GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 172 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 72 122 162 170 171 172 173 174 182 222 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.131 - 5.160 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5131
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Koko setti.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #5132
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    59
    Kun pääsen illalla kotiin, niin etsiskelen vähän. Laitan viestiä jos löytyy.

  3. #5133
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Loistavaa ja kiitos. Ostin 1500mm setin epähuomiossa. Ylimääräistä mutkaa tuli ihan kiitettävästi.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #5134
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    59
    Ei löytynyt kuin 1620 pitkät kuorineen ja yksi vielä pidempi pelkkä lanka. Onnea etsintään.

  5. #5135
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    89
    Kyselisin tässä, kun ajattelin rakentaa ensimmäistä täpäriä halvalla. Ajattelin käyttää käytettyjä/ uusia osia mitä on itellä jäännyt varastoon, kun olen päivittänyt jäykkäperästä. Niin kyselisin tekeekö tällä rungolla mitään?
    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...3801/wg_id-276
    ihan omaksi iloksi poljen metsässä ja mudassa =)

  6. #5136
    Harva siellä muitten mieliksi. Kyllähän tuon ympärille aika hintaviakin pelejä on kasattu. Ja käsittääkseni ihan suosittu/pidetty runko. Minä kyllä katselisin iskarillista runkoa. Fillaritorin tarjonta kannattaa myös tarkastaa.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  7. #5137
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    89
    Oon sieltä katsellut noita, mutta isoja kokoja ei oikein ole... pitäisi olla 21,5"-23" riippuen mallista.

  8. #5138
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    ^^ kaverilla vihreä tollainen ja hyväksi haukkuu!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #5139
    harmis Guest
    https://drive.google.com/file/d/0B-T...ew?usp=sharing
    Tuollainen tuosta tuli. Enimmät paskat pesty pois, 5v kierrepakka pois ja bmx-sinkularatasta tilalle. Jarruvaijerit ja palat uusittu. Ylimääräisiä osia muutama kilo poistettu. Vieläkin painaa kuin synti mutta kulkee vakaasti ja pehmeästi. Jarrut voisi päivittää joskus tälle vuosituhannelle. Kyllä toki noilla alkuperäisilläkin pysähtyy mutta ei kovin tehokkaasti.
    harmis muokkasi tätä : 20.07.2015 at 14.27 Syy: Linkin korjaus

  10. #5140
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006

    Piti saada soratiekelpoinen yleiskone rakennettua vanhoista osista. Rungoksi valikoitui Singular Gryphon. Talvella on tarkoitus haalia halpoja osia droppitankoversioon.
    Eteen mahtuu 3" ja taakse 2,4" kumit. 650b kiekoilla mahtuisi 3,25" nakit.

    Tyytyväinen lopputulokseen? Kyllä!
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  11. #5141
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Harmiksella siisti peli!! Kippuralla voi olla vieläkin pehmeempi kyyti kuin suoralla, mut onhan tuo hyvä ajaa!! Tuskin omalla nyt 30kmh keskareita ajellaan, mut ei tuolla jalkoihinkaan jäädä.

    Tällaisen tilasin ajoja varten:


    Aito 89-vuosimallin lätsä


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #5142
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Harmiksella siisti peli!! Kippuralla voi olla vieläkin pehmeempi kyyti kuin suoralla, mut onhan tuo hyvä ajaa!! Tuskin omalla nyt 30kmh keskareita ajellaan, mut ei tuolla jalkoihinkaan jäädä.
    Mä laitoin tohon mun peliin sellaiset välitykset että satasen kadenssilla kulkee n.30km/h eli sellaisella leppoisalla pyörittelyllä helposti 25 keskariin pääsee, jos ei ole suuria mäkiä matkalla. Niihin kyllä hyytyy sitten Työmatkakulkineeksi mä tuota kasailin. Päätin antaa vielä nahdollisuuden noille kiilatappikammille. Jospa ne nyt pysyisi kiinni kun vähän opiskeli kuinka ne kiinnitetään
    Ps. Osat tuli vissiin perille?

  13. #5143
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    Mä laitoin tohon mun peliin sellaiset välitykset että satasen kadenssilla kulkee n.30km/h eli sellaisella leppoisalla pyörittelyllä helposti 25 keskariin pääsee, jos ei ole suuria mäkiä matkalla. Niihin kyllä hyytyy sitten Työmatkakulkineeksi mä tuota kasailin. Päätin antaa vielä nahdollisuuden noille kiilatappikammille. Jospa ne nyt pysyisi kiinni kun vähän opiskeli kuinka ne kiinnitetään
    Ps. Osat tuli vissiin perille?
    Joo, tulivat! Loistavassa kunnossakin, joten iso KIITOS. Pitääpä käydä heittämässä vähän pidempi lenkki ja seurata nopeuksia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #5144
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Pojalle (14 vee) ensimmäinen maantie. wilier la triestina.

    Runko Hollannista. Osat uutta ja vanhaa... Kustannusarvio 105 osasarjalla ja tiagran kammilla n. 550...


    Sent from my iPad using Tapatalk
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  15. #5145
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Wiliereissä on sitä jotain😊
    I've been around

  16. #5146
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346

    Pyöräprojekti

    Nyt on crescentti ajossa, mutta takavaihtaja ei tiputa ketjua pienille rattaille. Villi arvaukseni on, että vaihtajan jouset ovat kaput. Muuten suht kevyesti sormella avittaen menee isoimmalta pienimmälle. Nyt mennään sit 2 vaihteella, eli takaa 3ratas ja etuvaihtajalla saa vaihdettua huomattavasti raskaammalle. Onhan nämä ennen ollu iso runkoisia, sillä satulaputki melkein pohjassa. Ajoasento on kuitenkin yllättävän hyvä. Pitää kokeilla heittää joku 75+km lenkkiä ja arvioida sit uudestaan

    Satula vaihtuu pikimiten




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #5147
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346

    Pyöräprojekti

    Tuplaa pukkaa

  18. #5148
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Uusi projekti alkoi.

    Ensimmäiseksi puretaaan osa valmiista kokonaisudesta ja tehdään vähän muutoksia.

    Voimansiirroksi tulee SRAM Force CX1 Shimanon XT 11-40 pakalla. Eturattaana 42t narrow Wide. Tankokin olisi tarkoitus vaihtaa kuituiseen, mutta malli vielä mietinnän alla. Vaa-an pitäisi pudota jo 7 alkaviin lukemiin ajokunnossa.



  19. #5149
    C40 on edistynyt hieman vauhdikkaammin mitä uskalsin toivoa. Kiitos tästä sateiselle säälle jonka vuoksi ulkoleikit ja pidemmät lomareissut ovat jääneet vähemmälle.

    Kiekoiksi tuli alle Campan Eurukset. Renkaat Michelin pro4. Osiksi on hankittu sekalaista campaa: kammet recordia, takavaihtaja super record, etuvaihtaja chorus ja kahvat ja jarrut athena. Ohjainlaakeri on record. Kaikki palikat eivät ole vielä kiinni. Tanko ja stemmi on nyt Cinellin Vai koska budjetti ei anna enempää periksi. Voipi olla että näilläkin pärkäilen hyvin.



    Yksi merkittävä probleemi tuli projektissa eteen. Satulatolpan putki on harvinaisempaa kokoa 28mm. Tein mielestäni hyvät kaupat tällä mitalla olevasta Colnagon alkuperäisestä C40 hiilaritolpasta. Halpa hinta selvisi kun sain paketin: siitä puuttuu vastakappale satulan kiskojen kiristykseen. Tuon puuttuvan alaosan löytäminen on varmasti todella vaikeaa joten pitänee yrittää askarrella siihen raudasta kiinnike. Hyviä vinkkejä vaihtoehtoisista lähestysmistavoista otetaan vastaan. Tilapäiseksi ratkaisuksi on tulossa 27.2 tolppa 0.08 shimmillä mutta haluaisin tuon Colnagon tolpan käyttöön mahdollisimman pian.






    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #5150
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Hieno Fossa!!

    Kolnaakon tolppaongelma vaikuttaa ikävän epätoivoiselta... Oletko kysynyt suoraan valmistajalta?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #5151
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaso Katso viesti


    Yksi merkittävä probleemi tuli projektissa eteen. Satulatolpan putki on harvinaisempaa kokoa 28mm. Tein mielestäni hyvät kaupat tällä mitalla olevasta Colnagon alkuperäisestä C40 hiilaritolpasta. Halpa hinta selvisi kun sain paketin: siitä puuttuu vastakappale satulan kiskojen kiristykseen. Tuon puuttuvan alaosan löytäminen on varmasti todella vaikeaa joten pitänee yrittää askarrella siihen raudasta kiinnike. Hyviä vinkkejä vaihtoehtoisista lähestysmistavoista otetaan vastaan. Tilapäiseksi ratkaisuksi on tulossa 27.2 tolppa 0.08 shimmillä mutta haluaisin tuon Colnagon tolpan käyttöön mahdollisimman pian.






    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tuo tolppa on Selcofin tekoa, Ebaystä vastaava käytetty ilman Colnagon leimoja? Löytyy ennen pitkää, kun viitsii vaan hakea.
    Yksi vaihtoehto on kysyä Velosportista josko olis pelastettu hajonneesta tolpasta osat, sieltä löytyi mulle sama tolppa koossa 27,2.
    Kuvan tolpassa näyttäis olevan vääränlainen etummainen ruuvi, juuressa pitäis olla kuusiokanta jota pyöritetään avaimella.

    Tälläinen pitäis olla.

    Ihmekameli muokkasi tätä : 24.07.2015 at 08.49

  22. #5152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ihmekameli Katso viesti
    Tuo tolppa on Selcofin tekoa, Ebaystä vastaava käytetty ilman Colnagon leimoja? Löytyy ennen pitkää, kun viitsii vaan hakea.
    Yksi vaihtoehto on kysyä Velosportista josko olis pelastettu hajonneesta tolpasta osat, sieltä löytyi mulle sama tolppa koossa 27,2.
    Velosportista kysyin jo mutta ei auttanut. Samaa tolppaa näyttäisi löytyvän "WR" brändillä rapakon takaa. Eiköhän sopiva osa joskus löydy.

  23. #5153
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Eikös tuollaisia samanlaisia osia löydy monista muistakin tolpista?Tietty se alaosan kaaren muoto ja leveys voi vaihdella.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ride and Smile!

  24. #5154
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Projekti etenee, kännykkäräpsäys (= ei-erotiikkaa) tämän päivän aikaansaannoksista... Saa oksentaa

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #5155
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463


    Pojan wilier valmis... Värikoodaus palikoissa ontuu, kun valmiina oli vanhoista irroitettua uutta/liki uutta 105 sarjaa. Eilen alkaneen loman kunniaksi asennusjuoman määrä oli näköjään hieman liikaa, kun näin päivänvalossa katsoo tankonauhoja....


    Sent from my iPad using Tapatalk
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  26. #5156
    TomiKoo Guest
    Lähes kuukausi sitten raapustelin projekteista viimeksi. Väliin on mahtunut Legolandia-road trip ja vaimon järjestämä työleiri. Nyt niistä aletaan olla voiton puolella, joten pääsee keskittymään omiin juttuihin. Muutamia pikku päivityksistä on lipsahtanut muualle foorumille, lyhyesti kertauksena:

    Felt sai mieleisen satulan ja lyhyille retkille laukun.



    Tuon jälkeen renkaat ovat vaihtuneet Bud/Lou komboon, johon olen ollut varsin tyytyväinen. Alkuperäisillä 400g sisureilla paketti on raskas, mutta tubeles yritykset unohdin suosiolla. Katsellaan uusia kiekkoja hiljalleen, tavoitteena löytää 80mm kokoluokkaa olevat hyvät kiekot hyvillä navoilla.

    Tänään puuhastelin kiinni Wolf Toothilta tulleet 28t eturattaan ja bashringin. Lyhyellä testilenkillä nyt vaikuttaa välitykset mieleiseltä! Eikä tarvitse enää olla aivan kusi sukassa, milloin matala keskiö aiheuttaa ongelmia kivikossa.



    Instigator on saanut 27.5 kiekkojen ja 2.4 Ardenttien jälkeen Spessun hissitolpan ja siinä ohessa ohjaamon pikku tuunauksia. Hissitolpan käyttö on melkoista opiskelua, mutta mukavasti tuntuu pelaavan.



    Tänään ruuvasin kiinni myös e13 TRS+ ketjuohjuri/bash paketin, joka voi olla minun tarpeisiin vähän overkill. Mutta sielläpä on sekin.



    Instigatorilla lähdetään viikonloppuna Syötteelle lyhkästä matkaa katsomaan ja ensimmäistä kisakokemusta hakemaan! Jänskä nähdä, mitä siitäkin tulee.

    Ragleyn ajoasentoa olen parilla lenkillä hakenut ja päädyin nyt tilaamaan samanlaisen, mutta lyhyemmän OnOne keulan. Katsotaan tuleeko siitä yhtään sen parempi, olettaisin kuitenkin ajon ja omaan silmään myös ulkonäön parantuvan. Muuten paketti tuntuu olevan aika hyvällä mallilla.

    Kaiken kaikkiaan olen viime aikoina huomannut omissa pyörissä yleistyvän ilmiön, tangon korkeus tahtoo olla kaikissa laskussa ja menohalut kasvussa. Kehitys lienee siis menossa oikeaan suuntaan.

  27. #5157
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Eikös tuollaisia samanlaisia osia löydy monista muistakin tolpista?Tietty se alaosan kaaren muoto ja leveys voi vaihdella.
    Esim Dremelillä työstää sen verran että sopii, niin saa väliaikaisen ratkaisun kunnes oikea löytyy?

  28. #5158
    Tämmönen löyty mökin nurkalta, 10-vuotta se on ollut ulkona mökin seinää vasten. Talvet tietysti lumikinosten sisällä turvassa (kukaan ei varasta, kun ei näe). Nyt toin mummon silmäterän kotiin ja ajattelin tehdä fillarin, jolla olis mukava käydä, vaikka kahvilassa pyörähtämässä.

    Aika siistissä kunnossa, kun ajattelee, että miten sitä on säilytetty. Ketjut herkistyi brake cleanerilla ja TF2 voitelu teki ihmeitä.
    Tanko oli kuitenkin ruosteessa

    No, muistin että trekin vanha tanko on jossain jemmassa ja sehän löytyi. Oli vain turhan paksu... No avasi "vähän" vanhuksen stemmiä ja laittoi custom osaa

    Kävihän se, tuli pientä ihottumaa, mutta se ei käyttöä haittaa.

    Uusi penkki pitäisi saada käymään, mutta mistä löytyisi sopiva. En oo tälläistä kiinnitystä muistaakseni ennen nähnyt.

    Huomenna uudet sisurit, vaikka eturenkaassa ilmat kestikin. Sen jälkeen sillä voi käydä, vaikka terassilla pyörähtämässä. Lukkokin toimii.

  29. #5159
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jämi lähestyy ja projekti etenee... Saatan jopa päästä viivalle



    Tänään ohjelmassa oli mm. linkun laakereiden läpikäynti ja huolellinen vaselointi (josko nyt menisi vaikka ensimmäiset 1000km ilman avaamista), ohjainlaakerin, keulan, satulatolpan, stongan, grippien, kampien ja polkimien asennus, erinäisten vanhojen irtopalikoiden ruuvaamista kiinni, takajarrunkin laitoin ja ihmeekseni totesin, ettei letkua tarvitse takaa lyhentää käytännössä ollenkaan. Keskiön alta ja takaa menee aivan ihmeellisen mutkan johon uppoaa näköjään koko letku. Huomenna olisi etujarrun asennus ja siinä on pakko täytyy lyhentää.

    Miten muuten Formulan R1:sissä hakeutuuko nuo jarrupalat ajamalla oikealle etäisyydelle..? Nyt laahaa koko ajan vaikka yritin painella mäntiä sisään. Pitääkö helkkari vetää dremelillä paloja pienemmiksi vai häh?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #5160
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Miten muuten Formulan R1:sissä hakeutuuko nuo jarrupalat ajamalla oikealle etäisyydelle..? Nyt laahaa koko ajan vaikka yritin painella mäntiä sisään. Pitääkö helkkari vetää dremelillä paloja pienemmiksi vai häh?
    Mulla toimis etäisyyden säätö hyvin kun heitin koko formulat mäkeen ja korvasin guideilla ..
    The end of the road is just the beginning...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •