ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 32 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mulla mittaa 173cm ja Fatboy expert kokoa M.
    Väittäisin että Spessu ainakin menee M-kokoisena pieneksi 180cm kuskille.
    Jos ei sitten satu tykkäämään yli 100mm stemmistä ja setback tolpasta.

EDIT: toki meidän kaikkien ruodot on niin eriepäsuhtaisia että kannattaa koeistua ennen ostoa.
    Näinpä ja ne mieltymykset/setuppi. Itse 182.5/87 ajan M Muklukilla mikä aika sama koko, kuin Spessun M Siis ainakin -15 malli. Tsonga Answer 20/20 stemmi 60mm. L:kin oli ja toimi 50mm stemmi, mutta M parempi, koska selkeästi ketterämpi imo. Trekin M pienempi ja L isompi, kuin Spessussa ja Muklukissa.

Eli ajaa kannattaa. Tosin en minäkään kaupan setupissa M Spessulla ajas.
    Trekissä pitäs mainosten mukaan olla yhtä kapea q-factor, kuin edellisessä kapee peräsessä. Ääni levee peräselle.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Toi Comp Carbon vaikuttaa melko mukevalta. Näin Spessun omistajan silmiin.
    Toki tuolla hinnalla vaihtoehtoja on...

EDIT: Ei tossa kyllä itse tarttis sittenkään empiä; Trekki kainaloon ja metsään.
    Kaikki mietintäaika on pois ajonautinnosta.

Myöhemmin syksyllä myydään eioota..
    Rekit tulee lokakuussa, vasta. Piti tulla 21.9 keskusvarastoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Näinpä ja ne mieltymykset/setuppi. Itse 182.5/87 ajan M Muklukilla mikä aika sama koko, kuin Spessun M Siis ainakin -15 malli. Tsonga Answer 20/20 stemmi 60mm. L:kin oli ja toimi 50mm stemmi, mutta M parempi, koska selkeästi ketterämpi imo.
    -15 malli mulla, 20/20 täälläkin. Stemmi 35mm ja 25ast nousu. Command Post antaa vielä Setbackiä. Fits laik ö glööv!
    Itse siis suosin reiluhkoa runkoa+lyhyttä stemmiä.

TomiKoo Guest
    Ymmärränkö minä nyt oikein, ettei Trek Farley 7 tuoda Suomeen ollenkaan? Ei sitä ainakaan ole kotimaisilla sivuilla mainittu.

Ei tuoda 7:aa Eurooppaan. Mun mielestä kummallinen päätös. Vitosen jälkeen aika iso hyppy hinnassa Yseihin.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

TomiKoo Guest
    On joo outoa. Koeajoin vitosen ja tykkäsin. Mutta olemassa olevat kiekot ei tietenkään sovi. Seiskaan passaisi kaikki. Toki sopisi ysiinkin, mutta mitäs minä Blutolla. Ompa taas hankalaa. Meni ICT ostokin hankalaksi, täytynee miettiä vielä uusiksi tämä homma.

Aika laaja skaala mieltymyksiä, eroavaisuuksia ja ominaisuuksia mahtuu Trek 9 ja ICTn väliin

TomiKoo Guest
    Joo, eikö mahdukin! On se elämä vaikiaa, kun pitää päättää mitä haluaa ja vielä valita. Onneksi ei ole niin vakavaa, kunhan muistaa välillä ajaakin.

EDIT: Mutta vakavasti, ei kait tässä ole oikeasti mitään "oikeaa tai väärää" tapaa, jos nyt foorumin jyrkkiä rajanvetoja ei lasketa. Kyllä aika monenlaisilla pyörillä pääsee paikasta a paikkaan b kohtuu samaan malliin. Ei minulle kukaan ole vielä osannut tyhjentävästi sanoa, mihin käyttöön ICT tai Farley 9 on aivan spesifisti kelpaava. Eikä ne eri merkkien ja mallien väliset erot ole minusta nyt niin järkyttävän erilaisia muutenkaan. Tai sitten minä teen tätä kaikkea ihan väärin, joka ei toki sekään olisi itseni tuntien kovin erikoista. Samanlaista oman linjan hakemista se oli prätkienkin kanssa viimeiset 10 vuotta eikä siitäkään tullut koskaan valmista. Harmi sinänsä, koska kyllä minulla on aina ollut ihan aito halu tehdä asioita "oikein", jostain syystä se tekeminen on kuitenkin aika säätämistä.

Niin joo, tilasin ICT rungon, sillä mennään seuraavaksi.
    TomiKoo muokkasi tätä : 26.08.2015 at 20.01

Olisit ottanut Surlylta Wednesdayn http://surlybikes.com/bikes/wednesday

IncBuff Guest
    Mä en kyllä taas näe mikä tuossa on niin hienoa ICT:hen nähden tai mihinkään muuhunkaan.

TomiKoo Guest
    En, ei osu mun ajatuksiin yhtään. Sama ajaa täysjäykällä Instigatorilla jos tuo pitäis ottaa. Mutta varmasti makia ja moni tykkää.

mutanaama Guest
    Tossa näyttäis olevan ulkopuoliset laakerikupit, jotka mahdollistaa Takopässin käytön. Toisaalta kapeampana keskiönä ei ole niin tukeva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Niin joo, tilasin ICT rungon, sillä mennään seuraavaksi.
    (y)
    Odotamma kokemuksia. ICT kummittelee edelleen tuolla mielen perukoilla.
    Someday, kenties..

Utelua; minkä kokoisen tilasit, ja mitkä on tulevan kuskin mitat?
    16"(S) saattaa olla itselle himpun pieni, 18"(M) taas melko varmasti iso...

TomiKoo Guest
    Utelua; minkä kokoisen tilasit, ja mitkä on tulevan kuskin mitat?
    16"(S) saattaa olla itselle himpun pieni, 18"(M) taas melko varmasti iso...
    16" / S. Miehellä mittaa 169 sukat jalassa ja mallia lyhyet jalat, pitkä torso, apinan kädet. Felt oli M-kokoinen ja se oli ihan ehdoton maksimi, minkä kanssa pystyisi elämään. Feltin kanssa ei olisi enää pystynyt Spessun hissitolppaa käyttämään tolpan setbackin takia. Feltin ja myös talliin jäävän Instigatorin mittojen pohjalta tein geo-vertailua ja ICT pitäisi olla vähän kompaktimpi, mutta kuitenkin sen verran iso, että kärsii lyhkästä stemmiä kuvitella. Tuohon pitäisi hissitolpankin olla just nappi.

^Tässäpä se; mulla mittaa 173cm ja kai toi vartalo on "keskivertosuhteinen", mitä se sitten tarkoittaakin...

S on ehken siinä ja tässä saako lyhkästä stemmiä(pitkällä en aja), M taas saattaa jo olla liian pitkä.
    Command post täälläkin(toinen asia mistä en luovu). Toki sillä sais S-kokoon hiukka tilaa lisää..

TomiKoo Guest
    Minä olen aika hyvin oppinut, mitkä on ne mitat, joita minun tarvitsee tuijottaa, jotta geo on mieleinen kokonaisuus. Niiden pohjalta uskon tuon olevan itselle aika lailla sopivan. Sinun kannattaa varmaan hakeutua koejaolle, jos homma epäilyttää ja olet hankkimassa. Tämä oli varsin kätevä apuväline eri mittojen vaikutuksen vertailuun. Sinne kun naputteli lähtötiedot ja testasi eri mittojen vaikutusta, niin saa mielikuvan, mikä muuttuu. Tosi erilaisilla lähtötiedoilla satula ja tanko päätyvät lopulta samaan paikkaan. Voi tuolla toki vielä mennä pahasti metsäänkin, mutta esim Instigatorin, Feltin ja pykälää pienemmän Ragleyn eron tuo näytti juuri niin, kuin miltä se oikeassa elämässä tuntuikin. Ja kyllä, olen insinööri, tarvitsen tästäkin excelin voidakseni hengittää.

Mitä muuten jäi rungolle hinnaksi ja mistä otit?

TomiKoo Guest
    Tuo tilaushommahan meni vähän vaikean kautta. Olin siis alkuun jo henkisesti valmistautunut ostamaan kokonaisen pyörän. Laskin, että saisin siinä ylimääräiset osat myymällä hyvät ja kohtuuhintaiset toiset kiekot. Paikallisesta pyörän hinta oli kohdallaan, joten sieltä koitin tilata. Ei kuitenkaan saanut enää, koska oli maahantuojalta loppu. Parista muusta paikasta olisi ollut heti toimittaa, mutta hinnat olivat kaikkine kuluineen reilusti kalliimpia, joten päätin suosia paikallista pelkän rungon hinnalla.

Kammet ja keskiön laitoin tulemaan Yläfemmasta, renkaat ja kaikki muut puuttuvat osat Bike Componentista. Runko ja kammet pitäisi saapua huomenna tahi viimeistään alkuviikosta, lopuissa menee varmaan perinteiseen tapaan noin viikko. Renkaiksi otin nyt Bud eteen ja Knard taakse, koska Lou oli loppu ja Knard tarjouksessa. Miettii sitten seuraavaa rengasvalintaa paremmalla aikaa toisessa ketjussa.

Jos sattuu olemaan kookas henkilö, nyt on oikeaa läskiä tarjolla:

http://www.fillaritori.com/index.php...k-20-l-koko%2F

Ja ei, en tunne myyjää.

noniinno Guest
    ^

Men only?

Onks ny hyvä mieli?

Mikä on foorumin virallinen totuus läskin renkaankoosta? Meinaan että jäänkö paljosta ilosta paitsi hankkimalla Beargreasen ja siihen maksimileveän 4.6" rengastuksen 80 mm vanteelle?

Talviajo kun lienee luokkaa kelkanjäljet ja muut ihmisen tekemät urat.

Normaali on se 26", yleensä musta ja pyöreä
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Riippuu siitä joudutko itse avaamaan niitä ihmisen tekemiä uria. Siihen läskimpi on parempi. Valmiiksitallattuun nyt käy mikä vaan rengasz
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

mutanaama Guest
    Ja sitten omalla painolla ja rengaskuviolla on melkoisesti merkitystä. Tässä muutama talvi sitten natet ja bud/lout laitettiin taakse ajamaan, kun niiden jäljiltä oli polku rouhinu aivan pilalle. Mulla oli silloin muistaakseni endomorph takana, ja se kyllä mun alla putos polun läpi liiankin usein, olisko HC:llä ollu samanlainen, ja yli 10kg kevyempänä pysyi hangen päällä hiton paljon paremmin.

^juu, näin oli.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Toisilla on isompi keijjukaiskerroin ku toisilla. :-D

Jokohan tämä oli, Cannondale fat caad http://www.cannondale.com/eur_en/201...-bike/fat-caad
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

M-mitä? Jopon fat bike eurobike 2015-tapahtumassa. Enpä nopeella googlauksella löytänyt mitään tietoa kyseisestä pyörästä. Näinköhän vaan trendin perässä juoksemista?
    http://enduro-mtb.com/en/eurobike-20...-random-stuff/

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Jokohan tämä oli, Cannondale fat caad http://www.cannondale.com/eur_en/201...-bike/fat-caad
    No nyt. Tuleekohan noita Suomeen. Tuo Fat Caad 2 näyttää nimittäin aika tavalla siltä miltä pitääkin. Tubelessvanteet, läpiakselit ja nielee leveää kumia. Osasarjasta vois päätellä, että hinta ei ihan mahdottomia ole...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •