HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 114 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #3391
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Tossa Plus:n postaamassa kuvassa noi jousilehdet näkyy olevan toisistaan irti joten ei tule lehtijousipakalle ominaista jousilehtien kitkan aikaansaamaa vaimennusta ja ei siinä silloin oikeen voi olla mitään varsinaista paluuvaimennusta.

  2. #3392
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Höpö-höpö, vaimennus tällaisessa systeemissä perustuu kahden jousen erilaiseen resonanssitaajuuteen. Toinen jousi on keulassa ja toinen ”jousi” renkaassa. On mukavampi, kuin kitkaan perustuva vaimennus. Tällainen vaimennus on keksitty Ford T aikana ja on näköjään edelleen toimiva ratkaisu.

  3. #3393
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Höpö-höpö, on näköjään edelleen toimiva ratkaisu.
    Onko sinulla oikeasti kokemusta tuosta keulasta vai puhutko ainoastaan vahvan mutun perusteella.

  4. #3394
    markettipyörämies Guest
    Jos hiilijouset olisi toisissaan kiinni niin voisi kyllä kuvitella, että ne hioutuisi aika hätäsesti pas2.

    Näyttä ainakin 29" versio olevan pogotikku:
    http://reviews.mtbr.com/gear-review-...-racer-29-fork

  5. #3395
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Jos hiilijouset olisi toisissaan kiinni niin voisi kyllä kuvitella, että ne hioutuisi aika hätäsesti pas2.
    k
    Kyllä. Vaatisi toimiakseen monimutkaisemman rakenteen. Ja tuossahan yksinkertaisuus ja huoltovapaus on varmaan ollut ajatuksena. Jos jäsen PaH ehtisi kertoilemaan niin kiinnostavaa olisi lukea minkälainen on käytössä.

  6. #3396
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Toinen, keulan paukkumisesta oli joskus täällä puhetta, tultiinko siinä johon teknilliseen päätökseen mitä vaihtaa, vai pitääkö tuo ohjainlaakeri vaan kiristää aina turhan tiukkaan parin viikon/kk välein? Ei tuossa niinku klappia tunnu, mutta alkaa paukkuun patteihin ajellessa.
    Minulla oli kultasessa Muklukissa emäputki viimeistelyn jälkeen sen näkoinen, että terä ei ollut ottanut jokapaikasta, eli jonkun sortin väljyyttä oli molemmissa päissä. Vihreästä terä tekikin huomattavasti paremman lopputuloksen ja nakseet katosi, nyt kun Creekkillä ryskätty reilu puolvuotta alkoi satunnainen nakse esiintyä, kun sattuu sopivat voimat kohilleen ja ohjainlaakerin kiristys korjasi aina hetkeksi, mutta tuota satunnaista naksumista ajossa esiintyy vielä vaikka ohjain laakeri jo "liian kireällä".
    Tätä naksetta ei jokalenkillä edes saa esiintymään. Kultasessa stongan päästä nosto/painaminen riitti.

    Korjaukseksi PAH ehdoitti heittää Cane Creekit kuuseen ja Chris kingiä tilalle, kun tuossa taannoin kirosin tuota, kun satuttiin samoihin ajoihin. Uskon kyllä tuon, että itse ohjain laakeri on tuon viimeisen satunnaisen naksumisen lähde. Pitää taas tunkea uutta jäykempää vassua laakereihin sisään ja testata.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #3397
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    ... niin kiinnostavaa olisi lukea minkälainen on käytössä.
    Mun kokemukset tosta laufista on vaan omia, jollakulla toisella varmasti olisivat hyvinkin erilaisia.
    Pohjalla on suht kevyt teräsrunko, sinkula-setuppi (32x19 tms) ja kummassakin päässä 0.7-0.8barin
    välissä olevat rengaspaineet. Kokemusta kuudesta tai seitsemästä erilaisesta jäykästä hiilarikeulasta
    sekä blutosta. Ajotyyli aggressiivinen ja vauhti välineestä johtuen kovahko. Blutossa mulla säädöt
    semmoset et sägi ~5%, jotta kannattaa suhtautua tähän arvioon sen mukaisesti.

    Lauf ei tunnu jäykältä keulalta eikä se tunnu joustokeulalta. Painoa on sen verran snadisti etten
    juuri tunne painoeroa ajossa jäykkiin verrattuna, bluto tuntuu puntilta tuohon verrattuna.
    Ei oo hyvä hitaassa vauhdissa poikkijuurakossa eikä oikein hitaassa vauhdissa missään missä
    on tulee useempia peräkkäisiä iskuja vaimennettavaks. Mut mitä enemmän fillariin saa vauhtia,
    sitä paremmin tuo toimii.

    Ei oo fletku. Mut tossa on semmonen approx muutaman millin alkuelämä joka suuntaan. Bluto
    tuntuu vauhdissa letkummalta, lauf kun ajaa hiljempaa p*erse penkissä.

    Normaaliin joustokeulaan verrattuna tuo joustaa erilailla, jousto on varmasti progressiivisempi
    mutta jouston liikesuunta taas poikkeaa keulasta joka antaa periks liukuputkien suunnassa.
    Ottaa jonkun aikaa tottua tuohon.

    Tosta on paha sanoa paljonko joustoa milloinkin käyttää, noi jousipakat elää ajossa koko ajan.

    Keula on ajossa täysin äänetön, edes reilun metrisen dropin alastulossa kalliolle kuski oli ainoa
    josta lähti ääni.

    Mulla siis se Light-versio, tarjolla myös aikuisten versio. Tuo syö 150mm napaa 15mm akselilla,
    180mm postmount-kiinnikkeet on. Mulla on tossa 135mm napa adapterilla, toimii noinkin.

    Reilun 20h ajon perusteella jos tarttis valita yks keula jatkoon noista kaikista millä oon enempi
    ajellu niin se olis toi Lauf. Ajelin männäviikonloppuna pari pidempää lenkkiä semmosilla mestoilla
    joita olin ajellu vastaavissa olosuhteissa useita kertoja sekä juustopyörällä että fätillä eri setupeissa
    ja tiedän oman mentaali-stravan perusteella kauanko mitäkin pätkää ajaa. Oli aika hämmentävää
    havaita et semmonen 55min pätkä veikin aikaa 47min ...

    edt: lisättäköön vielä et toi on korkea toi keula, ac-mitta on liki 495mm ja sägiä ei tossa synny -
    miumaumukkainen ajoasento vei speisereitä stemmin alta muihin verrattuna 10mm verran
    kestävyyteen en ota kantaa, aika näyttää - takuuhan ne tuolle antaa - tukevalta härveli tuntuu,
    ei tuosta saa irti mitään natinoita tai narskeita vaikka tuota miten vääntelis. Ainakaan vielä.

  8. #3398
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kiitos hyvästä arvioinnista!

    Luin tuosta keulasta jotain koeajokommenttien tyylisiä juttuja jenkkisivustoilta ja sen mitä ymmärsin ja toi sun arvio mukaanlukien 99% pätevä laite. (jätetään se 1% niille jotka on aina eri mieltä kaikesta;-)

    Jäätävä parannus nopeuteen on näköjään keulalla. Varsinkin kun tietää että osaat kyllä ajaa.

    Tota kestävyyttä ihmettelin kun tommosilla liuskoilla on alapää kiinni. Mutta olet senkin näköjään selvittänyt kunnolla.

    Varmasti parhaimmillaan nopeassa tai tosi nopeassa ajossa niinkuin sanoit.

  9. #3399
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Onko sinulla oikeasti kokemusta tuosta keulasta vai puhutko ainoastaan vahvan mutun perusteella.
    Puhun ainoastaan kyseisen vaimennustavan teoriasta. Ford T omistajilla, jotka asensivat tämän tyyppisiä jälkimarkkinointivaimentimia, lienee reilusti kokemusta...

    Omakohtaisia kokemuksia kahden ominaistaajuudeltaan erilaisen peräkkäisen jousen vaimennusilmiöstä on reilusti, mutta ei tietenkään tästä keulasta.

    Kitkaan perustuva vaimennin ei todellakaan ole ainoa.

  10. #3400
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Puhun ainoastaan kyseisen vaimennustavan teoriasta. Ford T omistajilla, jotka asensivat tämän tyyppisiä jälkimarkkinointivaimentimia, lienee reilusti kokemusta...

    Omakohtaisia kokemuksia kahden ominaistaajuudeltaan erilaisen peräkkäisen jousen vaimennusilmiöstä on reilusti, mutta ei tietenkään tästä keulasta.

    Kitkaan perustuva vaimennin ei todellakaan ole ainoa.
    T-Fordin omistajat ovat tänä päivänä vaikeasti haastateltavissa. Enkä kyllä usko että hekään olisivat voineet mitenkään valaista Lauf-keulan ominaisuuksia. T-Ford ja läskipyörä ovat varsin erilaisia ajoneuvoja.

    Etkä sinäkään näköjään pysty kertomaan Laufin ominaisuuksista mitään. Vain tuomaan itsesi esille. Joillekin se on näköjään kovin tärkeää.

    Ja jos ymmärrät lukemaasi niin aiemmissa viesteissä nimenomaan tuumittiin että koska jousilehdet ovat irti niin kitkaan perustuvaa vaimennusta ei oikein voi olla. Kannattaisi harjoitella lukemista.

    Jäsen PaH kuvasi hyvin käytännön ominaisuuksia.

  11. #3401
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Tossa Plus:n postaamassa kuvassa noi jousilehdet näkyy olevan toisistaan irti joten ei tule lehtijousipakalle ominaista jousilehtien kitkan aikaansaamaa vaimennusta ja ei siinä silloin oikeen voi olla mitään varsinaista paluuvaimennusta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Etkä sinäkään näköjään pysty kertomaan Laufin ominaisuuksista mitään. Vain tuomaan itsesi esille. Joillekin se on näköjään kovin tärkeää.

    Ja jos ymmärrät lukemaasi niin aiemmissa viesteissä nimenomaan tuumittiin että koska jousilehdet ovat irti niin kitkaan perustuvaa vaimennusta ei oikein voi olla. Kannattaisi harjoitella lukemista.
    Niinpä, kannattaisi harjoitella lukemista, myös itse kirjoittamalla tekstillä.

    Jotenkin minusta tuntuu, että ei sinullakaan Laufista ole kokemusta yhtään sen enempää, kuin minulla. Silti kirjoitit Laufin ominaisuuksista, ettei siinä voi olla mitään varsinaista paluuvaimennusta. Itse taas korjasin, että Laufin paluuvaimennus perustuu sekä teorian mukaan että suunnittelijan mukaan erilaiseen ilmiöön, kuin kitkaan.

    p.s. T-Fordin omistajia löytyy runsaasti Suomestakin alan tapahtumista ja T-Fordin jousilla toimivia vaimentimia voi tutkia monilla näyttelyillä, esim. Vehoniemen kahvilassa jopa ilmaiseksi.

  12. #3402
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Höpö-höpö,

  13. #3403
    Moi osaako kukaan teistä kertoa minkä hintainen on yksi FAT BIKEN etuvanne pinnoilla, keskiöllä ja kumeilla tietenkin etujarrulevyllä. Ei niitä typeriä läiskiä vanteessa eli voi ajaa ilman sisäkumia.Väri on musta. Mulle tuli pelkän pyörän sijasta pelkkä eturengas?

    http://imgset.net/bqH4rL

    http://imgset.net/CT_nTU

    -N

  14. #3404
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^ Ei ne "typerät läiskät" eli kevennysreiät estä mitenkään ilman sisäkumia ajamista eli tubeless-hommaa


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  15. #3405
    Sen verran ymmärrän, että voit teipata reijät ja tehdä sinun niin kovasti kaipaamasi asennuksen ilman sisäkumia. Oliko sulla vielä muuta ?

    Sitten sulle laskutoimitus kun kerta tiedät niin paljon!

    -Paljonko säästetään painoa kun tehdään 32 reikää ja vedetään tupla teippi vanteeseen ?

    A) vaihtoehtona oletetaan vanteen olevan alumiinia ?

    B) vaihtoehtona oletetaan vanteen olevan kalkeripaperia ?

    Jään lepäämään ja odottamaan sun vastausta, aikaa annan sulle 10min per kysymys.

  16. #3406
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    No sieltähän tultiin tiskille saluunan ovet paukkuen!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  17. #3407
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nitroedition Katso viesti
    Moi osaako kukaan teistä kertoa minkä hintainen on yksi FAT BIKEN etuvanne pinnoilla, keskiöllä ja kumeilla tietenkin etujarrulevyllä. Ei niitä typeriä läiskiä vanteessa eli voi ajaa ilman sisäkumia.Väri on musta. Mulle tuli pelkän pyörän sijasta pelkkä eturengas?

    http://imgset.net/bqH4rL

    http://imgset.net/CT_nTU

    -N
    Esim.
    Salsan etunapa n.180€
    Nextie hiilikuitukehä 350€
    Aeropinnat ja nippelit 4,5€ x 32
    Jarrulevy ja titaanipultit 50€
    Kasaus 40€

    Eli reilu 750€ ja on niitä vielä kalliimpiakin...

    Edit. Ja se kumi maksaa satasen verran, ehkä muutaman kympin alle tai päälle, riippuu kumista.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  18. #3408
    Kiitos vastauksesta, arvostan sitä, että joku yritti jeesata, mutta kyseessä ei ole hiilikuituosa vanteen osalta ja muista nippeleistä mitä tuossa on kiinni ei ole oikeata tietoa.

    Vanteen mukana tuli seuraavat "krääsät"


    http://imgset.net/hvTgt_

    http://imgset.net/Ps8GBG

    http://imgset.net/N4DWB5



    Ei osaa muokata, harmittaa.

    Jos en pääse myyjän kanssa mihinkään järkevään keskusteluun ja ennenkaikkea lopputulokseen jää noi ylimääräiseksi. Niin ja tuossahan oli sisäkumi paikassaan.

    -N

    http://imgset.net/rO7UpL
    nitroedition muokkasi tätä : 29.08.2015 at 19.47

  19. #3409
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Tuo kehä näyttää vahvasti Robssonin kehältä, 38€/kpl.

    Edit: Niin, ja 135/170mm navat löytyi kiinasta vajaaseen satkuun per pari. Pinnat nippeleineen 6,5€/pääty samaisesta maasta.

  20. #3410
    IncBuff Guest
    Mistä näitä trolleja oikein tulee...

  21. #3411
    Mazza kiitos vastauksesta, pystyisitko päättelemään koko homman hinnan, vaikka euroissa ja kiinan päädyssä, koska posti kulut on melko helppo lisätä siihen ?

  22. #3412
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Jos tarkoitus kysyä nimenomaan kuvassa olevien osien hintaa, niin paljoa ne ei voi maksaa.
    Tuollaista rengas/vanne comboa näkee esim Sun Spider-merkkisessä pyörässä jota jenkeissä taidetaan myydä siinä 800$ hintaluokassa.

    Olisiko semmoinen 100-200 euroa käypä hinta...

  23. #3413
    En halua kenenkään luulevan, että olen trolli niin kuin tuolla ylhäällä joku teidän Arvo vieraista vinkkasi.

    Katsokaa tämä suoralinkki miten kävi pyörälle ( linkki aukeaa ainakin itselleni todella hitaasti )
    http://www.17track.net/en/result/pos...=CP274021343CN

    Mikäli ei aukea niin tässä hardcopy : http://imgset.net/U20jnn
    -käytännössä siinä luki, että kävi suomessa, mutta tulli ei ottanut vastaan, koska ( ei ollut vastaan ottajan tietoja ) ,
    - sen takia tulli ei ottanut pakkausta vastaan. Ja palautettiin takaisin kotimaahan.

    Tcheqqe kiva nimi sulla, mutta tarkoittaako tuo sun arvio, että kamat chinasta suomeen, mukana rahdit, tulli ja alvi ja sen jälkeen se on tuo sun hintas, onko linkata suomen maassa jotain vastaavaa, ilman noita "satula, poljin extroja ?? )

    hmm.. meinaan myydä noi kamat jos en ensiviikolla pääse mihinkään järkevään soppariin myyjän kanssa.

  24. #3414
    Ei kuulema ole linkkejä kauppojen sivuille mitkä luetaan mainokseksi joten poistan omanikin.
    nitroedition muokkasi tätä : 31.08.2015 at 10.52

  25. #3415
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^^^^^ Sun täytyy IncBuff vaihtaa nyt palstanimeäs Arvoksi
    Mä oon tästä eteenpäin "Se, joka tietää niin paljon"


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  26. #3416
    noniinno Guest
    Hyvät kanssapalstalaiset, saimme juuri todistaa uuden palstapersoonan syntymisen. No mutta onpa se suloinen.

  27. #3417
    IncBuff Guest
    Kappas prepaidi. Ettei vaan olisi kiekko ja nuo muut osat "löytyneet" jostain ja loppu pyörää ei "saanut" mukaan..

  28. #3418
    Minkä takia ihmiset teidän foorumilla on näin sisäänpäin kääntyneitä ?

    ((omat tiedot pois )). Ketkähän täällä oikeasti ovat trolleja sanan oikeassa merkityksessä.
    Ilman kysymys merkkiä. Mutta mitäpä muuta Veteraanilla ja hänen laumallaan on tälle saitille tarjota. Pelkkää shaibaa joka kerta kun ootte äänessä, aikuiset ihmiset ? Kysymysmerkin kanssa.
    nitroedition muokkasi tätä : 31.08.2015 at 10.54

  29. #3419
    yhteystietoja pois
    nitroedition muokkasi tätä : 31.08.2015 at 10.53

  30. #3420
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nitroedition Katso viesti
    Jos jaksatte niin viimeinen tänään, huomasin ketjun nimen olevan Tech, en vaan tajunnut sen olevan Hi-Tech.

    Käytin saksan ebaytä laskiessani minimi ja keskiarvo hintoja mun kamoille: http://imgset.net/gbsuyk

    haitari näytti minimi 235 euroa ja keskimääräinen hinta 275 euroa. Mikäli sattuisit olemaan kiinnostunut niin voisin luopua noista 170 euroa plus postit, tuolle rimmille ja muille mulla on olemassa valmis paketti.

    Asustelen salon keskustassa jos on kiinnostusta käydä paikanpäällä. 046 66 77 407 // suora numero saa kysyä, nimi on Luukkainen.

    Kiitos en varmaan hetkeen häiritse teitä enempää.

    Posti ja matkahuolto lähetys mahdollisuudet.

    -N
    Foorumin säännöt kieltävät myynti ilmoitukset.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •