa per kiekko

    Yhteensä siis pari kiloa pois, jonka hyvällä omallatunnolla kompensoin kasvattamalla kaljamahaani.

    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  20. #2120
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mä aloin lihottamaan 2fat proota ja tilasin Surly Ice cream truckin cromo etuhaarukan. Painoa tulee varmaan +500g mutta jos se ois vähän tuota Whiten haarukkaa jäykempi.

  21. #2121
    JaTo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Kuulostaa JaTo lupaavalta. Alkuperäiset snowshovelitko sulla renkaina?
    Alkuperäiset Snowshoet alla juu. Katotaan nyt talven yli että meneekö noilla lumessa miten hyvin.

  22. #2122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaTo Katso viesti
    Viikko sitten tein 3fat pro:n takarenkaasta tubeleksen Suuri fatbike rengas keskustelu sivu 8 mukaan eli gorillateippiä 73mm leveää, heijastinteippiä ja keskellä on bilteman telttapatjasta suikale. Litkua laitoin 2dl. Painoa lähti 400g.

    Parina aamuna oli rengas hieman tyhjentynyt alussa mutta nyt näyttäis ilmat pysyvän. 0.7bar tällä hetkellä ajopaineet ja kuski 95kg.

    Tänään sitten tein eturenkaan ja painoa sai pois sen 480g. Eturenkaasta lähti pieni heittokin pois.

    Eka kerta oli kun tubeleksin tein ja homma sujui kuin rasvattu...
    Minkälaista tuo Biltsun patja on ja kuinka leveän suikaleen leikkelit? Löytyykö operaatiosta kuvia?

  23. #2123
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Monet kuvat telttapatjan leikkelystä/teippailusta nähnyt, mut ei oo oikein auennu mitä se siellä hyödyttää? Asennusaikainen apu vai jotain enemmän?

  24. #2124
    JaTo Guest


    Jotain kuvia otin ja nyt alkanut miettiin että onko tuo suikale välttämättä tarpeellinen. Gorilla teipille ei jää kauheasti pitopintaa reunoille että

    saattaa alkaa vuotaan jossakin vaiheessa. Telttapatja oli honkkarista, ajatuskatko..

    Projekti eteni niin että poistin sisurin ja vannenauhat pois, hioin hienolla hiomapaperilla niitä kohtia mihin gorillateippi osuu ja jarrunpuhdistus sprayllä puhdistus. Vanteessa

    olevat pikkureiät tukin kans teipin paloilla.

    Sitten heijastinteippi liimapuoli ylöspäin ja gorillan pätkällä päät kiinni. Teipin ostin Motonetista.

    Päälle sitten se telttapatja suikale ja sen päälle kierros gorillateippiä. Reikä venttiiliä varten ja sisuri paikalleen, pumppasin paineet ja annoin

    olla vartin verran että teipit liimautuu paremmin. sitten sisuri veke ja Stanin venttiili paikalleen, sielu irti, ilmaa perään. Meni paikoilleen hyvin.

    Litkua laitoin sen 2dl, venttiilin sielu kiinni, ilmaa taas ja ravistelua joka suuntaan niin että lakkas pihisemästä.

    Takarengas ja eturengas vuoti jonkin verran alkuun siitä vanteen saumasta. Siitä vähän ajattelin että onko se telttapatja tarpeellinen koska vie kummiskin tuon gorillateipin pitopintaa.

    Ehkä se helpottaa vanteille nousua.

    Noh, tässähän nyt harjoitellaan ja etsitään sitä oikeata/toimivaa tyyliä..

    http://aijaa.com/a/X1WgrZ

  25. #2125
    Sain vihdoin asennettua tuon Sarman tarjoushaarukan 2FAT Liteen. Vakiohaarukka 930g ja Sarma 620g.


    Pistin myös tuon aiemmin mainitun Whiten kuitutolpan. 2FAT litessähän on vakiona 27,2mm tolppa ja 27,2=>31,6mm adapteri. 31,6mm tolppa menee siis suoraan kun ottaa adapterin pois.

    Nykykunnossa näyttää tältä ja painaa 13,8kg noiden Shimanon puolen kilon polkimien kanssa:


    Voimansiirto ja jarrut alkuperäiset vielä.
    macci muokkasi tätä : 14.09.2015 at 13.37

  26. #2126
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Eilen ajelin Litellä Kaupissa ja piti poiketa Suolijärven kautta Vuorekseen, mutta petyin kun en löytänyt pyöräiltävää reittiä. Niin ajoin siis ensin Lempäälästä tuonne Niihamaan ja Kaupissa tutkin maastoja. Sitten palatessa Lempäälään ajattelin poiketa Herwoodissa. Suolijärvellä en löytänyt mitään reittiä mitä viitsisin ajaa kun oli aina vastassa jalkakäytävän merkki siirtymillä. No pitää etsiä parempi reitti ensi kerralla. Taluttamaan en alkanut

    Mutta tyytyväinen olen tuohon teippaukseen ja kevyempiin sisureihin. Eli toimii huomattavasti paremmin pyörä nyt kun renkaat ovat kevyemmät.

    Taitaa jäädä tubeless kuitenkin tekemättä kun toimii ihan ok näillä sisureilla ja kevennystä ei enää juuri tule litkuttamalla. Jumboja vielä kuitenkin odottelen.
    Eh?

  27. #2127
    https://www.dropbox.com/s/wgrnkokfj1...32953.jpg?dl=0

    Järkevämpi ratas 38 tilalle ,tuli maavaraakin mukavasti lisää
    jsys muokkasi tätä : 14.09.2015 at 16.02

  28. #2128
    IncBuff Guest
    Onko tietoa 2Fat Pron takakiekon pinnojen tyypistä ja pituudesta?

  29. #2129
    Sovittelin vähän muhkummat kumit 3FAT Liteen. Eteen Big Fat Larry ja taakse iso Knard. Paljon isompaa taakse ei saa mahtumaan.





    Ketjulinjakin näyttää paremmalta kuin Dudessa (jossa myös Knard takana):


    Dudesta ylimääräiseksi jääneet eturattaat otin myös hyötykäyttöön ja lyhensin ketjua hiukan
    macci muokkasi tätä : 16.09.2015 at 13.45

  30. #2130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teemui Katso viesti
    Itsekin kyselin tuolla aiemmin ohjeiden perään, tuossa ohjeessa on ruuvit aivan eri paikoissa, mitä omassakin vaihtajassa. Vaan kokeilemalla se lopulta selvis mistä mitäki säädetään...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Moro, tännekkin saapui Pro malli ja vaihteiden säädöt pielessä. Oisko heittää kokeilusta ohjetta miten se nyt säädettiin ? Sram:n omassa ohjeessa ei edelleenkään kyseisen vaihtajan säätö ohjetta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •