FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 60 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Kävelykengät kokoa 44 vai 45, joten ehdottomasti testattava eri kokoja useammalla sukalla ennen ostoa, niin kalliit kengät kyseessä kuitenkin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Kengät talveksi

Soittelin tiedustelua bikeshoppiin josta sanottiin että laken kevyemmällä,oliko 145 tms kengällä pärjäilee suht hyvin -10 tienoille kun neopreenisuojaa kiskoo päälle.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Soittelin tiedustelua bikeshoppiin josta sanottiin että laken kevyemmällä,oli 145 kengällä pärjäilee suht hyvin -10 tienoille kun neopreenisuojaa kiskoo päälle.
    Sieltä nyt voidaan sanoa mitä tahansa, yksilöllisiähän nämä jutut ovat. Wölveillä koitan päästä itse kengänsuojista eroon ja saada samalla SPD-lukot toimimaan ympäri vuoden.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Oli miten oli, en läde yli 200 kengistä maksamaan. Ennemmin ajan varpaat kuolioon.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Oli miten oli, en läde yli 200 kengistä maksamaan. Ennemmin ajan varpaat kuolioon.
    Itselläni on todella huono ääreisverenkierto ja maksoin ihan mielelläni Wölveistä, lämpimät varpaat on kuitenkin pääsääntöisesti ihan mukava asia, eikä tarvitse lenkkejä suunnitella niiden mukaan. Wölvistä kannattaa kyllä pääsääntöisesti valita 1-3 kokoa isommat kengät, kuin mitä ohje suosittelee. Tai tehdä mittaukset paksut villasukat jalassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Wölveillä koitan päästä itse kengänsuojista eroon ja saada samalla SPD-lukot toimimaan ympäri vuoden.
    Imo yksi wölvien huonnoimista puolista on se, että klossien "reikä" tuppaa paakkuuntumaan lumesta, vaikka kuinka käyttäisi silikonia tms.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Näin mäkin ajattelin. Kannattaa vähän venyttää tuota periaatetta. Itse en ainakaan ole katunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Imo yksi wölvien huonnoimista puolista on se, että klossien "reikä" tuppaa paakkuuntumaan lumesta, vaikka kuinka käyttäisi silikonia tms.
    Tämä on kyllä totta. Ainut miinus noissa. IMO. Ratkaisua haetaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    ...yksi wölvien huonnoimista puolista on se, että klossien "reikä" tuppaa paakkuuntumaan lumesta, vaikka kuinka käyttäisi silikonia tms.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ...Ratkaisua haetaan...
    En tunnista ongelmaa.

Nimim: "Eggbeater-käyttäjä"

^Tämä yksi ratkaisu, kyllä.
    Mä vaan tartten polkimet joissa on platformia jos ei saa heti kenkää kiinni...Shimanon XT-trailit siis käytössä.

EDIT: Malletit on kyllä mielessä ollu.

Mä vaan tartten polkimet joissa on platformia jos ei saa heti kenkää kiinni...
    No sit ei.

EDIT: Malletit on kyllä mielessä ollu.
    En usko, että toimii. Kampiveljesten Candykään ei oikein toimi ja siinä ne vispilän langat ovat sentään vain vähän suojassa. Kuitenkin liikaa jotta putsaisi klossia ja klossikuoppaa kunnolla.

IncBuff Guest
    Tämä on kyllä totta. Ainut miinus noissa. IMO. Ratkaisua haetaan...
    Lienee kaikkien talvikenkien ongelma sopivassa kelissä.

Ratkaisu on helppo. Älä jalkaudu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    En usko, että toimii. Kampiveljesten Candykään ei oikein toimi ja siinä ne vispilän langat ovat sentään vain vähän suojassa. Kuitenkin liikaa jotta putsaisi klossia ja klossikuoppaa kunnolla.
    Kiitos tiedosta. Jatkamme siis Shimanoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Ratkaisu on helppo. Älä jalkaudu.
    Ratkaisu tuokin, mutta ei helppo.

Mihin keliin tuolla shimanon kengällä pärjää? -10 normaalilla sukalla?
    Yhdyn muiden näkemykseen; Shimppa MW81 ei itsessään ole kovien pakkasten kenkä. Kuitenkin vaihtamalla normipohjallisen huopaiseen foliopohjalla, laittamalla jalkaan villapitoisen vaellussukan ja vielä päälle Urheiluareenan karvavuoratun kengänpäällisen päästään jo aika mukavaan fiilikseen. Itselle tuo riittää ok -10..-15C lenkeille. Kenkä on +1 numeroa kesä-shimppoihin verrattuna. Kylmyyden kestoa olen venyttänyt -20C saakka kemiallisella varpaanlämmitinpussilla.
    Tuhdimman talvikengän kanssa käyttö olisi helpompaa jos ei tarvisi noita karvavuoripäällisiä. Toisaalta noita shimppoja on mukava käyttää välikausikenkinä loska-aikaan, voittaa 6-0 kesäkenkä+kengänpäällinen yhdistelmän.

Onko kenelläkään vielä kokemuksia Gaerne G.Stormeista? Minulla on ollut muutaman talven saman firman Polarit, mutta ne alkavat olla jo aika sisäänajetun näköiset, joten jotain pitänee keksiä ensi talveksi jalkaan. En haluaisi mitään holtittomia moonbootseja, kun nuo Gaernet ovat olleet kuitenkin ihan ajokengän tuntuiset jalkaan ja vähän himoittaisi tuo uudempi versio, kun siinä on vielä tarranauhojen sijaan Boa.

Kokemusta Shimanon ja Wölwin talvikengistä.
    Shimano mw80 on hyvät syksy ja sade kengät. Miinusasteille mennessä alkaa jo kylmettyyn mun muutenkin arat varpaat.
    Koko46.

Wölwhammerit ensin koko 47 parin vuoden mallistosta, nyt 46 uusimmasta.
    Istuu hyvin ja 0--10c pärjää tunkematta sukkia liikaa.
    -10--20 lataan aina parasta merinoa tai villaa parit sukat ja jos energia riittää, pärjää 2-5h Syötteen maisemissa.

-15--25c alkaa oleen jo arpapeliä kylmettyykö missä vaiheessa ja / tai kauanko pysyy lämpimänä.
    Monet on löytäneet lisä aikaa säärystimillä ja rautaoksidi pusseilla joita itse käytän.
    Nämä varpaat ja ärriverenkierrot plus retkien pituudet ovat kaikille omansa joten hankala vannoa että tämä toimii, tämä ei.
    Minä suosittelen tällä hetkellä 45Northin Wölvhammerita parhaina viime talven talvikenkinä, uudet mallit eri valmistajilta matkivat varmasti noita joten ensi talven uudet kengät voi sekoittaa pakkaa.

Ja älkää kuolioon asti ajako, älkää ees leikkikö asialla.

Mistähän noita hyviä talvikenkiä saisi hankittua? Netistä ei löydy Wölvhammeria mistään ja Lakeakin vain muutamaa kokoa.

Huopatossut lienee parhaat.

Saako jostain huopatossuja joihin saa klossit kiinni? ☺

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Mistähän noita hyviä talvikenkiä saisi hankittua? Netistä ei löydy Wölvhammeria mistään ja Lakeakin vain muutamaa kokoa.
    Jos ei lukkopolkimia käytä niin tuolla ainakin vielä mainostetaan ei spd wölffiä http://www.shocktherapy.fi
    Ja tuolla Lakea http://www.bikeshop.fi/Lake_MX145_py...uppa/pLAMX145/
    Tietysti tieto, mitä kokoa haetaan helpottaisi.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Soita Shocktherapyyn, siellä voisi jokunen wölvi olla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Jos ei lukkopolkimia käytä niin tuolla ainakin vielä mainostetaan ei spd wölffiä http://www.shocktherapy.fi
    Ja tuolla Lakea http://www.bikeshop.fi/Lake_MX145_py...uppa/pLAMX145/
    Tietysti tieto, mitä kokoa haetaan helpottaisi.
    Lukkopolkimia käytän joten tuo flat sole wölffi ei käy, myöskään Lake MX145 ei liene tarpeeksi lämmin. Näköjään Lake MXZ303:a ilmoitetaan nyt olevan viikon kuluttua tulossa bikeshopiin, eilen ei vielä tuota tietoa ollut. Pitänee mennä Turkuun sovittelemaan, ei varmaan kannata odotaa että niitä Tampereelta saisi mistään? Onkohan nuo Laket muuten oleellisesti lämpimämmät kuin Shimano MW81:t, joilla en tarkene edes nollakelissä ilman sähköpohjallisia?

Löytyiskö tästä sopivaa kokoa?

http://www.rtechsuspension.fi/mxz303...ajokengat.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti roadking Katso viesti
    Kiitti vinkistä, katsoin kyllä kohdasta "kengät" mutta nuo onkin eri paikassa kuin muut jalkineet. Mennäänpä sovittelemaan löytyiskö sopivaa kokoa.
    Osaako kukaan ottaa kantaa tuohon lämpimyyteen eli kannattaako Shimanoiden tilalle hankkia Laket siinä toivossa että ei tarvis enää pelata noiden sähköpohjallisten kanssa?

mutanaama Guest
    Laken 303:lla menty nyt pari vuotta, eikä juurikaan ole palellut.

Mulla oli laken 145 viime talvena Kuopion polkuajeluissa ja ei ollut ongelmia tareta. Merinosukat ja malletit lisäksi, nekin toimi
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    aloittelevatriathtleetti.blogspot.fi

Mä en tarennu Lake 303:lla ollenkaan. Wölvhammereilla joten kuten...

Ei ole muutamaan hetkeen todettukaan, että tarkeneminen on yksilöllistä

Lake 303 Saksasta 210€ posteineen, koot 40-41-42
    I've been around

Lake 303 Suomesta 165 eurolla, koot 42, 48 (leveä lesti) ja 50.

http://www.hi5bikes.fi/~phonx0000001...Y104=LAKE-303-
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Lake 303 Suomesta 165 eurolla, koot 42, 48 (leveä lesti) ja 50.

http://www.hi5bikes.fi/~phonx0000001...Y104=LAKE-303-

Olisiko tulossa ihan uutta mallia lakelta? Kun noin halvalla tunkee noita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Madone 4.9 Katso viesti
    Olisiko tulossa ihan uutta mallia lakelta? Kun noin halvalla tunkee noita?
    Mene ja tiedä, jos oikea koko löytyy ja on lämminverinen kaveri niin varmasti loistotarjous. Ei vaan minulle, Wölvit tai ei mitään.

Nimim. kesällä +28 helteissä kotona karvatohvelit jalassa kun varpaita palelee, mutta muuten hiessä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •