Kysymys on huomattavasti vaikeampi kuin sen esittäjä on kenties ajatellut ja riittävän laaja vastaus olisi jo oikea Abhandlung. Mutta lyhyesti eli pääkohdat ranskalaisin viivoin esitettynä:
- eletään vielä maantiekautta eli ei ole vielä mietitty koko asiaa
- joo, cyclocrossarin ulkoilutusta on tarkoitus harrastaa ja ajella myös porukkalenkkejä
- porukkalenkkiin ei tarvita kuin (a) lähtöaika ja (b) lähtijöitä
- (a) on perinteisesti ollut la ja su klo 10 mutta muistakin ajoista (ja jopa päivistä jos iltavalolenkeille on kysyntää) voidaan sopia (tai vain ilmoittaa milloin itse lähtee)
- (b) muodostui viime kaudella kynnyskysymykseksi koko touhun mielekkyyden kannalta, sillä parkkipaikalla oli ajajia enimmillään kolme ja keskimäärin yksi
- mennyt ei ole tae tulevasta eli vaikka merkittävä osa Mustavuoren kuskeista tullee ensi kaudellakin viihtymään paremmin maastopyöränsä kanssa, TrainerRoadin parissa tai omia enemmän lajityypillisiä cyclocrosslenkkejään ajaen, ei ehkä kannata vajota synkkyyteen, sillä ajajia kyllä on kunhan heidät saa jotenkin mukaan
- jos haluaa että Itä-Helsingin suunnalla ajellaan cyclolenkkejä, kannattaa (1) olla itse aktiivinen tässä ketjussa, (2) olla itse aktiivisesti läsnä parkkipaikalla lähtöaikoina ja (3) ajella niitä cyclolenkkejä vaikka yksin, oppia uusia reittejä ja luottaa siihen että kyllä niitä muitakin tulee mukaan kun jaksaa sinnitellä.
- jos käy niin hassusti ettei oikein voi puhua porukkalenkeistä, voi ainakin lauantaisin ajaa Maunulan majalle ja liittyä TeemuF:n mainioiden pakkosatkujen (omat sakkolenkit mukaanlukien) ajajiin
Kirjanmerkit