Sama paikka taas, kalustus vaihtunut.
![]()
Sama paikka taas, kalustus vaihtunut.
![]()
Vanhan Krossarin ulkoiluttaminen on niin harvinaista että piti oikein kuva ottaa:
![]()
Nyt olisi Kanjoni aikalailla kunnossa. Muutoksina alkuperäiseen 1x10 sramin direct mount 32t-rattaalla ja grip shiftillä. Gripeiksi valikoitui odi:n rogue 90mm ja 130mm versioina (sinisillä pannoilla, toistaiseksi ainaskin). Polkimet ehkä vielä.
Onks toi kuva nyt siltä uudelta Ylläs-Levi-reitiltä? Näyttää aivan mahtavalta, niin maisemat ku Kanjoniki!
Kukaksen päältähän tuo näyttäs olevan.
"Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson
Kukaksen päältä juu, eli sen Ylläs-Levi reitin "alkunousu".
N
Lähetetty minun K01E laitteesta Tapatalkilla
Kinesis Crosslight Pro 6 palvelee gravel grinding, cyclocross ja randonneur fillarina. Erityisen tyytyväinen olen SRAM X9 type 2 vaihtajan, avid BB7 Road jarrujen ja Force kahvojen yhteistoimintaan. Välitykset ovat maantiepyörään verrattuna leppoiset - edessä 50/34 ja takana 12-32. Toimii myös talvella, mutta silloin usein käytössä on sinkula/fixi ihan vaan vaivattomuuden takia. Wilieriin verrattuna on painava. Lokarit ovat hiekkateillä aivan ehdottomat. Etulokariin pitäisi vielä rakennella pidennystä. Renkaat on tällähetkellä Vittoria Cross XN PRO:t. Melko ok sekakäytössä, mutta eivät erityisesti loista millään osa-alueella. Ensi kesäksi voisi harkita Continental TopContact II -renkaita. Talvisinkulaan voisi sitten kokeilla Continental TopContact Winter II...![]()
Se olis sitten syyskausi tullut Kongallakin eli maantiespedut vaihtui poies ja kumeksiin tuli hieman kuviota kehiin samalla, kun lokarit poistuivat. Jos vielä jossain vaiheessa laittais pykälää tai paria tuhdimpaa kumesta alle ja ottais laukkukiinnikkeet jne poies, niin se olis sorateiden ja helppojen polkujen lisäksi jotain krossihommiakin..
![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Työmatkapyörä, on-one dirty disco ultegran osilla. Arkikäytössä on vielä takalokari sekä stemmi on 80mm, tuossa se on vielä 100mm,
![]()
"Heidän pyöriensä kuvat". Tein Flickriin kokoelman pyörien kuva -albumeistani. https://www.flickr.com/photos/mkpaa/...7655737320613/
Mukana tämän vuoden Transcontinental race ja Paris-Brest-Paris.
Nomadiin välillä musta vieterikeula valkoisen ilmakeulan tilalle.
Ihka uusi Cannondale SuperX Hi-Mod CX1.
![]()
Cannari on kyllä nätti. Kelpaisi minulle.
Mikä noiden jarruletkuissa olevien putkimaisten mötiköiden tarkoitus on?
Se on vissiin tälläinen https://www.sram.com/sram/road/techn...ajig-sram-road elikkä jonkin sortin pikaliitin jolla letkun voi vetää vaikka raamin sisään ilman ilmaustarvetta.
Lisää 1x11 cyclocrossareta
Kunnon krossarierotiikkaa!! Sekä Cannondale että BMC. Onko viskaalilla useampikin MFCK:n cuituinen miinusstemmi vai matkustaako sama yksilö aina pyörästä toiseen..?![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Carbine varastettiin Italissa ja tällainen Appelsiini tuli nyt talliin tekemään täpärin virkaa. Tarkoitus ajaa tällä vauhdikkaammat ajot, enskakisat, ulkomaanreissut sekä jonkin verran ihan peruslenkkiä Espoo/Hki keskuspuistoissa. Väri ei ole tuota lähelläkään livenä mutta parempaan ei kännykällä ja mun taidoilla pystynyt.
![]()
JackOjalta ostettu semisti mulle iso Charge Plug1 päivitelty omille raajoille, mieltymyksille ja työmatkoille sopivaksi. Nyt kelpaa kurvailla syksyn sateisia työmatkoja.
![]()
Sotanorsu666 muokkasi tätä : 21.09.2015 at 12.36
Toista kaupunkipyöräprojektia voisi aloitella. Tuota Chargea minäkin olen katellut, mutta nyt alkoi kuola valumaan kun näin tämän.
http://www.raispo.fi/polkupyorat/gen...m-725-frameset
Tallissa olisi Apexin kammet, Redin jarrut, Shimanon ylimääräiset kiekot Contin gummeilla, Force-etuvaihtaja ... että pitikin mennä näkemään tuo runko.
Onkos kellään kokemusta. Ainakin kuvien perusteella työnjälki on aika siistiä.
Sent from my iPad using Tapatalk
Näin se homma on jo lähdössä lapasesta. Tuohon Genesikseen pitää olla deep drop jarrut, mutta tällaiset löytyisi ...Tämä ei lupaa hyvää jatkolle (lompakolle)...
http://www.sjscycles.co.uk/dia-compe...ake-prod26589/
Sent from my iPad using Tapatalk
... ja sieltä sitten se kultainen versio.
Sent from my iPad using Tapatalk
SKS Chromoplastics 35mm. Takalokari aisoilla, jarrun kiinnikkeellä ja alhaalta nippusiteet molemmin puolin. Etulokari oli vähän työläämpi, koska yläkiinnikkeen reikää piti suurentaa viilaamalla, että jarrun kiinnitys meni sen läpi ja sitten toiselta puolelta piti jättää prikka pois kiinnityksestä. Alas aisat ja niillehän tuossa chargessa on ihan paikat. Noi on kuitenkin siitä helpot lokarit asentaa, että mahtuu vakiojarrujen alta 28mm renkailla ja varmaan vähän isommillakin, kun vaan jaksaa säädellä. Itsekin tykkään yleispyörässä enemmän käytännöllisyydestä, kuin ulkonäöstä ja nyt tuo charge on ainakin omaan käyttööni juuri passeli.
Toiseen kaupunkipyörään laitoin myös SKS Chromoplasticsit. Hyvän näköiset ovat, mutta eivät ehkä kivoimmat asentaa - mm. aisat täytyy lyhentää esim. rautasahalla, mutta jos sitä rautasahaa ei ole just saatavilla, niin sitten jää vähän kesken. Lisäksi aisojen paikalleen saamisen kanssa sai vähän verytellä. Mutta täytyy sanoa, että toi Charge on nyt aika hyvännäköinen käyttöpyörä.
Sent from my iPad using Tapatalk
Chargella on "käyttöpyörämallisto" Grater. Muistuttaa aika paljon ton Plugin lopputulemaa.
http://www.evanscycles.com/search?qu...grater&x=0&y=0
![]()
Kirjanmerkit