GarminElectrobikeGiantEfat
Sivu 44 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

Joo, tuossa eilen illalla innostui kuvaamaan. Varsin mahtavan upeita ukkospilviä, niin uhkaavia etten muista nähneeni moisia. Finepixi jalustalle ja pientä säätöä kameraan. Itäisellä taivaalla salamoi ja minä innoissani kerrankin kuvasin. Muuten hyvä mutta valotuksen korjauksen kertakaikkiaan väärään suuntaan ruuvasin, noin kolme aukkoa alivalotukseen. Sanoisinko että missasin pirusti.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Phttp://www.imdb.com/title/tt0265459/
    Tää kolahti mulle,kun ekaa kertaa leffan näin. Ja itteasiassa varsin syvästi.

mutanaama Guest
    Tuusulan taiteiden yössä yökuvausharjoittelua. Mustakaavun auto

Kuvan laatu ja asettelu nyt on mitä on, mutta tulipahan kokeiltua mitä saa aikaan kun iltahämärissä räpsäisee kiikarin läpi kuvan.
    Kamerana Nikon J1 10mm pannukakkulinssillä ja kiikarina 10x suurentava Vortex Solo monokulaari.

Ihan kiva kuva mustakaavun autosta, onko se täyskennosella räpsästy? Jos on niin oikeastaan yllättävänkin paljon noisea siinä.

Mä kävin eilen kattelemassa revontulia. Perseidejä ja linnunrataa oli alunperin tarkotus kuvata, mutta vähän liian myöhään pääsin liikkeelle ja alko tulla valosaa aika pian perillepääsyn jälkeen.

Tyylikäs reposkuva ja mukavasti värikäs.

mutanaama Guest
    Täyskenno joo, mutta valoa vaan ei ollut

Viikonloppuna kilvoiteltiin taas Kiinteän Kuninkuudesta.

kiinagoprokin ottaa ihan ookoo kuvia

edit. tää vielä kun on ihan kiva.
    kukavaa muokkasi tätä : 25.08.2015 at 21.10
    Fucked up and ready to die.

jarit Guest
    Kesämökillä viikonloppuna näkyi jo hieman linnunrataa, vaikka on vasta elokuu.

Jaritin mökki/linnunratakuva alkoi jotenkin sytyttää. Niin turhaan hain isompaa. Ikiaikainen taivaan tähtiloisto ja alla puumökki joka lahoaa ynnä katoaa paljon ennen kuin tähdet taivaalta. Toisaalta mökin ikkunat kohtuu lämmintä valoa loistaa jotta pienen ihmisen lyhkäinen elo symbolisesti näkyy. Paria/kolmea laulua koitan muistella jossa kuvasta kokemani fiilinki verbaalisesti on hyvin kerrottu, no ny tuu mieleen mutta jarit kaikessa yksinkertaisuudessaan minusta hyvä valokuva ja toistan, myös tunnelman tallenne.

Kännyräpsy jollain "HDR-filtterillä"

Sade by Arctic Biker, on Flickr

Tuossa kävi silviisiin jotta pakosti minäkin pysäytin. Paria kilsaa ennen lievemmällä sateella tukkirekka nosti nättiä vesihuurua. Vaan annas olla kun parinkolmen minuutin kaatosadetta kännyllä dokumentoin ja sain puhelimen suhtkuivana siitäkin takataskuun jemmaan niin tuolta tuli pyörällä oranssinTpaitainen mustashortsinen naisimmeinen. Pyöränsä en rekisterönnyt, huusi mulle jotta oonko taukoa pitämässä. Fiksumpina aikoinakin oisin pyytänyt jotta ajappa uudestaan, et sie enää tuon märemmäksi pääse.

Tuota kuuroa kesti jotain kaksi minuuttia, puolen kilsan päässä tie oli täysin kuiva. Missasin fitusti.

Hartsa noita autiotaloja löytää. Syksyn hoitamaton piha toimii hylätyn talon tunnelman lisääjänä. Puuttuu vain Matti Saanion laudat ikkunoissa, Sävyistä en tiijä mutta minun silmäpari tykkää ja aiheen tekninen käsittely eli esille tuonti passaa mulle oikein hyvin

Toki jos koivussa olisi enemmän keltaisia eli ruskan eli syksyn siis luopumisen merkkejä enemmän niin johan autiotalokuvan tunnelma korostuisi.

Edit. Sommittelun kannalta unohin kehua etualan horsmikkoa (?). Massana ja väriltään passaa minusta oikein hyvin, samoin unohdin pilvet jotka einiinuhkaavina mutta jotenkin draamaa lisäävät. Päivän kuvaa vajavaisessa mielessäni (kiitos taas Lxxx) katsottuani niin edelleenkin pidän oivana otoksena. Kuvaa siis mielessäni ja nyt tabletin ruudulta.

Ja hartsan jälkikommentin kun luin niin taas tää valokuvan syvin perusluonne; tallentava, Dokumentaarius tulee minulle aina niin arvostavani asiana esille.
    arctic biker muokkasi tätä : 01.09.2015 at 15.42

Talossa kyläiltiin ahkerastkin kun olin lapsi, 70-80 -luvun taitteessa. Asukkeina silloin (pienen silmiin) 3 VANHAA ihmistä.
    Aika jätti kahdesta ja viimein pari vuotta sitten kuivakkaasta mutta mukavasta, puheliaasta Heikistäkin.
    Monesti miettii, että paljon olisi ollut asioita joita udella, vaan jälkiviisaushan se parasta on ..
    Usein sunnuntain vieras viihtyi meilläkin helposti aamupäivästä pimeään iltaan puhumassa ummet ja lammet. Perillisiä ei ollut joten talot, ja maat valtion pohjattomaan nieluun.

Ab:n sade on kiva kuva.
    I don't want to break these chains

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Nokun Lekun mielestä eli Tampereen aikuisempi suunnitteluinsinnööri eli Leku kertoo niin olen varsin vähäpätöinen kirjoittaja. Luulen että Leku hoitaa tään valokuvataiteen kommentoinnin.
    ettei tämäkin helmi häviä

Noh, noh aikuiset immeiset.
    I don't want to break these chains

Toki jään oottamaan Lekun kuvakommenttia,sieltä tulee varmaan syvä viisaus. Ei nää omatkaan ole mitään kummoisia. Kun kuvan nään ja se mieleni herättää niin viis sekuntia menee hoksaamiseen. Toinen viis sekkaa kun kirjoitan ens vaikutelmani. Ja sitten usein puoli minuuttia jotta katon että kirjootinko jotain järkeä, siis omasta mielestäni.

Aivan upeita kuvia taas. enkä taaskaan osaa eritellä, kun ovat kaikki niin upeita, ajokuvat, sateet, linnunradat, wau..
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Sade by Arctic Biker, on Flickr
    Valokuva, siinä kuin maisemakin, joskus heti täräyttää tajuntaan. Parempi kuin ei ala analysoimaan, jotta miksi.
    Tämä Actic Bikerin sadekuva on niin pysäyttävä, että jos olisi itseni ottama, niin tekisin siitä seinälle ison suurennoksen, tauluksi.

Kiitos Jouko, tässä masennukseni alhossa kommenttisi lämmittää. Ja saathan sinä kuvan, laita emailiosoittees niin lähetän. Lumia 635 oli kamerana joten kovin hyvää laatua ei kannata odottaa. Toisaalta isonnuksena ja printtinä kuva muuntuu graafisemmaksi ja saattaapi sopia aiheeseen. Itse asiassa panin pitkästä aikaa aamusella reppuun Finepixin, pari ihan kivaa, siis omasta mielestäni, otosta sain aikaan. Jospa tää vuosia jatkunut pitkä kuiva kauteni kameran kanssa ois pikkuhilijaa ohi?

Ja kuvan hinta on kova, yks tuoppi. Jos enää ikinä sinne asti pääsen niin tuun perimään. Siis tarkennuksena minä Ivalossa käydessäni, joka ei taija tässä elämässä toteutua.
    arctic biker muokkasi tätä : 01.09.2015 at 16.21

Ja kuvan hinta on kova, yks tuoppi. Jos enää ikinä sinne asti pääsen niin tuun perimään. Siis tarkennuksena minä Ivalossa käydessäni, joka ei taija tässä elämässä toteutua.
    Tuopin toki saat, ilman kuvaakin. Ja majapaikkakin on tarjolla, jos vain "vierassviittini" on vapaana. Jos ei ole, niin kota pihalle pystyyn.

Vinkiksi yksinäisten metsäautoteiden pyöräilijöille. Ivalon ympäristö on täynnään "hyljättyjä" metsäautoteitä.
    Eivät enää ole ihan kaupunkiautolla ajettavassa kunnossa, mutta juuri parahultaisia maastopyörälle. Ympyrälenkkejäkin löytyy, ja löytyy vieläkin enemmän, jos suostuu jokusen matkan tunkkaamaan metsikön kautta.

Mutta sitten kuvasta.
    Muinoin, kun japanilainen mestari aikoi piirtää puun, hän ensin ryhtyi sitä mietiskelemään.
    Hän istui puun lähistöllä, eri paikoissa, eri vuorokauden ja vuoden aikoina. Sitten kun hän oli sisäistänyt puun, hän otti piirustusvälineensä, ja tulos syntyi kuin itsestään.
    Ja oli täydellinen. Mutta koska vain jumalat saavat tehdä täydellistä, niin taiteilija lisäsi kuvaansa pienen virheen.

Niinpä minäkin ryhdyin etsiskelemmän tuosta sadekuvasta sitä virhettä. Ja luulen sen keksineeni. Ehkä se on se oikeassa yläkulmassa, tien poikki kulkeva viiva. Liekö aurausviitta vai mikä.

Kiitos kuvan tarjoamisesta, mutta omasta kuvasta tehdyssä taulussa on yksi osanen, joka puuttuu muiden ottamista kuvista. Kuvan oton hetken tunnelma.
    Muinoin teetin vaelluksilla ottamistani kuvista tauluja. Muutaman viikon, tai kuukauden välein vaihdoin seinälle toisen.
    Nyt kun on digitaaliset kamerat, muistit sekä näyttövälineet, niin taulun voi korvata TV:llä tms. sävykkäällä ja piirtokykyisellä "taulun korvikkeella".
    Sään, mielialan tai vuodenajan mukaisesti voikin sitten kuvan vaihtaa muutamalla näppäimen painalluksella.

joka puuttuu muiden ottamista kuvista. Kuvan oton hetken tunnelma.
    Ja sen mukana ellei kaikki niin ainakin paljon uupuu. Jouko on aivan oikeassa.

Karkkikauppa

10k-kerhon jäsen

mutanaama Guest
    Noihan on kaikki kehät saman värisiä.

Joukon viestissä on paljon asiaa meille kaikille. Mä olen monet kuvat ottanut miettimällä asetelmia, aukkoja ja vaikka mitä muuta "turhaa". Toki hyvän kuvan saadakseen pitää vähän tsiigata ympärilleen, mutta AB:n kuva on hyvä esimerkki siitä, että kun on näkemystä, niin kännykamerakin riittää saamaan pysäyttävän kuvan.
    "nimim: ostinko täyskennon taas turhaan"
    mutanaama muokkasi tätä : 02.09.2015 at 02.20

Kiitos AB:lle kuvasta ja Joukolle pohdinnoista. Molempia arvostan.

Kuvan ja katsojan suhde on mielenkiintoinen alue eikä kovasti poikkea muunkaan taiteen ja kokijan välisestä suhteesta. Tekijälle teos on kuin sienen itiöemäke, jonka rihmasto on tuhatkertaisen laaja. Katsojan kontekstit ja mielleyhtymät nousevat jostain muusta, välillä mahdottomankin tuntuisten assosiaatioiden kautta.

Varsinkin tuo katsojan mielleyhtymien johdattelu on minusta kiinnostavaa. Sen huomioon ottamisella löytyy usein uutta kuvakulmaa, perspektiiviä tai rajausta. Esimerkkinä tämä, jossa olisin voinut zoomata koiraan, mutta halusin tuoda mukaan uusia näkökulmia: http://2014pics.blogspot.fi/2015/08/...s-on-road.html

JK. Mutis, ne ovat karkkikaupan salmiakkiosastoa
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouko_T Katso viesti
    Vinkiksi yksinäisten metsäautoteiden pyöräilijöille. Ivalon ympäristö on täynnään "hyljättyjä" metsäautoteitä.
    Eivät enää ole ihan kaupunkiautolla ajettavassa kunnossa, mutta juuri parahultaisia maastopyörälle. Ympyrälenkkejäkin löytyy, ja löytyy vieläkin enemmän, jos suostuu jokusen matkan tunkkaamaan metsikön kautta.
    Mää meinaan tehdä joskus pitkän GG-telttaretken noilla teillä kunhan ao. fillari on kasassa.

Syksyn Lapinreissuilla käyn yleensä poimimassa ohimennen sangollisen puolukoita Nangujärven tuolta puolen ja olen kattellu, että tänne pitää tulla pyöräilee. Siellä Hammastunturin puolellakin Nelostietä on kaikkea kiinnostavaa.

Ja sen mukana ellei kaikki niin ainakin paljon uupuu. Jouko on aivan oikeassa.
    Mutta (jonkun toisen ottamasta) hyvästä kuvasta tekee hyvän se(kin) että siinä on (sen kerran nähtyään) mukana kuvan näkemisen hetken tunnelma (ja todella hyvässä kuvassa niitä näkemisen hetkiä on useita). Ja joskus myös sen itse koetun hetken tunnelma jonka muistaa tai - jos on tositaiteesta kysymys - jonka tajuaa muistavansa kuvaa katsoessaan.

Toi sadekuva on melkein sellainen jota pitempään katsoessaan tuntee pisaroiden hakkaavan reisiään ja takapuolensa kastuvan ja sen tunteen kun märkä asfaltti loppuu kuin veitsellä leikaten ja aurinko taas lämmittää ja tuuli kuivaa,

PS Otin vapauden ladata sen taustakuvakseni näytölleni.

Sadekuva on kyllä todella hieno, hieman myöhäisemmän illan valolla olisi kenties vielä hienompi?

Mutta laitetaas pitkästä aikaa yksi kliseinen kännykkäkuva viikkojen ellei jopa kuukauden takaa..

Krossikommuuni / Syöte MTB

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •