HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 67 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #1981
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    73
    ^ Jos ei mahdoton urakka ole viedä sitä XXL:n huoltoon eli mistä ostitkin, niin sinne vain. Itsellekin kun sieltä pyörän ostin sanottiin, että jos jotain säätöhommia mahdollisesti alkuvaiheessa tulee niin tuo tänne vaan, he laittaa kuntoon.

  2. #1982
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Palttiarallaa 500 kilsaa lähimpään XXL:ään...

  3. #1983
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    Hommaat siihen 30 tai 32 piikkisen eturieskan ja heität sen etuvaihtajan huutinkuuseen...

  4. #1984
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Ei tossa Pro:ssa oo etuvaihtajaa

  5. #1985
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teemui Katso viesti
    Tuo vaihteiden säätö on kyllä meikäläiselle aika arpapeliä, en oikein ison rattaan rajotinta tahdo saada säädettyä. Kun kaikki muu pelaa, tahtoo keju välillä mennä isoimman rattaan yli kun vaihtaa nopeasti pienimmälle. Silloin ei tapahdu mitään kun kun ruuvailee rajotinruuvia. Vaijerin kireyttä kun johonkin suuntaan ruuvailee, saatoin saada sen rajoituksen liikkumaan, mutta sitten taas ei mikään muu toiminu...
    tuossa aika hyvin neuvottuna vaihteen säätö http://www.relaa.com/sisalto/artikke...4%C3%A4t%C3%B6

    ei kuitenkaan mitään atomitiedettä ole että saa pelaamaan ja kokeilemallahan sen parhaiten oppii.

  6. #1986
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teemui Katso viesti
    Ei tossa Pro:ssa oo etuvaihtajaa

    Sitähän mie just tarkoitinkin

  7. #1987
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    tuossa aika hyvin neuvottuna vaihteen säätö http://www.relaa.com/sisalto/artikke...4%C3%A4t%C3%B6

    ei kuitenkaan mitään atomitiedettä ole että saa pelaamaan ja kokeilemallahan sen parhaiten oppii.
    Joo, tattis. Täytyy jossain välissä koittaa ihan nollista lähtä säätään nuo.

  8. #1988
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    3fatpro tubeless-asennusta harrastettiin tossa naapurin pihalla. Vaati ISON kompuran, paljon ilmaa ja irtohihnoja. Ei ollut ihan helppo. Harmi.

  9. #1989
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    ^onkohan litessä samat vanteet?

  10. #1990
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ei mitään käsitystä. Pyöreitä reikiä vanteessa.

  11. #1991
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Onnistuiko se tubeless kumminki?

  12. #1992
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Omistaja varmaan aamulla kattoo onko ilmaa vanteissa. Olin vain apumiehenä. Kyllä se siis onnistui, mutta epäilen litkun lisäämisen olevan hankalaa, koska rengas putoo vanteelta jos naapurissa joku aivastaa.

  13. #1993
    Hei!

    Oletko siis käyttänyt scwhalben freeride sisuria 13j vai läsäriin sopivaa 13f? Tottahan toki tuollainen 13j kannattaisi laittaa jos toimii käytännössä.. Pyörä pitäis saapua maanantaina ja pähkäilen jaksaisko ruveta taistelemaan tubelekseksi tuota vai ostaasko kevyemmät sisurit suosista...

    Tämä kysymys tuli mieleen maccin kirjoituksesta mikä ei näköjänsä tähän tullut liitettynä...

  14. #1994
    Tuliskohan se paketti tänään?

    Pron paketti näytti painavan 18,95 kg ja oma Lite lähetysseurannan mukaan 20,20 kg, joten spekseissä ilmoitettu ero näyttäisi pitävän paikkansa

  15. #1995
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rockverb Katso viesti
    Hei!


    Oletko siis käyttänyt scwhalben freeride sisuria 13j vai läsäriin sopivaa 13f? Tottahan toki tuollainen 13j kannattaisi laittaa jos toimii käytännössä.. Pyörä pitäis saapua maanantaina ja pähkäilen jaksaisko ruveta taistelemaan tubelekseksi tuota vai ostaasko kevyemmät sisurit suosista...


    Tämä kysymys tuli mieleen maccin kirjoituksesta mikä ei näköjänsä tähän tullut liitettynä...
    13J on siis se läskirenkaan sisuri (ja noin 390g) ja 13F on freeride/kevennys (ja noin 190g).


    Omassa 2FAT Litessä on ollut 13F käytössä parillakin eri rengasmallilla (vakio V8, Maxxis Mammoth ja nyt paikalla Jumbo Jim Liteskin) - kaikki 4". Tuntuu toimivan ok eikä vielä ole rengasrikkojakaan sattunut (ja välillä on melko ikävistäkin kivikoista ajettu läpi). Varasisuri toki aina repussa mukana =)
    3FATissä taisi kaikissa olla 4.5" rengas - en tiedä miten hyvin tuo 13F siihen venyy. Ehkä varalle kannattaa hommata myös 13J.


    Ja painoa saanee hiukan pois myös vannenauhasta. Esim. 2fat litessä nuo vakio vannenauhat oli noin 200g per rengas. Tilalle laitetut teipit muistaakseni noin 60g.

  16. #1996
    Kiitos vastauksesta! Muutenkin tarkoitus hommata jumppa jimit niin pitää testata tuota kevyempää, surltyn vannenauhatkin odottaa ja tietysti litkutusvärkit.. Mutta taitaa litkuttelut jäädä kokeilematta=]

  17. #1997
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Omistaja varmaan aamulla kattoo onko ilmaa vanteissa. Olin vain apumiehenä. Kyllä se siis onnistui, mutta epäilen litkun lisäämisen olevan hankalaa, koska rengas putoo vanteelta jos naapurissa joku aivastaa.
    Teittekö ihan vaan gorilla-teipillä tubeleksen? Joku ghettoviritelmä toimisi ehkä paremmin. Ei kuulosta kovin luotettavalta tuo ratkaisu.

  18. #1998
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    100
    Fillari tuli eli 3FatLite, palikat kohdilleen ja osien kiristys. Ensifiiliksinä sopivan kokoinen eli minulla L-kokoinen runko, mitat itsellä 183/85.

    Kokoamisessa ei mitään ihmeitä, ensimmäisenä piti irrotella turhat heijastimet ja piri-kello. Vaihteet on säädetty omassa yksilössä kohdilleen pienen pihassa kokeilun perusteella. En ole tottunut noin lyhyeen stemmiin, joten ohjaus tuntui alkuun hieman kiikkerältä. Pitää myös miettiä noita kaapeleiden paikkaa ja järjestystä uudelleen. Huomenna ensilenkki, joten fiiliksiä sitten lisää jos kuume hellittää. Fillarissa valmiina olleet gripit on mielestäni hiukan liian liukkaat, joten ensimmäinen upgreidaus liittynee niihin.

    Fillarin tarkasta painosta ei tietoa koska ei löydy kalavaakaa, mutta kevyeltä se tuntui verrattuna 140mm joustolla varustettuun Canyon Nerve ES 6 - täpäriin verrattuna. Toki uusi pyörä tuntuu aina kevyeltä

    Ja mitä tuli juteltua kuriirin kanssa, niin Jyväskylään on tullut mun lisäksi pari muutakin läskiä.

    Kuva löytyy seuraavan linkin takaa, on hieman epätarkka koska otettu hajonneella Sigman 24-70mm/2,8 - objektiivilla, mutta väri on hyvinkin raikas, jos niin voi sanoa. /me likes

    Aflakorppi muokkasi tätä : 18.08.2015 at 05.19 Syy: Josko nyt kuva näkyisi
    2fat4u

  19. #1999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aflakorppi Katso viesti
    Fillari tuli eli 3FatLite
    Kuin myös tänne. Omassa yksilössä heti alkuun pisti silmään SRAMIN X5 etuvaihtaja, luulin saavani Shimanon Aceraa. Vaihteet oli säädetty kyl miten sattuu, 2 pienintä vaihdetta raapii etuvaihtajaa, myös jarrut piti kohdistaa.

    Mutta ei siinä, pyörä kulkee yllättävän leppoisasti ja vauhdikkaasti, olen tyytyväinen.

  20. #2000
    Vaihteet tuntuivat olevan säädöissään. Jarrujen pito parani hieman, kun pyyhkäisin levyt bräkleenillä, mutta ei se vieläkään ihmeellinen ole. Riittää kuitenkin mulle.

    Hankin pyörän ihan puhtaasti talvisille työmatkoille, mutta ensimmäisellä testilenkillä poikkesin metsäpolulle ja taisi pieni maastokärpänen puraista. Helpon tuntuista menoa, vaikka ajotaitoa ei ole ja renkaissa oli liikaa paineita. Tuli myös selväksi, mitä "pompottamisella" tarkoitetaan


    Parit kuvat:

    http://aijaa.com/MOxqNz
    hikinihkis muokkasi tätä : 17.08.2015 at 20.43

  21. #2001
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Me teimme gorillatubelessin. Seuraillaan. Vuotoa hiukan. Omakin tubeless (Mulefutbulldozer) oli tyhjentynyt työmatkan jälkeen, mutta huomasin litkujen loppuneen. Lisäilin. Pitää seurata ja rankaista rengasta huomenna kivikossa. Pahanilkinen naapuri vihjailee että gorilla vuotaa liimasaumastaan. Aika näyttää. Vuoden tuo gorilla on pitänyt parin litkulisäyksen kanssa.

  22. #2002
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826


    Siinähän se. Pieni pettymys oli kiiltävä väri, mattaa odotin, mutta tais olla vaan pro:ssa.

    kierteellinen keskiö! Niin ja pyörän kanssa roplanneille perusjuttu, mutta katsokaa ohjainlaakerin kireys. Mulla oli törkee välys ainaski.

  23. #2003
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    10
    Missä mun viipyy​yyyyyyy...

  24. #2004
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Eilen tuli taloon ensimmäinen läski ja kävin ottamassa tyypit lähimetsässä.
    Paineista ei mitään hajua, mutta self steering oli todella vahva, meinasi melkein asfaltilla mutkissa lähteä käsistä. Omassa pumpussa on niin tiheä asteikko, ettei kovin tarkasti saa painetta laitettua. Kokemuksia hyvistä läskipumpuista laajalla asteikolla?

    Meno tuntui välillä lähes huijaukselta, kun läski meni ongelmitta sellaisista paikoista, mistä en olisi ikinä 29erilla päässyt. Ihan kaikkeen sekään ei taivu - puolen metrin syvyinen mutalammikko vei voiton. Napoja myöten suohon ja kuski kyljelleen. Noihin renkaisiin tarttuu muuten aivan järkyttävä määrä mutaa, täytyy varmaan viritellä joku lokarisysteemi.


  25. #2005
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Minäki sain perehdyttyä vaihteiden säätöön paremmin, otin vaijerin irti ja alotin ihan alusta, merkkasin lapulle mitä mistäkin ruuvista mihinki suuntaan tapahtuu. En muuten löytäny SRAMin sivuilta just tuolle Pro:n GX 1x11 takavaihtajalle käypästä manuaalia, eri paikoissa on ruuvit mitä kuvissa ym. pientä. Onneks löytyy netistä noita rautalankaohjeita tämmöselle nyypälle

    32T eturatas tilauksessa.

  26. #2006
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mzaq Katso viesti
    Eilen tuli taloon ensimmäinen läski ja kävin ottamassa tyypit lähimetsässä.
    Paineista ei mitään hajua, mutta self steering oli todella vahva, meinasi melkein asfaltilla mutkissa lähteä käsistä. Omassa pumpussa on niin tiheä asteikko, ettei kovin tarkasti saa painetta laitettua. Kokemuksia hyvistä läskipumpuista laajalla asteikolla?
    Suosiolla digitaalinen painemittari.

  27. #2007
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Whiten läskipyörät

    ^^^ Kannattaa harkita noiden Veerenkaiden nakkaamista lähimpään kaseikkoon. Jos noita rengaskeskusteluita selaat, niin omalla kokemuksella mallit 8 ja Mission on havaittu renkaiden irvikuvaksi. Ulkomaan foorumeilla juttuja, että self steering on kaikissa VeeRubbereissa vakiona mukana. Riittävillä paineilla kyllä rullaavat OK mutta matalilla paineilla pääsee kokemaan tuon self steeringin ihan oikeesti. Muutenkin painavat ankkurit ja jäykkäkylkisinä epämukavat. Omassa Whitessä nyt alla Schwalben Jumbo Jimit ja että voi renkaat muuttaa munamankelin ominaisuudet jokseenkin totaalisesti.
    Samaten mulla oli talvella alla Nate takana Lou edessä ja tuossa välikautena Endomorph edessä. Niillä käytös niin ikään kuin toiselta planeetalta verrattuna noihin Veemäisiin rinkuloihin


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  28. #2008
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Ite tein keväällä silleen, että laitoin painetta niin kauan, että self steering katosi alfaltilla. Seuraavaksi menin maastoon ja vähentelin niin että tuntui lähimetsän juurakko polulla sopivalta ajaa. Ainakin mulla toiminut, vaikka nuo alkuperäiset bulldozerit alla. Näyttää olevan 0,7bar. Talvella lumella pitää sitten vähän vähentää.

  29. #2009
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Lite perillä ja viilattu ajokuntoon. Alkup putkia en ees asentanu vaan laitoin suoraan kiinakuitu tolpan, stemmin ja tangon. Sitte koeajolle ja säätämään paineita jne. Ajatus oli pitää vakio voimansiirto ja jarrut edes jonku aikaa että voi totutella paksukumiin, mutta kilsan koeajo piisas mulle ja SLX jarrut ja 10 takavaihteet kiinni. Nyt toimii tutummin ja huomattavan paljo paremmin. Jos ei ois ollut palikkaa valmiiksi hyllyssä niin oisin toki päätynyt Pro-malliin. Ei muuta ku lisää säätöajoa niin saa penkin ja paineet kohilleen, nyt koitin 0.5-0.6 paineilla ja hiukan kovan tuntonen oli. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa...


    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  30. #2010
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    ^^^ Kannattaa harkita noiden Veerenkaiden nakkaamista lähimpään kaseikkoon. Jos noita rengaskeskusteluita selaat, niin omalla kokemuksella mallit 8 ja Mission on havaittu renkaiden irvikuvaksi. Ulkomaan foorumeilla juttuja, että self steering on kaikissa VeeRubbereissa vakiona mukana. Riittävillä paineilla kyllä rullaavat OK mutta matalilla paineilla pääsee kokemaan tuon self steeringin ihan oikeesti. Muutenkin painavat ankkurit ja jäykkäkylkisinä epämukavat. Omassa Whitessä nyt alla Schwalben Jumbo Jimit ja että voi renkaat muuttaa munamankelin ominaisuudet jokseenkin totaalisesti.
    Samaten mulla oli talvella alla Nate takana Lou edessä ja tuossa välikautena Endomorph edessä. Niillä käytös niin ikään kuin toiselta planeetalta verrattuna noihin Veemäisiin rinkuloihin


    Tapatalkista iKälättimellä
    Jep, täytyy ruveta tutustumaan läskiskenen renkaisiin paremmin

    Hintaruinaus muuten kannatti, 75 € tuli takaisin XXL:ltä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •