GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 20 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 840

Aihe: Kypäräkamerat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Tretjakov Katso viesti
    Nähtävästi joku 2-3 tuntia on ihan yhtämittaisen kuvaamisen maksimi, mihin noiden pikkukameroiden akut pystyvät. Kyllä sillä yhden lenkin tekee, mutta ei ihan riitä vaikkapa retkikäyttöön. Vaihdettava akku auttaisi, jos siihen on mahdollisuus. Tai vielä parempi, jos pystyisi jotenkin syöttämään virtaa ajon aikana
    GoPro Hero3+ on mulla kestänyt Bacpac-lisäakulla parhaimmillaan 4.51 (jostakin syystä akun kesto on optimoitu 1080p 30 fps:lle) ja akun voi vaihtaa lennossa. Jos ei ole märkä keli, niin voi myös ladata USB-piuhalla kesken ajon; sen kun teippaat varavirtalähteen vaakaputkeen

Looppaava tallennus onnistuu, tosin aika vähän sille on käyttöä, kun 64 GB kortille menee 9 tuntia kuvaa.

Tässä nyt maastoajotekniikka ketjussa aloiteltua Go Pro Hero-kameran testailua vähän lisää. Tänään osoitti monessa liian alas kamera, vaikka olin laittanut sen pystyimpään asentoon.
    https://www.youtube.com/watch?v=zzEhfzszh4I
    https://www.youtube.com/watch?v=BOdSKShtQwE
    https://www.youtube.com/watch?v=3diJEovYNAo
    https://www.youtube.com/watch?v=fHvlwiozdI4

Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

jostain syystä alkoi taas linkitysten jälkeen maalata linkeiksi myös kirjoitusta, mutta jatketaan tässä. Pahoittelen, osoittaa ihan liian alas noissa kamera. Eka pätkä siksi ehkä onnistunein. Täytyy ens kerral koittaa valjaiden alaosaan koroketta tai sitten kypärään laittaa kamera.
    -team Söpöshox

Laita ihmeessä kypärään jos vain mahdollista, niin saa mukavamman kuvakulman kun on enempi siellä missä kuskin silmätkin.

Jep, kokeilin äsken ja kyllä noita olkahihnoja saa myös lyhennettyä, eli sen voisi laittaa myös ihan rinnan kohdalle niin ei ainakaan pitäisi painua niin paljon. Vois kokeilla vaikuttaako se. Ilmeisesti ajan suht matalana, tai tietysti melkein jokainen rinnettä etukenossa kiipeää, mutta tuo valjas on noissa videoissa jäänyt jotenkin pahaan kohtaan niin, että heti kun nojaa vähän eteenpäin kamera kuvaa vain jalkoja ja pari metriä eteenpäin.
    Kokeilen mä sitä kypäräkameraakin. ja haluisin semmosenkin kiinnikkeen minkä saa pyörään niin, et näkys rengas ja maasto.
    -team Söpöshox

Ebaysta saa noita kiinnikkeitä n. 10 kertaa halvemmalla kuin Suomesta. Tietty siinä joutuu viikon tai pari odottelemaan kun Kiinasta tulevat, mutta rahan säästö noissa on niin iso että mielestäni on sen arvoista.

Okei, kiitos tiedosta. Ei mulla nyt kiire ole kun on jo kamera, chest harness ja kypärässäkin kiinnike kun osaan vain asentaa ton siihen.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Tässä nyt maastoajotekniikka ketjussa aloiteltua Go Pro Hero-kameran testailua vähän lisää. Tänään osoitti monessa liian alas kamera, vaikka olin laittanut sen pystyimpään asentoon.

[/URL]
    Laita kamera valjaisiin ylösalaisin ja kamerasta upsidedown toiminto päälle, niin kuva näkyy oikein päin.

Ai siinä on semmoinenkin. Mistäs sen saa päälle? kun ei kauheasti tullut käyttöohjeita mukana niin vähän mutu-tuntumalla olen tuota käytellyt.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Ai siinä on semmoinenkin. Mistäs sen saa päälle? kun ei kauheasti tullut käyttöohjeita mukana niin vähän mutu-tuntumalla olen tuota käytellyt.
    Google

Minulla on kameran mukana tullut ruuvi mounttikiinnitykseen ja lisäksi harnessin mukana tullut ruuvi, mutta mistä minä saan tuon ruuvin vastakappaleen, että saisin sen Bell super 2R:ään kiinnitettyä? Noissa mounteissa muissa on toisessa päässä vastakappale ruuville, jota en saa irroitettua. Toi Spr 2Rn mountti olisi muuten käyttövalmis, ruuvi ei vaan pysy siinä ilman, että toisessa päässä on toi vastakappale.
    -team Söpöshox

Yksinkertaisissakin editointiohjelmissa pystyy myös pyöräyttämään ylösalaisin tallennetun videoklipin oikein päin.
    10k-kerhon jäsen

Nana, en tiedä ihan tarkalleen millainen mutteri(?) siinä on, mutta voisiko se olla tuollainen hattumutteri? Googlen mukaan kierteen koko on M5 ja listauksessa toiseksi ylin on M05. En tiedä olisiko haponkestävä parempi, mutta siitäkin löytyy M5-kokoa.

http://ruuvi.net/index.php?do=tuotel...1587&tyyppi=ZN

Tullevat suoraan postiluukusta kotiin.

Se on juuri toi! Ei irtoa mun työkaluilla noista mounteista. Pitänee hommata.
    Tohon harnessiin autto paljon kun nostin sen rintojen päälle. Vähän oudomman tuntunen mutta eihän toi mitään paina niin menee siinäkin ja varmaan pysynee pystymmässä.

Kolmas kerta toden sanoo. Sain viimein kuvattua pätkiä, missä näkyy maisemaakin ilman, että tarttee tähyillä 2:hta ylintä senttiä kuvan yläreunassa, jee. Laitan ne jo tänään tänne kunhan saan ne ladattua Tubeen. Noi vikat ehkä omasta mielestä parhaiten onnistui, mutta en tiedä, oon tosi tyytyväinen, että sain kulman kuntoon ja nyt näkyykin jotain.

Tässäpä näitä: https://www.youtube.com/watch?v=Jcd4mjsLJyU
    tämä eka on ajettu vahingossa lukitulla haarukalla.
    https://www.youtube.com/watch?v=sqJ334FZpKg
    https://www.youtube.com/watch?v=QgmUVmCmLbA
    https://www.youtube.com/watch?v=fd1FK6MvUhM
    https://www.youtube.com/watch?v=_cuUQoPhmbM
    https://www.youtube.com/watch?v=DKWChRc6KvU
    Nana muokkasi tätä : 31.08.2015 at 01.00
    -team Söpöshox

ja kommentoikaa vaan miltä kuvakulma vaikuttaa yms. Nämä nyt on tämmöisiä harjoitelmia, mutta minusta näissä oli jo ihan hyvä kulma ja vähän mielenkiintoisempi katsoa kun ei tarvitse tihrustaa ylänurkkaa niinkuin edellisissä.

Oli muuten aika mielenkiintoista ajaa, kun oli juuri satanut ja kalliot ja sammalikot ihan märkinä ja Rallirane takana. Edessä oli onneksi Ground Control, muuten olisin pannutellut joka mutkassa, mutta hitaammin mutkat piti ottaa kun vähänkään kovemmassa vauhdissa märällä kalliolla Rane sladitti.
    Nana muokkasi tätä : 31.08.2015 at 01.36
    -team Söpöshox

Katoin tuon listan viimeisen pätkän, kyllä nyt on kuvakulma mielestäni kunnossa..!

^
    Kiva, minustakin tuli tosi hyvä kuvakulma nyt kun nosti riittävän ylös kameran. Näissä siis kaikissa rinnan päällä kamera.
    Jos joku katselee muutkin niin voi kommentoida myös reittivalintoja ja fiilistä ylipäätään. Itse en osaa päättää mikä noista olisi onnistunein. Kaikki on hieman eri reiteillä, mut aika samantyylisiä. Nyt on kyllä selvästi kivempi kuvailla kun tietää, että sieltä näkyy muutakin kuin omat kintut ja Five-Tenit.
    -team Söpöshox

Tosiaan kuvakulma oli näissä mielestäni varsin hyvä. Mutta suoraan sanottuna itse ajaminen ja reitit olivat sellaisia ettei tullut mieleenikään että kyse olisi yhtään muusta kuin kameratestaamisesta ja että niistä odottaisit jotain kommenttia. Turhan tylsää edestakaisin kallion päällä hitaasti ajelua jotta tarjoaisi katsojalle mitään. Eniveis, siitä se lähtee. Mieti mitä haluat tuoda videoissa esiin katsojalle. Vauhdikasta menoa, hienoa polkua, jotain kikkailuja joista paljon puhut tai jotain. Itse ainakin tykkään katsella porukan itse kuvaamia ajovideoita joten anna mennä vaan kuvaten. Opettele myös peruseditoinnit, pidemmistä videoista turhien pois leikkaamiset ja sen sellaiset.

Ymmärsit nyt ilmeisesti väärin mitä ajoin takaa. Voihan niitä toisiinsa verrata oli ne sitten polulla tai kalliolla. Enhän minä kipeänä lähde mitään 15km polkurallia ajelemaan tai etsimään mahdollisimman pitkiä portaita jostain. Tämä olikin kameran testailua, kun en kertaakaan vielä kuvatessa tiennyt edes näkyykö kuvassa mitään. Tämä nyt oli ainoa paikka tässä ihan lähellä missä sai edes jossain määrin monipuolisesti kuvailtua tasaista, kumpuilevaa ja rytyyttävää ja nähtyä miten tuo kuvaus niissä toimii. Ei sillä näköjään niin väliä ole millainen maasto kun se kamera on oikealla paikalla, silloin ei vaikuta liikaa ajoasento.
    -team Söpöshox

Onko noissa muuten jotain valoisuuden säätöä? Minusta nuo aika hämäriä. Ne tosin kuvattiin heti sateen jälkeen ja varmaan oli taivas aika pilvessä. Toisaalta ehkä parempi niin kuin, että aurinko häikäisee niin, ettei näe juuri mitään.
    -team Söpöshox

Ehkäpä pienemmällä/hitaammalla "frame ratella"/suljinnopeudella kuviin voisi saada lisää valoa.

Ok, kiitos vinkistä. Pitää netissä perehtyä noihin kun ehtii.

Kalliot on kyllä yks mun lempparipaikkoja ajella, täällä vain on aika vähän isompia kallioita, tuppaavat olemaan suht pieniä tai sitten täysin puiden ja muun kasvuston valtaamia. Mutta kallioilla voi harjotella monipuolisesti laskua, nousua, droppaamista, vaikka mitä.

Nana, pyysit kommenttia reiteistä ja tähän vastasin. Jos koit vastaukseni jotenkin negatiiviseksi niin se ei tarkoita että ymmärsin sinua väärin. Kuten kerroin, tykkään katsella näitä videoita ja katselin sinunkin kaikki videot läpi.

Jos ei videoita pysty yhtään rakentavammin kommentoimaan kannattaa olla hiljaa.
    Kommenttisi kaltaiset jää muutenkin omaan arvoonsa, sillä niin minä kuin muutkin tietää, että ihminen joka osaa oikeasti ajaa kovaa ei varmasti tunne tarvetta pönkittää itsetuntoaan morkkaamalla foorumilla jonkun toisen ajoa. Olet kyllä tervetullut näyttämään minulle miten niillä Raneilla ajetaan märällä kalliolla kovaa.
    -team Söpöshox

Sori ot, mutta luetkohan sä Nana nyt ihan samaa tekstiä? Mikä tossa Sahonin kommentoinnissa oli nyt niin väärin? Antoi rakentavaa kritiikkiä ja vinkkasi mitä kannattaa kanssa joskus opetella. No, jokainen tulkitsee asiat miten haluaa. [/OT]

Pitäisikö ne videot pitää vaan kotikoneella jos ei kestä rakentavaa kritiikkiä, varsinkaan vielä sitä itse pyydettäessä?

Videot vain jakoon ja tykkääjät käy sitten peukuttamassa. Jos samalla kanavalla on monta hyvää videota, kannattaa subscribata. Mitä enemmän subscribaajia, sen enemmän featureita ja bittivirtaa kanavalla ja sitä kautta saa parempaa sisältöä itsekin. Kun vielä videoiden tekijät seuraavat tilastoja, näkevät he mitä kansa haluaa. Ja taas kaikki hyötyvät. Jos sisältö on kuraa, älä palaa enään kanavalle. Ja taas kaikki hyötyvät.

Kanavanomistajat: klikatkaa tätä https://www.youtube.com/analytics?o=U niin näette kuinka hyvin menee. Jos et omista kanavaa, ei linkki suurta iloa anna. Se ei näytä muiden kanavien statistiikkaa.

Oman kanavan sisältöä voi muutenkin muokata. Kun hiiren vie eri "paneelien" päälle youtubessa, ilmestyy sinne kynä-ikoneita. Niitä klikkaamalla pääsee muokkaamaan sisältöä ja miltä se näyttää. Jaotelkaa videonne ensin playlistoiksi ja säätäkää miten ne näkyy vierailijoille. Oikean reunan kanavalinkkikokoelmaakin pääsee säätämään. Sinne voi lisäillä omia suosikkejaan. Vastavuoroisuuttakin saattaa löytyä ainakin Fillarifoorumin porukalla.

Tässä mun kanava: https://www.youtube.com/user/trohtube

Yep, itse en ole vielä ehtinyt edes tutustua Youtube tilin asetuksiin ja kaikkiin mahdollisuuksiin. Latasin ekaa kertaa sinne jotain, että saisin linkitettyä pätkät tänne ja muualle. Tube on kyllä hyvä. Siellä on videoita vähän joka lähtöön ja ihan tosi hyödyllisiäkin videoita vaikka renkaanvaihtoa (tai lähes mitä tahansa muuta) harjoittelevalle.

Aiheeseen palatakseni, onko ne Go Pro koiravaljaat millaisia? Mihin niissä tulee kamera? Rintaan varmaan. Vois kuvata joku kerta semmosen pätkän missä ajaa koiran kanssa, taitaa olla kyllä paras laittaa itelle kamera niin se on vähän korkeammalla ja näkyy maisematkin. Ei sillä, kovaa painelevan Bortsun kyydissä olo sen rintaan kiinnitetyn kameran kautta vois olla ihan mielenkiintoinen kokemus
    -team Söpöshox

Tuossa subscribaamisella tai peukuttamalla tulevilla hyödyillä kanavalle on kyllä semmoinen ongelma, että keskiverto Youtube-selaaja ei edes ole sellaisista tietoinen. Olen itse nähnyt lukemattomia todella hyviä videoita, mutta peukuttanut niistä vain murto-osaa ja subscribannut vielä vähemmän, sillä en ole tullut edes ajatelleeksi, että tekijä voisi siitä jotain hyötyä ja sitä kautta myös minä ja muut katsojat.
    -team Söpöshox

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •