FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 23 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #661
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Juu on niitä Luxeja mennyt täällä foorumillakin.. Itsehän en enää maastopyöräile Canyonilla vaan siirryin toiseen merkkiin. Mutta Canyonin krossari löytyy ja Dudesta tykkäsin kuin hullu puurosta.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #662
    markettipyörämies Guest
    Jihuu, ottavat fillarin takasin Kyllä helpotti. Kohti uusia seikkailuja. Vieläkö saan myymäni kumet takaisin väliaikaiselta omistajalta niin voi alkaa pakkailemaan dudea laatikkoon, ja taas paloi rahaa kun kumien hinta nousi siitä mitä itse sain (ihan ite ehotin kipurahaa ja mielellään sen maksankin).

    Hyvää tässä on sekin, että voi jatkaa täällä nykyisellä nimimerkillä. Katotaan pyöränvaihtoa uudestaan ensi kevään, jos vaikka Prismaan tulis Mongoosen uusi versio. Tai sitten saa Anders tilauksen Obelixesta. Tai jospa 27.5+ täpäri?

  3. #663
    zipo Guest
    No vetäset Mongoosella top 8:iin .Se on paljon parempaa mainosta kuin Rotkolla top 4:een
    Tuskin Rotko sentään 100% parempi fillari on eli top 8 paikka on ihan realistinen.
    Hyviä ajokelejä ja kestävämpiä fillareita.

  4. #664
    markettipyörämies Guest
    Perhana, lupailin liikoja, siellä on jo 5 henkilöä läskillä viivalla koko matkalle eli puhukaamme TOP5-sijoituksesta

    Notkelma on kyllä jonkin verran nopeamman tuntuinen mäissä ja kiihdytyksissä, vaikea sanoa miten paljon jos kelloa vastaan ajaisi samalla sykkeellä.

  5. #665
    zipo Guest
    Knebv .Shorttia vai lappuja laidasta?
    Pitäisi saada uudet 29+ kiekot itelle.

  6. #666
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Knebv .Shorttia vai lappuja laidasta?
    Pitäisi saada uudet 29+ kiekot itelle.
    Oos varovainen, mun öljypeli on mennyt niin pahasti pakkaselle, jotta ottaiskohan ne munkin Rotkon vielä takaisin.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  7. #667
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Tai jospa 27.5+ täpäri?
    Ei helvetissä. Hommaa ennemmin salsan täpäri läski. Läski tai ei mitään
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  8. #668
    TomiKoo Guest
    Kyselin toisaalla DT Swiss fat-kiekkojen kokemuksia, koitellaan täällä vielä paremmalla otannalla. Aiemmin raportoitiin ongelmista, mutta ilmeisesti hyvät tubelesointi-keinot on keksitty ja teknisesti ovat kestäneet? Mikä jengillä on tässä vaiheessa yhteenveto noista? BR2250 lienee käytännössä ihan sama, kuin Actionsportin myymä paketti, jossa on 350CL navat ja BR710 kehät?

  9. #669
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Perhana, lupailin liikoja, siellä on jo 5 henkilöä läskillä viivalla koko matkalle eli puhukaamme TOP5-sijoituksesta
    Jep oli vahingossa heittäneet väärään sarjaan, korjattiin toissa päivänä ja lisättiin tietoja joten sielläpä viivalla nähdään jos nähdään. Tuo top 5 itelläki tavoitteena ellei tule enää muutoksia osallistuja listaan.

  10. #670
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Tuo on vakavassa harkinnassa.

    Mouks: ... ja nyt myös hankinnassa.
    Answer 20/20 on nyt paikallaan ja yhden tekniikkasession verran koekäytettynä. Ranteet kiittävät.

  11. #671
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    ^Harmi, olisin voinu ostaa sen pois häiritsemästä kun CRC:llä näyttää edelleen varastosaldo nollaa...
    Ride and Smile!

  12. #672
    markettipyörämies Guest

    Olen idiootti

    JEE JEE, löyty "vika" keulasta kun laitoin fillarin takasin kasaan palautettavaksi. Eli pahoittelen heti tässä kärkeen syvästi omia harhaisia puheita muka viallisesta keulasta.

    Ylemmän jarrusatulan sisällä on stoppariruuvi (arvaan sen funktion olevan sitä vai olisiko joku lisäjäykiste?) ja se oli löystynyt. En tiedä olisiko se ollut tarkoitus kasata lukitteen kanssa, mutta tässä ei ollut mitään jälkiä lukitteesta? Jokatapauksessa se siellä rämisi.



    Ja sitten taas jumpataan osia fillarista toiseen. Ja vaihdetaan vielä muutama palikka kolmannestakin. Eipähän tule aika pitkäksi.

  13. #673
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^nyt ei sitte voi vedota pyörän painoon jos ei kulje hieno homma että räminän syy löytyi!

  14. #674
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    No nyt on jo noloa purkaa kauppa imo.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  15. #675
    markettipyörämies Guest
    Dudella ajetaa, en tietenkään ala kauppaa purkamaan, kun vika löytyi omasta päästä tai siis alapäästä.

    Viitsisikö joku Ruden omistaja katsoa, onko molemmissa jarrutapeissa tollaset ruuvit? Mulla vain toisessa, mutta hokasin että ne saa kyllä pyöriteltyä sinne haarukan sisään molemmista rei'istä.

  16. #676
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ei ole aina helppoa löytää vikaa uusista ja oudoista laitteista. Mutta hyvä että on kulkine kondiksessa.
    Toi Mongoose ja Canyon vaikuttaa niin erilaisilta vaikka täysjäykkiä molemmat onkin että olisi mukava jos voisit vetäistä vaikka saman lenkin molemmilla ja sitten vähän kuvailla eroja sekä fiiliksiä. Uskon että kiinnostaisi muitakin.

  17. #677
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Hitto. Mä jopa aattelin että vois olla jarrujen mutterit jotka istutettu tuohon varteen, mut oletin kyl ettei vois olla ku eihän ne rämisis jos jarrut on paikallaan...


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  18. #678
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    20
    Tilauksesi luovutetaan huolitsijallemme seuraavan 48 tunnin aikana.
    Miten pitkään tämän viestin jälkeen on pyöränsä saaneilla kestänyt? Piti alunperin lähteä Lappiin tällä viikolla, mutta haluttaisi odotella Dude mukaan

  19. #679
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Dudella ajetaa, en tietenkään ala kauppaa purkamaan, kun vika löytyi omasta päästä tai siis alapäästä.
    Ok. Sain vaan aiemmin vaikutelman ettet ollut pyörään ajolleen tyytyväinen vs moongoose.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  20. #680
    markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Ok. Sain vaan aiemmin vaikutelman ettet ollut pyörään ajolleen tyytyväinen vs moongoose.
    En olekaan, mutta vika on BFL ja 80mm-vanne yhdistelmässä ei koko fillarissa. Tai ainakin luulen niin, ja kuten yltä voi todeta olen kova poika luulemaan. Eilen kun ajelin taas tolla Mongoosella niin hyvältä se kyllä tuntui, meni kuin juna ja ei renkaat pompottaneet niin kuin Dudella ajaessa. Laitan tohon Dudeen leveemmät vanteet jossakin vaiheessa.

    Laitoin kiekot tubeless-moodiin ja hyvin onnistu. Tein taas vakuumipussista, mutta lisäsin lasikuituteippiä vahvistukseksi. 21g setti + venttiili:




    Meni kyllä nätisti vanteelle ja heti alko pitämään. Mikähän noiden DT:n kehissä olevien reikien funktio on? Tuuletus vai tasapainotus vai joku muu? Itse teippasin ne taas umpeen.

  21. #681
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ponu83 Katso viesti
    Miten pitkään tämän viestin jälkeen on pyöränsä saaneilla kestänyt? Piti alunperin lähteä Lappiin tällä viikolla, mutta haluttaisi odotella Dude mukaan
    Mulle tuli toi viimeviikolla tiistaina ja perjantaina kolmen jälkeen pyörä saapu Espooseen. Kah, nytkin on tiistai. Tosin silloin tuli samana iltana neljän jälkeen vielä viesti "Your Canyon order is on its way to you"
    Ride and Smile!

  22. #682
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ponu83 Katso viesti
    Miten pitkään tämän viestin jälkeen on pyöränsä saaneilla kestänyt? Piti alunperin lähteä Lappiin tällä viikolla, mutta haluttaisi odotella Dude mukaan
    Minulle tuli viime viikon tiistaina tuo sama viesti ja tänään toi UPS:n ukko pyörän sisälle. Eli tarkalleen 5 työpäivää kesti tuoda pyörä Joensuuhun. Kuten MRa:lla, niin minullekin tuli jo tiistai-iltana viesti, että "Your Canyon order is on its way to you".

  23. #683
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jatasa Katso viesti
    Minulle tuli viime viikon tiistaina tuo sama viesti ja tänään toi UPS:n ukko pyörän sisälle. Eli tarkalleen 5 työpäivää kesti tuoda pyörä Joensuuhun. Kuten MRa:lla, niin minullekin tuli jo tiistai-iltana viesti, että "Your Canyon order is on its way to you".
    Mulla ilmoitus piti ja Dude ilmestyi kahden vrk sisällä ilmosta. Itse olen ollut todella tyytyväinen vaikka en ainakaan vielä ole hurahtanut samoin kuin jotkut jotka luopuivat täpäristään kokonaan. Esim. Tahkolle edelleen lähdetään S-Works Stump 29:llä ehdottomasti, mutta Syötteelle saatan ottaa Duden.

  24. #684
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    En olekaan, mutta vika on BFL ja 80mm-vanne yhdistelmässä ei koko fillarissa. Tai ainakin luulen niin, ja kuten yltä voi todeta olen kova poika luulemaan. Eilen kun ajelin taas tolla Mongoosella niin hyvältä se kyllä tuntui, meni kuin juna ja ei renkaat pompottaneet niin kuin Dudella ajaessa. Laitan tohon Dudeen leveemmät vanteet jossakin vaiheessa.

    Laitoin kiekot tubeless-moodiin ja hyvin onnistu. Tein taas vakuumipussista, mutta lisäsin lasikuituteippiä vahvistukseksi. 21g setti + venttiili:

    Meni kyllä nätisti vanteelle ja heti alko pitämään. Mikähän noiden DT:n kehissä olevien reikien funktio on? Tuuletus vai tasapainotus vai joku muu? Itse teippasin ne taas umpeen.
    Kerrotko vähän lisää vakuumipussimenetelmästä? Mistä matskut? Työvaiheet? Ainakin kevyt systeemi, jos toimii!

    -Mikko-

  25. #685
    markettipyörämies Guest

    Vakuumipussi-tubeless SULO

    Eli tarvikkeet, Tokmannin tyhjiösäilöntäkone ja siihen samasta firmasta saatavaa tyhjiöpussia. Varmaan löytyisi vieläkin parempaa muovia tähän hommaan, mutta tätä oli itellä käsillä. Joku Mylar-kalvo voisi olla sellainen mistä tekis alle 10g virityksen. Välttämättä ei tarvi edes kuumasaumaajaa vaan voi teipata lähes mitä tahansa muovia lähes millä tahansa teipillä ympyräksi, kunhan jättää teipin vannetta vasten.

    Lähtötilanne:


    Teippasin DT:n tuuletus?reiät umpeen Stanin keltaisella:


    Lisäsin pari kierrosta lasikuituvahvistetta mitä käytetään kipsilevyseinien saumoissa. Teippi siinä tosi heikko eli aika hankala saada pysymään paikallaan. Tein ekan testin ilman lasikuitua, mutta lisäsin nyt varmuuden vuoksi ettei mene kepit niin helposti läpi, painoa tuli 8g lisää kuidun kanssa vs ilman:


    Seuraavaksi leikkasin halki vakuumipussin ja kuumasaumasin päät, että sain sopivasti tiukan "vannenauhan". Ei tuntunut olevan kauhean tarkkaa, kunhan on niin tiukka että pysyy vanteen reunojen päällä:



    Nyt on koko "vannenauha" paikallaan. Tein ensimmäisen version Sulo Vileninä ja jätin tosi vähän ylimenevää muovia, se kostautui kun laitoin kumea paikalleen, meinas karata muovit vanteen sisäpuolelle. Nyt en säästellyt:


    Kolvilla tai jollakin muulla kuumalla reikä venttiilille. Lasikuidut katkoin saksilla ennen muovin laittoa. Kalvo kestää paljon, mutta reikä on syytä tehdä näin ettei lähde viiltymään:


    Sitten vaan rengas paikalleen mäntysuovan kera ja kun on OK ilmat pois ja Stanit sisään. Vielä reunojen trimmaus ja se on siinä. Tässä, kuten split tube-metodissa on se tosi hyvä puoli, että ei tarvi ihmetellä minkään teippien liimojen keston kanssa, kun litku ei koske muuta kuin rengasta ja yhtenäistä muovipintaa. Tässä etukiekko, BFL-kumella ja 100g litkua:


    Tässä eka testi, joka sekin toimi moitteetta sen yhden lenkin jolla keula alko rämisee. Tällä voi tarkistaa litkunkin kunnon katsomalla suoraan sisään:



    Vakuumipussin toinen puoli on pinnoitettu "harsolla", jotta ilma pääsee pussista pois sen oikeassa käyttötarkoituksessa. Tein takanakin sillä harsopuolella (sileäpuoli litkua kohden) ja sekin toimi OK, tosin vuosi hieman aluksi kumen ja vanteen reunasta.

    EDIT: tuli mieleen, että ESD-pussikamasta saisi aika kevyen ja kestävän. Se on vielä kuumasaumattavaakin. Se semmonen harmaa tavara.
    markettipyörämies muokkasi tätä : 29.07.2015 at 00.17

  26. #686
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Melko aavemainen "ikkuna" korvasienien syntymaailmaan..
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #687
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    80
    Kiitos selostuksesta ja kuvista!

    Nyt alkaa kyllä olla melko innovatiivisiä tubeless-virityksiä! Peukkua!

    Kai se on Tokmannin kautta mentävä tänään

    Miinuksena tässä systeemissä lienee se, että "pussi" on uusittava joka renkaanvaihdon yhteydessä? Ja jos syystä tai toisesta renkaan saa tippumaan vanteelta kesken lenkin, lienee sisuri ainoa pelastus? Vai?

    Toisaalta noita valmiiksi tehtyjä pussejahan voi yhen laittaa ajoreppuunkin

    -Mikko-


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #688
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    19
    Aikamoinen tubeless-viritys markettipyörämiehellä! Ei voi muuta sanoo kun hattuu nostaa omistautumiselle.


    Omasta dudesta tein unboksaus videon, vihdoinkin sain upittua sen tuonne youtuben ihmeelliseen maailmaan Editointi vähän vielä hakusessa, mutta kyllähän tuosta selvän saa.

    https://youtu.be/0cYhNiZrp1M
    On a journey from the beginning, to the end.

  29. #689
    markettipyörämies Guest
    Jos jättää siihen pussiin reilut reunukset, ei siis trimmaa ihan kumea myöden, voi se pysyä jopa paikallaa renkaan vaihdon ajan. Se on sitten eri kysymys saako kenttäolosuhteissa käsipumpulla renkaan nousemaan vanteelle, jos päässyt tipahtamaan? Itse panisin moisessa tilanteessa suosiolla sisurin...

    Ekalla kerralla, mulla oli osan matkaa tuo pussi vanteen sisäpuolella, yritin säästää muovia ja tein liian kapean, ja hyvin toimi silti.

    Oma käsitys on, että käytti mitä systeemiä tahansa, paras tulos tulee, kun saa teipattua/pussitettua/halkaistulla sisurilla koko vanteen yli menevän pinnan. Laminointi on kanssa varma keino, mutta työläs ja painavampi kuin pussi. Pussissa ja halkaistussa sisurissa on se hyvä puoli, ettei jää mitään liiman jämiä vanteeseen.

  30. #690
    Hmm.. Onnistuisikohan halk. 500mm kutisteputken vääntö vanteelle?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •