En nyt löytänyt TWD:n sivuilta sen pitempää summausta, ellei Markku tuossa tarkoita sitä, jossa selitykseksi U23-maantien tuloksille annettiin lähtölista, jossa voitokkaimmat kuskit ajoivat vahvoissa tiimeissä.
Team Medilaserin sivuilta löytyi Laura Vainionpään kommentteja:
"Tänään oli aika-ajo, ajoin aikalailla omalla tasolla. Ekan kilsan kohdalla oikea lisäsarvi lähti irti ja se vähän heilu ja pyöri mut yritin sulkea sen pois mielestä. Vaikka vähän pelkäsin että se lentää johonkin kurveissa kun vaihdoin otetta. Mukava rata ja ihan ok ajo. Innolla ootan lauantain maantietä, ainakin ne on vielä luvannut 28 astetta lämmintä."
"Lauantain maantie oli iso pettymys, jalka oli hyvä ja yli puolet kilpailusta sujui ihan hyvin ongelmitta.Muutamia kasoja oli ekoilla kierroksilla, mutta ei sen pahempaa. 30 asteen lämpö toi oman pienen lisän. Porukka alkoi rakoilla ja olin liian takana kun se katkesi. Hänniltä ei kilpailuja voiteta.. Lopulta ajoin maaliin grupetossa sijalle 52 noin 14 minuuttia voittajan jälkeen. Jäi kauaksi tavoitteesta, mutta virheistä opitaan ja nyt kohti uusia haasteita kohti Aiglea ja UCI harjoittelukeskusta!"
Sasu Halme:
"EM tempo ajettu. Sain mielestäni puristettua kaikki ulos ja olen ihan tyytyväinen. 25 sija kovassa porukassa, parhaana suomalaisena. Ajoasento oli hiukan liian pitkä, mikä söi vähän tehoja, mutta en antanut sen häiritä. Keskinopeus oli n.47km/h, joten hiukan on vauhti lisääntynyt reilussa kuukaudessa, sitten SM kisojen. Muutenkin tämä oli vasta kolmas kisa tempopyörän päällä tänä vuonna. Nyt palautumista ja valmistelua sunnuntain maantieajoon."
"Raskas päivä satulassa. EM maantie keräsi Suomen joukkueelta veronsa ja ongelmia riitti. Helppoa ei ollut itselläkään. Heti ensimmäisessä mäessä onnistuin saamaan edessä ajavan takavaihtajan etukiekkoni väliin. Huonostihan siinä kävi. Pari pinnaa poikki ja kiekko soikeaksi. Kärvistelin kuitenkin seuraavaan huoltoon, jossa sain uuden kiekon alle. Kovaa ajaneen pääjoukon kiinniajoon kuluikin sitten rutkasti paukkuja. Missään vaiheessa kisaa en päässyt oikein palautumaan, ja hermostunut ajaminen pääjoukossa ei sopinut minulle. Tämän takia valuin usein perälle ja otin osaa useisiin vaaratilanteisiin. Kymmenennellä kierroksella sitten kolahti, minkä johdosta jäin joukosta jälkeen. Muutama vahva kaveri varmasti ajoi siitä vielä grupettoon, mutta itse olin sen verran kypsä ettei omat paukkuni enää siihen riitäneet. Ajoin kuitenkin kisan loppuun verkkaisemmalla vauhdilla, loppusijoituksella 95. Ajo oli toki pettymys, mutta reissu jäi kuitenkin kokonaisuudessaan plussan puolelle. Nyt riittää taas herkistelyt ja ensiviikolla alkaa taas peruspuurto. Viikon päästä kisaan Norjan Hortenissa."
Kirjanmerkit