FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 9 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 347

Aihe: riihimäki maastopoppoo

Joo, kyllä se passaa. Klo10 ajattelin, että vois lähteä samasta paikasta, mistä aiemmin. Linkki löytyy tästä ketjusta aiemmin. Siinä on sitten laavu vieressä, missä voi paistella nakit konkeloinnin jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poromies Katso viesti
    Lauantaille lupaa sen verran mukavaa ilmaa, että pitäähän sitä lähteä munkille. Olisko muita innokkaita? Lähtö aamupäivästä ja mahdollisia mestoja Loppi/Luutalammi/Räyskälä, Tervakoski - Turenki, Riksun ympäristöä, Lahti Salpakangas, ihan mitä vaan.
    Kuinka pitkää settiä meinasit? Lyhyelle pikaisella vois keritä..

Ihan maun mukaan. Tuolla saa helposti 20-100km silleen, että pääsee pois välistä. Mut ite ajattelin jotain 30-60km ajella lepposasti.

Eli Simmis, Make ja ehkä Svheebo lähdös. Tuleeko vielä muita?

Eli Simmis, Make ja ehkä Svheebo lähdös. Tuleeko vielä muita?
    Ei kerkiä millään aamuksi.. Ens kertaan..

Otampa evästä niin saa ajon jälkeen rillata.
    Cycling El Burro. Aasi, joka ajaa CANYON Bikellä.
    Aasi tahi ei. Korrekti käytös se olla pitää.

Kivijärvi nimensä veroinen.

Kiitos Simmis matkaseurasta. Oli taas kiva lenkura. Itselle uusi reitti Kivijärvelle yllättä positiivisesti.

Mä olen siinä Räyskälän maastoissa kokenut suuria ahaa-elämyksiä noiden reittien suhteen, kun olen vakoillut palstan aktiivien reittitallennuksia Garminista tai Sport-Trackeristä. Ei tuota positiivista Kivijärvireittiä ois sattunut tarttumaan johonkin näistä palveluista? =)
    - Elämä on joukkuelaji -

Kävin tutustumassa ensimmäistä kertaa lauantaina Räyskälän Ison Melkuttimen kiertoon 29 jäykkäperällä. Hauskaa oli kieltämättä vaikka oli kokemattomalle raskaan oloista juurakkoa parissa kohtaa. Kun itsellä ei ole kokemusta oikeasta maastoajosta sen enempää, niin mihin kategoriaan Ison Melkuttimen kierto kuuluisi polun suhteen, single track?

Pari miestä siinä olikin juuri lähdössä pois, kun parkkipaikalle saavuin ja pari pikaista sanaa tuli vaihdettua. Itselle vain iski jokin paha ujous kohtaus siinä, joten pahoittelut heille sanavaraston vähyydestä

Pohdiskelen tässä läskin ja 27.5 pyörän välillä ja nuo polut varmaan taittuisi parhaiten 27.5. Tuntui siitä parkkipaikalta lähtiessä poluille jo, että tuntui hieman kankean oloiselta tuonlainen XC henkinen 29er.

Pitää piakkoin taas käydä kiertämässä Iso Melkutin ja hieman kierrellä polkuja muuallekkin, että saisi ajoaikaa enemmän.

Ne pari miestä tais olla meikäläinen ja Simmis . Kyllä mielestäni tuollainen 29xc on hyvä valinta tuollaisille poluille. Juurakkoa ja kivikkoa on kuitenkin kohtuu harvassa tuolla kierrolla.

Ja Fidelle vinkiksi. http://infogis.infokartta.fi/infogis-hame/ löytyy nuo viralliset ilvesreitit. Kesäretkeily --> retkeilyreitit...ja sieltä alkaa kliksutteleen vihreää viivaa kartalle. Löytyy mm. tuo Kivijärven reitti.

Ja http://www.sports-tracker.com/view_profile/p0r0mies löytyy jotain noita ajeluita. Lisäksi olette tietysti tervetulleita yhteislenkeille...porukassa mukavampi eksyä kuin yksin.

Jos tällä viikolla löytyisi päiväseltään lenkille lähtijöitä joko tuohon Räyskälän tai Riksun ympäristössä, ilmoitelkaa.

Jos tällä viikolla löytyisi päiväseltään lenkille lähtijöitä joko tuohon Räyskälän tai Riksun ympäristössä, ilmoitelkaa.
    Mulla olisi tulevana keskiviikkona kalenterissa vapaata niin voisin lähteä aamu- tai iltapäivästä lenkkiseuraksi. Reittien suhteen en ole nirso mutta hyvä jos ~2h/30km pituisena pysyisi.

Lopentien S-marketin pihalta Riksusta lähtö 9.30 munkille. Mennään katteleen uusia polkuja Terva/Ryttylä akselille.

Kuulostaa hyvältä, nähkäämme siellä

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hyvinkään Prospecti Enitax

Tämä kiittää ja kumartaa Poromies. Mä oon vähän arka yhteislenkeille, kun tuppaan olemaan pienten fyysisten rajoitteiden takia se porukan "laahusankkuri", mutta eihän tuota tietysti tiedä kuin kokeilemalla. Iso- ja pikku-Melkutin menee ympäri 9,9 km keskinopeudella, joten en mä taida teistä ihan kauhian paljon jäädä. Yleensä vain pyöräily on mulle sitä aivojen nollaamista ja kuntoilua, jossa luonteesta johtuen tuppaan tekemään enemmän täysillä "kuolemaa" kuin nauttimaan maisemista (joo, oon valuvikainen kaveri, tiedän) ...ja kuoleman tekeminen on vain ollut viihdyttävämpää yksin toistaiseks ;-) mutta ehkä mä kehityn tästä sosiaalisempaan suuntaan pikkuhiljaa kun homma tulee tutummaksi
    - Elämä on joukkuelaji -

Ne pari miestä tais olla meikäläinen ja Simmis . Kyllä mielestäni tuollainen 29xc on hyvä valinta tuollaisille poluille. Juurakkoa ja kivikkoa on kuitenkin kohtuu harvassa tuolla kierrolla.

Ja Fidelle vinkiksi. http://infogis.infokartta.fi/infogis-hame/ löytyy nuo viralliset ilvesreitit. Kesäretkeily --> retkeilyreitit...ja sieltä alkaa kliksutteleen vihreää viivaa kartalle. Löytyy mm. tuo Kivijärven reitti.

Ja http://www.sports-tracker.com/view_profile/p0r0mies löytyy jotain noita ajeluita. Lisäksi olette tietysti tervetulleita yhteislenkeille...porukassa mukavampi eksyä kuin yksin.

Olikos tuo polku Kivijärvelle nyt hyvää ajettavaa? Olen sieltä mennyt viimeksi monta vuotta sitten, ja silloin oli vähän huonoa paikoitellen.

Ei oo niin kovassa kunnossa kuin melkuttimen kierto, mutta ajettavissa.

Moro, moro, päivää, morjes, moro.. tänään tuli letka pyöräilijöitä vastaan Räyskälässä, siellä kyläkaupan nurkilla Tuli tästä taas mieleen, että voisin täällä joskus huhuilla porukkalenkille mukaan, niin löytäisi itsekkin uusia polkuja ja saisi katsoa kokeneempien tekniikoita.

Tuolta kyläkaupan nurkilta palasin takaisin parkkipaikalle ja pidin pienen tauon ennen kuin lähdin Ison-Melkuttimen kiertoon. Yllätys olikin suuri, kun tuli vastaan kuvan kyltti. En ole pariin viikkoon tuolla käynyt, mutta nyt oli rajoitettu pyöräilyä. Onko kenelläkään tietoa mistä moinen kielto? Mutta olihan siellä merkattu maastopyöräilijöille reitti sinisin kyltein Ison-Melkuttimen-Tammelan Kaitajärven ja Vähä-Melkuttimen kiertoon. Tosin nyt oli paljon hiekkatietä ja metsäautotietä polkujen sijaan. Erään miehen kanssa juttelin asiasta polun varrella ja sillä oli semmoinen teoria, että on tehty eri reittiä jotta saa polkuja vahvistettua.

Tänäään seikkaili CCG porukka Räyskälässä. Toi kielto on varmaan sen takia ku siell on laavu ja siel käy porukkaa paljon. Olin itse to-pe yön siellä ja porukkaa kävi grillaa makkaroita.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Kiitti tiedosta.
    Jep, laavu on tuon kyltin läheisyydessä. Ja se toinenkin laavu jää merkityn pyöräilyreitin sivuun Ison-Melkuttimen kierrossa.

Onneksi kieltomerkkejä ei näkynyt muilla kaukaisemilla poluilla sentään.

riihimäki maastopoppoo

Merkattu reitti on ihan virallinen pyöräilyreitti. Tätä kyseistä reittiä menee myös ensi viikonloppuna ajettava Poronpolun polkaisu, jos ajaa pisimmän reitin.
    Edit: Kyselen tuon kieltomerkin syitä ensi viikolla kunhan Roomasta kotiudun.

paljon hiekkatietä ja metsäautotietä polkujen sijaan
    Olin jo harkinnut tuota Poronpolun polkaisua, mutta eipä sitten jollei alueen upeita polkuja käytetä. Kyltti lienee enempi vinkki kuin virallinen määräys...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Merkattu reitti on ihan virallinen pyöräilyreitti. Tätä kyseistä reittiä menee myös ensi viikonloppuna ajettava Poronpolun polkaisu, jos ajaa pisimmän reitin.
    Edit: Kyselen tuon kieltomerkin syitä ensi viikolla kunhan Roomasta kotiudun.
    Mainittakoon vielä, että kesällä kävin ensimmäisen kerran tuolla ja yritin etsiä netistä virallista polkua tuloksetta. Hyvä sinänsä, että on polkua merkattu. Ja kokemukset patikoijien kanssa muilla poluilla on ollut kuitenkin positiivisia keskusteluita. Hienoa jos viitsit kysyä kieltomerkistä. Mielenkiinnolla odotan vastausta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Olin jo harkinnut tuota Poronpolun polkaisua, mutta eipä sitten jollei alueen upeita polkuja käytetä. Kyltti lienee enempi vinkki kuin virallinen määräys...

On siellä kuitenkin vielä hienoja polkuja, mutta järviä ei niin paljoa tuolla reitillä näe. Ja juurakkoa ei oikein nimeksikään. Juurakoiden puute ei itseä ainakaan haitannut. Voin tänään ladata kuvan gepsi jäljestä tuosta ajamastani reitistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Tässä kuva reitistä minkä lauantaina ajoin. Kuvassa näkyvä lenkki noin 10km. Paintissa suttasin pari turhaa jälkeä pois, mikä ei merkattuun reittiin liittynyt. Tammelan kaitajärven jälkeen hiekkatielle saapuessa alkoi merkkien vähyys vaivaamaan mieltä, että olinko enää oikealla reitillä. Muutaman kilometrin jälkeen Ison-Melkuttimen alapuolella näkyi taas merkkejä ja polut jatkuivat hiekkatieosion jälkeen.

Jäi kyllä mieltä vaivaamaan tuon hiekkatieosion aikana, että mahdoinko ajaa jonkin polkuliittymän ohitse? Kun tuli manual-harjoituksia tehtyä hiekkatiellä, niin sen takia pohdiskelen, että jäikö jokin merkki näkemättä. Ja karttaa katsoen luulisi, että Ison-Melkuttimen alapuolella polkuja riittäisi.

Yhden polunpätkän olet missannut ihan lopusta, vaan se on sellainen "valtatiepolku". Kieltomerkki "pyöräily kielletty" on metsähallituksen toivoma ja koskee vain laavujen aluetta. Lähinnä ettei ole esim laavulla tukkeena esim 20 fillaria. Artzille Poronpolun polkaisusta, eikun ajamaan vaan. Ihan pienempiä järvenrantoja ei saa tapahtuman aikana mennä, muuten sitten vapaasti vaan ajoa. Virallinen pyöräilyreitti on merkattukin ihan kahden viikon sisään. Käyn laittelemassa lisää merkkejä varmaan tiistaina.

Kiitoksia tiedosta. Voi siis rauhallisin mielin poiketa merkityltä polulta. Pitää ensi kerralla tarkemmin katsoa reitin loppupäätä merkkien suhteen.

Mutta oli reitti mikä hyvänsä tuolla, niin maisemat ja polkujen laatu on syy minkä takia täytyy autolla fillari tuonne raijata. Olisi +40km siirtymä ennen varsinaisia polkuja mulle aivan liikaa

Ennakkoilmoitus: 3.10. lauantaina olisi jälleen tarkoitus tehdä yhteislenkkiä Räyskälän maisemissa. Pieni säävaraus otetaan, jos ilma aivan kurja on. Ilmoitelkaa tähän ketjuun, ketä olisi lähdössä. Lenkki on jotain 30-60km väliltä porukan tahtotilan huomioiden. Ja vauhti sovitetaan myös porukan mukaan, joten kaikki ovat tervetulleita.

Täältä vahva ehkä yhteislenkille.

2 jälkeä Räyskälän pääpiirteiseltä alueelta...

https://www.strava.com/activities/399748735

https://www.strava.com/activities/341447395

Ennakkoilmoitus: 3.10. lauantaina olisi jälleen tarkoitus tehdä yhteislenkkiä Räyskälän maisemissa. Pieni säävaraus otetaan, jos ilma aivan kurja on. Ilmoitelkaa tähän ketjuun, ketä olisi lähdössä. Lenkki on jotain 30-60km väliltä porukan tahtotilan huomioiden. Ja vauhti sovitetaan myös porukan mukaan, joten kaikki ovat tervetulleita.
    Vahva ehkä täältäkin. Makkaroilla vai ilman?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •