GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 131 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 81 121 129 130 131 132 133 141 181 231 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.901 - 3.930 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #3901
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Crossariprojekti "valmistui". 1x11 voimansiirto 42x11-40 välityksillä. 7,95kg polkimineen ajokunnossa. Koeajoa odotellen..




  2. #3902
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Erittäin nätti!

  3. #3903
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Crossariprojekti
    Hienosti valitut palikat. Oma vielä pöytälaatikossa oleva krossariprojekti tullee koostumaan samanlaisista, ellei tasan samoista, kiekoista ja voimansiirrosta. Muut osat ehkä sitten ulkoasultaan vähän hillitympää, ettei kiinnitä liikaa huomiota maitokaupan parkissa. Vaikka se voi olla turha haave kun on kuitenkin ne Crossmaxit alla.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  4. #3904
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Wau, upee krossari.
    Ride and Smile!

  5. #3905
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Pyöräprojektin puolella tuli jo esitettyä kehuja mutta esitetään lisää: kehuja!! Kehuja!! Keh.. Köhööhöh. Joo. On hirwittävän hieno
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #3906
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465

    26" Ghost RT Lector Pro Team

    Laitetaan kuraisen Ghostin kuvia Jämiltä, jossa kävin toteamassa että jalat pyörii 2h ja sen jälkeen ei. Mutta pyörää ei ole syyttäminen, päinvastoin se oli suorastaan loistava! Pahoittelen kuvien kokoa ja tekstin laatua.



    Hieman dataa..

    1. Runko ja keula

    Runko: Ghost RT Lector Pro Team
    Takaiskari: DT Swiss XR Carbon
    Etuhaarukka: DT Swiss XRM 100

    2. Voimansiirto

    Vaihteensiirtäjä: Sram XX Twister Shifter
    Takavaihtaja: Sram XX
    Takavaihtajan rissat: Hope
    Keskiö: Sram GXP Pressfit
    Kammet: Sram XX1 Q156
    Eturatas: Sram 32t Direct Mount
    Takapakka: Sram XX 10sp 11-36
    Ketju: Sram PC-1091R 10sp
    Vaihdevaijeri: Jagwire Mountain Pro Shift
    Ketjuohjuri: ShiftUp
    Polkimet: Crank Brothers Eggbeater 3

    3. Jarrut

    Jarrut: Formula R1
    Jarrulevyt: Formula 160mm

    4. Kiekot

    Kehät: Stan’s ZTR Alpine
    Pinnat: DT Swiss Aerolite
    Nippelit: Alumiini
    Navat: DT Swiss 190 Centerlock
    Pikalinkut: DT Swiss RWS 15/9mm
    Renkaat: Onza Canis 26x2,25"

    5. Muut osat

    Ohjaustanko: 3T Flat Team Carbon 9° 740mm
    Ohjainkannatin: 3T Arx Team 6° 80mm
    Ohjainlaakeri: Ritchey WCS
    Käpy: Carbon-Ti X-Plug Expander
    Satulatolppa: 3T Stylus-25 Carbon 350mm
    Satulaklemmari: Carbon-Ti X-Clamp 34,9mm
    Satula: Tune Komm-Vor Carbon
    Gripit: ESI Chunky

    Paino: 9,55kg (ilman kuraa)

    Muutamia poimintoja yksityiskohdista.. Ohjaamoratkaisu ja "uhkapeli" isomman runkokoon kanssa osoittautuivat lopulta todella onnistuneeksi projektiksi. Hankin siis vaakaputken pituudelta sentin pidemmän ja aavistuksen korkeamman rungon kuin edellinen Canyonin 26" täysjousto. Nykymuodin mukaan laitoin lyhyemmän stemmin ja leveämmän stongan. Tuntuma oli 740mm stongalla ja 80mm stemmillä todella mukava ja tasapainoinen omaan makuun, sen ainoan kunnon lenkin perusteella jonka olen tällä ajanut eli Jämillä. Stemmi on pakko olla miinuskulmassa, tai menee painopiste liian korkealle. Ritcheyn ohjainlaakerin kansi sai niskaansa aimo annoksen Motonetin mustaa kilikalia syystä että ei sopinut mun mielestä decalsit kokonaisuuteen. Maalausjälki ei ole aivan yhtä hieno kuin Syntacen kävynkorkissa, mutta riittävä.



    ESI:n punaiset Chunkyt näyttivät aluksi aivan vaaleanpunaisilta mutta ajaminen onneksi tummentaa Uudet Formulan R1:t tuottivat takajarrun osalta pettymyksen, kun toinen mäntä on niin jumissa ettei sitä saatu herkistymään. Täytyy miettiä mitä sen kanssa tekisi. Etujarru toimii loistavasti, tuntuma paljon tehokkaampi kuin esim. Avidin XX.



    Edessä on tämän projektin teknisesti eriskummallisin viritys, Kanadasta Western Motorsports -nimisestä firmasta tilattu ja Fillariosassa asennettu 15mm läpiakselikonversio DT Swissin 190 -etunavalle. DT Swiss ei siis valmista konversiokittiä nykyään 15mm akselillekin valmistettavan 180 Ceramicin edeltäjälle, mutta googlaamalla löysin toiselta puolelta maapalloa jonkun propellihattutehtaan, joka noita kötöstää. Toimii kuin junan vessa, ja tukevuuden lisäys etupäässä on 9mm pikalinkkuun verrattuna huomattava. Rengasvalintakin osui aivan nappiin, Onzan Canikset ovat aivan loistavat ja hyvin rullaavat kumit. Joitakin skinwallit kuulemma yrjöttää DT Swissin keulan säätöjen kanssa en päässyt ihan sinuiksi ennen kisaa, täytyy katsoa rauhassa uudemman kerran paineet ja rebound-säädöt.



    Tunen Komm-Vor on juuri niin eroottinen kokemus takapuolen alla kuin mitä arvelinkin 3T:n satulatolpan piti olla yhteensopiva ovaalikiskojen kanssa, mutta niin vain meni asentaminen dremelöinnin puolelle... Lopputulos kuitenkin erinomainen. Aika alas sai laittaa 350mm tolpan, jälkikäteen ajatellen 270mm versiokin olisi riittänyt.



    DT Swissin takaiskari oli ihan kelvollinen kokemus, joskin progressiota puuttuu esim. Fox RP23:seen verrattuna.. Ainakin se on kevyt ja jos hajoaa, niin sillä voi harjoitella keihäänheittoa. Lock-out todellakin lukitsee iskarin kivikovaksi, mikä oli Jämillä hyvä. Takapään geometria on Ghostissa mielestäni todella onnistunut, erittäin tukeva joka suuntaan eikä keinu polkiessa liikaa. Jousituksen liike iskarilla 50mm ja taka-akselilla 100mm.



    Voimasiirtopuolella 10sp XX-grippari, -takavaihtaja ja -pakka tulivat edellisestä jäykkäperäisestä pyörästä. Kampiosastolle tuli uutuutena 156mm Q-factorin XX1-kammet, jotka tuntuvat aivan loistavilta verrattuna aikaisempien maastureiden 166-168mm leveyteen. Tuntuma on kuin krossarilla ajaisi. 32t eturieska on ihan ok kompromissi, raskaimmalla välitys riittää vauhdeissa noin 35km/h tasolle ja sitten menee liian vatkaamiseksi. Kevein välitys on riittävän kevyt varmasti Tahkollekin. Jos taakse saisi esim. 11-40 kymppipakan, voisi etulimpun kokoa suurentaa. Koska takavaihtaja ei ole type 2 -mallinen, käytän varmuuden vuoksi ShiftUpin ketjunohjuria. Mielenrauhaa se ainakin tuo, ja saattaa seivata jossain pahassa paikassa tippumiselta. Crank Brothersin Munanhakkaajat saivat tähän pyörään 3mm eli isoimmat contact sleevet, ja Laken kengillä erittäin tarkka sovitus. Sopii hyvin kisapyörään.



    Joidenkin pyörissä on ehtaan pro-henkeen oma nimi ja siniristilippu... Joidenkin pyörässä lukee:

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #3907
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kaikki yksityiskohdat näyttää sen verran pitkään tuumituilta ja osat niin laadukkailta että toi on kyllä todella ammattimiehen raaseri.
    Aika montaa pyörää pitää ajella ja useampi täpärikin täytyy kokeilla että tollanen hankitaan. Tai osataan hankkia.

    Sehän tuossa, niinkuin vähän sanoitkin, on vikana että kaluston syyksi ei oikein voi laittaa mitään.

  8. #3908
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Jäätävää kamaa LJL:ltä! Hemmetin hienoa jälkeä sekä fillari että sen esittely.

  9. #3909
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Mahtavaa tarinointia ja hyvät kuvat hienosta fillarista.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  10. #3910
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Porvoo/Singapore
    Viestit
    249
    Speccu sai punaista ylle ja uutta kiekkoa alle.





  11. #3911
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Jäätävää kamaa LJL:ltä! Hemmetin hienoa jälkeä sekä fillari että sen esittely.
    Mieltä lämmittää jos legendaarisen pyöränrakentelijan mieltä lämmittää!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #3912
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    FreeZillä upea Fossa.

    Ylikuntomiehellä jäätävän hieno Ghost. Mitään näistä tajua, mutta silti tuosta olen ymmärtäväni että pyörän speksannut on tiennyt mitä tekee.

    Ratikan Tarmac on hieno väritystä myöten.

    Hurjaa settiä tällä sivulla.

  13. #3913




    Ahh... vihdoinkin sain hankintua menevämmän vehkeen Larunpyörästä

  14. #3914
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Vein Rose X-Lite XRS-3000:n mäkeen. Tai oikeastaan useampaankin.

  15. #3915
    80`s Colnago Esamexico fiksi.Challenge Paris-Roubaix open tubular ja Strada Bianca tuubi,n.31mm mitattu leveys vanteilla.

  16. #3916
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    36


    Syksy tulee, oletko valmis?
    Lukkoa tulee pidettyä tuossa vain koulumatkoilla. Muuten kulkee repussa tai vaijerilukolla.
    Lokarien sovitusta siis. Pidetään vielä näin aurinkoisilla keleillä irti, mutta ainakin löytyy mokomat.
    Niksi muokkasi tätä : 07.08.2015 at 13.24

  17. #3917
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185


    Melkein valmis vain lokarit ja tarakka puuttuu. Di2 vaihteet nestejarruilla.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  18. #3918
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185


    Melkein valmis vain lokarit ja tarakka puuttuu. Di2 vaihteet nestejarruilla.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  19. #3919
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    125
    Upea tandemi!

  20. #3920
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Grandilla mahtava kulkine. Apukuskikin löytynyt?
    Memento mori

  21. #3921
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Yks pilotti löytynyt.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  22. #3922
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Peukkua Grandin filolle!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  23. #3923
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hambo Katso viesti


    Ahh... vihdoinkin sain hankintua menevämmän vehkeen Larunpyörästä
    Anteeksi off-topic, mutta Larun pyörästä sramin osia? o_O

  24. #3924
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Hemmetin upea tandemi Grandilla!

  25. #3925
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilaril Katso viesti
    Upea tandemi!
    Ja mitähän upeeta siinä on? Aikamoinen hökötys minun mielestäni.

  26. #3926
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Herra on hyvä ja tekee paremman jos osaa.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  27. #3927
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ristopee Katso viesti
    Anteeksi off-topic, mutta Larun pyörästä sramin osia? o_O
    Jep. Semmotteen menivät myymään. Onko outo lintu vai??

  28. #3928
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^^Heh, jos kuvasta poistaisi nuo kypärät sun muut häiriötekijät ja katsoisi taustaksi jonkun avaran peltomaiseman, niin tuo vaikutelma matontamppaustelineestä poistuisi ja kaikki vaivannäkö hienoine teknisine yksityiskohtineen pääsisi esille. Aika ilmava istuin takimmaiselle voimakoneelle.

  29. #3929
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr Hyde Katso viesti
    Ja mitähän upeeta siinä on? Aikamoinen hökötys minun mielestäni.
    En kiellä etteikö sinulla saisi olla mielipiteitä, mutta se ei tarkoita sitä etteikö minun olisi se ainut oikea.

  30. #3930
    80`s Colnago Master.Pääosin Campagnolo Corsa Recordia.Challenge Paris-Roubaix 27mm tuubit.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •