above_forum

Collapse

Kivijalkaliikkeen tukeminen / kaameat hinnat

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • maantienässä

ja joka tapauksessa minun kannattaa ne itse tilata suoraan nettikaupasta kuin yrittää elättää kivijalkakauppiasta

Comment

• Nana

Yksi hyvä esimerkki on Schwalbe One, jota Verkkokauppa (onneksi) myy edullisesti, 23mm muistaakseni 31.90 tms. He ostavat todennäköisimmin maahantuojan ohi ne ja voivat siksi myydä niitä paljon halvemmalla kuin muut.

Comment

• IncBuff

Verkkokauppa.com tuo tosiaan itse paljon tavaraa maahan virallisen maahantuojan ohi siksikin hinnat on halvemmat. Onhan se varma, että sopimukset kauppojen välillä vaihtelee, mutta se ei ole kuluttajan ongelma, jos kauppias on paskan sopimuksen tukkurin kanssa tehnyt.

Comment

• Nana

^
          Ei tietenkään ole, mutta tästä on hyvä olla tietoinen, ettei kuvittele, että muut kaupat pyytävät selvästi enemmän vain takoakseen kovempia voittoja kuin vaikka Verkkokauppa, vaan heillä ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta saada niitä yhtä halvalla.

Minähän olen niin köyhä, etten voi tukea mitään kauppoja siinä määrin kuin tahtoisin, vaan juoksen usein tarjousten perässä, mutta kun on tuotteita, joita kivijalassa myydään suht samaan hintaan kuin netissäkin suosin ehdottomasti kivijalkaa. Ja kivijalalla on ja tulee olemaan oma paikkansa. Ei muualla voi olla ostaessa varma, että vaikka kengät ovat sopivat, saada hyviä neuvoja kaupanpäälle jne. kuin kivijalassa. Kyllä kannattaa tavaraa ostaessa ainakin tarkastaa myös paikallisten kivijalkojen hinnat ja käydä hakemassa ne renkaat vaikka sieltä sensijaan, että tilaisi ulkomailta.

Comment

• IncBuff

Kyllä minäkin ostan tavaraa kivijaloista eritoten niistä joista olen saanut kunnon palvelua. Lisäksi teetän joitakin remonttihommia mihin ei omat työkalut tai taidot riitä siinä samassa kivijalassa josta olen saanut kunnon palvelua. Valitettavasti monet perusosat kuten nyt esimerkiksi voimansiirron osat ovat vaan kivijaloissa niin tolkuttoman paljon kalliimpia että pakko ostaa saksalaiselta.

Tiettyjä tuotemerkkejä nyt ei edes voi tai kannata ostaa netistä. Esim. viimeksi ostin kivijalasta Spessun Phenomin niin kivijalan tingattu hinta oli 15 euroa pienempi kuin mitä se olisi ollut netin kautta.

Comment

• kolistelija

Ei tuota 30€ -> 71€ eroa kyllä pelkkä hankintakanava selitä.

Saa sitä jokin hintaero olla, mutta.

Onneksi on hyviäkin kivijalkaliikkeitä, joilla hinnatkin on sopivat.

Comment

• LJL
                Vanha jäärä
                • 05/2010
                • 11177

Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
                Naulan kantaan! Kivijalkaa ei pidä liiaksi kategorisoiman.
                -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Comment

• juusoj

Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
                  Ei tuota 30€ -> 71€ eroa kyllä pelkkä hankintakanava selitä.

Saa sitä jokin hintaero olla, mutta.

Joo siis toi mun juttu oli vaan nopea läpileikkaus hinnan koostumuksesta.

Eihän siinä ole mitään järkeä tukea kivijalkaliikettä vain tukemisen ilosta mutta aina ei kannata syyttää ryöstämisestäkään.

Verkkokauppa.com onkin sitten oma tarinansa. Mutta tosiaan toimivat myös maahantuojana.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Comment

• latuman
                    Jäsen
                    • 04/2011
                    • 741

Myönnän tukevani paikallista ja maksavani kaikesta noin viidenneksen enemmän; pyöristä ja tarvikkeista. Pelkään vain takuupalautusruljansseja enemmän kuin pernaruttoa

Comment

• Velogi
                      Vakiovieras
                      • 06/2010
                      • 433

Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
                      Kyllä minäkin ostan tavaraa kivijaloista eritoten niistä joista olen saanut kunnon palvelua. Lisäksi teetän joitakin remonttihommia mihin ei omat työkalut tai taidot riitä siinä samassa kivijalassa josta olen saanut kunnon palvelua.
                      Samoilla linjoilla.
                      Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi

Comment

• maantienässä

entä jos kivijalkakauppias tilaa varaosat samasta saksalaisesta nettikaupasta ja vetää itselleen hyvät välit, kun myy sitten tupla/tripla hintaan ?

Comment

• Munarello
                          Aktiivijäsen
                          • 09/2013
                          • 1584

Aivan pelkkä hyväntahtoinen moikka (aina ei saa edes sitäkään) ei ihan riitä hintaeroa perustelemaan kun esim shimanon m-520 polkimet maksaa gunthereilla verkkokaupassa parikymppiä, mätänetissä 35e ja paikallisessa laadukkaan palvelun kivijalassa reilut 45e.

Comment

• Nana

Ei ne todellakaan pysty kivijalat vastaamaan aina isojen liikkeiden maahantuojien ohi ostettujen tavaroiden hintoihin. Ei ne pikkuliikkeet saa samanlaisia soppareita tehtyä usein kuin isot. Tokihan voi hyvin olla, että joku kivijalka jossakin pyytää hieman liikaa jostain tuotteesta, mutta pääsääntöisesti nämä selittyvät ihan puhtaasti sillä, että hinta lasketaan sen mukaan, että itsekin pystyy vielä puljua pystyssä pitämään ja palkat maksamaan.
                            Jos se tuntuu kultakaivokselta niin sellaisenhan voi itsekin pistää pystyyn ja kokeilla kuinka hyvin tuottaa.
                            Kyllä minun mielestä monissakin kivijaloissa voi saada varsin kilpailukykyiseen hintaan tuotteita, ja vastaavasti ne tuotteet, joita he eivät voi myydä yhtä halvalla, kuin verkkokaupat, kuten Schwalbe One, ovat aika saman hintaisia muuallakin, verkossakin Onea myydään kalliimmalla kuin Verkkokauppa.comissa.
                            Olen niin tyytyväinen saamaani palveluun esim Bike Companyssa ja Fillarikellarissa, joista olen pyörän ostanut. Kaikessa on autettu mitä on eteen tullut.

Comment

• IncBuff

Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
                              entä jos kivijalkakauppias tilaa varaosat samasta saksalaisesta nettikaupasta ja vetää itselleen hyvät välit, kun myy sitten tupla/tripla hintaan ?
                              Ei mitään väliä, jos saan sen osan silloin kun tarvitsen enkä viikon odottamisen jälkeen. Se on vaan bisnestä. Kysynnän ja tarjonnan laki.

Comment

• PK1
                                Jäsen
                                • 10/2014
                                • 968

^Ja sitä voi kukin itsenään miettiä montako prosenttia pitäisi saada ns. katetta jos ostaa kolmellakympillä pökäleen (eli sijoittaa siihen rahaa), varastoi sitä vaikkapa kolme kuukautta, ja käyttää maksullista työvoimaa esim 10 minuuttia sen myymiseen. Kivijalalla pitää useimmiten olla sekä myymälä ja myyntihenkilöstö että varasto, nettikaupalla pelkkä varasto ja varastomies/pakkaaja.

En mä sitä sano etteikö välillä olisi posketon hintaero kivijalan ja nettipuljun välillä, mutta tommonen muutamankymmenen prossan hintaero on jo käytännössä ihan perusteltua jos vertaillaan kulurakennetta.
                                Ja koska nettikauppa myy samaa tavaraa halvemmalla, on sillä myös periaatteessa enemmän asiakkaita, joka taas tuo sisäänostoihin alennuksia joka taas kasvattaa kuilua nettikaupan/kivijalan välillä.
                                Kivijalka pärjää palvelulla, nettikauppa volyymilla.

Comment

Working...