GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 29 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #841
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Nyt jo jossain lycra kiristyy etumuksesta. Ihan varmaan.

  2. #842
    Olikos tämä juttu vielä: http://www.fat-bike.de/specialized-fatboy-carbon-en/

    Vaikee uskoa ihan 8 kg:n pelkästään litkutettuna. Tuossa brillen linkissä joku sanoo painon olevan litkutettuna ja jarrut vaihtamalla
    19 and one quarter pounds = 8.73165312 kilograms. Eli kevyt se joka tapauksessa on! Ja sopii tarvittaessa isompaakin rengasta kuin 4".
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  3. #843
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ehkäpä tuo 8kg vaan tuli kun on alle ysin nii on silloin 8kg

  4. #844
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Salsa Muklukin runkokassi nro2 istuu M-kokoiseen fatboyhin melko kivasti.

    brilleaux muokkasi tätä : 15.08.2015 at 16.01

  5. #845
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    ^ Sulla on tuossa näköjään e13 direct mount -eturatas? Mullakin oli, mutta otin pois kun ketju hankasi pienimmällä vaihteella kiinni Budin kylkeen...


  6. #846
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Juu tuo meinasi olla ongelma mullakin. Kaikki mahtuvat spacerit ängin vetopuolelle niin helpotti jonkunverran; pystyy ajamaan jo
    Kummallista kyllä miten tuon rattaan ketjulinja on noin perseellään.

    Rakoa jää kaiketi 1-2mm ja 11t:llä chainline on hiukka persieellään. Katsotaan nyt, josko palaisi rallinaaman 30t eturieskaan.
    Optimi chainline ois jossain noiden kahden rattaan välissä. Ehkä rallinaama+pikku prikat olis sopiva...
    Toi 28t on kyllä muutoin just sopiva mulle; 28-11 riittää just ja just siirtymille jos oikein hurjalla päällä on.
    28-42 taas riittää lähes jokapaikkaan.

  7. #847
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Toi 28t on kyllä muutoin just sopiva mulle; 28-11 riittää just ja just siirtymille jos oikein hurjalla päällä on.
    28-42 taas riittää lähes jokapaikkaan.
    Isompaa limppua vaan eteen. Mulla 34t rallinaama ja hyvin riittää välitykset..Jalatkin on kuin harjanvarret

    Puntari näytti mun fatboyn painoksi 12.4kg , on siitä siis jotain lähtenyt.

  8. #848
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Painojumalan alttarillekko te ne etuvaihtajat ja rattaat uhraatte, vai mikä on pointsi? Voiko siitä mitään muuta haitaks laskettavaa olla?

    Ite tykkään kovin kun on pitkä alue maantietä varten ja lyhyt metsämöyrintään. Ja tärkeetä että löytyy se z22 edestä että saa kaikki jyrkimmätkin kinkamat poljettua hallitusti eikä tarvii vauhdilla koittaa runnoa.

  9. #849
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    741
    Onko tuo tuleva -16 Comp tai Trail vastaava -15 Expert:n kans? Ja mitäs eroja noissa tulevissa malleissa on
    muuta kuin etuvaihtaja heivattu mäelle? Expert kiinnostaa eniten, mutta saako niitä enään mistään uutena
    onkin jo toinen tarina.

    E: Pistin viestiä myyvään liikkeeseen, josta vastasivat ettei enään saa Expert:ä(myyty loppuun) ja Comp on vastaava malli.
    Taimo M. muokkasi tätä : 17.08.2015 at 20.49

  10. #850
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    4
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Painojumalan alttarillekko te ne etuvaihtajat ja rattaat uhraatte, vai mikä on pointsi? Voiko siitä mitään muuta haitaks laskettavaa olla?

    Ite tykkään kovin kun on pitkä alue maantietä varten ja lyhyt metsämöyrintään. Ja tärkeetä että löytyy se z22 edestä että saa kaikki jyrkimmätkin kinkamat poljettua hallitusti eikä tarvii vauhdilla koittaa runnoa.
    Tykkään pitää asiat simppelinä. Maantietä varten 1x10 riittää kyllä. Mulle.
    Toisekseen, kun Fatboyhin ei tacoa saa,(kiitos pressfitin) pikkuratas edessä on kivikossa paree. Samoin puiden ylityksessä.
    Siis kaatuneiden. Runkojen..
    Ja hissitolpan vipu on tärkeämpi kuin etuvaihtaja. Vaihtajan vivusta saa mainion liipaisimen.

    Toki joskus, jossain, talvisin, on 2x10 käyny kyllä mielessä. Myönnettäköön.

    Alumiini: mä ja 34t edessä. Ei toimi.
    30t:n kanssakin oon kovilla. Kunto on mitä on.

    Edit: en tunnusta mitään jumalaa, eritoten painojumalaa.
    Keventely on turhaa ajanhukkaa. Paitsi ajaessa.
    brilleaux muokkasi tätä : 17.08.2015 at 12.00

  11. #851
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    741
    ^Meinasinki kysyä että mikä vaijeri yhdessä kuvassa brilleaux menee penkin luo,
    mutta tuossahan se selvis.

  12. #852
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kummallista kyllä miten tuon rattaan ketjulinja on noin perseellään.
    Tuossahan se on sanottu:



    Tämänhän ois voinu itse lukea ennen rattaan hankintaa?

  13. #853
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Kaikki spessun 2016 läskit löytyy nyt dollari hintoineen jenkkisaitilta. http://www.specialized.com/us/en/bikes/mountain/fatboy

  14. #854
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Tuolla jenkkisivulla on muutama malli mitä ei tule euroopan puolelle.. Mallit, saatavuuden ja hinnat voi kysästä lähimmältä jälleenmyyjältä.. Spessun -16 pyörät on tilattavissa ellei jo löydy liikkeestä..
    The end of the road is just the beginning...

  15. #855
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    213
    Avaatko mitä sieltä ei tule? ei tarvii arvailla... 😉

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

  16. #856
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Expert carbon, perus fatboy ja runkosetti ei kuulu euroopan valikoimaan..

  17. #857
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mun linkittämässä on suojatut konelaakerit, jotka voi itse vaihtaa uusiin. Siis kuppeja irroittamatta. Ja uusia laakereita saa ihan Etralta.
    Eli sisukset eroaa.

    En ole laakeri-asiantuntija; mikä lie viaralliselta tyypiltään toi alkuperäinen pilipalilaakeri? Urakuulalaakeri?
    Maastokäyttöön se ei kuitenkaan sovi laatunsa puolesta.
    Eikä kuulu 2keur pyörään. IMO.



    Kovalla takomisella tuurnalla vastapuolelta. Oli yllätävän lujassa.
    Uuden asensin asennusruuvilla+sopivan isoilla prikoilla. Reilusti vaseliinia väliin.
    Meni paikalleen kyllä yllättävänkin helposti

    EDIT: Asennustyökaluksi käy myös pelkkä kierretangon pätkä, pari mutteria ja sopivan isot prikat.

    Miten noiden laakereiden huolto/puhdistus, onko noi avattavaa mallia?

  18. #858
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    On avattavat, huolto-ohjeet löytyy YouTubesta. Itselläni orkkis-keskiö on kestänyt hyvin ja ollut hiljainen, koska rasvasin sen ja säädin preloadin heti uutena. Kaupan jäljiltä preloadia oli liikaa ja vaseliinia tuskin mitään.


  19. #859
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    On avattavat, huolto-ohjeet löytyy YouTubesta. Itselläni orkkis-keskiö on kestänyt hyvin ja ollut hiljainen, koska rasvasin sen ja säädin preloadin heti uutena. Kaupan jäljiltä preloadia oli liikaa ja vaseliinia tuskin mitään.
    ok. Vaihdoin muutama viikko sitten Brilleauxin linkittämän keskiön Hi5bikesista ja nyt oli aika jumeksessa. Aukaisin laakerit irroittamatta niitä keskiöstä, putsasin niin kuin oli mahdollista ja rasvasin. Onkohan noi kuulat jossain omissa urissaan ilman sitä kehärenkulaa. En oikein uskaltanut putsata kunnolla rattaan puolen kuulia jos ne alkaa elämään omaa elämää eikä saa takaisin kehärenkulalle. Nyt pelittää taas hyvin.

    Muistaakseni Brilleauxin mukaan tuossa keskiössä laakerit on vaihdettavia? Laakerit 6806-2RS. Onko kukaan vaihtanut? Aika jämäkästi kai ne on kiinni, joten meneeköhän tuossa kupit samalla paskaksi jos ja kun joskus yrittää.

  20. #860
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    En tiedä tuosta Hi5Bikesin myymästä keskiöstä mitään ,mutta tässä vielä ohjeet orkkiskeskiön angular contact -tyyppisten laakerien huoltamiseen:



    Jos sulla on nykyisissä keskiökupeissa kiinni tavalliset konelaakerit, niistä ei voi inner racea irrottaa. Koko laakeri lähtee kupista irti joko helposti tai sitten ei


  21. #861
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    ok. Vaihdoin muutama viikko sitten Brilleauxin linkittämän keskiön Hi5bikesista ja nyt oli aika jumeksessa. Aukaisin laakerit irroittamatta niitä keskiöstä, putsasin niin kuin oli mahdollista ja rasvasin. Onkohan noi kuulat jossain omissa urissaan ilman sitä kehärenkulaa. En oikein uskaltanut putsata kunnolla rattaan puolen kuulia jos ne alkaa elämään omaa elämää eikä saa takaisin kehärenkulalle. Nyt pelittää taas hyvin.

    Muistaakseni Brilleauxin mukaan tuossa keskiössä laakerit on vaihdettavia? Laakerit 6806-2RS. Onko kukaan vaihtanut? Aika jämäkästi kai ne on kiinni, joten meneeköhän tuossa kupit samalla paskaksi jos ja kun joskus yrittää.
    Mulla on nyt luetun ymmärtämisessä jokin ongelma.

    Siis vaihdoit noi mun linkittämät laakerit muutama viikko sitten ja nyt oli jo jumissa? Ja aukaisit ne konelaakerit?

    EDIT: Tämä setti siis on siis mulla, metallin värinen tosin. Laakerit on vaihdettavat, ei avattavat.

  22. #862
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mulla on nyt luetun ymmärtämisessä jokin ongelma.

    Siis vaihdoit noi mun linkittämät laakerit muutama viikko sitten ja nyt oli jo jumissa? Ja aukaisit ne konelaakerit?

    EDIT: Tämä setti siis on siis mulla, metallin värinen tosin. Laakerit on vaihdettavat, ei avattavat.
    sama setti (musta) ja aukaisin eli otin mustan suojan pois, joka lähti helposti. Putsasin ja rasvasin, suoja takaisin. No problems. Laakerit itsessään ovat tiukasti kiinni. Laakerit siis 6806-2RS.

    Saariselällä oli sen verran mutaa ja märkää, että oli ilmeisesti laakereille liikaa. Enkä uittanut joessa.
    Hub muokkasi tätä : 02.09.2015 at 13.15 Syy: lisäys

  23. #863
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    6806-2RS on standardi BB30 laakeri, siksi varalaakerit löytyvät pyöräkaupastakin. Lähtee irti BB30 irrotustyökalulla. Uuden asennus BB30 asennustyökalulla.

  24. #864
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    6806-2RS on standardi BB30 laakeri, siksi varalaakerit löytyvät pyöräkaupastakin. Lähtee irti BB30 irrotustyökalulla. Uuden asennus BB30 asennustyökalulla.
    Ok, kiitokset tiedosta. Keskiön vaihdossa työkaluna oli keskiön mukana tullut lätkä, tuurna ja vasara + asennuksessa kierretanko, prikat ja mutterit. Tässä ei ollut mitään ongelmaa. Läninnä mietin sitä, että kun näillä irroitustyökaluilla alan joskus paukuttamaan laakeria irti, lähteeköhän tämän setin kupit samalla ja jos lähtee, lähteekö ehjänä ja uudelleen asennettavina jne. eli onkohan joku jo ehtinyt tähän vaiheeseen.

  25. #865
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    sama setti (musta) ja aukaisin eli otin mustan suojan pois, joka lähti helposti. Putsasin ja rasvasin, suoja takaisin. No problems. Laakerit itsessään ovat tiukasti kiinni. Laakerit siis 6806-2RS.

    Saariselällä oli sen verran mutaa ja märkää, että oli ilmeisesti laakereille liikaa. Enkä uittanut joessa.
    Mulla myös yhden suo reissun jälkeen jämähti nuo laakerit ja tein samalla lailla, laakereiden kurasuojat pois ja pesu ja uudet rasvat tilalle ja hyvin on taas pelannut.

  26. #866
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Ok, kiitokset tiedosta. Keskiön vaihdossa työkaluna oli keskiön mukana tullut lätkä, tuurna ja vasara + asennuksessa kierretanko, prikat ja mutterit. Tässä ei ollut mitään ongelmaa. Läninnä mietin sitä, että kun näillä irroitustyökaluilla alan joskus paukuttamaan laakeria irti, lähteeköhän tämän setin kupit samalla ja jos lähtee, lähteekö ehjänä ja uudelleen asennettavina jne. eli onkohan joku jo ehtinyt tähän vaiheeseen.
    Tällaisella työkalulla onnistuu: http://www.bike-discount.de/en/buy/l...g-puller-59251

    Kierretanko ja prikat voi tuntua toimivalta, mutta luulen että juuri tämän asennusmenetelmän takia pressfit on epäsuosiossa. Väittäisin, että näillä on mahdotonta työntää kupit paikalleen täysin kohtisuorassa, joten ajan kanssa pressfit ”kolo” löystyy…

  27. #867
    Paljon eri Merkkejä ja malleja kattelin muutamaan koe ajaoin mut tää specialized fatboy se oli ainut joka mun silmää mielytti ekan lenkin jälkeen ei juuri valittamista no ö luokan mekaaniset jarrut mut muuten OK

    https://www.flickr.com/photos/904551...posted-public/

  28. #868
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    ^Komea mattamusta. Jarrut sitten vaan vaihtoon, ei nekään mahdottomia maksa jos pyörä muuten tuntuu mieleiselle.

  29. #869
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^Jep, muutamalla kympillä saa jo hydrauliset perus-Simpat.

  30. #870
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Meri-Lappi
    Viestit
    11
    Vuoden fatbike kuumeen jälkeen on varmaan aika palata tämän harrastuksen pariin ja laittaa se fatbike..

    Eli kuin metsään mennään kun olen itselle ja vaimolle nyt laittamassa Fatbike Traileja? Käytännössä lähtötaso on kutakuinkin nolla mutta huonoa ei haluttaisi siltikään ostaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •