Perjantaina oli pyörä viimein lähtenyt matkaan, ja samalla matkalla on edelleen. Vähän ihmetyttää miten voi kestää näin kauan... Olivat tosin käyneet jo tarjoamassa sitä kotiovelle eilen, kun oletettavastihan ihmisten joilla on varaa ostaa tonnin pyöriä, ei ole tarvetta käydä lainkaan päivätöissä. Eli luontevin aika toimittaa lähetys on kymmenen jälkeen aamulla... No, kun töistä tultuani hain postin, siellä oli lappu että soita tänne ja sovi kuljetuksesta kuljetusfirman kanssa. No soitin, mutta heilläpä ei ollut enää puolen neljän jälkeen ketään paikalla "kuka tietäisi tämän alueen toimituksista. Että soita huomenna uudestaan".
Uusi soitto tänä aamuna, ja lupasivat tuoda kolmen jälkeen tai jos aikaisemmin niin kuljettaja soittaa sitä ennen. Lähdin töistä kotiin varta vasten kesken päivän jotta olen varmasti kotona jos kuski tulee heti kolmen jälkeen, mutta turhaan. Kuljettajaa ei näkynyt. Huomenna joudun nyt sitten vastaavasti olemaan pidempään töissä, kun jäi hommia niin paljon tänään rästiin tuon aikaisemman lähdön takia, joten huomenna taas EN ole heti kolmen jälkeen kotona. Eli todennäköisesti siinä nyt sitten käy niin, että postilaatikossa odottaa taas kortti "yritimme tuoda, mutta et ollut kotona". Voi jumalauta kun voi olla vaikeaa. Kohtahan tässä on taas viikonloppu ja silloin ei tapahdu mitään, ja ensi viikolla tilaukseni täyttääkin jo kolme viikkoa! Kakkua pöytään! Veikkauksia saadaanko kuukausi täyteen? (taidan laittaa murtomaasukset jo tilaukseen niin ehtivät sopivasti keväthangille...)
Tämä viimeinen viivytys ei ole XXL:n syytä, paitsi siltä osin että voisivat valita kuljetuskumppaninsa vähän paremmin. Tilaukseen liittyneet pienemmät paketit saapuivat jo eilen, toinen kotiin, toinen postiin. Eli ilmeisesti kolme eri firmaa kuljettaa samaa tilausta, ja tietysti se kaikkein tärkein, eli itse pyörä jatkaa seikkailuaan maailmalla. Tyhmiäkö ne ovat, kun ei kuskit osaa käyttää sellaista modernia laitetta kuin puhelin. Ylipäätään kuinka suurella onnistumisprosentilla kuriirit voivat tilastollisesti saada paketit perille keskellä päivää käymällä ilman soittelua. Onkohan tuota ikinä tutkittu? Sitten ajellaan pitkin suomea moneen kertaan ja polttoainetta kuluu ja luonto saastuu. Mutta silti yritetään, eikä vahingossakaan soiteta puhelimella vaikka numero on useimmiten annettu tilauksen yhteydessä. Ja kun samaa tavaraa lastataan ja puretaan monta kertaa, kasvaa myös kuljetusvaurioiden mahdollisuus. Itse aion näiden tapahtumien jälkeen tutkia pyörästä joka millin suurennuslasilla, joten eihän sitä tiedä jos vielä joutuu palauttamaan pyörän jonkun kuljetusvaurion takia. Toivottavasti ei.
Päätän raporttini täältä tähän...
PS. Tarkennettakoon, että sain XXL:ltä kompensaatiota heidän järjestelmiensä tuottamasta sekamelskasta, ja olen ihan tyytyväinen kaupan lopputulokseen, vaikkei se menetettyjä ajokilometrejä takaisin tuokaan. Tämä kuljetusepisodi sen sijaan on uusi luku tämän epäonnisen tilauksen parissa.
Kirjanmerkit