ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 65 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 165 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 5029

Aihe: Helsingin Polkupyöräilijöiden kuntolenkit

  1. #1921
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    ...uutta väkeäkin oli keskiviikkolenkillä sen verran paljon, että pidin ryhmäajo-opastuksen kahteen kertaan, tällä kertaa siis myös Kunkulla.

    J.k. TdH-preli #2 starttaa lauantaina (22.8.) velolta klo 10. Useita keskariryhmiä. (Edellisellä oli kolme: yli 30, 30, sekä alle 30 -ryhmät; 10 kuskin alle 30-ryhmässä ajettiin viikko sitten noin 27-28 keskarilla; paluumatkalla myötätuuleen vähän vauhdikkaamminkin; hidasta telaketjua pyöritettiin, ja sai vetää pidemmän/lyhyemmän pätkän halutessaan ...ja kaksi taukoakin pidettiin.) -- Vinkkkinä ed., että jos haluaa telaketjuvedon vetäjän (esim. kakkos)paikalta pois, niin sanoo asiasta ykköspaikan kuskille ja heti perään uudelle kakkoselle - ja saa toki sanoa ykköspaikalta kakkosellekin Jos haluaa pidempään olla pois vetotöistä, voi jononsa viimeiseksi jouduttuaan huudahtaa edellään ajavalle kuskille, että "jätän väliin", niin tämä osaa ilmoituksen perusteella siirtyy suoraan vetäjäjonoon. Huuto pitää toistaa säännöllisesti, jos aikoo pidempään pysytellä pois vetotöistä. Jos useampi kuski jää pois vedosta, etummainen "lepäilijä" huutelee. Jos ja kun jatkaa vetoja, niin voi siirtyä vetovuoroa odottelevien jonoon normaalisti vaihtamalla sinne (...ei siis "lepäillä" vetoon menevien jonon perässä häiritsemässä jonoa vaihtavia). -- Helpommalla tosi pääsee, kun vain vetää normaalin vuoronsa lyhyenä

    J.k. N.B. Älkää vaihtako alamäessä tai muuten hankalassa paikassa (esim. kesken jyrkän mäen). Jonon perällä sopii myös "tankata" (geelit, juomat jne.). Jos rengas menee/ketju tipahtaa, kertokaa tästä heti muille ja nostakaa käsi pystyyn & hiiiiiiiidddddaaaaaastaaaakaaaaa rauhallisesti, jos on tarpeellista näin tehdä. Lähettäkää myös sana ongelmasta (ko. kuski tai joku muu) keulille, että tietävät sielläkin. (Liian usein kärjessä ajavat kuulevat "jostain takaa" vain epäselvää "mölinää", joten toistakaa taaempaa kuulemanne viesti eteenpäin selvästi. Kiitos )
    Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 20.08.2015 at 00.40
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  2. #1922
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    127
    Eka kertaa Kuninkaanmäen ke lenkillä...ja todella mukavaa oli Reitti aivan mielettömän upea, tiet hyvässä kunnossa ja mukava porukka 28-ryhmässä missä ajoin. Kuten varmasti muissakin ryhmissä Siirtymineen Keravalta matkaa tuli 83km eli ihan hyvä arki-iltalenkki.

    Seuraavan kerran yhteisajoon taas sitten pre-TdH lauantaina. Sitä odotellessa...

  3. #1923
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Lauantaina pitkää siivua Espoosta: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...39#post2419739
    Ennusteiden mukaan lämpöä olisi noin +24 ja tuulta 1-2 m/s ja sekin lopussa myötäistä. Samaan aikaan lähtee myös lyhyempi versio joka kääntyy takaisin Ikkalassa ja jolle tulee matkaa noin 124 km.

  4. #1924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Keskiviikkolenkin noin viisitoista polkijaa käsittänyt 35+ km/h -ryhmä järjestyi spontaanisti parijonoksi aika pian Kuninkaanmäen jälkeen ja parijonossa mentiin vilkkaimmin liikennöityjä osuuksia lukuunottamatta sen jälkeenkin. Jonkinlaista hämmennystä herätti kysymys, ajetaanko parijonossa vai telaketjua vai telaketjua parijonossa. Itse pitäisin telaketjua mielekkäänä tapana edetä parijonossa, ehkä jopa ainoana mielekkäänä tapana tällaisella lenkillä ja porukalla...
    Tähän olisi sopinut paremmin kommentti (koko lenkin) mukana ajaneelta, mutta noin yleisesti olen samaa mieltä telaketjun paremmuudesta. Huonosti sujuessaan se voi toki aiheuttaa tarpeetonta rauhattomuutta ja kiihdyttelyä, mutta sopivan hitaana se on IMHO toiminut silloin kun sitä on ajettu.

    Lenkin alussa, kun ei vielä edes yritetty ajaa telaketjua, vaihdot menivät mielestäni vähän hankaliksi, kun välillä molemmat parijonon vetäjät vaihtoivat samaan aikaan ja ajoimme hetkittäin kolme tai neljä rinnan.
    Tämähän on ollut ns. perinteinen HePo-malli (josta tosin on kahden viime kauden aikana ymmärtääkseni siirrytty viikonloppulenkeillä pääsääntöisesti hyvin hitaaseen telaketjuun). Hyvänä puolena on ollut tasainen ja kontrolloitu veto ilman suurempia nykäyksiä. Haittapuolena edelläkuvattu tilanne, josta on joskus sukeutunut ns. häröpalloja ja joka on joskus autoilijan näkemänä aiheuttanut käsityksen että "maantiepakoissa" ajetaan jatkuvasti "neljä tai viisi rinnan koko tien leveydeltä".

    Ja Boxintiellä joku kovakuntoinen tahtoi kovasti vetää kilometrikaupalla yhtä soittoa, eikä sekään toimi; olisi kaikkien ja varsinkin sen rinnakkaisessa jonossa polkijan kannalta parempi, että vetäjä siirtyy lyhyen vedon jälkeen toisen jonon kärkeen, vaikka kuinka olisi vetohaluja.
    Uskaltaisin veikata ettei kyseessä välttämättä ollut halu esitellä kovakuntoisuuttaan vaan vähän kokeneemman HePo-keskiviikkolenkkiläisen pyrkimys varmistaa se että Boxintien ylämäki-alamäkiosuudella rasitus pysyy mahdollisimman tasaisena eli speksinmukaisena. Varsin usein on näet käynyt että vetäjänvaihdot ja tuoreen, innokkaan tai hyväjalkaisen kuskin vetovuorot ovat tehneet osuudesta osalle ajajista oikean happorallin. (Ja kuten Pekka jo totesi, se rinnakkaiseen jonoon päivän kuntoonsa nähden turhaan pitkäksi aikaa juuttunut pääsee kyllä melko helposti pois vetomiehen paikalta, kunhan kehtaa tunnustaa toiveensa.)

    Mutta taitaa kieltämättä olla totta että näissä vauhdikkaammassa ryhmässä järjestään lähes kaikki ovat ainakin periaatteessa vetohaluisia ja että minuutteja on kuitenkin vain rajoitettu määrä.


    Hauskaa oli, kiitos kaikille!
    Hauskaa se oli jossain mielessä minullekin, vaikka jonkinlainen sekaannus ja nukahdus (molemmat täysin ja pelkästään omalta puoleltani) Jokivarrentielle käännyttyä tilanteessa jossa porukkaan oli juuri liittynyt kaksi ajajaa ja jossa kohta ohitettiin joku kickbikeporukka aiheutti sen että pääsi syntymään pieni rako, jota ei meikäläisen jaloilla ajettukaan enää kiinni. Eroa porukkaan kertyikin sitten minuuttikaupalla - eli omalla köhdalla kylmä tosiasia on että samalla subjektiivisella rasitustasolla tunnin keskari on melko tarkkaan 3,5 km/h heikompi kuin mihin hyvänä päivänä ja pitempiä vetovuoroja vältellen kykenisin. Porukkalenkit *ovat* mahtavia!

  5. #1925
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Telaketjussa on sekaporukalla sellainen pieni ongelma, että sitä osaa ajaa noin 15% porukasta.

  6. #1926
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    5.809
    Ja tarkoituksena oli todellakin rauhoittaa vähän sitä hinkumista mäkiosuudella, kun muutenkin mentiin yli speksin. Etenkin kuin mistään telaketjusta ei oltu sovittu, saati porukan vetäjien toimesta. Tuollainen 20 hengen toisilleen vieras porukka kun yrittää jotain telaketjua, niin se se vasta häröpallo onkin, ja telaketjusta aurinkokannelle jättäytyneillä on huomattavasti vaikeampaa kuin perinteisellä tyylillä.

    Se myös ihmetyttää, miten joka kerta onnistutaan repimään Sipoon kirkolla siinä S-mutkasta isolle tielle tultaessa porukka katki. Kun ensimmäiset kiihdyttävät täysillä alamäkeen, osa porukasta vasta jarruttaa mutkaan. Kisassa hyvä paikka repiä, porukkalenkillä ei.
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

  7. #1927
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    255

    23.8. reitit

    Ensi sunnuntain reitit suuntautuvat Kahvila Roosaan. Tässä reittilinkit
    80km http://ridewithgps.com/routes/8327959
    140km http://ridewithgps.com/routes/9937826


    offtopic: allekirjoittanut on 'estynyt'. Tai siis lääkäri määräsi vähintään 10pv pyöräilykieltoa.
    Polvessa 7tikkiä tänään tapahtuneen kolarin seurauksena. Eli palataan asiaan syyskuussa.
    Helsingin Polkupyöräilijät

  8. #1928
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    27
    Auts! Ei mitään isompaa rikki kuitenkaan päätellen "vain" 10 päivän kiellosta? Paranemisia

    Keskiviikkolenkeistä.. En usko että olen ollut tänä kesänä yhdessäkään ryhmässä joka olisi pysynyt speksissä. Teoreettiset nopeudet 28-32 km/h, käytännössä 30-34 km/h. Vahinko ei ole erityisen suuri jos tietää tämän ennakkoon, mutta aloitteleville se voi olla ikävää kun 25-26 km/h on ainoa joka pysyy speksissä (?) ja kun alkaa tuntumaan siltä että 28:kin kulkisi, siellä vedetäänkin kolmeakymppiä.

    Ongelma alkaa heti Kuninkaanmäestä lähtiessä, kun vauhti nousee Nikkilään tultaessa 4km/h yli normin "koska alamäki ja myötätuuli". Boxintien ylämäissä moka huomataan ja yritetään vähän himmata, mutta saman tien alamäkiosuudella ollaan taas selvästi yli. Sen jälkeen onkin enää suora Söderkullan ohi ja vauhti alkaa kiristymään Immersbyntien mäkiosuutta lähestyessä. Kun mäet on vedetty neljääkymppiä, keskari näyttää kategorisesti sen 1.7km/h yli speksin Kehä 3:lle tultaessa.

  9. #1929
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Paloheinä, Helsinki
    Viestit
    134
    Onko lauantaina 22.8. klo 10 Velolta lähtö TdH:n lenkuralle? Entä Majalta 10.30 normaali lauantailenkki?

  10. #1930
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jorma löhman Katso viesti
    Onko lauantaina 22.8. klo 10 Velolta lähtö TdH:n lenkuralle? Entä Majalta 10.30 normaali lauantailenkki?
    Viime la TdH preleillä n 30 osallistujaa ja kolme nopeusryhmää. Majalla oli ollut 3 kuskia. Varmimmin taitaa lenkkiseuraa löytyä huomenna klo 10 Velolta.

  11. #1931
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    27
    Täältä +1 esi-TdH:lle. Lukenut niin paljon kauhutarinoita Bodomin CC-kunnossa olevista teistä että pakko käydä tarkistamassa ne ennen TdH-letkassa ajamista

  12. #1932
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeemuF Katso viesti
    .
    Polvessa 7tikkiä tänään tapahtuneen kolarin seurauksena. Eli palataan asiaan syyskuussa.
    Voihan pentele! Mutta ei olisi tarvinnut muistuttaa että kohta on jo syyskuu...


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mwf Katso viesti
    Keskiviikkolenkeistä.. En usko että olen ollut tänä kesänä yhdessäkään ryhmässä joka olisi pysynyt speksissä. Teoreettiset nopeudet 28-32 km/h, käytännössä 30-34 km/h. Vahinko ei ole erityisen suuri jos tietää tämän ennakkoon, mutta aloitteleville se voi olla ikävää kun 25-26 km/h on ainoa joka pysyy speksissä (?) ja kun alkaa tuntumaan siltä että 28:kin kulkisi, siellä vedetäänkin kolmeakymppiä.
    Tämä on ollut aina niinsanottu ikuinen ongelma. Minä muistelisin itkeneeni aiheesta neljä tai viisi kautta sitten ja Pekka on vähintään yhtä kauan suositellut että kunnon kehittyessä ajajat siirtyisivät reippaasti ja rohkeasti seuraavaan vauhtiryhmään sen sijaan että ruvetaan hivuttamaan ryhmien vauhtia speksiä kovemmaksi. Nythän kynnys hypätä nopeampaan ryhmään voi tuntua turhan korkealta juuri kuvaamastasi syystä.

    Toinen juttu on sitten se että kun pyritään tasaiseen rasitukseen, "alamäki ja myötätuuli" ovat aivan keskeisiä tekijöitä eli tolkun, sisäisellä tai ulkoisella wattimittarilla varustetun vetämänä siiihen päästään nimenomaan ajamalla rohkeasti ja päättäväisesti yli (ja vastamäissä ja -tuulessa alle) normin. Ja joskus käy niinkin että tuuliolosuhteet ovat sen verran suosiolliset että myötätuuli Vanhalla Porvoontiellä ja Jokivarrentiellä antaa enemmän kuin vastatuuli tai sivari Boxintiellä, Uudella Porvoontiellä ja Immersbyntiellä vie.

  13. #1933
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Helsinki, Vuosaari
    Viestit
    64
    Helsingissä tuulee 60% ajasta lounaasta tiesi melojakaveri kertoa ja kuulostaa uskottavalta, eli myötätuuli alkumatkasta on normi. Ja kuninkaanmäestä lähdetään poikkeuksetta kovalla kiireellä. Puheet Lattamiehentiellä on oma lukunsa, heikossa kunnossa ollaan ja työt painaa, ei ehdi treenata. Fillarikaan ei yleensä ole ihan iskussa. Kaikenlaista kremppaa jaloissa. Ilahduttavia ihmeparanemisia tapahtuu Nikkilään mennessä. Ei siinä mitään, kun homman tietää. Ainoa joka kärsii on se joka ei tiedä ja se joka haluaisi ajaa 28 keskarilla. 26+ ryhmä voisi ehkä osua siihen speksiin.
    "Olmo-mies"

  14. #1934
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Helsinki, Vuosaari
    Viestit
    64
    [QUOTE=

    Polvessa 7tikkiä tänään tapahtuneen kolarin seurauksena. Eli palataan asiaan syyskuussa.[/QUOTE]

    Paranemisia. Pyöräillessä kaatuu ennen pitkää ja mitä enemmän ajaa, sitä varmemmin. Harmi.
    "Olmo-mies"

  15. #1935
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Uskaltaisin veikata ettei kyseessä välttämättä ollut halu esitellä kovakuntoisuuttaan vaan vähän kokeneemman HePo-keskiviikkolenkkiläisen pyrkimys varmistaa se että Boxintien ylämäki-alamäkiosuudella rasitus pysyy mahdollisimman tasaisena eli speksinmukaisena.
    Ilmeisesti et ollut tuossa vaiheessa enää letkassa? Tilanteessa nimittäin käytiin keskustelua asiasta. Joku minun takanani vasemmanpuoleisessa jonossa kehotti vetäjää vaihtamaan välillä ja saattoi siinä useampikin kuin yksi asiasta huomauttaa, jolloin vetäjä kysyi, "eikö täällä saa vetää?" ja jatkoi oikeanpuoleisen jonon kärjessä vielä hyvän tovin. Vauhtia oli kyllä siinäkin vaiheessa yli speksin, eikä ainakaan vaikuttanut siltä, että vetäjä olisi pyrkinyt kohtuullistamaan porukan nopeutta. Mutta minun nähdäkseni vauhdin pitäminen tasaisena on helpompaa, jos tosiaan ajetaan lyhyitä vetoja telaketjuna.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  16. #1936
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RaleK Katso viesti
    Helsingissä tuulee 60% ajasta lounaasta tiesi melojakaveri kertoa ja kuulostaa uskottavalta, eli myötätuuli alkumatkasta on normi. Ja kuninkaanmäestä lähdetään poikkeuksetta kovalla kiireellä. Puheet Lattamiehentiellä on oma lukunsa, heikossa kunnossa ollaan ja työt painaa, ei ehdi treenata. Fillarikaan ei yleensä ole ihan iskussa. Kaikenlaista kremppaa jaloissa. Ilahduttavia ihmeparanemisia tapahtuu Nikkilään mennessä. Ei siinä mitään, kun homman tietää. Ainoa joka kärsii on se joka ei tiedä ja se joka haluaisi ajaa 28 keskarilla. 26+ ryhmä voisi ehkä osua siihen speksiin.
    Nyt en aivan pysynyt mukana, mutta meinaatko, että meidän uusien ja harvoin käyvien pitää tietää kuka vetää ja kuinka lujaa etukäteen? Jos ei tiedä tai ei ole varma, niin kuuluisi ottaa varmuuden vuoksi hitaampi ryhmä, jotta yli-innokkaat voivat ja saavat ajaa yli speksin?
    Olen ollut käsityksessä, että ryhmänopeudet on sitä varten, että kukin valitsee ryhmän oman kunnon mukaisesti ja ryhmän pää-asiallinen tavoite on pysyä ryhmän tavoitenopeudessa.

  17. #1937
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    585
    Tätä lenkkitoimintaa enemmän kiinnostava viesti tuolla retkiosastolla, koskee huomista sunnuntaita.

  18. #1938
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Newbie Katso viesti
    Nyt en aivan pysynyt mukana, mutta meinaatko, että meidän uusien ja harvoin käyvien pitää tietää kuka vetää ja kuinka lujaa etukäteen? Jos ei tiedä tai ei ole varma, niin kuuluisi ottaa varmuuden vuoksi hitaampi ryhmä, jotta yli-innokkaat voivat ja saavat ajaa yli speksin?
    Olen ollut käsityksessä, että ryhmänopeudet on sitä varten, että kukin valitsee ryhmän oman kunnon mukaisesti ja ryhmän pää-asiallinen tavoite on pysyä ryhmän tavoitenopeudessa.
    Tämä taitaa olla ihan aito ongelma. Itse olen tykännyt 34/35-ryhmän vauhdista, mutta jokaisena keskiviikkona kun olen ollut mukana, todellinen keskinopeus Kuninkaanmäestä Immersbyhyn (tai Immersbyntien eteläpäähän Västerskogiin) on ollut 36-37 km/h. Mutta varsinaiseen, nimelliseen 37-ryhmään en ole uskaltautunut, koska olen kuullut sen pitävän vastaavasti sellaista 39-vauhtia.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  19. #1939
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    Tätä lenkkitoimintaa enemmän kiinnostava viesti tuolla retkiosastolla, koskee huomista sunnuntaita.
    Tosiaan. Kopipeistaan N.N.:n viestin tuolta retkikeskustelusta varmuuden vuoksi tänne:
    Sunnuntaina 23. pvä Käpylän Velodromilta pre-TdH-lähtö klo 10 keskinopeudella 30-32. Kahvitauko mahdollinen, riippuu osanottajien intresseistä.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  20. #1940
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    111

    La 22.8. Maunulan majalta klo 10.30 lähtenyt lenkki

    La 22.8. klo 10.30 Maunulan majalta lähti 7 kuskia. Reitiksi sovittiin Kuninkaanmäki - Nikkilä - Kuninkaantie - Anttila - Kulloo - jalostamokierros - Box - Immersby ja vauhdiksi alle 30km/h. Majalta 85 km Kehä III:lle keskariksi noin 28km/h, joten Kuninkaamäestä vähän yli 30km/h. Hyvä sää, kiva sakki ja hyvin outoja pullia Boxin majatalon kahvilassa: rusinoita korvapuustissa!

    Mun keskitehot NP 230W, syke 143 eli just aerobisen kynnyksen yläpuolla (+5). Tein ison osa vetohommia, herrä J.Ö myös paljon. Max tehot Immersbyssä tavanomaiset 1100W. Energiaa kului 2300kcal lenkkiin ja siirtymiin.

  21. #1941
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    23
    Oheisessa linkissä keskustelua herättänyt keskiviikon 35+ -ryhmän lenkki Virbillä kuvattuna. Lenkin perusdata: keskari 36,6 km/h, keskiwatit 199 W, NP-watit 254 W. Muu data videossa.

    http://youtu.be/kCz5QYf1LQo

  22. #1942
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    27
    Pre-TdH 30 minus lähti 8 kuskin voimin velodromilta. Yksi irrottautui Espoon suunnalla (silloin vielä edellä näköetäisyydellä ajaneeseen 32:een?). Pysähdyttiin 90km:n kohdalla Lahdentien kupeessa olleeseen kahvilaan (Pullokiska?), jossa oli erinomainen palvelu: Henkilökunta vei kassalla juomapullot käsistä ja täytti ne. Kapasiteettia olisi suuremmallekin porukalle ja pyöräilijäystävällistä toimintaa olisi mukava tukea uudestaankin, jos joskus sunnuntailenkin reitti menisi ohi.

    Takaisin asiaan: Tauon jälkeen vetomiehinä oli pari kaveria joilta löytyi jalkaa ja Paippisten suunnalla mentiin hyvä tovi ~ 35:n keskarilla. Kuninkaanmäessä osa porukasta alkoi olla jo aika hyytynyttä, mutta kaikki jaksoivat pysyä mukana. Velodromille mennessä 4 kuskia oli suunnistanut suorempaa tietä kotiin. Moving average velolta velolle tasan 30.0km/h, Bemböle-Kuninkaanmäki -väli varmaan kilsan-pari yli sen. Hellettä hipova loistava sää, eikä juuri tuulta. Olisipa ensi viikonloppuna yhtä hyvä.

  23. #1943
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mwf Katso viesti
    Pre-TdH 30 ...

    Takaisin asiaan: Tauon jälkeen vetomiehinä oli pari kaveria joilta löytyi jalkaa ja Paippisten suunnalla mentiin hyvä tovi ~ 35:n keskarilla. Kuninkaanmäessä osa porukasta alkoi olla jo aika hyytynyttä, mutta kaikki jaksoivat pysyä mukana. Velodromille mennessä 4 kuskia oli suunnistanut suorempaa tietä kotiin. Moving average velolta velolle tasan 30.0km/h, Bemböle-Kuninkaanmäki -väli varmaan kilsan-pari yli sen. Hellettä hipova loistava sää, eikä juuri tuulta. Olisipa ensi viikonloppuna yhtä hyvä.
    Bemböle-Kuninkaanmäki (104,5km) keskari 31,3 kmh.

  24. #1944
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    23
    Hyvä oli pre-Tdh-lenkki 30 "miinus" -ryhmällä. Viikko sitten pre-Tdh:ssa taisi olla suurin piirtein sama toteutunut keskari (ja samalainen keli). Silti rasitusvaikutus viikon takaiseen verrattuna oli huomattavasti pienempi. Ja tämä vain siksi, että maltettiin ajaa mäet rauhallisemmin, erityisesti Velskolassa. Toki aina on parannettavaa mäkien ajamisessa, mutta ajatus ja toteutus oli nyt ainakin oikean suuntainen. Toinen positiivinen asia tänään oli, että pienellä porukalla päästiin ajamaan yhdessä jonossa. Provosoituvat autoilijat vähenivät ja muutenkin se tuntuu ajomukavuuden ja -turvallisuuden kannalta paremmalta ratkaisulta kuin nämä epämääräiset parijonon tapaiset, joita HePon lenkeillä piisaa. Siis jono parempi kuin parijono tällaisissa alle 10 kuskin ryhmissä.

  25. #1945
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    26-ryhmä ajeli 27,4:n keskarilla velolta-velolle. Kiitos paluumatkalla hitaassa telaketjussa vetotöitä tehneille. 9 kuskia, joista 4 ajoi velolle saakka. Jo toinen aivan mainio rreeli... Taukoja pidettiin Jokelassa ja Palménilla totuttuun tapaan. (Meilläkin käytettiin, btw, etenkin alku- ja puolimatkasta ihan yksinkertaista jonoa; vauhtia tuli kuitenkin lisää, noin +1,5 km/h, kun ennen telaketjua aiemmin lepäilleet hyväkuntoiset kuskin pääsivät vetotöihin.) Tuulta oli vähemmän kuin viime viikolla. Moni mainitsi reitin ja voimien jakamisen tulleen tutuksi aivan toisella tavalla, kun pääsi ajamaan lenkin ennakkoon ryhmässä.

    J.k. Viikko sitten rrelissä 30 kuskia, nyt parikymmentä.
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  26. #1946
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Pre-TdH:n 32-ryhmässä oli keskimäärin noin 6.5-kuskia. Yksi ajoi puolimatkaan ja kaksi saatiin kiinni. Jyrkiä tosin ei varmaan oltais saatu, jos se ei olis pysähtynyt taukopaikalle. Keskinopeus meni varmaan jonkin verran yli speksin, vaikka kaverit veti tosi pitkiä, monen kilsan vetoja. Hyvä jalkaista porukkaa oli siis mukana. Kiitos vaan hienosta lenkistä upeassa kelissä! Huomenna uudestaan!

  27. #1947
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Helsinki, Vuosaari
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Newbie Katso viesti
    Nyt en aivan pysynyt mukana, mutta meinaatko, että meidän uusien ja harvoin käyvien pitää tietää kuka vetää ja kuinka lujaa etukäteen? Jos ei tiedä tai ei ole varma, niin kuuluisi ottaa varmuuden vuoksi hitaampi ryhmä, jotta yli-innokkaat voivat ja saavat ajaa yli speksin?
    Olen ollut käsityksessä, että ryhmänopeudet on sitä varten, että kukin valitsee ryhmän oman kunnon mukaisesti ja ryhmän pää-asiallinen tavoite on pysyä ryhmän tavoitenopeudessa.
    Olen varma että speksin ylitys ei ole ennalta sovittua tai kenenkään kiusaamista. Niin vain tuppaa käymään tässä porukassa ja varmaan monessa muussakin. Itse olen muutaman kerran pudonnut tämän vuoksi, esim kerran 32-ryhmästä jäin boksintiellä kun keskari oli 36 luokkaa. Himmasin reilusti ja minun mittari näytti Immersbyn jälkeen tasan 32. Putoamisen jälkeen vaihtoehtona on ajella yksin tai odottaa n. 5 min ja liittyä takaa tulevaan hitaampaan ryhmään. Eli suurta vahinkoa ei tapahdu, iltauutisten alku voi jäädä näkemättä mutta senkin voi katsoa Arenasta...
    "Olmo-mies"

  28. #1948
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    726
    Yritän kerätä porukkaa tänään klo 10 pre-TdH:lle Käpylän velodromilta. Jos lähtijöitä on paikalla vähemmän kuin kolme, lähden pretdhn sijaan Vantaankosken klo 11 porukkalenkille.


    Sent from my iPad using Tapatalk






    Helsingin Polkupyöräilijät

  29. #1949
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    726
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Yritän kerätä porukkaa tänään klo 10 pre-TdH:lle Käpylän velodromilta. Jos lähtijöitä on paikalla vähemmän kuin kolme, lähden pretdhn sijaan Vantaankosken klo 11 porukkalenkille.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    keskaritavoite 30-32


    Sent from my iPad using Tapatalk






    Helsingin Polkupyöräilijät

  30. #1950
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JoMa Katso viesti
    Heiii, onpa mainio tuo video. Kiitos.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •