HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 13 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #361
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Päätytulppa = akselin molemmissa päissä on adapteritulppa joilla säädetään akselin leveys. Molemmissa 17 kiintoavaimen lovet, toisessa kapeat (rattaisen puolella). Mutta yleensä löystyvät itsekseen irralleen kuten itsellä kun juuri tallissa olin huoltamassa. Ja kun ne ovat löysällä pääsee vaparin runko elämään ja tuhoaa vapaarattaan kynnet. Itsellä siis takuuseen saatu vahvempi vaparin runko mutta nyt oli sitten yksi kynsistä menettänyt kärkensä ja taas kuuluu aika-ajoin iloinen pätäng ääni kun sopivasti laittaa voimaa ja kynsi luistaa...
    Onneksi pyysin tuhoutuneen vaparin rungon ja muut osat mukaan huollosta aikanaan niin saa uudet kynnet kun tarvii.
    Onko jotain vikana kun tuon vapaarattaan puolen adapteri pultin pyörittää sormin kiinni niin akseli ei juurikaan enään pyöri? Välystä täytyy jättää että huilaa kunnolla. Aiemmin välystä ei kuitenkaan mielestäni ole ollut. Tämä ilmeni avauksen jälkeen, mitään osia ei pitäisi puuttua ja tosiaan sormilla akseli jumii. Toiselta puolen pyörittämällä vapaarattaan puolen mutteri aukeaa, tai menee kiinni ja jumiin.

  2. #362
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juze Katso viesti
    Juurikin lasten kärryä tarkoitin. Pultti on vivun päästä kartio.

    Vaan nyt tuli yksi ajatus mieleen. Pitää päivemmällä koittaa.
    Sovitteen saisikin tuohon akselille kun tuon kartion käyttää irti ja laittaa siihen väliin. Nyt vain arvelluttaa että noinkohan tuo haarukan kierre kestää kärryn vedon ja ilman kärryä polku rymistelyt kun pultti menisi pari-kolme kierrosta vähemmän haarukkaan kiinni? Pultti menee noin 8-9 kierrosta kärryn kiinnikkeen kans vielä haarukkaan.
    Mitä olette mieltä?

  3. #363
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juze Katso viesti
    Sovitteen saisikin tuohon akselille kun tuon kartion käyttää irti ja laittaa siihen väliin. Nyt vain arvelluttaa että noinkohan tuo haarukan kierre kestää kärryn vedon ja ilman kärryä polku rymistelyt kun pultti menisi pari-kolme kierrosta vähemmän haarukkaan kiinni? Pultti menee noin 8-9 kierrosta kärryn kiinnikkeen kans vielä haarukkaan.
    Mitä olette mieltä?
    Sorvaa tosta "kahvasta" tms, siitä kartion alta sen sovitteen paksuuden verran pois niin akseli yltää haarukan jengalle niinkuin ennenkin?

  4. #364
    TomiKoo Guest
    Sain vihdoista viimein päivitettyä eturattaan Wolf Tooth osilla, 28t narrow / wide ja bashring. Alunperin kampien mukana ollut korotusrinkula pääsi paikalleen, niin sai ketjulinjan mukavaksi.


  5. #365
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Sorvaa tosta "kahvasta" tms, siitä kartion alta sen sovitteen paksuuden verran pois niin akseli yltää haarukan jengalle niinkuin ennenkin?
    Ei ole varaa ottaa siitä pois. Kahva ei ole yhtä puuta akselin kans.

  6. #366
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Siis eikö akseli jatku kahvan sisään?
    Ride and Smile!

  7. #367
    Kuinka paksu on pultti? Nyrkkisäännöllä jos 1,5 kertaa akselin halkaisija menee kierteille kestää lujuusteknisesti kierteet enemmän vetoa kuin akseli. Eli kuinka pikälti 8-9 kierrosta on pituudeltaan halkaisijan suhteen.

    Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

  8. #368
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    ^^ siinä on noin pari milliä paksu pykälä joka vastais siihen kiinnikkeeseen, sen jälkeen ohenee kun kahvassa on mekanismi, että sen voi kirimisen jälkee kääntää mihin asentoon vain.

    Pultti on 12mm ja kierteen nousu.1mm. Eli alunperin noin 11-12 kierrosta(11-12mm) on nippanappa sen pultin paksuus x1.
    Blingfactorylta meinas että uskoo kestävän, kun 12mm mutterikin on 10mm paksu ja niissä on vielä pitkät viisteet.
    Mutta tuo haarukkahan on alumiinia.

  9. #369
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Tosta kartion alta pystys muutaman millin sorvaan pois.Eikö nyt mistää löydy samanlaista pidempää akselia? Itse tuskailen kanssa miten laittaa kärryn perään.

  10. #370
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Totta, kartiosta pari milliä pois nii pultti yltää samaan ku aiemmin.
    Robertaxle meinas ettei missään muussa pyörässä ole moisella kierteellä noin pitkää

  11. #371
    Oisko kellään tietoa löytyskö jostain päin Suomea Feltin vapaaratasta?

  12. #372
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Joko Juze keksit kiinnitys ratkaisun?

  13. #373
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Kai se siihen kartion alle pitää laittaa. Työstää kartiosta mahollisimman paljon pois.

  14. #374
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Lienee vapaarattaassa jotain ongelmia, jos päätyholkkiki on hieman löysällä että on vajaa milli väljää kasetista liikuteltuna, mutta silti saa rengas ilmassa pyöriin renkaan takaperin kun pyörittelee kampia? Ylimäärästä ääntäki tuntus kuuluvan molempiin suuntiin pyörittäessä.
    Kampiki(?) naksuu jo kolmatta päivää, mitähän sille pitäis tehä? Satulatolppa se ei ole koska naksuu aina vasemman kammen ollessa alhaalla(silloin kun naksuu, ei joka kierroksella) painaen perseellä penkkiä mihin suuntaan vaan. Perse ilmassa ei naksu, liekkö kammilla tasaisemmin sillon painoa. Ohjainkannatinkaan se tuskin on kun naksuu ilman käsiä ajaessakin. Polkimet kiristelin kampiin ja kokeilin välykset kammista, ja käytin irti, ei vaikutusta.

  15. #375
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Vapaarattaan puhistin taannoin kunnolla ja sain toimimaan moitteetta, muutaman lenkin ajan, kunnes eilen muuttui kesken lenkin fiksiksi. Alko oleen sen verran isoa metallimurua jo että kynnet ei päässy painumaan tarpeeksi vapautuakseen kehästä. Nyt uutta vapaaratasta ootellessa maahantuojalta, siitä iso peukku bikeshopille!

  16. #376
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Joko Juze ratkaisit kiinnitys ongelman?koitin kehitellä rungon ulkopuolisia kiinnikkeitä mutta en keksinyt järkevää. Taidan käydä sorvaamassa rosterista pidemmän akselin jossa mutteri kiristys toisessa päässä.

  17. #377
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Hioin siitä kartiosta pois sen mitä siitä oli varaa. Hyvin on tuntunu kestävän kärryn vetoa ja polku rymistelyä.

  18. #378
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Hioit irtonaisesesta kartiosta pelkästään vai ?

  19. #379
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Joo. Ei siinä ole muualla varaa poistaa. Siitä kartion holkista Ei-kartion päästä hioin.

  20. #380
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  21. #381
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    ^Joo muttei ole felttiin eikä tee vaikka haluais. Tässä on 1mm nousulla oleva kierre jota ei kuulemma missään muussa ole.

  22. #382
    Heips

    Täytyypä heittää näin foorumin sivusta seuraajana tänne ihan viestiä, mutta viime kevät-talvesta hankittu Feltin DD30 löytyy partsilta. Nyt syksyksi uutta puhtia hain Race Facen N/W 30t asennuksella ja orggis pyörien tubeless-konversiolla. Täytyy sanoa, että tuo N/W-päivitys kannatti ja ainakin itselle, koskaan ennen tätä läskiä pyöräilleelle, tuo 30 piikkinen ratas vaikuttaa passelilta kun reidetkin lähinnä pulkan naurua muistuttavat.

    Noh sitten tämä tubeless homma. Kokemusta fillarin renkaista ei ole ollenkaan, jotain muita renkaita joskus näprännyt. Tilasin taannoin muun romun yhteydessä jemmaan tubeless-autoventtiilit. Kipaisin Stansin litkua ja aloin tänään hommiin. Ennen kun tulin tänne tai muualle edes lukemaan komentteja katsoin pohjustukseksi GoldenBikeShopin tekemän youtube pätkän aiheesta. Eli litku, venttiilit ja Gorilla-teippi.

    Heti kun nappasin orggis-setistä sisurin pois, huomasin, että rengas tipahtaa heti vanteelta eikä jää vanteen huulelle, kuten muissa törmäämissäni laitteissa(ei fillarit). Seuraavaksi kavensin vannenauhaa sen verran, että 73mm leveä gorilla-teippi meni muutaman millin vannenauhan yli molemmilta puolilta. Tubeless-venttiili paikoilleen, sielu pois ja erittäin löysältä tuntuva JumboJim vanteelle. Aluksi tuntui, ettei hommasta tule mitään. Kokeilin myös youtube-pätkällä näytettyä tyyliä jossa päällikumi nostetaan vanteelle sisurin avulla. Muuten toimiva systeemi mutta sisurin tyhjentyessä JJ putosi myös vanteelta. Lopulta kumit nousivat vanteelle puliveivaamalla pelkkä JJ, tubeless-venttiili ja noin pari desiä litkua valmiiksi renkaan sisälle. Käytössä oli tuhti kompura ja paineilmapistooli. Vähän sotkua tuli, mutta nyt on lenkki heitetty ja saavat yön yli tekeytyä. Toivottavasti on vielä aamulla painetta! Mietin, että olisiko auttanut jos gorilla-teippiä olisi heittänyt pari kierrosta, yhden sijasta?

    Sitten kiehtoisi tuo keulan päivitys joustoksi. Tuota Blutoa kun saa 80mm, 100mm ja 120mm joustolla niin onko jollain heittää asiasta mitään tietämättömälle ohjetta "näin valitset joustokeulan läskiisi?" Tosiaan M-koon DD30 kyseessä ja kuski on kevyttäkin kevyempi, jos sillä mitään väliä on. Onko tuo 80mm joustolla oleva keula fyysisesti lyhyempi kuin esim. 120mm keula? Ei oikein käy valmistajan sivuilta ilmi.

  23. #383
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    ^ kannattaa kantaa sisuria matkassa tuolla kombolla. Voi olla hieman hankala saaha maastossa takas vanteelle kumia jos ilma pääsee karkuun jossain tilanteessa.
    Mullaki 30nw ja on oikeen soppelin olonen. Maantie lenkkiä en oo asennuksen jälkeen heittäny niin ei kokemusta mihin saakka riittää välitykset.

  24. #384
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    35
    Tuli kanssa täällä motivoiduttua ja asentelin tuossa juuri eteen raceface n/w 30 piikkisen eturattaan ja poistin etuvaihtajan, oikeen sopivan oloinen pienin ja isoin vaihde tuntui olevan, alamäessä tosin ei varmaan kauheesti tarvi polkea mutta se nyt on pieni häviö.

    Miten, onko porukat laitellu jotain prikkoja sinne rattaan alle lisää että sais ketjun kulkemaan vähän vaivattomammin sinne pienimmälle vaihteelle? Aattelin eka että tarviiko sieltä BB:välistä ottaa tommonen rinkula pois mutta se toisi kyllä kammet liian liki taka "swingiä"

    En saanut pyörän mukana mitään korotusrunkulaa mistä tomikoo tuossa ylempänä mainitsi, pikku rattaan alla oli rinkula alkuperäisessä setupissa mutta sitä hän tuskin tarkoittaa.



    Kuvassa on päällä suurin vaihde, ketjulinja on melkein suora :/


    PS: kun etuvaihtajan vaijerin tilalle haluaa pujottaa uuden vaikka pidemmän (tulee hissitolppa) niin helpoiten se menee yläkautta
    Teippaa kuoret kunnolla päistä yhteen vaikka gorillateipillä!

  25. #385
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    pientä painaumaa oli myös vaparin rungossa.

  26. #386
    Itelle tulossa uusi vapaaratas ja satulaputki ensi viikolla. Samanlaiset jäljet itsellä kuin yllä.

  27. #387
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikup Katso viesti
    Tuli kanssa täällä motivoiduttua ja asentelin tuossa juuri eteen raceface n/w 30 piikkisen eturattaan ja poistin etuvaihtajan, oikeen sopivan oloinen pienin ja isoin vaihde tuntui olevan, alamäessä tosin ei varmaan kauheesti tarvi polkea mutta se nyt on pieni häviö.

    Miten, onko porukat laitellu jotain prikkoja sinne rattaan alle lisää että sais ketjun kulkemaan vähän vaivattomammin sinne pienimmälle vaihteelle? Aattelin eka että tarviiko sieltä BB:välistä ottaa tommonen rinkula pois mutta se toisi kyllä kammet liian liki taka "swingiä"

    En saanut pyörän mukana mitään korotusrunkulaa mistä tomikoo tuossa ylempänä mainitsi, pikku rattaan alla oli rinkula alkuperäisessä setupissa mutta sitä hän tuskin tarkoittaa.



    Kuvassa on päällä suurin vaihde, ketjulinja on melkein suora :/


    PS: kun etuvaihtajan vaijerin tilalle haluaa pujottaa uuden vaikka pidemmän (tulee hissitolppa) niin helpoiten se menee yläkautta
    Teippaa kuoret kunnolla päistä yhteen vaikka gorillateipillä!
    Miten on toiminut 30T ratas? Riittääkö välitykset? Itekin ajatellut laittaa eteen 30T narrow-wide läpyskän.

  28. #388
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Mulla ainaki ollu iha passeli tuo 30 piikinen.

  29. #389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juze Katso viesti
    Mulla ainaki ollu iha passeli tuo 30 piikinen.
    Onko ketjulinja OK, vaatiiko mitään kikkailua?

  30. #390
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    En oo kikkaillu vaan ajanu menemään. Aika vinossahan se kevyimmällä välillä kulkee mutta toimii eikä rutise. Mahtuupa rengas pyöriin huoletta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •