GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 8 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 395

Aihe: Pistosuojattu rengas maantiepyörään.

  1. #211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppa_234 Katso viesti
    5-8 baria on muistaakseni 28 mm ohjepaine ja olen pitänyt niissä 5,5.

    Joku arveli, että renkaan leveys yhdistettynä huonoon pistosuojaan reunassa olisi syynä, 28 mm on pullea poskistaan ja kaikki rikot on tulleet just reuna-alueille.
    Just pistin omaani alle 28mm GP4000SII, ja Heinen laskurista katsoen ajajan+fillarin yhteispainolla ~100 kg saisi taakse laittaa vähän yli 6bar, eteen 5,3 bar. Aiemmin mainittu 8 bar tuntuu tuohon laskuriin ja rengasleveyteen nähden hyytävältä paineelta, mutta enpä ole kummemmin haarukoinut vielä painetta kohdalleen kun ajoakaan ei ole ollut.

  2. #212
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lisättäköön vielä, että minä puhuin Rubino Prosta ja Schwalbe Onesta, niillä on riittänyt matalammatkin paineet minun painoisellani. GP4000s:ää en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, vaikka semmoinen tuossa 25millisenä odotteleekin muiden hajoamista/kokeilunhalu puuskaa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  3. #213
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    668
    Edelleen pettämätön GP4000s 25mm reilut 3000km ilman flättiä.
    Grugi muokkasi tätä : 13.06.2015 at 11.19
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

  4. #214
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kaksi rikkoa, molemmat Contin GP4000 viimevuotisilla. Toinen 400 metriä tallilta kohteliaasti takanen tyhjeni, en löytänyt syytä. Toinen taas palatessa 500 metriä ennen kotitallia, oli paineet vähän vajavaisesti niin snakebite kun kun kiveen paukautin.

    Misukan Pro Race nelosilla 700 kilsaa ilman ongelmia, toki latexisisureilla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  5. #215
    noniinno Guest
    Schwalbe one 28mm 4,5 barin paineella kesti hyvin gravelgrindausta 40 km. Pilotti 70kg.

  6. #216
    Schwalbe One 28mm ei kestänyt kiveä vaan kylki melkein läpi asti auki irtokivestä tiellä. Komea ääni siitä lähti.

  7. #217
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    139
    Continental gatorskinit kakkoskiekoilla reipas 5000km myös hienonnettua kuin soratien pätkiä ilman flättii. Schwalben uusi Duranot samanlaisilla teillä, huhtikuun lopusta vajaa 2000 km ilman flättii.

    Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla

  8. #218
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Nyt pyörivät alla 28 mm Maxxis Re-Fuset. Huhupuheiden mukaan saattavat jotain kestääkin. Aluksi tuntui rullaavuus aika heikolta, mutta muutaman sadan kilsan jälkeen tuntuu jo paremmalta. Eivät kuitenkaan mitkään kisaliukkaat ole. Mitään konkreettista vertailua en ole pystynyt tekemään, lähinnä ero vaikkapa Schwalbe Duranoon tai Continental 4Seasoniin olisi kiinnostava. 308 g ja 309 g painoivat, kun huvikseni uutena punnitsin.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  9. #219
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    ^tästä tuli vaan mieleen lenkillä kuulemani lausahdus: "tuleehan niitä rengasrikkoja jos ajelee muodikkailla kuuden barin paineilla"
    Samaa olen katsellut. Eihän se paremmin rullaavalla 25-millisella ajaminen tarkoita, että paineet pitää laske kuuteen baariin. Itselläni renkaat toimivat hyvin, kun pudotan paineita vain noin 0,3 baaria 23mm renkaiden kanssa käyttämistäni paineista. Niissä olen vuosien mittaan havainnut toimivaksi sen kuskin-paino-jaettuna-kymmenellä -kaavan.
    Rule #1: Obey The Rules

  10. #220
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.039
    Hep

    Lupasin kertoa käyttökokemuksia Tufon Tubular Clincher C Elite Ride 25 renkaista.

    Asennus onnistui ohjeen mukaisesti toimien helposti. Ajotuntuma 23 mm GP4000S II renkaaseen verrattuna inasen pehmeämpi, rengas rullaa nätisti ja pitää märällä asfaltilla mielestäni vähän paremmin kuin verrokkirengas.
    Paineet kummassakin 7 /7.5, Lenkit ajan silti vielä Conteilla ja pyhäajot Tufoilla.
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

  11. #221
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Sanottakoon aihetta sivuten, että Schwalbe Durano tuntui alla todella mukavalta Maxxis Re-Fusen jälkeen. Molemmat taittuvina 28-millisinä. Mitattu paino muuten molemmilla samaa, 310 g luokkaa, riippuu ihan yksilöistä, kummat ovat painavammat. Kestävyydestä paha mennä sanomaan kun kumpiakaan en ole n. 500 km kokemuksella saanut puhkeamaan. Rullaavudesta varmaan voisi jotain mutuilla, mutta pitänee ajella ensi vähän dataa pöytään.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  12. #222
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    139
    Uudelle duranolle ääni täältäkin. N. 3000km kyseisillä kumeilla ajettu, ei flättejä, eikä mainittavaa kulumista. Surutta ajettu sorapätkiä brevet kamat päällä. Vauhti kelpaa kivasti nopeammille lenkeillekin.

    Ja jos esim. ryhmälenkeillä tippuu näillä kyydistä, niin vika ei ole kyllä renkaissa. Sitten kun sekunnit alkavat olemaan arvokkaita, niin kisatuubit vaikka alle.

    Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla

  13. #223
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    12
    Shwalbe Onet 25mm meni juuri vaihtoon kun oli 4000km takana. Rengasrikko/ rengas tuli näiden viimeisen 500 km aikana. Mielestäni ihan pätevät kumit vaikkakaan eivät kovin vankaa suojausta omaa. Tilalle otin 23 mm samanlaiset. Katsotaan nyt kauanko niillä ajelee.

    Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

  14. #224
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Niissähän on vielä pykälän parempi pistosuoja kun GB4000 ja S:ssä. Ite tykkään kovasti noista ja aion Rubino pro slickin ohella käyttää toistaiseksi niitä.

  15. #225
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Nuo pistosuojauksella mittaavat testit ovat todella alkeellisia, eivätkä kerro todellisesta flattiherkkyydestä oikein mitään. Tyypillisesti flatti syntyy, kun renkaan pintaan kertyy märkänä kivenmuruja, ja ne kaivavat tiensä suojauksen läpi. Osa renkaista, kuten 4000s, ei kerää juurikaan kiviä mikä vähentää rengasrikkoja merkittävästi. Käyttökokemuksen kertovat tässä tapauksessa testejä tarkemman totuuden.

  16. #226
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Gatorskinit takana ja 4000 S II:t edessä. Yli 4000 km noilla takana ja muistaakseni ei puhkeamista. Ajan hyvin paljon routaisilla kelveillä ja tarvittaessa soralla.
    Ostin toiset vastaavat renkaat valmiiksi, mutta hieman harmittaa, kun luin tuolta Gatorskinin vierintävastuksen. Gatorskin vie 8 W enemmän kuin 4000 S II. Tuntuu jo aika merkittävältä erolta. http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews


  17. #227
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Nuo pistosuojauksella mittaavat testit ovat todella alkeellisia, eivätkä kerro todellisesta flattiherkkyydestä oikein mitään. Tyypillisesti flatti syntyy, kun renkaan pintaan kertyy märkänä kivenmuruja, ja ne kaivavat tiensä suojauksen läpi. Osa renkaista, kuten 4000s, ei kerää juurikaan kiviä mikä vähentää rengasrikkoja merkittävästi. Käyttökokemuksen kertovat tässä tapauksessa testejä tarkemman totuuden.
    Jep, tottakai käytännön ajo antaa oikeimman tuloksen ja GP4000s on testien ja kokemusten hyvä maantiekumi ja siinä on hyvä yhdistelmä pistosuojausta ja rullaavuutta siksi se varmasti on niin suosittu ja siksi se tuli itsekin hankittua. En tosin ole vielä muilta päässyt testaamaan, joten en sen kummemmin voi ottaa kantaa käytännön toimivuuteen.
    En tiedä onko tuolla 1 pisteen erolla vaikutusta käytännössä, ehkä on, ehkä ei. GPssä taitaa ainakin Rubino Pro slickiin verrattuna olla useimmilla paineilla pienempi vierintävastus, joten vaikka olisikin niin hieman pienempi vierintävastus toisella, hieman parempi pistosuojaus toisella, lopputulos on, että aika makuasia kumman valitsee.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  18. #228
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Käytännössä Continentalin GP4000S II ja muut samalla kumiseoksella ja pistosuojauksella varustetut renkaat (Competition-tuubi, Attack/Force-avo ja -tuubi) tuntuvat kestävän aika erinomaisesti. Olen ajanut noilla useamman vuoden kaikki maantiekilometrit alkukevään ekoista lenkeistä alkaen ja rengasrikkoja on tullut luokkaa yksi per 5000 km, mikä on riittävän vähän.

    Contin renkaista 4-Seasonin ja Gatorskinin renkaan kylkiin ulottuvat pistosuojaukset tuntuvat jotenkin liioitellulta. Se on kuitenkin selvää, että vierintävastusta nuo joka tapauksessa lisäävät.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  19. #229
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Avaan vähän tuota pointtiani omien kokemusteni kautta.

    Conti GP4000s ja II-versio ovat toimineet kosteilla tienpinnoilla usean sadan kilometrin ajan. Rubino Pro Slick imaisi ensimmäisessä sadekuurossa pintansa täyteen pikkukiveä, ja puhkesi 5 km sateen alkamisesta.

    Toisaalta Conti Gator Hardshell, joka on kuivalla todellinen pommisuojasta, ei tunnu märällä kestävän mitään. 150 km melko puhtailla, mutta märillä kesäteillä, kolme flattia. Durano ainakin toistaiseksi kestänyt paljon paremmin.

    Toki yksittäisiä tuloksia, mutta täysin vastakkaisia testemenetelmillä saatuihin tuloksiin nähden. Voi varmaan päätellä, kuinka luotettavina pidän noita testejä.

  20. #230
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Käytännössä Continentalin GP4000S II ja muut samalla kumiseoksella ja pistosuojauksella varustetut renkaat (Competition-tuubi, Attack/Force-avo ja -tuubi) tuntuvat kestävän aika erinomaisesti. Olen ajanut noilla useamman vuoden kaikki maantiekilometrit alkukevään ekoista lenkeistä alkaen ja rengasrikkoja on tullut luokkaa yksi per 5000 km, mikä on riittävän vähän.

    Contin renkaista 4-Seasonin ja Gatorskinin renkaan kylkiin ulottuvat pistosuojaukset tuntuvat jotenkin liioitellulta. Se on kuitenkin selvää, että vierintävastusta nuo joka tapauksessa lisäävät.
    Kyljen pistosuojaus ei tunnu yhtään liioittelulta kun kivi repäisee kylkeen sentin railon, nimimerkillä en enää aja ilman.

  21. #231
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    341
    Sain 4 kylkipuhkeamista uusilla GP4000:lla. Sellainen 3-5 senttinen kivi tiellä jonka yli ajaa ja rengasrikko oli melkein taattu seuraavan parin kilsan aikana.

    Rubino Pro III ja Michelin Pro4 kestänyt tähän mennessä sekä kuivat että kosteat kelit puhkeamatta.

  22. #232
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minä en ole vieläkään löytänyt yhtään kiveä Rubino Pro slickeistä. Olen ajellut niillä pääasiassa kelveillä ja satunnaisilla hiekkapätkillä ja hyvin ovat kestäneet huonokuntoisiakin kelvejä, jopa keskuspuiston hiekkateillä niillä ajelin, kun eksyin Itä Pakilassa ja päätin tulla metsän kautta. Olen tosi vaikuttunut tosta pistosuojasta, joka on pitänyt myös väärin valitun ajolinjan aiheuttamissa soraisiin tietyökuoppiin tipahtamisissa yms. Ei oikein enempää maantierenkaalta pysty vaatimaan.
    Schwalbe One oli edessä myös keskuspuistossakin ja kestänyt samat kelvit ongelmitta.

    Niin ja olen ajanut kuivalla, kostealla ja sateessa. Sateessa hiekkatiellä toki märkä kivi tarttuu pintaan, mutta tuo kumi tuntuu sitä jotenkin hylkivän, kun ne nopeasti tipahtavat pois jäämättä rengasta rikkomaan.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  23. #233
    Vastalanattua eli irtokivistä mökkisoratietä vajaa 20 kilsaa GP4000sII:lla, vielä kyljet ehjänä. Tarkoitus ei ollut näin rupista tietä ajaa ja kyyti oli muutenkin ikävän mutkittelevaa, mutta minkäs teet kun tien lanaaminen tuli yllärinä. Sen verran opin että varsinkaan retkivarustus kyydissä GPillä ei juuri irtosoraisempia teitä ajeta edes 28 mm leveänä.

  24. #234
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Toi Rubino Pro on kyllä ihme rengas. Tuttu pyöräkauppias kauppasi mulle ne kevään tappajasepeliaikaan ja kehui niiden pistosuojausta. Aattelin ettei tälläinen näin kevyt ja kapea mitään kestä, mutta kokeillaan. Nyt on 5-6k km takana mistä useita prosentteja hiekkatiekilsoja. Omat renkaat ovat 23mm leveät vihreillä ´´reunaosilla´´ Ei voi olla kuin tyytyväinen eivätkä renkaat ole vielä edes kovinkaan kuluneen näköisiä.

  25. #235
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    2260km jälkeen meni Continental Grand Prix 4000S II:sta piikki läpi kelvillä tänään, eturenkaasta. Pieni on reikä, mutta reikä kuitenkin: http://imgur.com/a/jlo7c 750km sitten vaihdoin taakse uuden samanlaisen, koska vanha takanakki meni rullauspinnasta kankaalle yhdestä kohtaa.



    Eroa tapauksilla 7 viikkoa joten kerta nyt pitäisi uusi rengas ostaa niin reilu 70 euroa olisi mennyt alle kahdessa kuukaudessa uusiin renkaisiin. Voiko näitä paikkailla mitenkään, uskaltaako tuota kangaskumia käyttää vai pitääkö vaan hampaat irvessä ostaa taas uusi? 25mm ollut alla koko aika eikä valittamista, 23mm osa sanoo, että aivan ajettava kumi eikä tule ongelmia mukavuuden suhteen. Tätä Contia ei ole edes missään täällä lähellä hyllyssä joten Saksasta joutuisi tilaamaan ja viikon venailemaan, tosin pe-ma välillä en pysty ajamaan muutenkaan.

    Mitä tehdä?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  26. #236
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Voi olla vaikea juuri nyt löytää, jossain vaiheessa varmaan toki tulee lisää XXL:ään, ehkä ja sitten esim. Rubino Proota on Larun Pyörässä ollut, mutta lienee sieltäkin loppu. Velosportissa voisi Rubino Proota olla hyvällä tuurilla, GP4000 en tiedä.
    Minulla olisi periaatteessa "ylimääräisenäkin" varalla jos nyt ei löydy sekä GP4000S, että Rubino Pro, joka oli kyllä vanteella, mutta vain käväisi, kun vaihdoin Slickiversion ja jätin tuon odottamaan, että se hajoaa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  27. #237
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    72
    Vittoria Rubino Prolla mennään nyt varmaan jo viidettä vuotta ja kokemukset olleet hyviä. Tänään lenkillä huomasin, että takana tuli vaihto vastaan. Ajettu 4800 km, ilman rengasrikkoja. Pinta vaan kulunut. Normaalisti rengasrikkoja pari vuodessa ja useimmiten syynä ollut alhainen rengaspaine ja sitten osunut kiveen tai johonkin muuhun pinnan muotoon. Edelliseen viestiin liittyen laitoin aikanaan hybridissä renkaan sisäpuolelle paikan tuollaisesta nauhasta http://mountainbikestore.eu/velglint-simson-plak-15mm-020514<br>ja hyvin pelitti.
    10 tkm jäsen 2011-2017

  28. #238
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Tuota Vittoria Rubino Pro:ta saisi alle 24 eurolla Briteistä, kaksi samaan hintaan kuin GP4000SII:sta kivijalastani. Vähän ihmettelen miten tuota on useamminkin kehuttu hyväksi renkaaksi noinkin halvalla hinnalla.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  29. #239
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Joo, kyllä sitä saa usein hieman edullisemmin kuin GP4000, ehkä GP4000 suuri suosio helpottaa pitämään sen hintaa ylempänä. Kyllä tuo Rubino Pro ihan kokeilemisen arvoinen rengas on.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  30. #240
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Varmasti, mutta toisaalta ei tässä ole aikaa odotella, kun huomenna pitäisi päästä ajamaan, sekä ensi viikolla tiistaina, keskiviikkona ja perjantaina kun on vielä viiminen lomaviikko käynnissä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •