ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 16 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 850

Aihe: Kuka törttöili silloin siellä?

  1. #451
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    ^^
    Perustuu ihan faktoihin.
    Poliisin ja liikenneturvan tilaston mukaan auto vs. pyörä onnettomuuksissa kahdessa kolmesta autoilija on syyllinen.
    http://yle.fi/uutiset/pyorailija_vai...llinen/7499703

    Tässä Helsingin 2013 onnettomuustilastoja ja aika karua luettavaa autoilijoiden kohdalta.
    186 onnettomuutta joista 140 syyllinen moottoriajoneuvon kuljettaja
    http://www.hs.fi/kaupunki/a143080181...0&ref=tw-share

  2. #452
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Tehtyjä tilastoja, että autoilijat joutuisivat huonompaan valoon.

    Tähän ei pitäis lähteä, MUTTA.. Joka kerta ku autolla ajan niin syyllistys johonkin rikkeeseen. Yleensä nopeusrajoitusten suhteen. Aina on se +5km/h. Pyöräilessäni aniharvoin tulee rikkeitä tehtyä. Tähän hätään en edes muista milloin olisi ollut tarvetta taivuttaa sääntöjä ku maasturilla olen ajanut.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #453
    IncBuff Guest
    Sen sijaan, että väitellään kummat törttöilee enemmän ja keskitytään muutenkin tähän pyöräilijät vs. autoilijat vihanpitoon niin eikö kannattaisi yrittää tehdä jotain että vaikka tuota 1/3 osuutta onnettomuuksista saataisiin pienemmäksi?

  4. #454
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Kuka muuten törttöili sillon siellä?

  5. #455
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Se mustissa välineissään liikkunut wanna-be-länssi voisi vähän miettiä, missä tempoilee. Viime Sunnuntaina Mikkelissä Vilhonkadun ja Maaherrankadun risteyksessä odottelin kadulla liikennevalojen vaihtumista. Auto tai pari taisi olla takanani kun tuli tämä Länssi, joka vaihtoi taitavasti ajoradalta JALKAKÄYTÄVÄLLE ja tempoili talon nurkan kohdalta oikealle ja luultavasti takaisin ajoradalle. Eikä muuten voinut mitenkään nähdä tuliko kulman takaa ketään. Näkikö punaisen ajopaitani matkan päästä ja piti päästä ohi vai onko vain hidas mielikuvitus ajoreittien suhteen. Ei ole iso rasti löytää Mikkelistä sellaisia reittejä, joilla voi tempoilla tarpeekseen. Typerä mies.

  6. #456
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Joku nähty Team Katushan kitissä polkemassa itä-vantaalla, pikkulimpulla! Voi jösses sentään...

  7. #457
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^ Ainoa kelvollinen selitys olisi, että sähkö-Shimanon akku olisi loppu eikä etuvaihtaja enää nostaisi.
    10k-kerhon jäsen

  8. #458
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    121
    Mikä on pikkulimppu?

  9. #459
    mutanaama Guest
    Herranjumala millaista välinpitämättömyyttä yleisiä sääntöjä kohtaan.
    (pikkulimppu on se pienempi limppu sen isomman vieressä, ja sitä ei saa käyttää suomessa)

  10. #460
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Minä käytän, mutta minun mielestäni häpeä onkin hieno suomalainen voimavara.

  11. #461
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Sen sijaan, että väitellään kummat törttöilee enemmän ja keskitytään muutenkin tähän pyöräilijät vs. autoilijat vihanpitoon niin eikö kannattaisi yrittää tehdä jotain että vaikka tuota 1/3 osuutta onnettomuuksista saataisiin pienemmäksi?
    Se liikenneturvan uusi mainos on muuten hyvä..Jos ajat, aja


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  12. #462
    Näitä kolmion takaa vauhdilla puskevia kannattaa varoa! Ja pitää jarrut kunnossa! https://www.facebook.com/video.php?v=738999699559218 Läheltä oli ettei mennyt kesä taas pilalle kuten vuosia sitten kun mummo päätti kääntyä autolla vilkuttamatta eteeni. Miten nämä tällaiset saa pitää ajokortit? https://www.facebook.com/video.php?v=738999699559218

  13. #463
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Herranjumala millaista välinpitämättömyyttä yleisiä sääntöjä kohtaan.
    (pikkulimppu on se pienempi limppu sen isomman vieressä, ja sitä ei saa käyttää suomessa)
    Ilmankos en tajunnut, kun ajan yhden limpun taktiikalla.

  14. #464
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ratasharja Katso viesti
    Näitä kolmion takaa vauhdilla puskevia kannattaa varoa! Ja pitää jarrut kunnossa! https://www.facebook.com/video.php?v=738999699559218 Läheltä oli ettei mennyt kesä taas pilalle kuten vuosia sitten kun mummo päätti kääntyä autolla vilkuttamatta eteeni. Miten nämä tällaiset saa pitää ajokortit? https://www.facebook.com/video.php?v=738999699559218
    Päivänselvä liikenneturvallisuuden vaarantaminen Volvokuskilta ja koska videokuva riittää todisteeksi poliisille joten suosittelen tekemään rikosilmoituksen. Jos ei muuta seuraa niin ainakin kuski joutuu kuulusteluun.
    http://www.poliisi.fi/RIKOKSET/Sahkoinen_rikosilmoitus

  15. #465
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ratasharja Katso viesti
    Näitä kolmion takaa vauhdilla puskevia kannattaa varoa! Ja pitää jarrut kunnossa! https://www.facebook.com/video.php?v=738999699559218 Läheltä oli ettei mennyt kesä taas pilalle kuten vuosia sitten kun mummo päätti kääntyä autolla vilkuttamatta eteeni. Miten nämä tällaiset saa pitää ajokortit? https://www.facebook.com/video.php?v=738999699559218
    http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisi...yyko_paa_36373

    13.07.2015
    Sisä-Suomi



    Poliisi haluaa herätellä omaiset kiinnittämään huomiota erityisesti sellaisten autoilijoiden ajoterveyden havainnointiin, jotka eivät itse huomaa kykyjensä heikentyneen.

    Kaikkien meidän aistit heikkenevät iän myötä - myös sinun

    Iäkkään kuljettajan auton etupenkki voi olla kirjaimellisesti "pelkääjän paikka", jos jalat eivät meinaa ylettyä polkimiin, ratin takaa ei näe pienimpiä suojatien ylittäjiä eikä pää käänny kuten aikoinaan helteisellä kesäkadulla. Reagointi liikennevalojen vaihtumiseen tai lähestyvään pyöräilijään on voinut iän myötä muuttua niin hitaaksi, että matkustajilla herää aiheellinen pelko liikenneturvallisuuden vakavasta vaarantumisesta.

    Poliisille on arkista tehtävät, joissa iäkäs ihminen on aiheuttanut vaaratilanteen liikenteessä. Osa näistä tapauksista päätyy lehtiin asti, kun tilanteen seurauksena joku on menettänyt henkensä tai loukkaantunut vakavasti. Vastuu on ensisijaisesti kuljettajalla, mutta käytännön arjessa myös läheisten on otettava vastuuta iäkkäiden kuljettajien ajokyvyn tarkkailusta. Sisä-Suomen poliisilaitoksen ylikonstaapeli Markku Rahusen mukaan omaisilta tulee huolestuneita yhteydenottoja. - Osa soittajista on peloissaan ja toivoo poliisilta nopeaa reagointia, varsinkin jos kyse on muistisairaasta henkilöstä, kertoo Rahunen.

    Ota rohkeasti puheeksi

    Suomessa yli 80-vuotiaita kuljettajia on yli 75 000. Ikäihminen saattaa tarvita ajokorttiaan kauppa- ja lääkärikäynteihin. Omaiset ovat voineet ehdottaa taksin käyttämistä lääkärimatkoihin ja naapureilta saisi apua kauppareissujen tekemiseen. Silti ajo-oikeudesta ei ole helppo luopua. - Omaisen kannattaa kertoa huolestaan vanhukselle rehellisesti ja keskustella asiasta avoimesti myös muiden läheisten kanssa, neuvoo Rahunen. Poliisi suosittelee hyödyntämään keskustelussa Liikenneturvan laatimaa ikäkuljettajan itsearviointiopasta. (https://www.liikenneturva.fi/sites/d...iointiopas.pdf )

    Lääkäreillä ilmoitusvelvollisuus

    Lääkärin on ilmoitettava poliisille sellaisesta kuljettajan terveydentilan heikentymisestä, joka estää ajo-oikeuden saamisen. Asiakkaalle on kerrottava ilmoitusvelvollisuudesta ennen ilmoituksen tekemistä. Lääkärin vastuulla on kertoa asiakkaalle, mikäli tämän terveys ei enää riitä ajoneuvon kuljettamiseen.

    Vapaaehtoinen luopuminen helpointa

    Terveydentilan heiketessä ajokortista luopuminen vapaaehtoisesti on helpointa, sillä silloin välttyy viranomaisen luona käynneiltä ja ylimääräisiltä kustannuksilta. Myös poliisi voi ottaa ajokortin pois, jolloin asian takia täytyy asioida poliisilaitoksella.

    Ylikonstaapeli Rahusen mukaan hankalimmillaan prosessi voi venyä jopa sellaiseksi, että ensin lääkäri suosittelee ajokoetta, jolloin poliisin on kutsuttava asiakas henkilökohtaisesti poliisiasemalle määräyksen tekemistä varten. Ajokoetta varten taas tulee vuokrata opetusvarustuksellinen auto. Ajokokeen lopputuloksena voi olla, etteivät fyysiset kyvyt enää riitä auton ajamiseen. Vasta tämän jälkeen ajokortti otetaan virallisesti pois.

    - Toivommekin nyt, että omaiset kiinnittäisivät huomiota oman sukunsa ikääntyneiden ajokykyyn. Asia kannattaa ottaa puheeksi, mikäli havainnointi- tai reagointikyvyssä on havaittavissa puutteita. Me kaikki kuitenkin vanhenemme, eikä aistien heikkenemiselle kuitenkaan useimmiten voi mitään, Rahunen sanoo.

  16. #466
    Liittynyt
    03/2006
    Viestit
    44

    Cool Kukahan oli oikeassa ja kuka väärässä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Päivänselvä liikenneturvallisuuden vaarantaminen Volvokuskilta ja koska videokuva riittää todisteeksi poliisille joten suosittelen tekemään rikosilmoituksen. Jos ei muuta seuraa niin ainakin kuski joutuu kuulusteluun.
    http://www.poliisi.fi/RIKOKSET/Sahkoinen_rikosilmoitus

    Huomaa, että pyörätien jatkeen käyttö ei anna pyöräilijälle automaattisesti etuajo-oikeutta. Pyöräilijällä on etuajo-oikeus, mikäli autoilijan väistämisvelvollisuus on osoitettu erillisellä liikennemerkillä (kärkikolmio tai stop-merkki) ennen pyörätien jatketta tai jos autoilija kääntyy risteävän tien yli. Muissa tapauksissa pyöräilijä on väistämisvelvollinen esim. ylittäessään risteävää ajorataa pyörätieltä tullessaan. [3]



  17. #467
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Miten olisi jos katsoisit tuon videon uudestaan ja erityisesti kohdan 0.23. Mikä liikennemerkki ja sen alla oleva lisäkilpi mahtaa olla kyseessä ja tuo liikennemerkkiyhdistelmä on autoilijan tulosuunnassa https://www.google.fi/maps/search/ma...7i13312!8i6656

  18. #468
    Liittynyt
    03/2006
    Viestit
    44
    Kappas, yritinkin nähdä ennenkuin postasin . ENpä huomannut. Pyydän täten anteeksi postiani
    I Stand corrected.

  19. #469
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    139
    Turussa Kauppiaskadun ja Linnankadun kulmassa joku veti tänään 13.30 mustalla maastopyörällä kirjaston edessä suojatiellä Linnankadun yli suoraan auton eteen. Vastasi auton torvensoittoon keskisormea näyttämällä. Siitä matka jatkui jokea kohti vastaantulijoiden kaistalla parkkipaikan kohdalla ja sen jälkeen kirjastosillan yli. Paikalla ei siis ole pyöräteitä eikä liikennevaloja (vielä) käytössä.

    Taas tuli muokattua pyöräilijöiden vastaista asennetta väärään suuntaan.

  20. #470
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    78
    Kuka uuno ajeli puolenpäivän aikaan Vihdintietä maantiepyörällä pohjoiseen Konalan kohdalla? Ei se kelvi nyt niin huono ole, että pitää tunkea sinne kakskaistaselle tielle.

  21. #471
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    145
    Noniin, kukakohan siirtyi Tampereella yhdistetyltä pyörätieltä ja jalkakäytävältä yllättäen ajoradalle keskellä risteystä ja aiheutti ainakin kahdelle autoilijalla pienen wtf-momentin. Kyseinen väylä on kyseisessä kohdassa hyväkuntoinen. Luulen kyllä ainoiden kuviteltavissa olevien syiden siirtyä ajoradalle olevan pyörätien jatkeen reunakivien välttely (en muista ovatko korkeita siinä) tai ajorataa käyttävien vihreä valo, pt-jatketta ja suojatietä käyttäville pitäisi olla samaan aikaan vihreä. Tietty toi jatke koukkaa hieman ja matka on ehkä ainakin metrin pitempi jatkeen kautta kuin ajorataa pitkin.

  22. #472
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Joku paineli lauantai-iltana kuuden kieppeillä kehä kolmosen vartta Kauklahden kohdilla. Itse en viitsisi lähteä noilla liikennemäärillä yhdistettynä olemattomaan pientareeseen. Varsinkaan kun vaihtoehtoisia reittejä löytyy.

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  23. #473
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Joku paineli lauantai-iltana kuuden kieppeillä kehä kolmosen vartta Kauklahden kohdilla. Itse en viitsisi lähteä noilla liikennemäärillä yhdistettynä olemattomaan pientareeseen. Varsinkaan kun vaihtoehtoisia reittejä löytyy.
    Mitä törttöilemistä tuo muka on? Oletko edes koskaan kokeillut Kehä III:n vartta Kauklahdesta länteen? Piennar on enemmän kuin riittävä ja suojattu tärinäraidalla, päällyste on erinomaisessa kunnossa ja risteävää liikennettä ei ole käytännössä lainkaan.

    Kehä III:n kanssa rinnakkainen Masalantie on Kehään verrattuna ihan perseestä maantiepyöräillä: loputtomasti risteyksiä, kynnyksiä, routavaurioita, omissa maailmoissaan sekoilevia koiranulkoiluttajia ja pihoilleen sokeasti kääntyviä autoilijoita.

  24. #474
    En itsekkään tuota törttöilynä ottaisi, vaikka tosiaan kyseessä on melko vilkas väylä. Tosiaan tuo "rinnakkaisväylä" on sellainen ettei sitä edes löydä ilman paikallistuntemusta, ja se kiertää lähiöt läpi. Toki noilla rinnakkaisväylilläkin voi ajella laittomasti ajoradalla, mutta silti reitit kiertää.

  25. #475
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Mielestäni Kauklahdesta itään on niin vilkas liikenne autojen suhteen, että tulee lähinnä myötähäpeän tunne nähdessään jonkun siellä pyörällä ajavan. Eipä pyöräilyä siellä kielletty ole, mutta miksi pitää ehdoin tahdoin sinne tunkea? Rinnakkaiset reitit kiertää? Joo. Varmaan kilometrin tai kaksi. Tietty sadan kilometrin jälkeen saattaa olla jalat jo hapoilla niin tuo voi olla ratkaiseva juttu.

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  26. #476
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Mielestäni Kauklahdesta itään on niin vilkas liikenne autojen suhteen, että tulee lähinnä myötähäpeän tunne nähdessään jonkun siellä pyörällä ajavan. Eipä pyöräilyä siellä kielletty ole, mutta miksi pitää ehdoin tahdoin sinne tunkea? Rinnakkaiset reitit kiertää? Joo. Varmaan kilometrin tai kaksi. Tietty sadan kilometrin jälkeen saattaa olla jalat jo hapoilla niin tuo voi olla ratkaiseva juttu.
    Mitä vitun väliä kuinka vilkasta liikenne on? Pientareen leveys ja kunto on ainoa mikä merkitsee (ja jossain määrin liittymien määrä). Kehä III Mikkelä-Kauklahti on ihan siedettävä ja erittäin nopea väylä länteen. Vastakkaiseen suuntaan (Kauklahti-Mikkelä) piennar on aika huonossa kunnossa, enkä sitä varsinaisesti suosittelisi. Kauklahdesta länteen molemmat puolet ovat tiptop ja todella miellyttäviä ajaa.

    Mikä niistä Kehä III:n rinnakkaisreiteistä sitten tekee niin paljon turvallisempia? Ylimääräiset katveet, piha-alueet ja risteykset vai kenties mopoilijoiden ja muiden liikennetaidottomien idioottien väistely?

    Mamil ajakoo Kehän laitaa, mamis potekoon myötähäpeäänsä kevyenliikenteenväylällään.

  27. #477
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    154
    Todistinpa Lehtisaaressa sitä kuinka pyöräilijä jatkoi menoa juurikin sille osalle kelviä, joka on kielletty pyöräilijöiltä. Ja Kaskisaaren suunnasta lähti toinen hyväkäs vastaan. Ei tuolla luulisi olevan niin vaikeata ajaa pitkin sitä reittiä, mitä on tarkoitettu ajettavaksi?

  28. #478
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    Eilen larussa oli taas hienoa toimintaa, ensin ohitettiin risteykseen pysähtynyt autojono vasemmalta ja sen jälkeen koukattiin jonon eteen suojatielle poikittain. Well done, niin sitä pitää!

  29. #479
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    125
    Tänään pikku huopalahdessa joku sankari ohittaa suojatien eteen pysähtyneen auton oikealta, katsomatta sen kummemmin miksi siihen oli auto pysähtynyt. Onneksi ei jäänyt kersa alle.

  30. #480
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LauriA Katso viesti
    Eilen larussa oli taas hienoa toimintaa, ensin ohitettiin risteykseen pysähtynyt autojono vasemmalta ja sen jälkeen koukattiin jonon eteen suojatielle poikittain. Well done, niin sitä pitää!
    Niin mikä meni väärin? Saa ohittaa sekä vasemmalta, että oikealta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •