GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 86 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 186 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2551
    Ei normaali paikka toimi, jos vähänkin suurempi repeemä renkaassa, tulee renkaasta läpi. Tubeless paikat on sitä varten.

  2. #2552
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Joo totta, mun korjaukset on ollu kohtalaisen pieniä, jotka sisurin paikalla oon korjannut.
    Mitäs nää tubeless-paikat on?

  3. #2553
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    148
    Toimiiko tubelekset ei-tubeless vanteella? Jos oikein olen hiffanut nii tarvis vanneteipin, venttiilit, tubeless renkaat ja litkut.

  4. #2554
    mutanaama Guest
    Toimii mitkä toimii.

  5. #2555
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Suattaa siis toimia, mutta suottaapi olla toimimattakkii.

  6. #2556
    mutanaama Guest
    Jep. Jos siinä lukee tubeless ready tai joku muu mainosteksti niin onnistumisen epäonnistuminen on epätodennäöisempää kuin että onnistuu.

  7. #2557
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalleA Katso viesti
    Toimiiko tubelekset ei-tubeless vanteella? Jos oikein olen hiffanut nii tarvis vanneteipin, venttiilit, tubeless renkaat ja litkut.
    Noilla sen kait saa toimimaan jos saa. Teipit, venttiili ja ulkorengas paikalleen, venttiilistä sielu pois ja kompuralla ilmaa niin että napsahtaa vanteelle. Lisää paine ns normaalipaineeseen ja anna olla hetki. Laske ilmat pois ja jos kumi pysyy vanteella, niin del montte mies sanoo kyllä ja voit lisätä litkut venttiilin kautta ja sit kovaa ajoa.. Jos rengas "tipahtaa" vanteelta, laita sisäkumi takas tai hanki paremmat vanteet ja yritä uudelleen.

  8. #2558
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Bondrakkerilta löytyy vannenauha jolla on helppo tehd ä tavallisesta vanteesta tubeles vanne ja toimii pirun hyvin.

  9. #2559
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Paitsi jos vanteella ei ole kunnon hyllyjä renkaalle ja vähänkään vauhdikkaammassa paukutuksessa päästää ilmat litkujen kanssa pihalle.

  10. #2560
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    65
    Kävipä tuossa yhtenä iltana niin että ajattelin renkaan olevan huonosti paikoillaan ja pumppasin 5-6bar painetta. Ei napsahatnut ja olin lähdössä Fairya hakemaan. Kuului valtava pamaus ja koko rengas paukahti vanteelta etuhaarukan ympäri. Vaimo säntäsi pihalle katsomaan periikö joku velkoja vai mitä tapahtuu. No se olikin vanne mutkalla eikä rengas huonosti...

  11. #2561
    IncBuff Guest
    Tästä voikin sitten kaikki ottaa opiksi, että jos se rengas ei kohtuudella (2-3 bar) nouse niin jossain on jotain mätää.

  12. #2562
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    65
    Juurikin näin. Kantapään kautta oppimista käytetään aivan liian vähän aikuisten opettamisessa. Myös toisten kantapäitä voi hyödyntää. Eli olkaa hyvä.

  13. #2563
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    829
    Ativani:n kanssa sama on huomattu. Nimimerkillä uusi kehä saksasta tilattu.
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

  14. #2564
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Kysästääs vielä täältä ettei tarviis montaa kertaa tehä;
    • kauanko pitää renkaassa pysyä tubeleksena ilma että on tarpeeks tiivis litkua varten?
    • onko rengas liian löysä vanteelle/vaara plurpsahtaa pois jos pomppaa paikoilleen jo kilon paineilla?
    • paljonko litkua, riittääkö desi?

    Kyseessä Bud&Lou ja 90 mm Fatboyn valssit. Illalla tarkoitus laittaa liemet sisään.

  15. #2565
    IncBuff Guest
    - Se litku on sitä varten, että se tiivistää. Jos se kumi nousee vanteelle ja pysyy siellä niin litkut vaan sisään.
    - Ei, jos se pysyy vanteella vaikka ilmat pudottaa pois.
    - Omiin fatbiken renkaisiin taisin laittaa reilun desin.

  16. #2566
    Miten tiheään ja paljonko olette litkua lisäilleet jos ei ole muita vuotoja kuin alussa kylkien läpi tihkineet?

  17. #2567
    mutanaama Guest
    En ole lisännyt muuten kuin renkaan vaihdon yhteydessä. Läskiin laitan yleensä noin 1-1,5dl

  18. #2568
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Kysästääs vielä täältä ettei tarviis montaa kertaa tehä;


    Kyseessä Bud&Lou ja 90 mm Fatboyn valssit. Illalla tarkoitus laittaa liemet sisään.
    Mihin teippiin päädyit vanteiden teippauksessa?

  19. #2569
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Mihin teippiin päädyit vanteiden teippauksessa?
    Vetäsin tolla ostamallani Fixmanilla, oli niin mukavasti käyttääntyvää eikä litkussa liotettuun saumakohtaan lähtenyt ainakaan muutamassa päivässä työntymään mitään. Nyt on 2 täyttä kieppiä teippiä + n. 50 cm limittäin saumojen kohdalla.


  20. #2570
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    ^Sitten vaan raporttia miten toimii pidemmässä käytössä paineen alla.

  21. #2571
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Joo, päivittelen tilannetta jos ongelmia muodostuu tai jos ei, niin hehkutan ilosena mitenkä oli helppoo. 😃

    Nytpä olis ekat litkutukset tehtynä. Venttiileiksi tuli Schraderit, ei jaksa noitten Prestojen kans kikkailla. Takasesta alotin, 120 ml Mazdan lientä venttiilin reiästä sisään ja sitten hämmästelemään kuplitusta. Aika pahoin vuoti alkuun, mut kyl se siitä asettui. Vanteen saumastakin tiris ihan huolella litkua ulos. 😳 Kummallisen huokonen sauma, liekö tuo ees kiinni?


    Kiekko kii pyörään ja eteen kans litkut sisään paikallaan ollessa ku ei tuntunu sopivan menevän paikoilleen ilmat renkaassa. No, litkupa loppu heti kättelyssä, tais just 60 ml jäädä (vajaa vanha puteli kun oli), pitää joskus laittaa lisää. Mut tää tuntu pitävän paremmin, ei isompaa porinaa mistään ja ei muuta kun koeajulle. Kävin 6 km poleksimassa, etusesta katos paineita ja tuli mukavan pehmeeks. Kyljet tuntuu olevan tosi pehmeet näissä, menee rullalle niinkuin kiihdytysautoissa ikään. Pihassa tsekkasin paineet, edessä ei viisari värähtänykkään, takana oli 0.35 bar/5 PSI. Hyvinhän tuo tuntui vanteella pysyvän vaikka ei varsinaista painetta ollutkaan. 😁

  22. #2572
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Jännä että se vuotaa mömmöä vanteen saumasta jos teippaus pitää..? Mut jos ja kun ne vuodot tiivistyy niin kovaa ajoa vaan. Mulla oli kerran eturengas tihkunu jostain niin tyhjäks että rupes taittumaan alle mutkissa... suhautin reilusti ilmaa huoltiksella renkaaseen ja kotona mittasin 0.4bar eli suht vähän on ilmaa ollu pahimmillaan/parhaimmillaan.

  23. #2573
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Tuntuu nousevan kapillaarisesti toi litku, lienee tullut porinakohdasta reunan alta siitä mistä teippi loppuu kun jäi välillä milliä-kahta vaille ettei tullut vanteen yli näkyviin. Sattui just samaan kohtaan vanteen sauman kanssa tuo pahin porinakohta reunan alta.

    Toistaiseks tuntuu pitävän. 👍

  24. #2574
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Veikkauksia kauan kestää? Viimeks oli samaan tyyliin gorillalla ja kesti hyvin, nyt siis stanin teippipalaset. Nyt ajettuna 2h, eikä vuoda.
    kauheen helppoo tää tubelesointi oikeilla kehillä.
    En tiä enää monta tuntia on ajettu. renkaan on joutunu vaihtamaan eikä teipeissä sanomista. Eli toimii yllättävää kyllä vieläkin...
    eli n.1kk testiä

  25. #2575
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Nuo saatanan kendan juggernautit on ihan letkut verrattuna esim bontin hodageihin. Ei saa pysymään vanteella kuin huutamalla kun tubeleksia koittaa väsätä. Lopetin kesken ja jatkan aamulla. Rengas tiivistyi kyllä mutta lopulta teippaus alkoi vuotaa vanteen saumasta. Sillon palo nalli lopullisesti. Jatkan aamulla. Ehkä.

    Päivä2:
    Saatana että nuo mdk kehät voi olla ei tubeless readyt. Vuotivat saumasta kuin seula vaikka miten oli gorillat vedetty. Lopulta tiivistyi sitten kuin ei mitään. Omassa mankelissa jackalope kehät ja ei paljon helpommalla voi päästä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  26. #2576
    IncBuff Guest
    Ei kyllä vakuuta nämä Schwalben uudet Tubeless Easy nakit tubeleksen helppouden suhteen. Enemmän näitä joutui hieromaan että sai tiiviit kuin vanhempia Schwalbeja.

  27. #2577
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Jotkut tuntuu saavan Continentalin renkaista jopa RaceSport versiot litkutettua, mutta mulla ainakin Stansin litkulla Protection versiokin vuotaa seinämistä läpi eikä litku tuki mikroreikiä lainkaan. Upotin kiekon ammeeseen ja yritin heilutella ja ravistella eestaas, mutta ei pidä ilmaa millään. Missäköhän vika?
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  28. #2578
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Lisää ilmaa ja lisää litkua. Ja aikaa.

  29. #2579
    markettipyörämies Guest

    Hindenburg-tubeless

    Eturengas kestänyt yli vuorokauden alumiinifolioteipillä, joten laitoin taakse samanlaisen virityksen. Pitää hommata jotain kunnon teippiä jostain, mutta mennään nyt tällä niin kauan kuin pitää.

    Mietin tuota teippiasiaa, jos teippi on riittävän leveää ja ulottuu koko vanteen yli, kuten halkaistu sisuskumi, niin eikö ole suurinpiirtein yhdentekevää minkälaista liimaa siinä on käytetty, jos sauman varmistaa stanin keltasella?

    Siitä tuli sitten mieleen, että mitä jos pingottaisi mylar-kalvoa vanteelle siten että se menee vanteen reunojen yli, teippaisi sitten venttiilin seudun ja jatkosauman. Mylarin saisi kireäksi kuumailmapuhaltimella. Tulis aivan järjettömän keveä, jos toimis...

    Sisurilla:------------------------------------------------------------ Hindenburg-tubeless:


    Sitten vaan joku pikku keppi tuosta läpi Yllättävän paljon kyllä kestää iskuja tuo alumiiniteippikin, mutta 2 sisuskumea on lenkillä mukana...

  30. #2580
    markettipyörämies Guest
    Tein takakiekon uusiksi. Laitoin vakuumipussista suikaleet. Pihistelin vähän ja leikkasin just ja just leveyssuunnassa riittävän palan ja tippu yhdestä kohdasta pois vanteen ulkopuolelta rengasta laittaessa, mutta sitli pitää. Ja keveni vielä tuosta aluteippivirityksestä. Ja näkee missä kunnossa litku on


    Tossa näkyy ylitys ja kuumasaumattu sauma:


    Vakuumipussimuovi on sen verran sitkeää tavaraa, että tällä uskaltaa jo ajellakin toivottavasti.

    Nyt on sitten alkanut satamaan eli voi lähteä testilenkille

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •