GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 74 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #2191
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Okei, kyllä se varmaan kannattaa sitten Reba ottaa jos keulan vaihtaa.

    Ei muuten ihme, että vähän päässä tärisi 6km porraslaskut, kun tuo keula säätyy miinussuuntaan joustavammaksi ja plussasuuntaan kireämmäksi ja luulin tietty päinvastoin. Ei tämmösen 47kg painolla juuri eroa tunne, vaikka kuinka yrittää käsin painaa ja arvailla kumpaan suuntaan löystyy. Toi oli kyl aika vaikuttavaa, kun näki miten noissa paremmissa pyörissä keula säätyy. Oli kohtuu huomattava se rebound, vai mikä se on, kun pystyy säätämään sitä paluuvauhtiakin. Toki se säätö löytyy jo Rebastakin, mutta esim tässä nykyisessä jousi ponnahtaa sitä vauhtia kuin ponnahtaa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  2. #2192
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Kannattaa seuraavaan keulan huoltoon tilata liukuholkkien kairaaminen ja kasaus matalakitkatiivisteillä, herkistää kettua huomattavasti.

    Tää stage 3+ kitti on ollu positiivinen yllätys http://foxhuolto.fi/ajankohtaista/?issue=21
    270e? Tsiisus Saksan nettikaupathan myy tuota keppiä tuohon hintaan.

  3. #2193
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Henk. koht. en laittais tohon vanhaan keulaan penniäkään, mutta jos on vielä takuun piirissä niin silloin kannattaa tietysti vaatia toimivaa. Ton keulan jälleenmyyntiarvo on kuitenkin alle satasen täysin käyttämättömänäkin niin kannattaa investoinnit suhteuttaa siihen nähden. Reba RLT (säädettävällä sisäänpäin vaimennuksella siis tämä RLT malli) olis oma valinta uudeks keulaks tohon Marliniin, jos uuden 100mm keulan kaupasta ostaisin. Mut varmaan sillä XC30 solo airillakin pärjäis.
    RLT = Rebound Lock Treshold = eli ei kompressionsäätöä. RCT3 = Rebound Compression Treshold 3.

    Eli RL ei säätöjen mielessä häviä juuri RLT:lle kuin kompression aukeamisrajan säädössä.

    '13 RL on soiva peli, tokeneita kannattaa laittaa jotta saa progressiivisuutta lisää, en ainakaan ite saanu siitä mieleistä ilman niitä. Loppuviimein laitoin sisuksiin -12 sid RCT3 sisälmykset omaan '13 Rebaani.

  4. #2194
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Mikä toi compression treshold on? Siis siinä Reba RLssä on se paluun säätö? Nää termit on itselle vähän outoja, eikä ihan kauheasti valaise vielä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  5. #2195
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Oli kohtuu huomattava se rebound, vai mikä se on, kun pystyy säätämään sitä paluuvauhtiakin.
    Tässä kohdassa kannattaa sitten muistaa että palautumisnopeuteen vaikuttaa keulassa käytetty paine ja sinulla on niin vähän painoa sekä sen seurauksena niin matalat paineet että sitä paluuvaimennusta ei paljoa kiinni käännetä tai tilanne menee äkkiä siihen ettei keula enää palauta riittävän nopeasti. Tuossa saattaa olla syy siihen miksen itse ole huomannut Rebassa mitään mullistavaa verrattuna aiemmin käytössä olleisiin Reconeihin, kun painoa ei itselläkään ole kuin se 60 kg niin vaimennukset on oltava melkein täysin auki.

    Noista tokeneista muuten, ne siis lisää progressiivisuutta eli keula jäykistyy jouston aikana suhteellisesti enemmän mitä pidemmälle mennään? Minulla on tällä hetkellä omaan makuun liikaa sagia eikä silti saa käytettyä koko joustomatkaa eli taitaa olla liiankin progressiivinen, keula on 90 mm Reba eli arvattavasti siellä on jokunen palikka paikallaan. Pitää vissiin opetella ottamaan ne pois jos vaikka saisi lineaarisemman käytöksen.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  6. #2196
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Ok, kun sanot, ettet huomannut eroa niiden välillä, tarkoitatko, ettet huomannut eroa käsin painamalla, vai kevyemmässä ajossa vai, ettet huomannut eroa edes kovemmassa rynkytyksessä esim portaita ja kallioita laskiessa tai kovassa kivikossa?
    Käsittääkseni paremman keulan edut pitäisivät tulla selvemmin ilmi, mitä kovempaa ja hankalammassa maastossa mennään, silloin kun sitä joustoa eniten kaivataan. Kyllä tuo nykyinenkin jotain joustaa ja riittäisi normiajeluihin mainiosti, mutta kovemmassa ajossa kaipaisin lisää liikettä, selvempää joustoa ja hallitumpaa palautusta.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  7. #2197
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Kohtalaisen useasti tulee ajettua sellaista maakivistä alamäkeä jossa alkaa jo jäykkäperästä loppua ominaisuudet näillä taidoilla (koska meillähän ei hiljaa ajeta) ja ei siinäkään vielä mitään huimaa eroa tosiaan tunnu. Voi olla että se on vähän parempi kuin Recon Gold, tai sitten ero tulee siitä että Reba on kiinni paremmassa rungossa ja paremmassa etukiekossa kuin edeltäjänsä. Pointti lähinnä siinä että se Recon ajoi asiansa aivan täysin vaikka siinä oli "vain" TurnKey-vaimennin, siinäkin oli kuitenkin ilmajousi ja säädettävä paluuvaimennus. Reban suurin hyöty tulee säädettävästä sisäänpäinvaimennuksesta mutta silloin kun se on täysin auki on aika hankala tehdä eroa Reconiin tällaisen tavallisen ihmisen ajoissa.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  8. #2198
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Okei, joo olishan se vähän pettymys jos hommaisi paremman keulan, eikä huomaisi mitään eroa. Luulen kyllä, että tuohon omaan Suntouriin eroa ainakin pahimmissa paikoissa löytyisi.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  9. #2199
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Esim HI5ssa on Rockshok 30 Gold Tk solo air 240e ja Reba Rl 15mm jo vähän kalliimpi 299e. Onko nuo minkämoisia?
    Yksi erohan näissä on myös se, että 30 Gold TK:ssä on 30mm liukuputket kun Rebassa ne on 32mm. Periaatteessa tämä vaikuttaa tukevuuteen, mutta on toinen asia huomaako sitä eroa noin kevyen kuskin alla. En juuri tuota 30 Gold TK:ta ole testannut, mutta joku XC30 tms. halvempi Rokkarin keula 30mm putkilla vaikutti aika letkulta. Tosin pyörän päällä oli silloin yli 30 kiloa enemmän massaa kuin sinun käytössäsi, jossa eroa ei välttämättä huomaa.

  10. #2200
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Okei, jos joku ehtii niin vilkaisetteko noita Fillaritorin 27,5" keuloja. Ei siellä montaa taida tota kokoa ollakaan, mutta jos joku vastaava tai parempi löytyy (olematta hinnaltaan 500-1000) niin vinkatkaa ihmeessä. Vähän hidasta noita selata kun ei tunne keuloja ja joutuu jokaisen googlaamaan.

    Jep, kauhean vaikea etukäteen sanoa, miten isoa eroa toinen keula tekisi, toivoa sopii, että tekisi jotain. Ainakin mitä kommentteja lueskellut niin porukka on huomannut just painon kevennyseroa ja muutenkin varmempaa toimintaa keulassa kun ovat ensiasennuskeulan päivittäneet.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  11. #2201
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Tajusin just, et Rebassakin tapered putki, Marlinissa normaali suora putki, eli ei käy, ainakaan suoraan siihen.
    Lisäks pitää miettiä joustomatka ja sen vaikutus ajoasentoon, eikös se nouse pitemmällä joustolla aika pystyksi? Tässä 13.5 koossa vain 80 jousto.
    Onko se ylipäätään mahdollista laittaa pidemmällä joustomatkalla varustettua keulaa näin pieneen runkoon ajoasennon kärsimättä liikaa? ja sitten nuo Tapered-suora putki-yhdistelmät, onko niitä järkevä joillain laakereilla miksata vai tuleeko se huomattavasti kalliimmaksi/toimimattomammaksi?
    Nana muokkasi tätä : 23.07.2015 at 16.54

  12. #2202
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Osaako joku sanoa onko siitä haittaa jos tasoittaa juustokeulan vaihdosta johtuvaa keulan nousua siirtämällä välikappaleita esim pari kpl päälle? Näinhän keulan saisi samalle tasolle, mutta jääkö joku asia huomioimatta?
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  13. #2203
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Toi keulan pidentäminen vaikuttaa pyörän geometrioihin ja sitä kautta sen käyttäytymiseen. Hakusanat "Fork rake and trail" voisivat tuoda lisätietoa ja pinkbike.comissa oli ainakin jokunen hyvä aiheeseen liittyvä artikkeli.

    Siitä huolimatta, itse en havainnut mitään maata mullistavaa eroa pyörän käyttäytymisessä (ylikeuliminen tai aliohjautuminen), kun vaihdoin 100->120mm keulan. 80->100 on tietysti aavistuksen suurempi muutos suhteellisesti, mutta epäilisin, että ei tuokaan maata kaada.

    Tangon korkeuden voi kyllä huoletta säätää alemmas spacerien siirrolla tangon alta päälle.

    Mutta tapered keula ei mene mitenkään suoralla putkella varustettuun pyörään, koska runko on vain 1" ja risat, kun taas keulan alaosa on 1,5". Tätä ei voi millään laakereilla kompensoida.

    Nyt kun miettii että pitäis löytää käytettynä 80-100mm 27,5" keula suoralla putkella niin veikkaisin, että aika kauan joutuu tuollaista etsimään, koska 27,5" ei ole vielä niin yleinen lyhyemmän jouston keuloissa.

  14. #2204
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Juttelin just asiasta ja kuulemma joihinkin keuloihin menee tapered, vaikka eivät olisi tapered. Eli jos se keula on sisäisillä laakereilla tapered pitäisi saada asennettua vaihtamalla siihen laakeri, jos taas ulkoiset laakerit niin ei saa.
    Tämä taas muuttaa asiaa, kun jos tuo Marlini tosiaan on sisäisillä laakereilla niin siihen pitäisi saada sekä Reba RL, että muut tapered keulat, vaihtoehtoja paljon lisää.
    Laakeri tosin kustantaa varmaan pari-muutaman kympin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  15. #2205
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Jep, jos rungossa on ns. semi-integroitu (engl. joskus internal) ohjainlaakeri, voi onnistua. Tilalle vaihdetaan sellainen ohjainlaakeri, jossa alempi laakeri tuleekin rungon ulkopuolelle ja tapered-keulan kaulaputkelle jääkin sitten riittävästi tilaa.

    Tuntematta pyörää tarkemmin tulee kyllä mieleen, että aika kallis keulan vaihto tulisi ilmeisesti kohtuuhalpaan maastopyörään? Voisi olla järkevämpi ajaa vain nykyisellä ja päivittää sitten joskus koko pyörä pykälää parempaan? Käsitys siitä, että minkälaisella maastopyörällä tarkkaan ottaen haluaa ajella, voi kuitenkin ajojen myötä muuttua.

    Eli ylempi laakeri olisi edelleen ns. semi-integroitu:



    Kun taas alempi olisi tällainen -- tämähän käytännössä myös pidentää emäputkea ja vaikuttaa geometriaan vähän:

    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  16. #2206
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Katos, ei tullut ees mieleen, että noiden kahden laakerin mitat saattaa hyvässä lykyssä matchata. Noita laakeristandardejahan on tosiaan joku tusina tai pari. Sheldon Brown joskus kertoi hyvät tarinat niistä ja esitti oikein hyvän taulukon, josta näki selkeesti noiden eri laakerien varsinaiset mitat. Varmaan pitäis nyt vaan valmistajalta selvittää, että mikä laakeri sulla on siinä pyörässä kiinni alapäässä.

  17. #2207
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Mitä mieltä ootte, vaikuttaaks liikaa ajoon tai ajoasentoon vaihto? Ja onko eroa sen kannalta valitseeko Gold TKn, Reba RLn vai kenties f.torissa myynnissä olevan X Fusion Sweepin?

  18. #2208
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Anyone? Erno jo laittoikin mietteitään ajoasennosta/ajettavuudesta, kiitos siitä ja kiitos kaikille muillekin kommenteista sopivuuteen ym liittyen. Olisi kiva kuulla vielä muiltakin ja nimenomaan ottaen huomioon myös laakerin vaihdon tuoman korotuksen. Minustakin tuntuu, että se ei välttämättä vetäisi ihan jopoksi ajoasentoa, etenkään jos samalla siirtää 1 tai 2 palaa, mutta kommentoikaa ihmeessä. ja kommentoikaa myös noita keuloja nimenomaan minun tilannettani silmälläpitäen. Thanks!
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  19. #2209
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ja hinnasta, en missään nimessä aio ostaa täysihintaista juustokeulaa, vaan käytetyn tai tarjouksessa olevan. Olen itsekin miettinyt kandeeko vai ei, mutta musta tuntuu, että, kun tolla tulen kuitenkin ajelemaan vielä jonkin aikaa (pyörä uusi) niin ajettavuuden paraneminen, keulan säätämisen helpottuminen (nyt en voi säätää lainkaan, sillä säätönuppi, se ainut jumittaa, eikä tuohon uusia jousia saa järin helposti, et voisi vaihtaa ja saada kevyelle paremmin sopivan jouston) yms. eli parempi ajokokemus sen aikaa kun tuolla ajaa tuntuisi itsestäni olevan vaivan väärti. Varmalla toki tietää vasta kun kokeilee, mutta, etenkin kun tykkään ajaa paljon portaita, mäkiä yms, missä joustosta hyötyä, uskon, että siitä vaihdosta voisi olla kyllä rahan edestä iloa ennen pyörän vaihtoa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  20. #2210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    270e? Tsiisus Saksan nettikaupathan myy tuota keppiä tuohon hintaan.
    Kerro mistä saa uutta 27.5" 34/150mm kashima/talas kettua alle 300e? Tuo keula kun tuli, niin r-tech piti keulan ovh 1400e (keula tuli Cruzin mukana, niin ei se varmaan niin paljon maksanut). Yksi carbon c cruzin runko on varastossa, niin voisin kakkos fillarin siitä rakentaa.

  21. #2211
    Nana, muistaakseni 26" foxin keuloihin mahtuu tollanen pieni (27.5x2.25") rengas helposti. Joku käytetty 100mm 26" fox keula voisi olla fiksu ratkaisu. Kovin paljoa tuon sinun fillarin päivittämiseen ei kannata käyttää rahaa. Jos nykyinen keula on vielä pikalinkuilla niin keulan vaihtaminen helpottuu.

    Tää pitäisi saada käymään sinulle, joku viisaampi saa vielä varmistaa http://www.fillaritori.com/index.php...2/#entry111350

    Löyty näköjään sopivasti fillaritorilta, en tunne myyjää, enkä ota vastuuta keulan kunnosta. Voi olla paskakin, kun ikää jo on.
    juho_u muokkasi tätä : 24.07.2015 at 19.38

  22. #2212
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Kerro mistä saa uutta 27.5" 34/150mm kashima/talas kettua alle 300e? Tuo keula kun tuli, niin r-tech piti keulan ovh 1400e (keula tuli Cruzin mukana, niin ei se varmaan niin paljon maksanut). Yksi carbon c cruzin runko on varastossa, niin voisin kakkos fillarin siitä rakentaa.
    Ei mulla tuollaista ole.

  23. #2213
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Kyllä mä sen Reban taidan ottaa. Pitää varmistaa vielä, et se tosiaan menee, mutta kyllä se näistä lienee tähän tilanteeseen paras. Enempää travelia ei pystyisi hyödyntämään ton kokoisessa fillarissa asennon tai ajon siitä kärsimättä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  24. #2214
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Rockshox Gold Tk haarukka hommattu, asennetaan just. Rebaan ois joutunu vaihtaa akselinkin mut tähän yksilöön ei edes laakeria.
    Fillarin kokonaishinta nyt noin 800 mikä ei musta vielä paha, sillä 800 filoissa ei muutenkaan järin paljon parempia juustoja.
    Sain myös suojallisen paidan, tai siis ostin 😃

  25. #2215
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    En ole vielä siirtänyt välikappaleita ylös, kokeilen ensin miltä keula tuntuu näin.
    Tuntuu selvästi enemmän joustoa tämän keulan kanssa kuin aiemmalla, plussana tietysti vielä lukitus tasaisella ajaessa. Hetki mennee, että saan säädettyä itselleni sopivaksi kaikki asetukset. Liikkeessä jo sääti sitä silleenkin, että olin ajoasennossa, polkimilla seisten, mutta voi olla, että hienosäätöä täytyy tehdä kun kunnolla pääsee ajamaan.
    Olen oikein tyytyväinen ostokseen.
    Mistä tiedän painuuko se liikaa sisään? Oliko se niin, että puolet lepotilassa näkyvästä osasta pitäisi olla aina näkyvissä? Jos meinaa mennä enemmän niin lisää ilmaa?
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  26. #2216
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Kai se pitäis säätää siten että koko joustomatka on käytössä, eli isoimpiin kuoppiin tai kantoihin kovempaa ajaessa jousitus kävisi liki pohjassa.
    Perussäätö sagin kanssa siten että n. 20-25% jousituksesta on sisäänpainuneena kun istut pyörän päällä. Eli iskaripumpulla ilmamäärä sopivaksi tuon mukaan.
    Siitä sitten vaimennuksien säädöllä hakee joustoa omaan ajoon sopivaksi. Ja niillä tokeneilla tuohonkin saa vissiin lisää progressiota joustoon, mutta sun painolla siihen ei varmaan ekana tarvi lähteä.

  27. #2217
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Okei, joo sitä sagia just taidettiin säätää siten, että seisoin polkimilla. Testailin jo kevyesti keulaa tässä lähistöllä epätasaisissa kohdissa ja kivasti näyttäisi pumppailevan ja esim kun jarrut lyö pohjaan vauhdissa polkimilla seisten painuu hieman enemmän lopussa, muttei silti kokonaan sukella. Pitänee yrittää seurailla sitä aluksi kun menee maastossa, et näkee kuinka se käyttäytyy ja kandee varmaan pumppu pitää mukana.
    Veikkaisin, et aika lähellä vois olla jo säädöt oikeeta.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  28. #2218
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Sitä vaimennusta säädetään meno- ja paluuvaimennuksen säädöillä eli ne vaikuttaa siihen miten se keula käyttäytyy jarruissa, töyssyissä ja kuopissa. Jos sen pumppaa ilmalla liian kovaksi ei siitä paremmasta keulasta ole mitään iloa. Ja jos tuntuu että niiailee liikaa niin sitten ehkä niitä tokeneita ilmatilaa pienentämään.
    Mutta ajele nyt ja totuttele ensin, keula on varmasti ihan erituntuinen kuin edellinen.

  29. #2219
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    On erilainen, joku 500g tuli ainakin painokevennystä pyörään uuden haarukan mukana ja se tuntuu selvästi herkemmältä ja tämän haarukan saan varmastikin säädeltyä itselleni sopivaksi. Suntourissa olisi pitänyt jousi vaihtaa, että olisi saanut riittävästi liikettä.
    Jep, mä ajelen nyt jonkun aikaa ja tunnustelen miltä tuntuu. On kyllä mainio tunne ajaa kun keula elää ja reagoi selkeämmin minunkin nojailuihini.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  30. #2220
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Sitä vaimennusta säädetään meno- ja paluuvaimennuksen säädöillä eli ne vaikuttaa siihen miten se keula käyttäytyy jarruissa, töyssyissä ja kuopissa. Ja jos tuntuu että niiailee liikaa niin sitten ehkä niitä tokeneita ilmatilaa pienentämään.
    Ei taida olla tuossa mallissa sisäänpäinvaimennuksen säätöä eikä tokeneita, ei sillä että kumpikaan olisi mitenkään välttämätön ominaisuus. Nimimerkillä "yli kymppitonni ajettu ilman kumpaakaan".

    Mutta siis kertokaas nyt joku noista tokeneista jotain ymmärtävä, onko niiden lisäys/poisto noin helppoa kuin annetaan ymmärtää eli:

    1. ilmat pihalle
    2. ruuvataan koko venttiilin sisältävä osuus irti
    3. hienosäädetään tokenien määrää
    4. ruuvataan koko venttiilin sisältävä osuus paikalleen
    5. ilmat sisään

    koska tuo kuulostaa ihan liian yksinkertaiselta. Jos se tosiaan menee noin niin ainoa miettimistä aiheuttava asia on että mihin virittelen pyörän kiinni operaation ajaksi.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •