FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 70 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 170 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #2071
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Fillari-lehdessähän oli uuden mallisarjan Interceptor koeajossa. Tai uuden ja uuden,,, Ilmeisesti tuossa on tasan sama runko kuin viimevuotisessa, koska mitat samat joka suuntaan ja huolimatta yhdestä eturattaasta rungossa vaijerin läpiviennit ja toppari vaijerille.
    Sikälikin moni muukin asia ennallaan, että alla olevat VeeRubberit (Snoe shoe) ovat kyseisen rengaspajan perinteitä kunnioittaen maastopaineille wahwasti self steering ominaisuuksilla ryyditetyt ja rengas/kiekkoyhdistelmän paino testin kirjoittajan mukaan verrokin vastaaviin lukemiin verrattuna omassa kilokategoriassaan.

    Muuten kyllä koeajon mukaan kelpo peli kaikin puolin. Samaahan sanottiin jo viime vuoden mallista. Hempeän sinisestä värityksestähän nyt voi tietysti olla montaa mieltä, mutta onhan kumimaalia nykyään helposti saatavana useankin valmistajan purkittamissa pakkauksissa
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  2. #2072
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Onko kukaan tutkinut sopisiko tuosta 2fat proosta osasarjat kuinka helposti muun merkkisiin runkoihin? Tekisi mieli päivittää vähän jäykempään ja parempaan runkoon. Esim. johonkin Salsaan, jos tuosta whitesta saisi melkein kaikki palikat sopimaan niin pääsisi ihan kohtuu rahalla.

  3. #2073
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Sama käynyt itselläkin mielessä. Suurimpana esteenä kuitenkin se, että haluaisin läpiakselit, joten navat pitäisi vaihtaa, ainakin edestä. Mahtaako kampiakaan saada muutettua kapeammalle keskiölle, jos/kun q-factor eroaa. Muutoinhan osat on geneeristä huttua.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  4. #2074
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^^ Onko sullakin Bansku81 riesaa tuosta letkeästä takapäästä vai onko muiltakin osin samaa vaivaa ? Tosin kaikki hyvin kunnes runkoa ratkeaa, vaikka se tais olla tuon lippulaivamallin Inceptorin riesana se "ominaisuus"
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  5. #2075
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Ei tuon kanssa ongelmia ole. Etu haarukka on aika veltto ja saa jarrun naksahtelemaan kun kunnolla kurvailee. Ja olisi se jäykempi runko paremmin hallittava kun maastossa kikkailee.

  6. #2076
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Täällä oli useampikin litkuttanut 2FAT Pron vakiovanteet ja Bulldozerit litkuttanut? Oliko hankalaa ja työlästä, paljonko meni litkua per rengas, paljonko katosi painoa, muuttuiko ajotuntuma, kannattiko?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  7. #2077
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Kannattaa se. Keveni noin kilon. Tiivistyy ja nousee helposti. Vuoden kesti gorillateippi. Nyt tyhjiöputkimuovi kokeilussa. Ehdin jo huolestua, mutta nyt tuo näytttäisi tiivistyneen. Täytys vaan ehtiä ajaa.

  8. #2078
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Lou mahtuu hyvin taakse pyörimään 2fat pro:n, vaikka kuinka runttaisi putkelta, kunhan saksii reunimmaisista nappuloista hieman ylimääräistä pois.
    Tämä tietysti mutta vähän mietityttää kumin leikkeleminen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Itse vaihdoin aikanaan Loun pois takaa, koska oli mielestäni liian ahdas. Ehkä nappuloiden pilkkominen oli voinut auttaa. Nate takana toiminut hyvin, mutta vaihtuu varmaan tässä joskus 45nrth Dunderbeistiin.
    Tämä on tietysti se hinnakas jos raaskii satsata euroja.... tai sitten annan vaan olla Bulldozerin takana.

  9. #2079
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Tämä tietysti mutta vähän mietityttää kumin leikkeleminen..
    Pidossa en huomannut talvella mitään eroa vaikka sivuilta otti nappuloista 0.3-0.4mm pois. Teoriassa mahdollisuudet hankaamiin lisääntyy, kun sivuilla ei ole niin paljoa nappulaa, mutta en koe tuota minään ongelmana. Kyllä ne kivet hankaa reunoihin muutoinkin.

    Ei taida olla, ainakaan talvelle, lou:n voittanutta. Jollei nyt d5:sta lasketa mukaan. Mutta menee jo rengaskeskustelun puolelle...
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  10. #2080
    IncBuff Guest
    Voihan sen kumin leikellä ja sitten toivoa ettei se ainakaan venähdä tai no sitten voi leikellä lisää jos on vielä nappuloita.

  11. #2081
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Kaikkihan on aina mahdollista jos ajelee paljon siirtymiä isoilla paineilla, eikä muista talvella tyhjennellä kummeja jos lämpösessä säilyttelee. Jos nyt näin pääsee käymään, niin se on sitten sen ajan murhe. Mielummin pidän kuitenkin talvella takana lou/d5 kuin jotain semiläskejä. Ja bulldozeriin en enää koske.

    Runko varmuuden vuoksi teipattu kriittisiltä kohdilta, eikä ole siltikään ollut mitään ongelmia lou:n kanssa.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  12. #2082
    Joko ennakkotilatut 3 fätit on kolahtanu kaikille postilaatikkoon? Ite tilasin liikkeestä M kokosen PROn, muttei oo vielä kuulunut mitään. Harmi ettei PRO ole vihereä ja Lite oranssi, huutelin kaverille että melkein tekisi mieli "downgradettaa" tuleva mankeli kolinalla

  13. #2083
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Vaihtajan limitterit aivan pielessä, tipahtaa ketju sekä pakan sisä- että ulkopuolelta pois. En löytänyt sramin sivuilta säätöohjetta tuohon GX-vaihtajaan, limiter screwit eivät ainakaan perinteiset ole. Eli mitenköhän tuo säädetään?


  14. #2084
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Ihan samalla tavalla kuin nuo paremmatkin takavaihtajat ja ohje on sramin sivulla kyllä.

    https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....rs_emanual.pdf

    Kannattaa sitten lukea ohjetta, kun ohjekuva on kummassakin säädössä sama.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  15. #2085
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^^ Jos fillari on uus niin sitten se on kuvauksen perusteella verkkokaupasta tilattu


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  16. #2086
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Ihan samalla tavalla kuin nuo paremmatkin takavaihtajat ja ohje on sramin sivulla kyllä.

    https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....rs_emanual.pdf

    Kannattaa sitten lukea ohjetta, kun ohjekuva on kummassakin säädössä sama.
    Itsekin kyselin tuolla aiemmin ohjeiden perään, tuossa ohjeessa on ruuvit aivan eri paikoissa, mitä omassakin vaihtajassa. Vaan kokeilemalla se lopulta selvis mistä mitäki säädetään...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #2087
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Jahas, 120tpi nate ei meinaa millää pysyä 3fatin vanteella. Putoo varmaan vanteelta jos yskäisen. Huomenna rapsaa pysyykö vanteella ajossa, jospa tuossa yön yli asettuu. Muuten tulee uudenveroinen nate myyntiin!

  18. #2088
    Aika monella taitaa tällä palstalla olla White 3 Fat Lite -läskipyörä. Ihan vain mielenkiinnosta kyseistä mallia kohtaan kyselisin: paljonko on pyörän ns. q-factor ja millainen ajettavuus Fat Litessä on verrattuna muihin ajamiinne läskipyöriin?

  19. #2089
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Jahas, 120tpi nate ei meinaa millää pysyä 3fatin vanteella. Putoo varmaan vanteelta jos yskäisen. Huomenna rapsaa pysyykö vanteella ajossa, jospa tuossa yön yli asettuu. Muuten tulee uudenveroinen nate myyntiin!
    Ei pysy vanteella, kun laittaa ajopaineet sisuriin. On kyllä paskat kehät 3fatissa.

    edit. Makuualusta vannenauhaksi auttoi.
    stumpe muokkasi tätä : 05.09.2015 at 21.02

  20. #2090
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^^ Tuskinpa nyt sentään, kun näitä Valkoisia on jo kolmatta mallisarjaa ja edeltäjiä on paljon. Paitsi että ekana vuonna oli pelkkiä Pro-malleja.


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  21. #2091
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Ensimmäiset pari sataa kilometriä on tullut ajettua 3Fat Litellä.

    Taakse vaihdoin suuremman levyn niin alkoi jarrutehoakin löytyä (180mm Clarksin levy joka oli jäänyt CC:stä yli). Etujarrun levyä joudun usein oikomaan ettei ala laahata - en tiedä osunko sillä johonkin vai miksi tuntuu vääntyvän - tosin todella vähän se vaatii 'oikomista' kun pelkillä sormilla vääntää sen mitä vaatii jotta ei kihnuta jarru.
    Chainstayhin laitoin suojan kun tuntuu ketju hakkaavan siihen kokoajan. En ymmärrä miksei siinä ole valmiina kiveniskuteippiä tms.

    Nuo orkkiskumit on kyllä aika syvältä. Kun niillä tosiaan ajaa niin ymmärtää mitä ihmiset haukkuu niitä täällä. Tilasin jo Jumbo Jimit, mutta toimitusta saanee odotella. Punnitsin huvikseni nuo orkkiskumit ja 1.6kg näytti ulkokumi ja 0,6kg sisäkumi puntarilla. Tubeless konversio kiinnostaisi, mutta ei tunnu tuo orkkiskumi pysyvän vanteen reunassa sen vertaa, että edes kompuralla saisi sen kokonaan pomppaamaan vanteelle. No koitetaan uudelleen Jimeillä kunhan tulevat. CC:llä vastaava onnistui helposti - toki 35mm renkailla se on helpompaa

    Olen yllättävän tyytyväinen tuohon orkkissatulaan. Ensimmäinen orkkissatula jolla viitsin ajaa yli 15km. Selle SMP:tä olen vaihtanut muihin pyöriin yleensä todella nopeasti.
    No voisi semmoisen myöhemmin tilata kun niitä saa vihreänä

    Alla pari 'pakollista' fiilistely kuvaa.



    Eh?

  22. #2092
    Lisäkevennystä Liteen.



    Tanko 203g (vakio 278g)
    Tolppa 243g (vakio 357g)

  23. #2093
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Edullinen kuitutanko maccilla. Tarvis omaan liteen keksiä joku kuitutanko missä olisi back sweepiä hiukka enemmän, kuin alkuperäisessä. Sopisi mun ranteille paremmin.

  24. #2094
    Tervehdys! Olen tuore 3fat liten omistaja ja uusi lajin parissa kaikin puolin. Hirmu tyytyväinen olen pyörään ollut, joskaan kokemuksia muistakaan ei ole. Jopa niin tyytyväinen, että mies on alkanut osoittamaan mustasukkaisuuden merkkejä Mutta pieni ongelma on ilmennyt ja ajattelin lähteä teiltä asiaa paremmin tuntevilta kysymään apua pieneen hienosäätöön. Eli liteni on S kokoinen ja itse olen sen 163,5 cm pitkä, eli nippanappa alle suositellun. Ongelmana on siis etäisyys ohjaustankoon, pitemmillä ajoilla ranteissa ja käsivarsissa tuntuu, selässäkin vähän. Stemmin vaihtoa varmaan olisi tarve tehdä, mutta minkälaista lähtisin etsimään? Ja onko tangon muotoilussa jotain huomioitavaa? Mitään muutoksia en ole siis pyörään vielä tehnyt.
    Iloinen olisin jos joku kerkeäisi asiaan vinkkiä antamaan.

  25. #2095
    Tankona Answer 20/20 on vahvasti "setä-hyväksytty" ja nauttii suurta suosiota mm. ranneystävällisyytensä vuoksi. Itselle juurikin samanlaisten pidempien ajojen synnyttämiin rannekipuihin hommattu, mutta ei vielä kiinni pyörässä , joten en osaa sanoa omia kokemuksia.

  26. #2096
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Mistä Mattia ostit answerin tangon?

  27. #2097
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Answeria on ollut CRC:sä myynnissä, murtoosa hintaista On-One OG:tä myydään On-Onen tai Planet x verkkokaupoissa.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  28. #2098
    Omassa 2Fat Prossa Answerin tanko, vaimon On-One Fattyssä On-One OG tanko alumiinisena. Kummatkin ihan päteviä ja OG tosiaan murto-osan verrattuna Answeriin.

  29. #2099
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Mutta Answer on aikas paljon leveempänä mielestäni paaljon parempi ja on voimaa enempi käännellä+ se mukavuus. OG kuitua en ole ajanut. OG toimii, mutta ei se minulle ainakaan tule enään pää-ajokkiin, kun on 20/20 makuun päässyt.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  30. #2100
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Laitoin og tangosta kyselyä on-oneen ja ne vastasi että kuituversiota ei enää valmisteta.
    Täytyy odotella että answeria tulee taas myyntiin crc:hen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •