GarminElectrobikeMPMessutGiant
Sivu 5 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 1906

Aihe: Yleisurheilu

Ehkäpä Vainio juoksee hienosti ja entistä hienommin tulevaisuudessakin riippumatta siitä, mitä toimittajat kirjoittavat
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

^ onko tämä nuori neito Vainio sukua eräälle veturi-Vainiolle?
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Ei arvokisoja ilman keihään valintasotkuja

http://yle.fi/urheilu/repeama_estaa_...ilalle/8201644
    -L.

tempokisu Guest

Peukalo alas toimittajat tulee kipittään ite

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ehkäpä Vainio juoksee hienosti ja entistä hienommin tulevaisuudessakin riippumatta siitä, mitä toimittajat kirjoittavat
    Eh, olen tätä asiaa harmitellut jo..30 vuotta. Tytöistä; kipittää, kirmaisee, pinkoo. Ei tarvii edes vanhoja lehtileikkeitä selata - muistan muutenkin-, 1982 ekassa hölkkäkisassani toimittaja ilmaisi: " KI kirmaisi vallan mahdottoman ajan.. ". Ihan kun nuoret naiset jotenkin vaan pikkusievästi iloisesti kirmaisivat tai kipittelisivät. Väärin - ihan on hikistä ja totista juoksua veren maku suussa ja kova halu voittaa, ainakin oma sarja ja kiva "isompienkin" kanssa mitellä.

Kamalin toimittajan tekemä kysymys juoksun jälkeen on muuten ehdottomasti tämä: "Mikset juossut kovempaa?" ( annoit sen toisen voittaa). Siihen voi jokainen muuten miettiä, mitä just kisan jälkeen vastaa.
    Nykyurheilijat on ilmeisesti opetettu vastaamaan sievästi ja kivasti, mutta ainakin nyt Kalevan kisoissa yksi toiseksi tullut miesjuoksija taisi sanoa rehellisesti että "v**ttaa", tosin ei haastattelussa mutta kuulin kyllä tottakai veetuttaa jos niukasti jää kakkoseksi, se mikään "no, ihan hyvin meni" ollu, tietenkään.

Olen tässä muuten miettiny että olikohan Korkeimman tahto että juoksu-urani loppuu niin lyhyeen? Kolmessakin vuodessa ehti kertyä niin paljon katkeruutta ja itkua, että ehkä sellaisen ei ollut hyvä jatkua.
    Pyöräilystä jäi vain mukavia muistoja ( sori, YKSI harmittava muisto), useimmat harmituksetkin ovat kääntyneet hauskoiksi sattumuksiksi. Juoksun harmitukset harmittaa edelleen, ja jalkaleikkauksista jäi elinikäiset arvet eli ei voi enää kävelläkään.
    En tiedä onko asiat muuttuneet, mutta tosi paljon on lukenut naisurheilijoiden kokemuksia, kun on tullut vastoinkäymisiä tai vammoja, niin sekä seura että liitto ovat ihan hyljänneet eikä kukaan ole välittänyt. Just siis silloin kun tukea tarvisi, käännetään selkä ja suljetaan ovet. Ei siittä kovin kauaa ole kun Liisa Anttila tällaisesta kertoi, ja sentään oli kovemman tason urheilija.

No vielä yksi asia. Jotenkin tuntuu jopa hassulta, ja vähän epäreilulta, kun jollain keihäänheittäjällä tuntuu kipua jossain - niin heti huomena magneettikuviin.
    Tavalliset kipeet ihmiset joutuu odotteleen pitkään josko sittenkään saa lähetettä, ja magneettikuviiin pääsee vasta kun on kaikki muut tutkimukset tehty. Jos sittenkään. Ihan pienen kivun takia ei pääse. Ainakin kun se on kirjoitettu tällä tavalla; Terolla tuntui kipua nivusessa - huomena magneettikuviin, niin se tuntuu todella tavallisten ihmisten "oikeita" sairauksia vähättelevältä.
    tempokisu muokkasi tätä : 04.08.2015 at 17.16

Kisulla on kieltämättä pointtinsa tässä toimittajien sananvalinnoissa koskien naiskirmailijoita! Muttei magneettikuvaushommaan. Ittehän nuo toimenpiteensä maksavat privaattipuolella, sitä en kyllä tiedä jos jotain kipua vaikka nivusissa on niin löytyykö sitten sieltä mitään järjellistä tulkittavaa. Itse kävin julkisella puolella nää kaikki läpi kun syöpäni syytä ja syvyyttä haettiin. En muista että tohtorit ois magneetinkaan jälkeen olleet sen viisaampia.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ittehän nuo toimenpiteensä maksavat ...
    Ai niin kuin Pitkämäki maksaa itse?

Artisti maksaa kaiken
    -L.

tempokisu Guest

Punapää kuvataan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kisulla on kieltämättä pointtinsa tässä toimittajien sananvalinnoissa koskien naiskirmailijoita! Muttei magneettikuvaushommaan. Ittehän nuo toimenpiteensä maksavat privaattipuolella, sitä en kyllä tiedä jos jotain kipua vaikka nivusissa on niin löytyykö sitten sieltä mitään järjellistä tulkittavaa. Itse kävin julkisella puolella nää kaikki läpi kun syöpäni syytä ja syvyyttä haettiin. En muista että tohtorit ois magneetinkaan jälkeen olleet sen viisaampia.
    Pitkämäki saa nämä magneettikuvauskulut varmasti laitettua urheilurahastosta, eli se paikka jonne urheilijan palkkiot menee, ja sieltä ne saa kuitteja vastaan.
    ( ja on varmaan rahaa muutenkin, nou hätä)

Yritin tätä itse 1984 fysikaaliseen hoitoon kun olin SE-tuloksen perusteella saanu 4000markkaa. Kun soitin liittoon ja kysyin että voinko käyttää rahat fysikaaliseen, tuli tylyäkin tylympi vastaus; stipendi on evätty jalkavamman takia, kun tulosta ei ole tullut.
    Näin tuskin käy oikeille huippu-urheilijoille, nuorelle tytölle oli helppo tehdä näin, me mitään sitten voitu.

No, kuitenkin. Tavallinen ihminen vaikka maksaisikin magneettikuvansa itse, niin tarttee saada erikoislääkärin lähete. Tavislääkärin lähete ei kelpaa, ei kelpaa yksityispuolellakaan. Ja sitten se hinta, abouttia 800euroa, on monelle aika kova paikka. Paitsi jos menee CityTerveyteen, kuvaus on 140euroa. Mutta erikoislääkärin pitää kirjoittaa se lähete, eikä se nyt mene niin että "päivää, tarviin lähetteen magneettikuviin" ja asia ok.
    Toinen juttu on sitten se, miten vaikkapa Mehiläisen lääkärit suhtautuu jossain muualla otettuihin kuviin? ( en tiedä, voihan olla että ihan ok mutta tuntuisi että haluavat että kuvataan omassa firmassa).
    Tavistavikset joutuu sitten odottamaan julkisella puolella ensin sitä erikoislääkäriä, ja sitten lähetettä magneettikuviin. Yksityisen erikoislääkärin perusvastaanottomaksu on noin satasen luokkaa.

Pointsis oli siis tämä erikoistutkimusten saannin helppous, tosta vaan, vaikka mitään isompaa ongelmaa ei perustana ole.

Itellä kun oli niin vaikea migreeni ja kaikki piti sulkea pois, sain lähetteen magneettikuviin ihan terveyskeskuksen ( erikoislääkäriltä). Todettiin että mun aivoni "on hyvin ilmastoitu"
    Jalkavammoja oli enemmän kun tarpeeksi, ja ihan tavallistakin röntgenkuvausta sai muuten ihmetellä. Hoidettiin pitkää kortisonilla, ja sitten terveyskeskuslääkäri laittoin kuviin. Murtumahan se sielä.

Yleisesti ottaen olen ihan täynnä keihäsmiehiä. Tero Pitkämäki sitä ja tätä, Tero edestä Tero takaa, Tero heittää Tero makaa. Saisi olla juttuja muista urheilijoista, eikä aina näistä samoista. Tero on mun mielestä ihan liian sliipattu ja jotenkin "täydellinen", verrattuna vaikka Seppoon. Sepossa oli särmää ja persoonallisuutta, joten mun sympatiat on ikuisesti Sepolle. Kimmolle kans vähän.
    Voisi muuten kuvitella että Oona Sormunen on Sepon ...sukulainen. On ihan samatyyppinen ja -tyylinen, ja näköne.
    tempokisu muokkasi tätä : 05.08.2015 at 15.52

Jep, niitä seurataan ketkä menestyvät ja ovat maailman huipulla. Harvoin muita kuin mammaa kiinnostaa piirikunnallisen tason urheilijat.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Jep, niitä seurataan ketkä menestyvät ja ovat maailman huipulla. Harvoin muita kuin mammaa kiinnostaa piirikunnallisen tason urheilijat.
    Niin, jos on sitä sellaista iltapäivälehtiporukkaa. Kyllä minua kiinnostaa ennemmin vaikkapa piirikunnallinen 800 m kuin keppien heittäminen.

Ihailtavaa. Piti ihan käydä katsomassa mitä iltapäivälehdissä uutisoidaan ja ei sielläkään keihäsuutisia näkynyt. Sen sijaan järjettömästä ottelusta oli juttua ja siitä miksi Litmanen näyttää ufolta. Tästä päättelisin että iltapäivälehtiporukkaa kiinnostaa vähemmän urheilusuoritukset ja enempi se mitä tapahtuu kentän ulkopuolella.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Yle näyttää Areenan kautta Lappeenrannan Urheilu-Miesten kakkukahvit Alisa Vainiolle, että näkyvyyskö ei ole kohdallaan? Kohta alkaa lähetys.

http://yle.fi/uutiset/lum_juhlistaa_...o_1155/8205616
    -L.

tempokisu Guest

Punapää näkyvyyttä - mielenkiintoa

^ kiva. Tuo varmaan oli tosi monen tiedossa...ja moni oli hollilla katsomassa.
    Näkyvyyttä on: tulee pääuutisissa, tai/ja on aukeaman juttu Isoissa sanomalehdissä. Tosin Kalevan Kisat näytetään kokonaan telkkarista, 80-luvulla ei todellakan näytetty. Olisin kovasti tykännyt, silloin ( kun en vielä tiennyt mistään mitään...) yksi suuri unelmani oli päästä telkkariin. Mutta en siis tiennyt...

Mitalikahvit. ...heh. Olisikin seura järjestäny mulle joskus mitalikahvit. Sain kyllä kuvan lehteen ja jonkun stipendin ( joka sekin evättiin kun halusin vaihtaa seuraa, kun Valkeakoskelta ei saanu valmentajaa...kovasti muuten Liitto ja seura kiristi näillä stipendeillä, tuli vahva tunne että urheilija on vaan pelinappula ja raha on se tärkee).

Menestyjistä kirjoitetaan, joo, mutta kun jostain tyypistä on koko ajan sitä samaa jauhantaa "paikka kipee, näkyykö magneetissa mitään". Mitään oikeasti mielenkiintoista juttua ei Tero Pitkämäestä saa kirveelläkään. Päinvastoin kun Seppo Rädystä ainakin minä haluaisin tietää ihmisestä itestään jotain, eikä turhanpäiväistä "harjoitukset sujuneet hyvin, leirillä ollaan, kisat ensi viikolla".
    Ja muuten tuo "harjoituksissa kaikki on sujunut, testien perusteella paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin..." jutustelu on ihan persiistä.

OFF, mutta liittyy kuitenkin urheiluun:
    Minna Kaupilla on muuten alkanu sujua vähemmän hyvin sen jälkeen kun alkoi seurustella Sipe Santapukin kanssa.
    Kiira Korpi julkaisee "suloisia lomakuvia poikaystävän kanssa" ja kaikenmaailman muotikuvia - ei kuvia "kovan harjoituksen jälkeen", ja suuresti epäilen tuleeko kisoista nyt enää mitään. Muistuu mieleen muuan Harri Haatainen, kun muotikuvat tuli mukaan niin kyllähän siinä urheilu suuresti kärsi. Nyt Harri on näköjään taas mukana, mutta joukossa "ynnä muut".

tempokisu Guest

Punapää maratonkävelyä lainarahalla

tänään oli Aamulehdessä juttu siittä Mariannasta!
    Ei, en ole kateellinen, en todellakaan. Ja edelleen sitä mieltä että en näe järkeväksi matkustella kävelemässä eri puolilla maailmaa - kamalasti lainaakin oli ottanu! Marianna on "yrittäjä". Onko tietoo, minkä alan yrittäjä?

Enempi mä arvostan tätä maratoonaria, joka on ensinnä kiivenny Mount Everestille, ja juossut maratonin MM-kisajaran alle ( muistanko väärin, Anne-Mari Hyryläinen?). Mount Everesti olisi kyllä huikeen hianoo, mutta siihen ei kaikilla ole edes taloudellisia mahdollisuuksia. Eikä fyysisiä.

Nuoret naiset on heittäny keihästä. Olen aina ollut Oona Sormusen puolella - varmaankin valmentajansa Seppo Rädyn takia - mutta kyllä Oona liikaa kiroilee. Joskus voi ärräpää päästä, mutta alkaa olla tapa. Vähän kun uimarannan parkkipaikalla mopoilijoiden kesäkokous - pelkkää v-sanaa!
    Onko kukaan laittanu merkille - Oona on tosi paljon saman näkönen ja olone kun Seppo!! paitsi tuloksellisesti siis.

Tuossa Oonan tapauksessa ja Seppo ei isä muuten ole, tai ainakaan paikkakunnan tietävät tahot eivät ole moista juorunneet. . Niin temperamenttia löytyy ja valmentajaansa taitaa samaistua. Se mitä luulen tietäväni valmennusmetodeista on sisun ruokkimista, jos käsi on kipeä niin entäs sitten.Oonalla on mun käsityksen mukaan opiskelupaikka Lappeenrannassa odottamassa, ei mikään tyhmä tyttö. Muista mikä tekninen korkeakoulu se ny onkaan.

tempokisu Guest

Punapää tulostasoa

^ no ei ole ei, kyllä mä sen tiedän! Mutta ihan kun voisi olla, on niin saman oloinen kun Seppo joka suhteessa. Ei se huono asia ole, ainoastaan ärräpäitä tulee julkisesti hieman liikaa, jolloin ne vieläpä kärsii inflaation.
    Ehdottomasti on järkevää hankkia ammatti urheilun ohella/jälkeen, sitähän mä olen koko ajan sanonu.

Joo mulle ei tartte mainita miten urheillaan jos on joku strateginen paikka kipeä. Tulos voi tulla, mutta huipputulosta ei, ja se harmittaa äärettömästi kun muuten pystyisi, mutta kivun takia ei pysty.

Kummiskii. Sitä vaan miettii kun tosi moni urheilija on tässä koko kesän ja nyt viime tingassa tosi tiiviisti yrittänyt MM-tulosrajaa. Sitten menee just just. Ensinnä, onko sitten jo kaikki voimat ihan loppu? Ja jos taso on just kisarajan alitus, niin se ei taida itse kisoissa kovasti pitkälle riittää, ja vielä on aika pitkä kisamatka...
    Kisaraja pitäisi mennä sillee reilusti, huononakin päivänä.

Lisäys:

No, tarviihan kisoihin kuitenkin joukkue. 16 ei ole paljoa urheilijoita. Onkohan johtajia sun muita tuplasti? Vain yksi miesjuoksija! huh.
    1-2 mitalia voi tulla. Kaikki pitkämatkalaisjuoksijat ja kävelijät jää aika kauas kärjestä, osa keskeyttää.

Suomen MM-joukkue Pekingiin, 22.–30. elokuuta:

Tero Pitkämäki, keihäs
    Antti Ruuskanen, keihäs
    Ari Mannio, keihäs
    Sandra Eriksson, 3000 m ej
    Camilla Richardsson, 3000 m ej
    Minna Nikkanen, seiväs
    Kristiina Mäkelä, 3-loikka
    Sanna Kämäräinen, kiekko
    Henri Manninen, maraton
    Anne-Mari Hyryläinen, maraton
    Jarkko Kinnunen, 50 km kävely
    Aleksi Ojala, 50 km kävely
    Aku Partanen, 50 km kävely
    David Söderberg, moukari
    Sanni Utriainen, Keihäs
    Nooralotta Neziri, 100 m aj
    tempokisu muokkasi tätä : 11.08.2015 at 00.46

tempokisu Guest

Punapää turisteiksi Pekingiin

Ensinnä, mikä ihme hinku urheilijoilla on ihan just ja just-tuloksella päästä kisaamaan - Pekingiin? Ymmärrän jos on realistisia mahdollisuuksia menestyä niin kaukomatkailu kiinnostaa.

Otetaan nyt vaikka moukaristi Söderberg. Raja ei vaan mene. Sitten viime metreillä, tai pitäisi sanoa senteillä, mies matkustaa junalla Pohjanmaalta Helsinkiin selkä ja pakarat krampaten ja miettien että mitähän tästäkin ( Helsingin kisasta) tulee.
    Raja ylittyi kolmella sentillä! Hurraa! Kisalippu tuli. Kaikkein järkyttävintä oli lukea seniorin kommentti " tässä 36-iässä kramppeja tulee sille ei voi mitään" !! Ja höpö höpö, nuori mies ja mies parhaassa iässä, siinä mitään kramppeja iän takia tule vaan ihan jonkun muun takia.
    ( muistelee iteä 14 vuotta sitten, mitään ikinä en olisi laittanu iän syyksi, ainoastaan oman harjoittelemattomuuden tai lahjattomuuden).
    Nyt on sitten vielä heti kramppien jälkeen matkustusta Honkkariin ja Pekingiin. Tosi hienoa valmistautumista fyysisesti ja henkisesti..

Maratoonari Anne-Mari Hyryläinen, myös "veteraani-ikäinen" mutta siis maratoonarille parasta ikää, 37 vuotta. Maraton mennyt tammikuussa Dubaissa 2.35 osia. Se oli minun ( ihan realistinenkin) tavoitteeni 31 vuotta sitten ja olisi ollut erinomainen aika jolla myös voi menestyä. Mutta ei se sitä enää vuonna 2015 ole. Vaikka arvostankin tätä juoksijaa enempi kun sitä maailmanympärikävelijää, niin silti, turha reissu.
    Nyt maraton pitää mennä alle 2.20.

Suomen joukkueen ainoa miesjuoksija Henri Manninen, laji maraton, on ihan outo nimi minulle, joten pitää lunttia....ensimmäinen arvokisa on 30-vuotiaalle juoksijalle "palkinto pitkästä urasta" ( ??) Olisiko sen juhlajuoksun voinu juosta jossain muualla? Keskeytys tai sija 50.

Kävelyssä Jarkko Kinnusen "annoin kaikkeni" - mutta se ei riittänyt on jo tullut ikävän tutuksi. Aleksi Ojala on 22-vuotias nuorukainen ja kävelly 3.57, kun raja on 4.02. No ei hyvä.
    Aku Partanen 23 v on kävelly maaliskuussa 3.49, kaksi vuotta sitten Moskovassa 41. ja viime vuoden EM-kisoissa 18. sija. Jaa.

Suomenruåtsalaiset ( oletan että on) 3000m estejuoksijat Sandra Eriksson ja Camilla Richardsson eivät ole koskaan voittaneet sympatioitani, jotenkin kylmäkiskoisia. Tulokset eivät riitä kyllä edes finaaliin.

Mikä oli 10 000m juoksun raja? Eikö sinne päässyt 33min alituksella? Tai ehkä 17-vuotiaalle kisamatka Pekingiin ei ole kaikkein paras vaihtoehto, kun miettiin ihan koko juttua loppuun asti. Parempi reenata kotona ja aloittaa opiskeluvuosi rauhassa. Puolen minuutin parannus aikaan ja eurooppalaisittain on tosi hyvin. Alisa voi kisata Ruåtsi-maaottelussa, se on varmasti parempi kokemus.

Muista en sano mitään kun että jaa.
    Toivottavasti keihäsmitalin ottaa Antti Ruuskanen! tai sitten Ari Manniolle tulee joku ihme unelma-heitto.

Mutta kiva että kisat tulee vielä YLE:n kanavilta. Kaameaa tulee oleen kun olympialaiset menee jonnekin mainoskanaville - juuri mainosten takia- ja sitten kun selostajina on vaikka Peter Selin naisten 10 000m...apuva.

Oiskoon tuo niin simppeli asia että kerran eläissään on kiva påästä isoihin kisoihin?

Kovastihan joukkueenjohto ja muut päättävät elimet aina vetoaa siihen näissä yksilölajeissa (yleisurheilun ulkopuolellakin), että arvokisat tarjoaa arvokasta kokemusta erityisesti nuorille urheilijoille. Saahan siinä ainakin laadukkaan kilpailunomaisen treenin, jos ei muuta. Ja isossa mittakaavassa se on tietysti jonkinlaista lipunnäyttöä, kun saadaan edes jonkinlainen joukkue kasaan.

Eikös ne tulosrajat ole tehty juuri sitä varten, että arvokisoihin saataisiin sopivan kattava edustus? Eihän sitä voi tietää millä tuloksella niitä mitaleita lopulta otetaan. Jotkut lajit on niin herkkiä että erinomaisen ja hyvän suorituksen ero voi olla kultamitalin vaihtuminen alkuerässä kompurointiin. Eikä se taida olla mistään muualta pois jos ostetaan pari lentolippua ja vähän majoitusta muutamalle "maitojunasta myöhästyneelle".
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Heti tuli mieleen Mikko Alaleppilammen ongelmat pukuhuoneen kaapin kanssa, oli läsnäolijoitten mukaan niin täpinöissään että otsansa rikkoi. Eikä se estejuoksu muutenkaan ihan Mikon kunnon mukaan mennyt. Onneksi Tapio Kantanen pikkasen yllätti ja otti pronssimitalin. Jos noista Pekingin noviiseista ees yksi onnistuu ja huomaa ettei nää isommat kinkerit toisaalta sen kummoisempaa ole niin oikein hyvä.

Jos kisaraja on rikottu, kilpailija on oikeutettu kisapaikkaan. Erittäin yksinkertaista matikkaa. Entä jos SUL ei lähettäisi kisarajan rikkojia Pekingiin, vaan jättäisi rannalle esim. tempokisun esittämillä "argumenteilla"? Siitä se vasta haloo syntyisikin.

En lakkaa ihmettelemästä tempokisun asiatonta urheilijoiden mollausta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Mikä oli 10 000m juoksun raja? Eikö sinne päässyt 33min alituksella? Tai ehkä 17-vuotiaalle kisamatka Pekingiin ei ole kaikkein paras vaihtoehto, kun miettiin ihan koko juttua loppuun asti. Parempi reenata kotona ja aloittaa opiskeluvuosi rauhassa. Puolen minuutin parannus aikaan ja eurooppalaisittain on tosi hyvin. Alisa voi kisata Ruåtsi-maaottelussa, se on varmasti parempi kokemus.
    Naisilla 32:00 min. Ei siis päässyt.

tempokisu Guest

Punapää kisailijan mietteitä

kiitos. Mielipiteitä on monia ja niin pitääkin. Jotenkin itellä on vain sellainen mentaliteetti ollut aina, jotta jos ei ole mahdollisuuksia menestyä, en ole mielenkiintoa mennä koko kisoihin. Varsinkaan jos ne kisat on jossain älyttömän taipaleen takana, ja pitkä raskas kisamatka.
    Toiset tosin tykkää matkustelusta, toisin kun minä.

Juurikin sitä kun kisat on näin kaukana, että onko se juuri oikea paikka haeskella "kisakokemusta"? Anteeksi, mutta en ole ikinä ymmärtänyt sitäkään, miksi joku suoritus olisi erilainen vain siksi että kyseessä on MM-kisa? Samanlaista juoksua/tempoa se on oli mikä kisa hyvänsä, täysillä pitää mennä joka tapauksessa. Tämä oli oma ajatusmaailmani. Kilometri on saman mittainen Suomessa, Belgiassa ja USA:ssa. ( kisat käydään kilometreillä). Itse jännitin piirinmestaruuskisoja ja Suomen Mestaruuskisoja ja jotain isompaikin mitä oli, niin aikalailla yhtä paljon. Ehkä niitä pienempiä kisoja eniten, koska ne oli pakko voittaa.

ei se kritiikki asiatonta ole, enkä mollaa ketään kun ihan hyvin tiedän millä tasolla menestytään ja millä ei. Realismia lähinnä.
    Lukee vähän noita muitakin medioita, tulee kiitosta ja kritiikkiä. Mielipiteitä on monia ja niin pitääkin.

Esitänpä asiaan toisenlaisen näkökulman, kokemukseen pohjauten senkin.

Juurikin koulujen alettua on mediassa ollut paljon kertomuksia kun opettaja on lytännyt ja "ei sustakaan mitään ikinä tule" - ja sitten on tullut. Veljeni sai tällaisia kommentteja, ja kertoi että niistä sitä vaan sai tsemiä että minähän saan ylioppilaslakin, piruvie. Tulee tsemiä siittä kun muut ei usko että tästä mitään tulee.
    Ja päinvastoin, kun kaikki on että "sinusta voi tulla mitä vaan...edessä loistava tulevaisuus" ( mulle sanottua) niin mitäs se on auttanu? Ei tullu yhtään mitään, kaikki mahdollinen epäonnistui. Tuli vielä tunne että on pettänyt läheisensä.

Pate voi miettiä tätä.

Kuten sanoin, onhan sinne joukkue lähetettävä. On kiva katsoa kisoja kun siellä on myös suomalaisia mukaan. Oikeesti, naisten 10 000m kisaa on nykyisin tosi tylsä katsoa kun kaikki juoksijat on samannäköisiä tummia tyttöjä.

Mutta, pyydän ystävällisesti että luetaan mun jutusteluni kokonaan. Kokemusta saamaan ----- isot kisat joo, mutta näin kaukana. En varmaan olisi ihan samanlailla kirjoittanu, jos kisa olisi Oslossa. Että miettii sitä kokonaisuutta.
    Toiseksi, itellä on kokemusta urheilusta jonkii verran, ja ajattelin myös sitä kautta.
    Jokainen kritisoija voi ensin ite miettiä, onko ollut mukana maaottelussa, tai MM-kisoissa. Olen ite ollut katujuoksun MM-kisoissa, tiesin että tämä ei mene hyvin eikä ollut yhtään kiva "olla vain mukana".

ps. viimeksi kun mollasin Aino-Kaisa Saarisen.. niin tuli ihan mukava kisamenestys ja jouduin ilokseni "syömään sanani". Voisi tietty käydä nytkin näin?

MM-kisoja odotellessa katsausta Suomen joukkueeseen

http://yle.fi/urheilu/asiantuntija_r...soista/8240143
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    MM-kisoja odotellessa katsausta Suomen joukkueeseen

http://yle.fi/urheilu/asiantuntija_r...soista/8240143
    Keihäästä pronssia, Nikkanen yllättää positiivisesti (toivottavasti ei dopingissa...) ja muut saa kivoja matkamuistoja. Siinä se tiivistetysti.

Keihäästä kolmoisvoitto, sekä monta haastattelussa itkevää naisurheilijaa
    -L.

Ei tule kolmoisvoittoa. Taas joku viime vuonna keihäänheiton aloittanut ja kokopäivätöissä käyvä nuori mies Afrikasta tms. korjaa potin.

Kun Ari Mannio syö viikon kiinalaista ruokaa, kankeus häviää kuin taikaiskusta ja keppi lentää omaan ennätykseen 89,45. Sillä saa nippa nappa ronssin.
    -L.

tempokisu Guest

Punapää hivenen huolestuttavaa

^ tuli nuoruusmuistoja mieleen...Hivenen huolestuttavaa kuitenkin, että elämä on pelkkää juoksemista ja mikään muu ei jutun perusteella kiinnosta, tai on vastemielistä. Joku "henkinen" harrastus on siinä sivussa erinomaisen hyödyllinen, ja hyvä olisi opiskellakin oikea ammatti.

Ikävä kyllä, ennustan jalkavammoja jos juoksee jokaisena päivänä. Lepopäiviä PITÄÄ olla. Ja jotain joka pitää ajatuksia pois juoksusta välillä.

Nuoruusmuistoja sikäli, että olin ite aikoinani hyvin ehdoton ja se mitä ite halusin se oli sitten se, ja olisin halunnu myös juosta vaan enempi. Muuten aika paljon eroavaisuuksia.
    Annemari ei ollut aika kova, vaan kova.

Lisäys: no...tulipa mieleen että tuo oli vaan toimittajan kirjoittama juttu. Ei välttämättä aivan sitä mitä haastateltava on oikeasti sanonut.
    vrt. Toimittajan näkemys: "Rakastan juoksemista, maraton on haaveeni" - ja en ollut sanonu mitään tuollaista, kun asia ei ollut ihan noin. Toimittaja oikaisee juttuja ja jättää jotain välistä pois niin se muokkautuu ihan toisenlaiseksi. Toivottavasti tuossakin ^^ on käynyt niin, tämäntyyppisessä kun: "kaikki muu tuntuu vastemieliseltä"...
    tempokisu muokkasi tätä : 21.08.2015 at 16.21 Syy: huomio

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •