ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 14 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 739

Aihe: Felt Double Double

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikup Katso viesti
    Miten, onko porukat laitellu jotain prikkoja sinne rattaan alle lisää että sais ketjun kulkemaan vähän vaivattomammin sinne pienimmälle vaihteelle? Aattelin eka että tarviiko sieltä BB:välistä ottaa tommonen rinkula pois mutta se toisi kyllä kammet liian liki taka "swingiä"

En saanut pyörän mukana mitään korotusrunkulaa mistä tomikoo tuossa ylempänä mainitsi, pikku rattaan alla oli rinkula alkuperäisessä setupissa mutta sitä hän tuskin tarkoittaa.
    Täällä olikin keskustelua, joka meni ihan ohi. Isompaan pulttijakoon kiinnittyvän 30t rattaan kanssa minulla ei ollut mitään korotusta. En tiedä, onko sinne edes olemassa jotain korotusrinkulaa. Ketjulinja menee just noin eikä se varmaan ole ihan optimi. Toimi kuitenkin.

Aiemmin mainitsemallani rinkulalla tarkoitan juuri tuota pienemmän rattaan alla ollutta. Minulla on nyt siis pienemmän rattaan jaolla oleva 28t etuhamppi ja sen alla rinkula. Tuolla tavalla ketjulinja on paremmin kohdallaan. Ja täytyy sanoa, että omaan ajoon tuo 28t on ollut aivan täydellinen. En jaksa polkea Bud/Lou combolla sen kovempaa, kuin tuolla ehtii. Huomenna Rokua MTB lenkkiä koittamaan, siellä taas pienen pään välitykset tulevat tarpeeseen!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Itelle tulossa uusi vapaaratas ja satulaputki ensi viikolla. Samanlaiset jäljet itsellä kuin yllä.
    Tuleeko vapaaratas takuuna vai saiko sen ostettua jostain?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Täällä olikin keskustelua, joka meni ihan ohi. Isompaan pulttijakoon kiinnittyvän 30t rattaan kanssa minulla ei ollut mitään korotusta. En tiedä, onko sinne edes olemassa jotain korotusrinkulaa. Ketjulinja menee just noin eikä se varmaan ole ihan optimi. Toimi kuitenkin.

Aiemmin mainitsemallani rinkulalla tarkoitan juuri tuota pienemmän rattaan alla ollutta. Minulla on nyt siis pienemmän rattaan jaolla oleva 28t etuhamppi ja sen alla rinkula. Tuolla tavalla ketjulinja on paremmin kohdallaan. Ja täytyy sanoa, että omaan ajoon tuo 28t on ollut aivan täydellinen. En jaksa polkea Bud/Lou combolla sen kovempaa, kuin tuolla ehtii. Huomenna Rokua MTB lenkkiä koittamaan, siellä taas pienen pään välitykset tulevat tarpeeseen!

Tuleeko vapaaratas takuuna vai saiko sen ostettua jostain?
    Takuu

TomiKoo Guest
    Ja vain tuollasten jälkien takia?!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Ja vain tuollasten jälkien takia?!
    Pari kertaa vaparatas jumittunut lenkillä. Kerran kaivelin suurimmat metallit pois vapaarattaan kehästä.

Nyt kun säätelin takavaihtajaa ja ajellut hiukan enemmin ni joo ihan hyvin se tuntuu tuolla 30t eturattaalla pelittävän, tuon lisäksi tullut pyörään modattua ks lev dx hissitolppa ja shimano saintin flättipolkimet, lukolliset oli hetken aikaa mut ei oo niillä menemistä vielä maastoon meikäläisellä
    Nyt tuntuu että pyörästä ei mitään enää puuttuis...

Jumimisen johdosta takuuna.

TomiKoo Guest
    Ok, hyvä tietää. Onko takuuna tulleet kestäneet paremmin?

Terästä uus, joten kestänee.

TomiKooko kyllästyi Felttiin kun näyttää olevan kaupattavana? Jotain uutta taas mielessä?

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    TomiKooko kyllästyi Felttiin kun näyttää olevan kaupattavana? Jotain uutta taas mielessä?
    Ei sentään kyllästynyt. On kuule niin jakomielitautinen olo myynnistä, ettei mitään rajaa. Minä hankin Feltin alkujaan, jotta pääsen ajovalmiilla kohtuu hintaisella pyörällä katsomaan, millaista fätin kanssa eläminen on ja kuinka se eroaa aiemmista. Että kiinnostaako ollenkaan. Noh, nythän juuri muulla ei tule ajettua, joten on se ehdottomasti mun juttu. Onhan tuo aivan helkkarin hyvä pyörä! Toisaalta koko ajan kaivelee takaraivossa ensimmäinen ihastus Surly ICT, en käosaa päästää irti halusta. Feltiä on nyt sen verran päivitetty, että pelkillä itselle jäävillä päivitysosilla kasaisi jo ICT:n rungon ympärille pyörän, taitaa vaan kammet uupua. Toki se olisi vain 80mm kiekoilla sitten.

Noh, nythän on kova pähkäily, kun ei tässä oikeastaan ole mitään järkevää tai edes järjetöntä syytä vaihtaa. Muu, kuin että haluaa niin paljon. Niinkuin lapsi karkkikaupassa haluaa kaiken. Felt on parannetuilla osilla aivan hiton hyvä. Heitin Rokua MTB 27km lenkin ja nautin ajosta todella! Koko on inan liian iso, varsinkin jos haluaisi käyttää hissitolppaa. Takana ei Louta isompaa mahdu 80mm vanteella saati isommalla olemaan, eli se on yksi syy, jolla itselle perustella ICT ostoa. Toisaalta ei sinne ICT peräänkään ne kaikkein isoimmat mahdu, että onko sekään sen parempi sitten. Tein myös kattavan geo vertailun ja ICT geo olisi todella lähellä olemassa olevaa Instigatoria, mutta ero taitaa olla minun ajossa lähinnä marginaalinen. ICT:stä olisi kuitenkin 16" sopivampi ja siinä voisi hyvin käyttää Spessun Comman Postia.

Niinpä Felt on nyt siis myynnissä vain, koska en osaa päättää. Jos joku sen ostaa, olen vapautettu toteuttamaan haluni. Silti järki sanoo "tyytymään" Feltiin, joka on kaikin puolin riittävä ja kohtuu hintaisena varsin järkevä valinta. Uusilla kiekoilla siitä tuli oikein hyvä ajaa ja muut päivitykset olivat vain mukavaa bonusta. Ja varsinkin jos nyt spekuloi, niin kaksilla 80mm kiekoilla saa ns. retkisetupin ja nopean ajon setupin hyvin helposti muutettua. Talvikokemusta ei toki ole, jääkö siellä kaipaamaan 100mm kiekkoja ja muhkua kumia.

Felt on juuri nyt kasattuna ihan perus osilla ja aattelin huomenna muuttaa myynti-ilmon niille osille sekä halvemmalle hinnalle. Jospa se sit kiinnostaisi oikeita ostajia. Ehtisi vielä viikonlopuksi ICT runko kotiin... Tai sitten koitan vain löytää järjen ja jatkan Feltin kanssa. Runkolaukkua ja tarakkaa, siitä se etenisi mukavasti...

TomiKoo on syvällä pohdinnoissaan. Me kaikki olemme aina välillä tuossa tilanteessa
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

^nykyään tuntuu tulevan turhankin tiuhaan tuo tilanne no siihen auttaa välillä, kun laittaa lompakon otsalle tai painaa tilaus nappia.

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    TomiKoo on syvällä pohdinnoissaan. Me kaikki olemme aina välillä tuossa tilanteessa
    Joo, tämä on mulle sillai uusi tilanne, että yritän nyt pitää jonkun kohtuuden mukana. Kun normaalisti sitä antaisi mennä vaan ja kohta saisi miettiä, mitä tuli tehtyä. Nyt jos keskittyisi siihen, mitä tässä kokonaisuutena haluaa ja mitä oikeasti tarvitsee. Mutta totta, ihan liian syvällä ollakseen näinkin turhasta asiasta kyse.

TomiKoo Guest
    Noh, ongelmiin löytyi ratkaisu. Rahat napsahtivat tilille ja huomenna Felt matkustaa uuteen kotiin. Vaikka merkki itsellä vaihtuukin, olen siltikin sitä mieltä, että tämä on todella hyvä pyörä, ei voi kuin suositella!

Juu! Kiitos minunkin puolesta.

Mikä alkaa kumissa vastaamaan takahaarukkaan Loulla? Eikös täällä jollain ollut ja alkanu käymään ahtaaksi jossain vaiheessa? Reunanappulat vaiko kylki? Josko kuitenki loun laittais maksimaalisen leveyden vuoksi talveksi ja veistelee nappuloita jos se niistä ahistelee.

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juze Katso viesti
    Mikä alkaa kumissa vastaamaan takahaarukkaan Loulla? Eikös täällä jollain ollut ja alkanu käymään ahtaaksi jossain vaiheessa? Reunanappulat vaiko kylki? Josko kuitenki loun laittais maksimaalisen leveyden vuoksi talveksi ja veistelee nappuloita jos se niistä ahistelee.
    Tämä taisi tarkoittaa minun pyörää joka meni Esulille. Lou hankasi runkoon varsinkin vasemmalla puolella. Aivan pienillä paineilla kärsi ajella, mutta painetta hieman lisätessä alkoi ottamaan kiinni. Alkuun vain polkaistessa ja hieman lisätessä koko ajan. Napsin sivuleikkureilla aivan laitimmaiset ja sitä seuraavan rivin pois. Sitten jäi muutamia millejä tilaa, joka riitti hyvin.

Itse pohdiskelen uusien renkaiden ostoa,mitenköhän yli nelituumaset kumit mahtuu pyörimään vakio vanteilla?Dunderbeist tai flowbeist katoaan ny...

http://www.bikeshop.fi/Felt_Double_D...10/&listpos=11
    Jokos näitä double double 10 on jollain ajossa? ei äkkiä lukasemalla havainnut.

Minkähän lainen suoraa sopiva parempi takanapa tuohon kannattaisi hommata ?? ny saa ehdottaa.Kolmas vapaaratas jo naksuttaa ja laakerit klappaa....

Bud ja Lou mahtuu 80mm vanteilla ainakin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Mulla nyt eka vapaaratas mennyt, juuri tällähetkellä takuukorjauksessa. Eikö ne "paremmat"kaan kestä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mvu Katso viesti
    Mulla nyt eka vapaaratas mennyt, juuri tällähetkellä takuukorjauksessa. Eikö ne "paremmat"kaan kestä?
    mitäs kuvittelet, kun navan merkki on Kung Ten?

Tein 1X10 modifioinnin. Uskaltaako etuvaihdevaijerin kuoren vetää pois rungon sisältä? Saako sen helposti tarvittaessa takaisin?

Saa sen sinne takaisin monin eri keinoin.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Torilla olisi yksi DD30 joutilaana.

Itse olen kerran jo ottanut etuvaihtajan vaijerin pois ja uudelleen asentanut, ja nyt taas on pois kun sain paremman ketjulinjan tekevän eturataksen, 1x10:llä mennään nyt.

Takarenkaaseen tuli väsättyä retkipatjatubeless alkuperäisille kiekoille ja tuntuu toi toimivan, vaikken siihen itse oikein uskonutkaan. Mulefutteja tuli kyllä ikävä...

Talvi tulee ja nastarenkaat oli ajatus hommata, siinä samassa jo meinasin tubeless modin tehdä mutta täällä on ollut vissiin aika kehnoja kokemuksia noista orkkis vanteista niin onko se nyt kuitenkaan vaivan väärtti? Talven aikana kun etenkään tuskin tulee rengasrikkoa, tuo vanteelta putoominen olis kuitenkin aika totaali stoppi ilman tubea

Huokeat renkaat taidan hommaa tästä https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-...110443_1_style

Tubeless ei ainakaan minulla pelaa varsinkin jos ajelee juurakko&kivikko pätkiä. Pikkuhiljaa löysää vanteen ja kumin välistä ilmaa. Normi hiekkapolku ajossa ilmat pysyy. En suosittele kuitenkaan ajamaan alle 0,5 paineilla. Takavanteella nämä ongelmat pääosin näkyy. Ajattelin joko takavanteen vaihtaa tai sitten päätyä takaisin sisurin käyttöön.

Minulla ollut ghetto tubeless käytössä tammikuusta asti. Kertaakaan ei ole rengas lähtenyt vanteelta. Kuskilla painoa liki 100kg varusteiden kanssa. Paineet etu 0.45 ja takana 0.55.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •