FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 173 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 73 123 163 171 172 173 174 175 183 223 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.161 - 5.190 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5161
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Kyllä ne siitä asettuu. Vaihdoin justiin omiin R1:siin palat taakse. Laahasi vaan eikä saanut keskitettyä kunnolla -> kovaa ajoa ja homma on nyt kunnossa.
    Ei ne ehkä sovi liian tarkalle kuskille. Bonuksena voi nopeuden puutettaan selitellä sillä että jarrut laahaa.

    PS. Hyvältä näyttää.

  2. #5162
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Mulla toimis etäisyyden säätö hyvin kun heitin koko formulat mäkeen ja korvasin guideilla ..
    Heh, joo kyllä luin että skeidaa voi olla, mutta ostin kuitenkin kun oli aika halvat ja kevyet... Täytyy käydä ajamassa, ei se ole paljosta kiinni. Ilmaus voisi varmasti auttaa mutta ei ole tähän hätään ilmauskittiä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #5163
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Vaihdoin takavanteen Jämiä varten ja sai taas keskittää R1 oikein huolella. Se vinkuminen ja laahaaminen on noiden kanssa tullut tututksi.

  4. #5164
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    On mulla tossa yhdet wanhat Avidin XX:t, mutta kun niissäkin oli laahaamista ja vinkumista... Joskin vanhuuttaan. En olisi arvannut että uusien jarrujen kanssa on tällaista. Äsken taas yritin virittää takajarrua kohdalleen, myös sellaisilla Avidin "3D" säätöprikoilla (jotka tosin nostivat jarrupaloja liian ylös levyyn nähden), ei merkittävää parannusta. Ärsyttävää.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #5165
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ei saamari, otan dremelillä paloista pois, vaikka millin puoleltaan... Pakko saada jotain pelivaraa. Menköön sitten nopeammin palat vaihtoon
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #5166
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    397
    Omat Formula R1 Racing jarrut saa laahaamattomaksi vain kunnon herkistelyllä. Eli palat pois, jotain öljyä mäntien kyljille reilusti ja sitten pumppailee ruuvimeisselillä pitkään, kunnes liikkuu herkästi. Vie melko paljon aikaa, mutta tämän avulla jarrut eivät laahaa kuukausiin.

  7. #5167
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Joo hieman on täälläkin ollut säätöö formuloiden kanssa . Ostin käytettynä R1 tai siis etujarrun ja takajarru tuli kaupanpäälle oli kuulemma jäänyt laahaamaan .
    Etujarru on siis toiminut ihan ok , takaseen ostin letkun ja molempiin päihin huoltosetin , outo homma kun satulaan tuli vain männät eikä tiivistettä .
    Ilmaaminen ei onnistunut ihan laakista mutta nyt toimii ainakin toistaiseksi , toivottavasti toimii jämin ettei pelkällä etusella tarvi himmailla .

  8. #5168
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Sitten vielä kun kahvan läpiruuvi löystyy ja tippuu ajossa widduun niin luulet jo, että pääset noista lopultakin eroon, kun varaosia ei löydy mistään... Mitä vielä bike-components "pelastaa" ja niin ovat taas formulat elvytetyt kohti uusia säätämisiä...

  9. #5169
    Mulla on kahdet Vormulan jarrut, R1 ja T1S. Ei ongelmia, vaikka kilvan niitä ennustetaan. Hyvät, tunnokkaat, tehokkaat ja kevyetkin jos keveyttä nyt jarruissa arvostaa.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  10. #5170
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    486
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei saamari, otan dremelillä paloista pois, vaikka millin puoleltaan... Pakko saada jotain pelivaraa. Menköön sitten nopeammin palat vaihtoon
    En ihan ymmärrä, miten tuo voi auttaa ongelmaan...eikös niin Formulan kuin muidenkin männät säädy itsestään palojen kulumisen edetessä. Eli jos otat millin paloista pois saat vain millin ohuemmat palat.

  11. #5171
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaatuilija Katso viesti
    Omat Formula R1 Racing jarrut saa laahaamattomaksi vain kunnon herkistelyllä. Eli palat pois, jotain öljyä mäntien kyljille reilusti ja sitten pumppailee ruuvimeisselillä pitkään, kunnes liikkuu herkästi. Vie melko paljon aikaa, mutta tämän avulla jarrut eivät laahaa kuukausiin.
    Eikös tällä ohjeella taitaa saada aikaan vaan turvonneet tiivisteet? DOTilla voi toki tuota neuvoa kokeilla. IMO hornulat on ihan perseestä (tuleeko Italiasta mitään hyvää muuta kuin jotain nättejä maantierunkoja?).

  12. #5172
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    En ihan ymmärrä, miten tuo voi auttaa ongelmaan...eikös niin Formulan kuin muidenkin männät säädy itsestään palojen kulumisen edetessä. Eli jos otat millin paloista pois saat vain millin ohuemmat palat.
    Joo ei paljon auttanut Ongelma on siinä, että toinen mäntä on täysin jumissa. Kun otin palat pois ja painelin kaffasta, vain toinen mäntä tuli ulospäin ja toinen oli täysin paikallaan. Voi kyrpien takatalvi...

    Täytyy kokeilla tuota Kaatuilijan ohjetta vielä. Ei se pahasti nyt laahaa ja etujarru on priima.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #5173
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    59
    Minua joskus Formulan rx:ien osalta neuvottiin pysymään Formulan omissa levyissä, kun ovat ilmeisesti hieman ohuemmat kuin monen muun valmistajan.

  14. #5174
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Joo ei paljon auttanut Ongelma on siinä, että toinen mäntä on täysin jumissa. Kun otin palat pois ja painelin kaffasta, vain toinen mäntä tuli ulospäin ja toinen oli täysin paikallaan. Voi kyrpien takatalvi...

    Täytyy kokeilla tuota Kaatuilijan ohjetta vielä. Ei se pahasti nyt laahaa ja etujarru on priima.
    Suattaapi olla ilmaakin. Ja toki männän tiivisteet vähän jumissa. Tai molempia. Tai sitten kuun asento on vain väärä. Tuntuu sekin vaikuttavan Formuloiden toimintaan. Ovat erittäin krantut jarrut kaikin puolin. Ilman ilmaussettiä et kauaa selviä joten kannatta suosiolla sellainen hakea. Olikohan niin jotta Avidin kävi myös...? Ja palojen painelu kannattaa tehdä kahvan ilmausruuvi auki. Muuten kohta saat ihmetellä kun tangosta lähtee lakat yms. pois kun kaffa puskee nestettä sinne.

    Kannattaa punnita pyörä Formulan jarruilla ja ajaa sitten vaikka Shimanoilla...

  15. #5175
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Oon ajanut 1,5km ja kokemukset ei oo hyvät.. Jos Avidin ilmaussetti käy niin hienoa, löytyy ja saan takajarrun ilmattua ennen Jämiä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #5176
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Hopen jarrut antaa huoppia
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  17. #5177
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Pinkbiken mukaan R1:set saa ilmattua Avidin setillä! Greit. Kävin kaivamassa syviä arkistoja ja löysin Avidin setin joten toivo on korkealla

    http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tu...sc-Brakes.html
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #5178
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Pinkbiken mukaan R1:set saa ilmattua Avidin setillä! Greit. Kävin kaivamassa syviä arkistoja ja löysin Avidin setin joten toivo on korkealla

    http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tu...sc-Brakes.html
    Saa tosiaan jos on tuo perusmalli. Avidin pro versiolla taas ilmaus ei onnistu, kiitos erilaisen pään.
    Respect is not given, it is taken.

  19. #5179
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Omissa Formuloissa auttoi jumiutuneeseen mäntään kun piti liikuvaa mäntää sisällä esim ruuvarilla ja sitten paineli kahvasta. Kun jumissa ollut mäntä liikkuu edes vähän niin vanupuikolla voitelee DOTilla männän ympäri ja painaa takaisin sisään. Tämän toistaa muutaman kerran kunnes molemmat liikuu.

    Kesällä itsellä toimi hyvin nuo Formula RX:t eikä laahaamista pahemmin esiintynt. Talvella oli sitten toinen juttu...

  20. #5180
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Saa tosiaan jos on tuo perusmalli. Avidin pro versiolla taas ilmaus ei onnistu, kiitos erilaisen pään.
    Mulla on etiketin mukaan tavallinen "Avid Bleed Kit". Eli ei pitäisi olla pro.

    Kiitos durikselle neuvoista. Menen huomenna appiukon autotalliin säätämään, muutenkin hyvä olla yksi tunari ja yksi diplomi-insinööri tekemässä asioita
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #5181
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Aiemmin rakentelemani ghetto-läski on pelannu hyvin. Rupesin kuitenkin katteleen siihen leveämpiä kehiä, jotta sais vähän leveyttä lisää renkaalle (3.8 Knard nyt 85mm). Ja sitten loppuu tila etuhaarukasta, joten tarttee tehdä leveämpi. Ja silloin on sama istuttaa läskin napa, pääsee samalla eroon vannejarrusta. Ja siitä se ajatus sitten riistäyty käsistä, ja nyt on 135/170mm navat ja 100mm keskiö tilattu. Tarttee vissiin ruveta rakenteleen jigiä...

  22. #5182
    http://www.wiggle.com/verenti-moveme...sku=5360631137

    Tilasin ko. pyörän työmatkapyöräksi. Kiinnostais mahdollisesti laittaa tuohon 1x10 vaihteet. En ole ennen pyöriä rakennellut. Mitähän kaikkee tarvitsee ostaa/huomioida että tuon sais tehtyä? Mitkähän olisi ns. perushyvät osat? Kiitos jos joku jaksaa vastailla

  23. #5183
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tuo on puhdas sinkularunko, joten menee melko hankalaksi.

  24. #5184
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Reenaa kiekon teko napavaihteiseen napaan, niin saat vaihteita tuohon runkoon... Etsit vielä automaatti-navan niin niin ei kukaan tiedä mitään...

  25. #5185
    Ok, eli en ala räpeltämään, kiitos teille sinkulaa alunperin halusinkin työmatkalle, mutta ajattelin että jos tuo ei nappaakkaan niin olisi mahdollista muuttaa vaihteelliseksi. Keskityn siis löytämään sopivat välitykset. Pyörähän ei ole vielä edes tullut kotiin asti

    edit. Niin no oishan tuo itekin pitäny älytä kahtoo että eihän tuohon saa ees vaihtajaa kiinni.
    Juhis1987 muokkasi tätä : 31.07.2015 at 21.25

  26. #5186
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Hitsauta siihen pajalla vaihtajankorvake tai sitten napavaihde.. mutta tuskin kannattaa moinen askartelu.

  27. #5187
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.094
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhis1987 Katso viesti
    Ok, eli en ala räpeltämään, kiitos teille sinkulaa alunperin halusinkin työmatkalle, mutta ajattelin että jos tuo ei nappaakkaan niin olisi mahdollista muuttaa vaihteelliseksi. Keskityn siis löytämään sopivat välitykset. Pyörähän ei ole vielä edes tullut kotiin asti

    edit. Niin no oishan tuo itekin pitäny älytä kahtoo että eihän tuohon saa ees vaihtajaa kiinni.
    Jos toi oikeasti työmatkaan tulee, niin tarviihan se vaihteet jos et masokisti ole. Napavaihteet sopii tohon mainiosti, budjetin mukaan valinnanvaraa on paljon, olkoonkin levyjarrut vaikeuttamassa asiaa.

  28. #5188
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Saitko LJL formulat toimiin ? Itse luulin saavani , mutta kuinka ollakkaan eilen aamulla piti vaihtaa takajarru .
    Jämille pääsin vanhan kunnon hayes solen turvin .

  29. #5189
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ei auttanut takajarrun herkistelyt, ei sitten millään... Toinen mäntä on niin jumissa ettei se käytännössä liiku ollenkaan. Ilmattiin huolella, pidettiin herkempää mäntää alhaalla ja pumpattiin jumiutunutta mäntää ulos, laitettiin jos jonkinmoisia mömmöjä siihen mm. silikonisprayta, vailla mitään käytännön vaikutusta. Siellä on pakko olla jotain paskaa sisällä. Saako männän ja tiivisteet vaihdettua itse? Se jumiutunut mäntä on juuri sen "huoltoportin" puolella, mutta ihan heti en keksi millä avaimella sen korkin saa auki.

    Mulla ei ollut toista jarrua tarpeeksi pitkällä letkulla, joten Jämi mentiin tuolla jumittuneella/hinkkaavalla R1:llä. Sanoisin että non 50km eteenpäin ei enää kuulunut mitään ääniä takaa, joten se saattoi hakeutua oikeampaan suuntaan tai ainakin palat kului paremman muotoisiksi. Etujarru toimi letkun lyhennyksen ja ilmauksen jälkeen kuin unelma. Takajarrunkin teho oli hyvä ja kaiken kaikkiaan kokemukset siltä osin positiiviset. Meneillään on nyt miettimistauko, että mitä tuon takajarrun kanssa tekisi. Reklamointi vai huolto.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #5190
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Jaksoi pitkästä aikaa tuuskata tätäkin. Viimeksi mainitsin, että olisi lyhkäsempi keula vielä tulossa tuon a-c mitaltaan 490mm keulan tilalle. Olikin, tilasin kyllä samanlaisen, mutta a-c mitaltaan 450mm kepukan. Noh, OnOne päätti kuitenkin lähettää 470mm mittaisen. Hoksasin virheen vasta, kun oli jo sovitellut ja modaillut keulaa, eli eipä tuota enää palauttaakaan voi. Niinpä nakkasin lyhyemmän paikalleen ja ajelin testilenkin. Vähän vaikea sanoa, onko se edes parempi. Satula jäi pari senttiä alas ja himpun taakse, niin oli ajoasentokin sopivasti pielessä. Aika ärhäkästi ohjaa ittekseen, jollain tapaa varmaan offset menee pieleen keulakulman kanssa. Katsoo nyt, kumman lopulta jättää paikalleen. Ajossa ero on isompi, kuin ulkonäöstä voisi kuvitella.

    Muuten sain jarruletkut lyhennettyä ja jarrut ilmattua, XT takavaihtajan ja Deore namiskan asennettua ja polkimiksi vaihtui vanhat 540 lukot. On se outoa ajella lukoilla pitkästä aikaa! Mutta säädetään vielä vähän ja sitten laitetaan tämä projekti valmiiden puolelle.


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •