ElectrobikeGarminGiant
Sivu 22 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #631
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Onpas hienot Breezer ja Sunn. Kun kiersi vielä kisoja 90-luvun lopulla, niin sai aina kuulla Lighting-rungosta, joka oli rapsahtanut poikki kesken kisojen. Nyt en enää muista, kenen pyörä väitetysti oli kyseessä. Ehkä kyseessä oli urbaanilegenda . Cannondalen alurunkoa Tahkolla joka tapauksessa kannettiin kahdessa osassa. Onkos tuo Sunni vielä elävien kirjoissa?

    Laitetaan nyt pieni retrokuva-kollaasi.

    Finlandian lähtötohinaa ajokoira-luokassa -00. Sidit oli de facto.

    Finlandian maalia lähentelevä soramäen alakaarre oli aina hengelle hubaa.

    Gary Fisher Marathon-sarja oli todella mukava ja olisi saanut jatkua. Kuusaalla Kouvostoliitto iski ja vaihtopaikan juomapullot oli pöllitty. Niitä oli myöhemmin myynnissä paikallisella kirppiksellä. Joku käveli juuri meikäläisen pullo kourassa ulos, kun saavuin tsekkaamaan tilannetta! Se jäi harmittamaan, olihan kyseessä sentään legendaarisesta Kouvolan Silvesportista ostettu valkoinen Cannondalen kisatiimin juomapullo.

    Talvikaudella harjoituspelinä oli Nakamura Summit. Pyörä tuli lopulta myytyä huuto-netissä Kuopioon. Ostaja vielä kiitteli pyörää kovin. Huomasin viime vuoden puolella pyörän olleen nettimyynnissä. Jatkaakohan se vielä elämäänsä? Takakiekoksi kerkesin vaihtaa Mavic X-517 kehän juuri ennen myyntiä. Pyörässähän oli täysi Shimano Deore Xt-osasarja. Näitä ei montaa taidettu myydä, vaikka pyörä sai aikoinaan hyvät arvostelut Fillari-lehdessä. Runkohan taisi olla Tangen putkea, jos muisti vielä palvelee. Keulana kerkesi kokeilla kaikenlaista, mutta lopulta pyörään valikoitui ihan ensimmäisiä pitkäjoustoja, eli Manitou SX LT. Jäykkä keula jäi omaan kaappiin, jossa se edelleen odottaa tarvitsijaa.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  2. #632
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Oisko kellään myydä Breezerin jäykkää keulaa? Oli melko hyvät fiilikset 2001 tahkolla. Muttei niin hyvät kuin 1999.

    Ennen/jälkeen:


    Oli muuten kesän parhaat kaljat !

    Ei muuten kellään sattuis löytyyn sunn excactin viistoputkee ?
    Cold Sweat!

  3. #633
    [QUOTE=sunny;2418714]Onpas hienot Breezer ja Sunn. Kun kiersi vielä kisoja 90-luvun lopulla, niin sai aina kuulla Lighting-rungosta, joka oli rapsahtanut poikki kesken kisojen. Nyt en enää muista, kenen pyörä väitetysti oli kyseessä. Ehkä kyseessä oli urbaanilegenda . Cannondalen alurunkoa Tahkolla joka tapauksessa kannettiin kahdessa osassa. Onkos tuo Sunni vielä elävien kirjoissa?

    Ettei se sitten kuitenkin ois ollu sunn excact ? Nimittäin:

    Kolhin sunnin viistoputken kiveen seuraavan vuoden(2002) tahkolla,jolloin siihen tuli pieni lommo ja naarmu.Kesti silti vielä 2 tahkoa(120km) ja monen monta muuta kisaa ennenkuin katkesi vuonna 2004.
    Sunnin runko ilman viistoputkee ym.osia tallella.
    Cold Sweat!

  4. #634
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    [QUOTE=CC-Ryder;2418991]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sunny Katso viesti
    Onpas hienot Breezer ja Sunn. Kun kiersi vielä kisoja 90-luvun lopulla, niin sai aina kuulla Lighting-rungosta, joka oli rapsahtanut poikki kesken kisojen. Nyt en enää muista, kenen pyörä väitetysti oli kyseessä. Ehkä kyseessä oli urbaanilegenda . Cannondalen alurunkoa Tahkolla joka tapauksessa kannettiin kahdessa osassa. Onkos tuo Sunni vielä elävien kirjoissa?

    Ettei se sitten kuitenkin ois ollu sunn excact ? Nimittäin:

    Kolhin sunnin viistoputken kiveen seuraavan vuoden(2002) tahkolla,jolloin siihen tuli pieni lommo ja naarmu.Kesti silti vielä 2 tahkoa(120km) ja monen monta muuta kisaa ennenkuin katkesi vuonna 2004.
    Sunnin runko ilman viistoputkee ym.osia tallella.
    Ei, Breezeristä puhuttiin 90-luvulla. 2000-luvulla olin jo auttamatta kisakuvioista ulkona. Mutta voin laittaa sinulle privana pari linkkiä noista Sunnin rungoista.

    Tämänpäiväinen Finlandian retroluokka oli kaikin tavoin onnistunut tapahtuma. Koko konkkaronkka pääsi myös maaliin. Saatoin tämän varmentaa, kun pitelin reilusti perää. Muilla ei tainnut rengasrikkoa isompaa olla. Itsellä oli pyörä maalissa kahdessa osassa. Onneksi ei kuitenkaan runko . Miinusta toissavuotiseen aikaan tuli noin tunti, mutta maaliin päästiin ajamalla, josta olen ylpeä ja oli jälkeen sellainen itsensä ylittämisen kokemus, kun on kesän ollut hitvettävillä lääkekuureilla. Pari kuvaa tuli räpsittyä, mutta jos joku pro oli asialla, niin annetaan hänelle ensin optio postata kuvia.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  5. #635
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sunny Katso viesti
    Onpas hienot Breezer ja Sunn. Kun kiersi vielä kisoja 90-luvun lopulla, niin sai aina kuulla Lighting-rungosta, joka oli rapsahtanut poikki kesken kisojen. Nyt en enää muista, kenen pyörä väitetysti oli kyseessä. Ehkä kyseessä oli urbaanilegenda .
    Kaverilla (Ossi H.) hajosi muistaakseni puna-valkoinen (Lighting?) Breezer takakolmiosta Tahkolla -98 tai -99 5km ennen maalia ja tappio oli kirveltävä, koska hän ajoi rungon hajotessa kärkiporukoissa.
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  6. #636
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK71 Katso viesti
    Kaverilla (Ossi H.) hajosi muistaakseni puna-valkoinen (Lighting?) Breezer takakolmiosta Tahkolla -98 tai -99 5km ennen maalia ja tappio oli kirveltävä, koska hän ajoi rungon hajotessa kärkiporukoissa.
    Tämä voisi olla se puhuttu tapaus. Saattoihan noita mennä samasta kohdasta useampikin, jos oli ns. tyypivika tai kauniimmin sanottuna ominaisuus. Yksi teema voisi olla kuvissa ja tarinoissa hajonnut kalusto. Itsellä ei ole juuri mitään hajonnut ajamalla. Kulutusosat on tullut vaihdettua hieman etuajassa ja rungot on pysyneet ehjinä, kunnes ne on myyty. Oma ajotapa onkin sellaista korostuneen kalustoa säästävää, kun ei tällä iällä ole enää juuri kiire mihinkään. Nuo kärkikamppailut on ihan hienoja, jos joku muu sponsoroi kaluston ja sen menetykset .
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  7. #637
    markettipyörämies Guest
    Oisko ollut niitä alurunkosia Breezereitä, jotka hajos, nehän oli puna/valkosia? Tuolla mun vehkeellä ajettu aika monta metriä ja ainoa mikä on kärsinyt on maalipinta ja kuski. Mikäs sen kaverin nimi olikaan, joka noita toi maahan? Viimeksi näin kaverin telkkariuutisissa, oli alkanut lammaspaimeneksi, Titecin-paita oli päällä haastettelussa

    1998 tuskin oli Tahkolla välinerikkoja, kun eka kisakin oli vasta 1999.

    Kattelin tossa vanhoja paperikuvia fillarihommista, säälittävän vähän on tullut kuvattua

  8. #638
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    39
    Tuollainen myynti-ilmo osui silmiini.
    Muistan kun noita myytiin kovaan hintaan Museokadulla olevassa fillariliikkeessä.
    Siinä olisi hieno retromaasturi alkuperäisessä kunnossa.

    http://www.tori.fi/uusimaa/Kerailyha...8.htm?ca=6&w=3

  9. #639
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Oisko ollut niitä alurunkosia Breezereitä, jotka hajos, nehän oli puna/valkosia? Tuolla mun vehkeellä ajettu aika monta metriä ja ainoa mikä on kärsinyt on maalipinta ja kuski. Mikäs sen kaverin nimi olikaan, joka noita toi maahan? Viimeksi näin kaverin telkkariuutisissa, oli alkanut lammaspaimeneksi, Titecin-paita oli päällä haastettelussa

    1998 tuskin oli Tahkolla välinerikkoja, kun eka kisakin oli vasta 1999.

    Kattelin tossa vanhoja paperikuvia fillarihommista, säälittävän vähän on tullut kuvattua
    Juu, filmi oli kallista ja pyörän selästä vaikea kuvailla sen ajan vehkeillä. Ei tuohon Lightingin turmaan enää selvyyttä saada. Tuota itsekin muistelin, ettei väritys matsaa. Kyse oli nimenomaan teräsrunkoisesta Lightingista. Vanhoissa Fillareissa taisi olla maahantuojan yhteystiedot ja mainoksia. Ainakin 1998 luettelo-osassa .

    Kouvolassa yhdellä kaverilla oli aikoinaan myytävänä Moratin Sunnille tekemä titaanirunkoinen Exact. Missäköhän se jatkoi elämäänsä? Koko oli 45 cm, eli M. Näitä oli myös pari kpl Kauppaveljillä, kun ennakkotilaaja oli perunut kaupat. Suuri harversteri lie nämä kaikki jo korjannut, kun ei ole missään näkynyt tällä vuosituhannella.

    Ruotsissa Sunn-harrastus on vielä voimissaan. Sikäläisellä foorumilla oli vielä viime vuoden puolella lähes kaikki mallit esillä.

    Ostiko kukaan näitä uustuotanto teräsrunko-Breezereitä? Olivat lopulta poistomyynnissä Evansilla. Nehän oli Taiwanissa tehtyjä, muttei sitä moitteena voi pitää. http://bikeintelligencer.com/2010/09...team-reviewed/ Finlandiassakin oli juuri tuollainen talvikuvan mukainen Made in Taiwan Nakamura Summit, jota ei kuulemma oltu pesty tällä vuosituhannella (suojaava kiveniskumassa tavallaan). Osatkin oli vielä alkuperäisiä.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  10. #640
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Nostellaampa tätä retroilutopikkiakin pitkästä aikaa... Taas hommasin projektiksi Konan, ja kun alsat kun oli aika tiukassa löytää niin pitkän miettimisen jälkeen ostin sitten vanhaa rautaa. Itseasiassa vanhin joka mulla on ollut; -93 Cinder Cone. Ehdin jo pääpiirteittäin kasata Conen XT M739 osilla, mutta niihän siinä kävi että heti kun saa nipppuun, löytyy parempi aihio. Postissa on siis tulossa hiukan uudempi Muni Mula Briteistä. Tuossa joulun pyhinä sitten purin enimpiä osia hyllyyn oottamaan Muni Mulan ilmestymistä tontille ja hiukan downgreidasin Conea paremmin ikäänsä ja lähempänä alkup osasarjaa olevilla osilla. Nyt kai tuo ois pikku viimeistelyä, säätöä ja etuvaihtajaa vaille valmis kesän retrofiilistelyihin.

    Runko / keula / stemmi on orkikset, jarrut vuoden uudemman AA:n Curve C3 cantit ja kiekot samasta AA:sta. Vaihtaja / kammet / spedut (ei kuvissa) XT M737, shifterit XTR M950, tolppana sorvattu Kalloy (26.6milliset on aika tiukassa löytää), penkki 90-luvun alun Selle Italia ja tanko taitaa olla joku vanha Konan rautanen flätti.

    Hyllyssä ois kyllä hyvin säilynyt Rokkarin Mag21 joustokeula jota en aktiivikäyttöön raaski laittaa, sehän periaatteessa natsais hyvin tähän kun on melko liki yhtä vanha kuin Cone...


    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  11. #641
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jsavilaa Katso viesti
    Hyllyssä ois kyllä hyvin säilynyt Rokkarin Mag21 joustokeula jota en aktiivikäyttöön raaski laittaa, sehän periaatteessa natsais hyvin tähän kun on melko liki yhtä vanha kuin Cone...
    Elikkä nyt on Mag21 paikallaan ja Cone näyttääpi tuommoselle:




    Laitetaampa tämä uusinkin esille. Elikkä Briteistä löytyi tuommonen kohtuudella säilynyt -96 Muni Mula joka eilen viimein saapui perille. Pahimmat vauriot on oikean puolen tarroissa, pitää kattoa korjaako nuo vai vetäseekö jossain välissä osiksi ja kokonaan uudet pinnat sekä tarrat.




    Nyt kuitenkin kasailin tuon ajokuntoon. Keulaksi orkkiksen tyylinen RS Judy SL (taitaa olla jopa saman vuotinen rungon kans), kiekot Mavic 717 / XT M739, kammet Nexave, vaihtajat XTR M950 / LX, shifterit M739 kombi, jarrut M739 ja putket Kona / Titec / Zoom. Jos innostuis iskarihuoltoa tekeen ja maalailemaan niin tallissa pari vanhaa vähän parempaa jousta eteen (RS SID ja Marzu Z1, molemat vaatis työstöä).

    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  12. #642
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Jsavilaan kokoelma vain karttuu. Hienoja retroja ovat nämäkin kaksi yksilöä.

  13. #643
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Kyllä. Konan rungoissa silmä lepää. Näin kovilla pakkasilla olisi aikaa rakentelulle, mutta vähä vapaa-aika on mennyt muihin harrasteisiin. Vielä jouluaattona pääsi ajelemaan suvikeleillä ja suvikumeilla, mutta nyt hirmupakkasten alla kerkesi vaihtaa nastat alle. Olen miettinyt, että talvi voisi olla hyvä ajankohta jollekin retroajelulle, kun edes arvopyörien kallisarvoiset kyljet ei kuraantuisi. Voisi vaatia hieman pohdiskelua ja ehkä se osallistuminen jäisi teoreettiseksi, vai mitä tuumaatte?

    Btw. Iski hirmu innostus saada vielä Volvo Cannondale-ajan sininen f-sarjalainen leikkikaluksi. Kellään mitään tarjolla tai vinkkiä? Laitetaan nyt vielä pari räpsyä Retro-Finlandiasta, jos vaikka muutkin innostuisi.


    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  14. #644
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Nyt vihdoin ja viimein onnistuin haalimaan talliin -94 Kulan, vaihossa tosin meni tuo aikasemmassa viestissäni ollut -93 Cinder Cone hieman viilatulla osalistalla. Kula on renkaita, grippejä ja maalia/tarroja lukuunottamatta alkuperäisessä kunnossa ja alkup. osilla. Vaihtajat on XT M737, kiekot M737/Mavic, Suginon kammet ja Suntour XC Pro peukku-shifterit (näyttää ja tuntuu hämmästyttävän paljon vastaavilta XT thumpeilta).

    Koska tämä Kula on rungoltaan parempi kuin Muni Mula, ja nimenomaan Kula/AA on ollut kiikarissa, lyön varmaan molempien hilut (plus hyllyssä olevat retrokilkkeet) samaan kasaan ja ladon parhaat tähän. Keula vähän mietityttää kun juuri tämmöstä aihiota varten olin säästellyt -96 Z2 Marzua, mutta se meni nyt Conen mukana. Vaikka tästä ei päätoiminen lenkkipyörä tulekaan, tarkotus on kuitenkin tehä maastossa ajettava niin keula sais olla jokseenkin toimiva. Paikallaan olevaa aika mint-kuntoista XC 500 Marzua ei kiinnostais rikkoa, tai ajaa edes huoltokuntoon, niin laitan sen toistaiseksi säilöön. Hyllyssä ois Pace RC38 (hiukan uudempi kuin Kula) ja RS SID (kuin myös, uudempi kuin Kula), niin varmaan jompi kumpi nuista. Conesta jäänyt RS Mag21 ois toki myös mutta sekin on niin mint kunnossa että saanee olla hetken säilössä...

    Väri on hyvä vaikka onkin kaukana orkkis-kullasta. Maalausjälki sen sijaan ei oo hirveän hyvä ja tarrat on, oikeaoppisesti kylläkin, lakan alla. Tilaan briteistä orkkistarrojen kloonit ja koitan saaha tarrat irti ja pelastaa maalauksen ilman ylimaalausta. Jos ei onnistu niin pitää puhdistaa runko ja ottaa värikarttakirja käteen ja samalla kahlata myös Konan 94-96 värikarttoja.


    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  15. #645
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234

    by Optiflow, on Flickr


    by Optiflow, on Flickr

    Kesän kunniaksi tuli laitettua vanha, vm 2001, melkein alkuperäiskuosissaan oleva GT ajokuntoon. Vielä tarvis vaihtaa eteen keskimäinen ratas uuteen, niin voisi kruisailla polkuja paremmin. Tuntuu Fattyn jälkeen melko oudolta menopeliltä tälläinen. 2013 kevään jälkeen en ole ajanut tällä kuin nyt. Ajoasento on outo, tanko on liian kapea, polvet ottaa melkein yhteen, pyörä tuntuu muutenkin huteralta eikä noin kapeilla renkailla voi olla mitään pitoa missään. Vaarallinen vehje.

  16. #646
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CC-Ryder Katso viesti
    Sunnin runko ilman viistoputkee ym.osia tallella.
    Multa löytyisi KÄYTTÄMÄTÖN!!!!! Sunn Exact valkoinen 1998 Columbus for Sunn 16" runko. Samoin käyttämätön Sunn kilpapyöränrunko n52m.
    http://kuvapilvi.fi/k/ykJ2.jpg

    Sunny. Minulla oli myös Exact-ti jonka joku savolanen tuli ostamaan. Ehkä olet nähnyt vanhan pyöräni. XC600 Marzu keulana.

    Olen myös ajellut esiteltyjen kuvien konilla. Eka AA josta väänty takapää, sain takuuseen Kulan (Lime vihreä), josta katkesi yläputki jonka jälkeen Muni Mula. MM kesti ja Konat oli tuolloin mukavia ajaa, viimesin oli kullanvärinen täpäri 95-96 SexTree. Noista Marzuista sen verran et oli ihan yleistä saada öljyt naamalle XC400, XC600 ja DH 1 malleista
    https://laudalle.wordpress.com/

  17. #647
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Laitetaan ny tännekin. Work in progress, sekä pelastettu museoinnilta eli en jaksa pitää ihan 100% period correct linjaa.
    --

  18. #648
    Orkkis Marin Eldridge Grade 92 malliin olis tarve saada renkaat, jotka siihen kehtaa laittaa. Eli vaalean kellertävällä kyljellä, alkuperäisten hengessä... Panaracer Smoke/Dart komboa näyttäis netistä löytyvän, mutta rullaavammat/mukavammat on nyt haussa, koska pyörä tulee ihan arkiseen "maantiekäyttöön" ja fiilistelyyn.

    Onko tietoa vaihtoehdoista? Saakohan Ritcheyn Speedmaxeja mistään?

    Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla

  19. #649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikulainen Katso viesti
    Orkkis Marin Eldridge Grade 92 malliin olis tarve saada renkaat, jotka siihen kehtaa laittaa. Eli vaalean kellertävällä kyljellä, alkuperäisten hengessä... Panaracer Smoke/Dart komboa näyttäis netistä löytyvän, mutta rullaavammat/mukavammat on nyt haussa, koska pyörä tulee ihan arkiseen "maantiekäyttöön" ja fiilistelyyn.

    Onko tietoa vaihtoehdoista? Saakohan Ritcheyn Speedmaxeja mistään?

    Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
    Jos en ihan väärin muista, niin varastossa olisi Eldridge Graden alkuperäiset renkaat.

  20. #650
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990

    Retro MTB, fotoja ja jorinaa

    ^ Onko maagiset teräskaapeliset Rockstar Sierrat? Eka oma maasturi oli myös -92 Eldridge Grade. Orkkisrenkaat vaihtui sitten yllä mainittuun Dart/Smoke kombinaatioon mikä oli sen ajan kuuminta hottia. Performanssibuusti oli ilmeinen.
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  21. #651
    ^ Jep, Rockstarit ovat.

  22. #652
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.138



    Oli ihan pakko hakea pois tämä Torissa myynnissä ollut cinder cone race light. Hinta 60€ oli kyllä kohdallaan. Vaatii kyllä ehostusta mutta orggis osat tallella.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  23. #653
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.138


    Tämähän sujui hienosti. Poljinkeskiö ehjä ja ei ollut jumissa. Etu- ja takanapa ehjiä ja kartiot kunnossa. Satulaputki ei ollut jumissa. Uudet vaijerit, ketju ja takapakka. Keskimmäinen eturatas totaalisen finaalissa. Panaracerin Smoket alle ja on hyvä mökkipyörä.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  24. #654
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    21
    On nuo vanhemmat Konat kyllä niin silmäätekeviä. Itselläni löytyy tallista 95/96 Hahanna, joka olisi tarkoitus laittaa iskukuntoon. Pohdinnassa vaihtoehtoina ihan pelkkä kevyt ehostus alkuperäiseen kuntoon tai cyclotyylinen kippurasarvinen, näyttäisi nimittäin 28 rengastus menevän vielä nätisti runkoon.

  25. #655
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.138



    Uusin tulokas. En olisi ostanut, mutta kun oli tripletriangle ja cromorunko niin pakko iskeä kiinni 40€. Ajoin pikkuisen neulaspolkua ja juurakkoa, täytyy todeta että on hiukan OTB linkovikaa. Näillä on silti ajeltu maastoa ei niin kauan sitten. Voimansiirto totaalisen loppu, osat löytyy, niin tehdään kauppakassi.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  26. #656
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    995
    Totta on, siis otb-herkkä kapine tuollainen
    Erinäisissä asennoissa poistuttu etukautta maaemon syleilyyn.
    Kylkiluut, niskat sekä jokunen käsivamma itselle aiheutettu...
    Kaksi harmaata Karakoram K2-mallia sekä punainen sinkula-aihe. Aikanaan kylkiin musta väri sekä Magura-tekstit. Jarruina HS-24-klassikot. Näytillä Fillari-lehdessä sekä Lohjan kakkosnelosessa. Edelleen kulkee 16/32-välityksellä.

    Olisi myynnissä jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan...Yyveetä kehiin
    "tasamaiden suuri yksinäinen"

    www.mtb-lohja.com

  27. #657
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    U'I:hin pikku säätöjä. Nyt viimein sain vaihettua paikalleen pitkään hyllyssä odottaneet siniset Jagwiret. Samalla vaihoin oikeamman ikäiset kammet (LX) ja vaihteet takaisin 3x moodiin.

    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  28. #658
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    21
    Uijui, on kyllä kaunis Kona. Aivan ihana jopa

    Mulla 1995-96 Hahannasta tulossa 700c, joten varastonhyllyyn jää joutilaaksi p2 keula, kiekot ja jotain pienempää sälää. Jos kiinnostaa niin myytäväksi joutaa.

  29. #659
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Marttpe, tuo p2 kiinostais jos vielä jälellä. Tilasin vaimolle -92 Lava Domen rungon Briteistä ja siihen on vois olla jäykälle keulalle käyttöä.

    Ja vähän nykyisen kaluston kuulumisia... Kulan (1994) restaurointi on valmis. Värin piti alunperin olla joku orkkis tyylinen mutta oma mieli valkkasi maalihyllystä saman ikäluokan pirteämmän sävyn, Volvo T5R keltaisen. Takavaihtajaksi vaihtui XT > XTR ja shiftereiksi Suntour XC Pro > XT vaihe/jarru kombot.

    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  30. #660
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.680
    Missä menee retron raja? Oma 2001vm

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •