FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 88 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 78 86 87 88 89 90 98 138 188 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.611 - 2.640 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2611
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Mä olen repinyt omat Spessun kumit(Purgatory Control 2bliss ,The captain control 2bliss) monta kertaa kyljista eikä Stan's:n litkuista ole ollut hyötyä. Renkaat olen paikannut sisäkumipaikoilla.
    Still rides with 26er

  2. #2612
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Onneksi oli sisuri mukana eilen. No, tänään paikkailen sen päälikumin odotellessani uusia. Kyllä eron huomasi ajossa juurakossa selkeästi kun sisurin laittoi.

  3. #2613
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Vähä OT mut spessun kumeissa ne GRID-versiot on kyljistä vahvistettuja niin kuin Schwalben Snakeskinit. On ne Schwalben ei-snakeskin-kumit kans aika hepposia kyljistään.

  4. #2614
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pred Katso viesti
    Kyllähän se syö miestä kun joutuu vain värkkäämään ja jää ajelut vähemmälle. Itse taistelin contin x-king race sporttien kanssa pari viikkoa. Sitten kun alkoi pitämään niin muutama lenkki ja ajoin renkaan kiveen niin tuli pari senttiä pitkä viilto kylkeen 😁 No seuraavat renkaat olikin tubeles readyt niin homma helpottui huomattavasti.

    Uudessa pyörässä tubeles ready vanteet ja laitoin tubeles readyt Ardentit niille niin eturenkaassa pysynyt ilmat ilman litkujakin.
    Jep, ajellaan nyt näilä ja talvella voin sitten tapella jos alkaa himottaan Litkuttelu. Ainakin tuosta oppi yhtä sun toista. Kun pyörää jossain kohtaa päivitän parempaan niin suuntaan katseet enemmän spessun suuntaan (joka käsittääkseni tekee 2blissready paketteja kaikkiin harrastajapyöriin.) Tai muuten tubeless valmiit kehät. Olen kyllä ollut tyytyväinen GC/Butcher comboon, märälläkin ajelu on turvallista ja kivaa.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  5. #2615
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Kysymys pistoreiästä tubeless -setupissa (eka kerta kun puhkon kumin tässä setupissa):

    Joku pieni sepelinsiru pääsi puikkaamaan takakumista läpi sillä seurauksella, että Stanin liemiä suihkusi ulos. Sain kivensirun irti ja vuoto lakkasi. Kestääkö tuo tiivistyttyään ajoa

    a) ollenkaan (=laitan sisurin saman tien ja siirryn kohtaan b)?
    b) kauppaan hakemaan uuden kumeksen?
    c) kunnes puhkeaa jostain muualta (eli jatkan ajoa normaalisti)?
    Roots, bloody roots

  6. #2616
    mutanaama Guest
    c) .

  7. #2617
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    OK. Testaillaan huomenissa. Pakkaan sisurin varoiksi matkaan. Millaista törkyä tuo Stanin liemi on ts. pitääkö varoa ihokontaktia? Kestääkö se puhkeamistapauksessa asennettu sisuri tiivistyslitkusta märkää ulkorengasta pidempään vai onko kyseessä ns ensiapu eli homma fiksataan heti kotona lenkin lopuksi?
    Roots, bloody roots

  8. #2618
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Ite oon noi pienet reiät paikannu sisäkumin paikalla kumin vaihdon yhteydessä (jos on siis sen verran iso että sen löytää vielä siinä vaiheessa), mutta muuten vaan ajaa niin kauan kun litkut paikkaa reiät.

  9. #2619
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    OK, kiitos vastauksista.
    Roots, bloody roots

  10. #2620
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Joo, taitaa olla uuden gumeksen aika. Sama kohta bleedaa jälleen
    Roots, bloody roots

  11. #2621
    markettipyörämies Guest
    Laita paikka ja kokeile ennen kuin nakkaat roskiin.
    http://www.notubes.com/help/patchingatire.aspx

  12. #2622
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Ja tosiaan ihan sisurin paikallakin pärjää, jos kyseessä on vain pieni reikä. Isompaan sisurin paikka ei sitten riitä vaan se joustaa ja tekee pullistuman renkaan kylkeen, joka ei pitkässä juoksussa kestä.



    1. Pesee vaan litkun jämistä reiän ympäristön

    2. kuivaa paperilla

    3. aivan aavistuksen karhentaa hiomapaperilla

    4. liimaa sillä tavallisella vulkanoivalla liimalla, kuten sisurinkin kanssa.

    Edit. Tossa ylempänä olikin suurin piirtein samat ohjeet, vielä vähän hifimmin Englanniksi.
    ErnoNykanen muokkasi tätä : 09.08.2015 at 20.01

  13. #2623
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^ harmillisesti puuttuu kaikki tubeless-vermeet, kun nuo oli pyörässä valmiina ostaessa. Mitä kaikkea pitää huomenna kaupasta hankkia? Tuo gummi on muutenkin melko kulahtanut, joten uskoisin uuden olevan paikallaan.
    Roots, bloody roots

  14. #2624
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Siis tohon hommaan ei nimenomaan tarvii mitää tubeless-vermeitä vaan normaalit sisurin paikkausvälineet riittää.

    Tosin jos on muutenkin uus kumi hankinnan alla niin se voi olla helpoin vaihtoehto.

  15. #2625
    noniinno Guest
    Ei muuten toimivaa rengasta kannata yhden reiän takia nakata roskiin. Tulee rengaskulut kohtuuttoman kalliiksi. Paikkaa sisälle ja kovaa ajoa. Toki jos ylimääräistä lompsassa niin sitten.

    Tuollaistakin voisi kokeilla http://coega-sa.blogspot.fi/2010/11/barplug.html?m=1
    Toki hiukan modattuna. Ei tarvitse edes laskea kumea tyhjäksi, sen kun survasee paikan reikään ja antaa litkujen hoitaa loput. Ainakin Ç. Sauserin mukaan.

    En tosin tiedä, kuinka tuo toimii kyljen repeämän kanssa...
    noniinno muokkasi tätä : 10.08.2015 at 15.29

  16. #2626
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Kuinka tubeless-harjoitukset suhtautuvat renkaiden kausivaihtoon? Meneekö pian rutiinilla siinä missä sisureillakin, vai onko niin tuskaista askartelua, että kun kerran saa tiiviiksi, hommataan toista rengassarjaa varten toiset kiekot?

    Tekisi mieli kokeilla, mutta joulukuu on pian, ja sen jälkeen maaliskuu on taas pian.

  17. #2627
    mutanaama Guest
    Riippuu renkaasta. Oikeilla tubeless vermeillä vaihto on nopeampaa kuin sisureilla, ghettovirityksillä ja tavallisilla ulkorenkailla saattaa mennä hermo. Tai ainakin mulla menee.

  18. #2628
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Kuinka tubeless-harjoitukset suhtautuvat renkaiden kausivaihtoon? Meneekö pian rutiinilla siinä missä sisureillakin, vai onko niin tuskaista askartelua, että kun kerran saa tiiviiksi, hommataan toista rengassarjaa varten toiset kiekot?
    Kunhan tosiaan kehät ja renkaat on edes sinnepäin tubeless-yhteensopivia, homma on aika helppoa. Eniten aikaa voi tuhraantua litkun kierrättämiseen (vanhan imemiseen takaisin pulloon) ja käytetyn renkaan sisäpuolen kuivaamiseen ja puhdistamiseen, jos sellaista haluaa tehdä. Kompressori on tietysti hyvä löytyä jokaiselta aikuiselta mieheltä, helpottaa elämää kun kohdalle sattuu hankalampi rengas.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  19. #2629
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Onko nyt niin, ettei ilman kompuraa kannata alkaa tubelesseja itse työstämään?
    Roots, bloody roots

  20. #2630
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Onko nyt niin, ettei ilman kompuraa kannata alkaa tubelesseja itse työstämään?
    Kokemukseni mukaan riippuu ihan tapauksesta. Jotkut yhdistelmät nousee vaivatta ja välillä saa töhöttää kompuralla venttiilisielu irrotettuna eikä lupaakaan ilman kikkailua. Kompuralla (tai "napsauttimella") saa kuitenkin virtausongelman ratkaistua. Kun ilmamassan määrä ja nopeus riittää, pitää vaan saada rengas kehällä sen verran tiiviiksi, että se ottaa alkupaineet ja alkaa täyttyä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  21. #2631
    markettipyörämies Guest

    Peukalo ylös

    Vaikeeta se on monesti markettikompurallakin noiden tubeleksien kanssa.

    Kivahan se olis jos näin ei olis, mutta niin se vaan menee.

    Paitsi jos ostat sissimieheltä karponkehät ja kumet niin sitten onnistuu vaikka ite venttiilin reijästä puhaltamalla. Maailma voi mennä kyllä vaaleanpunaseksi siinä rojektissa.

  22. #2632
    IncBuff Guest
    Lähes kaikki tavalliset maastopyörän kumit on nousseet jalkapumpulla ilman kikkailuja. Läskikumit sitten suosiolla kompuralla.

  23. #2633
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Minkälainen kompura on sitten ns. riittävä? Onko esim. Bilteman mallistosta joku satasen kampe sellainen, että ilman määrä riittää?

  24. #2634
    mutanaama Guest
    Riittää hyvin

  25. #2635
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Nii ja turha niitä uudelleen tubelessiksi asennettavia renkaita on putsata tai litkua kierrättää.
    Varsinki se litku on sama heittää menemään jos sitä ei siellä renkaassa desiä enempää hölly....

    Uudesta pullosta jo aiemmin neuvotun kunnon sekoituksen jälkeen uutta tilalle.

    Ja Markettimies, on se aika helppoa siihen tarkoitetuilla renkailla ja kehillä, vaikken Mulefuttia tai Rolling Darryliä muistaakseni Sissiltä ostanutkaan. Gorillaa, kuormaliina ja peruskompura.
    Renkaina Hodag, BFL, Nate ,Panaracer nyt ainaki.

    Ja siis niin, tää ei oo Läskirengasketju niin lisätään vielä että Crest kehä ja Racing Ralph meni tosi helposti kans Stanin teipillä ja käsipumpulla.


  26. #2636
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Gorilla + Stans + fatboyn kehät + bud/lou + biltsun tornipumppu. Toimii.

  27. #2637
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Stanin tilalle Joe's ja toimii täälläkin toi kombo.

  28. #2638
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    111
    DtSwiss Br2250 + Surlyn 64mm vannenauha + Gorilla + Schwalbe Jumbo Jimm + Stans sealant + DIY-napsautin. Toimii.

    Ps. Pihinä ostin 50mm Gorillaa ja laitoin sitä kaksi vierekkäistä kierrosta ja pitkittäissauman päälle kierroksen 25mm Stanin keltaista. Homma olisi muuten toiminut varmaanki täysin kivutta, mutta innostuin laittamaan kumeja asentaessani vajaan 1 barin paineet. Ylikova paine aiheutti vissiinkin sen, että jostain kohtaa teippaus pääsi hieman antamaan periksi ja laski ilman menemään teipin ja vannenauhan väliin (vannenauha pullotti paikoitellen kevennysrei'istä ulos). Tosin, kun laskin rengaspaineet oikeisiin käyttöpaineisiin (näppituntumalla ~0.5 bar), niin vannenauha ei pullota enää mistään ja renkaat ovat pitäneet ilmat sisällään jo yli viikon. Seuraavalla kerralla en pihistele väärässä paikassa ja tulen kyllä käyttämään leveintä Gorillaa.

  29. #2639
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070


    Elekää liian vakaasti uskoko gorillateipin pitoon. Naapurin läskissä leveä gorilla vuoti varsin pian päästäen litkut ulos. Aikaa meni joku kuukausi. Tuomio oli, että teipin liima sulaa. En uskonut naapuria, vaan jatkoin ajelua lisäten vuoden mittaan pari kertaa litkua, koska se tuntui loppuvan. Ongelma näkyi tyhjenneenä renkaana. Litkun lisäämisen jälkeen ilmat pysyivät taas kuukausia. Käytössäni on Sun Ringle Mulefut+Bulldozer-yhdistelmä, joka pitää ilmat varsin hyvin ilman litkujakin, kunhan teippi vaan pitää ilmat renkaan sisäpuolella. Eilen, lähes vuoden ajettuani (1200km) litkua alkoi pihistä kolmesta kehän kevennysreiästä melkoisia määriä. Pihinä yltyi, kun vannenauhaa paineli. Kehän sisäpuolella oli siis keltainen vannenauha (Whitepyörä) kavennettuna ja leveintä gorillaa. Reunoissa gorillan liimapinta-aluetta oli kehää vasten noin 10mm. Eli melko vähän.

    Poistin renkaan, joka on kuvassa. Näkyvillä on myös kierrätetty venttiili, joka oli gorillateipillä kiinni. Vuotopaikka löytyi teipin päästä läheltä vanteen reunaa viistolta osalta. Ilma/Stan-litku oli karannut kahden päällekkäisen gorillateippikerroksen välistä muutaman senttimetrin päähän, josta se sitten pääs sihahtelemaan vannenauhan ja kehän välistä ulos.

    Mietinnässä on nyt, miten jatkan. Haluaisin, että teipin liimauspinta-ala olis mahdollisimman suuri. Sen takia vierastan leveän vannenauhan käyttöä. Vaihtoehtoina:

    a) toistaa vuosi sitten tehty asennus kavennetun vannenauhan kanssa ja ajaa taas vuosi, pidentäen kohtaa, jossa teipit ovat päällekkäin

    b) vetäistä kierros gorillaa suoraan kevennysreikien päälle unohtaen vannenauhat. Kestääkö gorilla rasituksen? Minkä näköinen gorillateippi on sen kerätessä metsämyyriä, suota ja hiekkaa itseensä?

    c) kaksi kierrosta gorillaa, jolloinka mekaanista paineenkestävyyttä tulisi lisää

    d) pressunpaikkausteippi? Onko jollakin ollut sitä jo vuoden verran asennettuna?

    e) täällä esitetty laminointikoneratkaisu ei kiinnosta, koska en halua ostaa laminointikonetta

    t. nimim. "naapuri ilkkuu minulle, muttei kehtaa tehdä sitä päin naamaa"
    rjrm muokkasi tätä : 18.08.2015 at 19.42

  30. #2640
    markettipyörämies Guest
    Tuo "laminointikone"-menetelmä toimii millä tahansa muovilla ilman konettakin. Teippaa vaan päät yhteen. Tai voi lainata jostakin silitysrautaa ja kuumasaumata sillä. En halua tyrkyttä, mutta mulla on pitänyt ilmat sisällä ja on ollut ehdottomasti vaivattomin tapa millä ite olen tubeleksiä tehnyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •