GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 45 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #1321
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Pihdeillä? Ketjunpäät yhteen liittimellä. chainstayn yläpuolelle. Ketju paikoilleen eturattaalle. Polkaisu. Naps. Ei tarvittu pihtejä.

  2. #1322
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Pihdeillä? Ketjunpäät yhteen liittimellä. chainstayn yläpuolelle. Ketju paikoilleen eturattaalle. Polkaisu. Naps. Ei tarvittu pihtejä.
    Juu, näinhän se menee. Mutta kun ei mennyt ainakaan tuolla liittimellä, eipä pysynyt siinä urassa linkki sen vertaa että polkaistaessa olisi lukittunut. Ei ollut kuitenkaan ensimmäinen kerta kun vastaavanlaisia linkkejä käytän. Niinkun jo aiemmin sanoin, sramin vastaavan kanssa ei ollut mitään ongelmaa.

  3. #1323
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    159
    Works Components Range Extender, Shimanon pakka ja SRAMin napa (Roam 40 kiekot) ei sopinu yhteen.
    Extender ei painunut navassa tarpeeksi syvällä, vaan ratas jää ihan vähän kantamaan navan runkoa vasten, tämän seurauksena pakkaa ei saa kiristettyä kiinni.
    (Ihan vaan tiedoksi muille virittelijöille).

    Jään odottelemaan Sunracen pakkaa (http://www.bikerumor.com/2015/04/14/...s-derailleurs/)

  4. #1324
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Oletteko sovitelleet bashringiä rattaan ja kammen väliin? XT m785 kampien kanssa ketjulinja vaatii aika paljon korjausta, eikä suora bashguard edes käy etupuolelle kovinkaan helposti.
    Tuota ketjulinjaa voisi siirtää 5-10mm.

  5. #1325
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Taitaa jäädä liikaa vääntöä ylipitkille rattaanpulteille, mutta kokeilemalla tuokin selviää

  6. #1326
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Taitaa jäädä liikaa vääntöä ylipitkille rattaanpulteille, mutta kokeilemalla tuokin selviää
    Totta.

  7. #1327
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cool J Katso viesti
    Jään odottelemaan Sunracen pakkaa (http://www.bikerumor.com/2015/04/14/...s-derailleurs/)
    Koska lie vaan saavat niitä myyntiin asti, vielä näy olevan missään.

  8. #1328
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    The end of the road is just the beginning...

  9. #1329
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Hyvä huomio, täytyy laittaa tilaukseen. Kiitos vinkistä.

  10. #1330
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339

    Vink vink

    Nyt menee jo hiukan OT:ksi ja niin #endurospecific, että vähän jo hävettää.

    Lauantaina Kukasta kiikkuessa kuitenkin tuli semmonen olo, jotta vähän tarttee pienempää välitystä noihin ylipitkiin nousuihin. Reidet kyllä riittää hyvin mutta kun ei isompia keuhkoja ole luvassa niin pitää korjata puutteet kalustolla. Tässä nyt sitten on uus setuppi. 1x10+5.







    Heitin alkuperäsen pikkurieskan takasin paikalleen. Viis pienintä vaihdetta toimii jollakin mallilla, mutta kuutosella alkaa jo rahnuttaa. Ihan sama niillä neljällä kun tarkoitus ei ole käyttää kun sitä isointa takalaikkaa tuon pikkurieskan kanssa. Mitähän hullua sitä ens viikolla keksii.

    Praxiksen takapakka ois varmaan vähän elegantimpi ratkaisu, mutta tämä oli ilmanen.

  11. #1331
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Mulla tulee mieleen edesmennyt (varastettu) työmatkapyörä . Heitin toimimattoman etuvaihtajan mäkeen ja jätin kolme eturieskaa paikalleen chimanon halvemman pään kammet
    (niitatut) , tarkoitus oli rälläköidä isompi ratas bashiks ja pienempi mäkeen . Varas kerkesi vierailla ennen toimenpidettä .
    Tässä oli tavallaan automaattivaihde joka tosin vaihtoi milloin tahtoi eli sopivassa ketjulinjassa , eli ei pysynyt keskirattaalla .

  12. #1332
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    Amatööri kaipaisi neuvoja: Olen tilaamassa pyörään uudet kammet, Tarkoitus olisi ostaa shimanon zee:n kammet. Keskiö on vasta vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja on Race face:n xc. Muuta ei nöösi poika tästä keskiöstä ymmärrä... Akseli on vanhoissa kammissa 24mm paksu ja keskiö on pyörässä kiinni niin tönärillä mitattuna 100mm pitkä. Mitä mittoja tarvitsen keskiöstä että uskallan ostaa käypäset kammet? Tarkennuksena vielä että olisi tarkoitus jättää tämä keskiö käyttöön kun on käytännössä ihan uusi. Netistä selailin niin keskiö näyttäisi lähinnä tältä: http://www.hi5bikes.fi/~Pd58x0000001...F&Y104=RF-BB30 mutta en sata varma ole onko juuri tämä keskiö kyseessä. Saako sitä mitattua ilman irroittamista että onko se 68 vai 83 keskiö?

    Sitten kun kampia saksan maalta katselin niin noissa shimanon Zee:n kammissa ei mainita akselin paksuutta ollenkaan. http://www.bike-discount.de/en/buy/s...0539/wg_id-420




  13. #1333
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    @hofu, täällä foorumilla on muuten tapana postata kysymys vain yhteen paikkaan (keskusteluketjuun).

    On Topic: onkos kukaan tehnyt muutoksia ketjulinjaan siirtyessä 3x10->1x10 ja miten? Jonkun parin millin prikan heittää vaan kammen ja rattaan väliin?

  14. #1334
    noniinno Guest
    ^^Shimano, FSA, Race Face... sama akselin paksuus noin yleensä, mutta poikkeuksiakin on, esim. RF Chinch... Eli ZEE tapauksessasi sopii kunhan akselin pituus on oikea, akseli on 24mm.

  15. #1335
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Jonkun parin millin prikan heittää vaan kammen ja rattaan väliin?
    Ei tarvitse prikkoja, rattaassa on tarvittavat jutskat, jos ne ovat ylipäänsä tarpeen.

  16. #1336
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Mulla tulee mieleen edesmennyt (varastettu) työmatkapyörä . Heitin toimimattoman etuvaihtajan mäkeen ja jätin kolme eturieskaa paikalleen chimanon halvemman pään kammet
    (niitatut) , tarkoitus oli rälläköidä isompi ratas bashiks ja pienempi mäkeen . Varas kerkesi vierailla ennen toimenpidettä .
    Tässä oli tavallaan automaattivaihde joka tosin vaihtoi milloin tahtoi eli sopivassa ketjulinjassa , eli ei pysynyt keskirattaalla .


    Sehän tuossa N/W rattaassa on makia kun se ketju pysyy paikallaan. Pikkurieska on lähinnä tuntureiden parin kilsan nousuja varten. Voi olla että heivaan sen mäkeen ekan testilenkin jälkeen. Perä on kuitenkin optimoitu 30-32t rattaalle joten tuo 24t voi joko toimia tai sitten pogoaa ihan järjettömästi. Viikonloppuna pääsee isoon mäkeen ehkä testaileen joten katsotaan.

  17. #1337
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    48
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hofu Katso viesti
    Amatööri kaipaisi neuvoja: Olen tilaamassa pyörään uudet kammet, Tarkoitus olisi ostaa shimanon zee:n kammet. Keskiö on vasta vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja on Race face:n xc. Muuta ei nöösi poika tästä keskiöstä ymmärrä... Akseli on vanhoissa kammissa 24mm paksu ja keskiö on pyörässä kiinni niin tönärillä mitattuna 100mm pitkä. Mitä mittoja tarvitsen keskiöstä että uskallan ostaa käypäset kammet? Tarkennuksena vielä että olisi tarkoitus jättää tämä keskiö käyttöön kun on käytännössä ihan uusi. Netistä selailin niin keskiö näyttäisi lähinnä tältä: http://www.hi5bikes.fi/~Pd58x0000001...F&Y104=RF-BB30 mutta en sata varma ole onko juuri tämä keskiö kyseessä. Saako sitä mitattua ilman irroittamista että onko se 68 vai 83 keskiö?

    Sitten kun kampia saksan maalta katselin niin noissa shimanon Zee:n kammissa ei mainita akselin paksuutta ollenkaan. http://www.bike-discount.de/en/buy/s...0539/wg_id-420

    68 vs 83 tarkoittaa rungon keskiö "putken" leveyttä. Putkella siis tarkoitan rungon osaa johon keskiö kierretään/painetaan paikalleen. Korjatkaa jos olen väärässä.

    Keskiön akselin päiden muoto on se, joka tulee olla yhteensopiva uusien kampien kanssa.
    EDIT: Joissain keskiötyypeissähän ei ole akselia ollenkaan, näissä tapauksissa toisessa kammessa on akseli kiinteänä.

    Mittaa siis keskiöputken leveys, ja osta kammet.

  18. #1338
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    Kiitokset tipseistä! Joo 73mm se putki näytti.

  19. #1339
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    70
    Itselle vastaten, 12t ratas uloimpana shimanon pakassa ei toiminut hyvin. Hampaat ei tule samaan linjaan 15 hampaisen kanssa ja luultavasti sen takia vaihtaminen on epämääräistä. 12t on varmaankin maantieratas josta tuo ero.
    Laitoin sitten prikan isoimman rattaan ja navan väliin ja alkuperäisen 13t rattaan uloimmaksi ja nyt on omaan ajoon sopivat välitykset. Edessä siis 30t ja takana 42-13t.

  20. #1340
    Tietämätön kysyy : Olen päivittämässä pyörään vaihteistoa ja pyörässä nyt 1x10 X7 vaihteisto. Haluaisin päivittää X0. Löysin halvalla uuden X0 medium takavaihtajan, mutta se ei ole type 2 vaan vanhempaa gold väri versiota. Toimiiko se kuitenkin 1x10?

  21. #1341
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Onko se 10 Speed vaihtaja?

  22. #1342
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Toi type 2 ei sinällään estä toimimista, sillä se liittyy ainoastaan siihen, että ketjut eivät putoa niin helposti (kiristää ketjua enemmän kuin "normi). Mutta on noi ketjut kuulemma pysyneet paikallaan ilman type2-vaihtajaakin, jos edessä on vaan narrow-wide ratas. Optimaalisinta olis tietty, että olis sekä narrow-wide, että type2/shadow+ vaihtaja.

    Sen sijaan vaihtajan täytyy olla tosiaan 10spd.

  23. #1343
    Juu on 10spd. Tällainen....http://www.rosebikes.fi/product/detail/aid:444301
    Vanhempaa mallia, mutta X0 niin kiinnostais. Tulee läskiin niin ei ole toi rymistelyn takia ketjun putoominen se pelko. Ja edessä on 32t narrow-wide ratas. Ehkä vaihtuu 30t, mut se ei kuulu tähän....

  24. #1344
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Kuten edellä todettu, paremmin pysyy ketju paikallaan noilla kytkimillisillä, mutta ittelläkin pysyny hyvin täpärissä X.9 vaihtajalla jossa ei oo tuota kytkintä. Edessä RaceFace narrow-wide.
    Ride and Smile!

  25. #1345
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Sit ei nää kyllä mitään syytä miksei toimis. Kerrohan sitten miten suuri ero oli x7 vs x0.

  26. #1346
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    125
    Minulle on tulossa Canyon Nerve AL 9.9 SL joka olisi tarkoitus muuttaa 1x10 muotoon. Kysyisinkin nyt että onko noissa sram x0 kammissa jotain erityistä huomioonotettavaa asian tiimoilta? Edellisessä pyörässä oli 1x9, eturieskan ollen 36t ja sillä bash suojana. Nyt kun noissa Nerven kammissa on jo 36t ratas valmiiksi, niin saisinko homman toimimaan sitä käyttäen? Bash olisi "ihan kiva" saada siihen kaveriksi, muttei missään tapauksessa pakollinen.

  27. #1347
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    88
    Markkinat käy kuumina, nyt ois 11-42 kymppipakkaa tarjolla.
    http://www.interlocracing.com/casset...-road-cassette

    https://www.universalcycles.com/shop...&category=2763

    Vai joko tämä on vanha juttu.

  28. #1348
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    ^Aika kalliita vrt. XT 11-42 11-pakka

    https://www.universalcycles.com/shop...83&category=40

  29. #1349
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Nyt on Praxis asennettu. Vaikutti hyvältä pienellä testilenkillä.
    Väitän että vaihtaa nätimmin kun SLX:n pakalla.

  30. #1350
    Praxis on toiminut loistavasti, sen 150km mitä sillä olen ajanut ml. Tahkon kurarännit.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •