HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 171 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71 121 161 169 170 171 172 173 181 221 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.101 - 5.130 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5101
    Uhkaa tulla nusseva.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  2. #5102
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    148
    Näitä hienoja läskiprojuja ei voi koskaan olla liikaa Hieno tulee.

  3. #5103
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135
    Vaihdetaan uuteen rengaskokoon. Tuli koeistuttua ja ajoasento ihan ok.

    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  4. #5104
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Projektin pohjat:
    On One Fatty alkoi tuntua että tämä on ihan kiva, mutta jokin muu paksu voisi olla minulle oikeampi. Ajan paksulla osalti kovia lenkkejä ja kovaa, mutta toisaalta sen täytyy tuntua myös mukavalta ja ketterältä kolmen tunnin jälkeenkin, kun ajetaan porukalla pitkiä lenkkejä... halusin siis rungon joka on kevyt, jäykkä ja nätti + Geo, Bluton sopivuus ym. laskettiin yhteen... Lisäksi se piti saada NYT ja 65mm kuitukiekot olivat THÖ valinta tähän raamiin, kun ne mahdollistavat paremman määrän "oikeita" paksukumeja pyörän perään.
    Ja onhan ne kevyet pyörittää + jäykätkin ovat... miinuksena kumit jäävät kapeammiksi, mutta tässä perässä se on vaan etu, enkä tänään suolla huomannut mitään eroa RD:lle ajettuihin lenkkeihin Fattylla. Siis imo kantavuus sama ja kumin vaimennus ym. ominaisuudet.

    Salsaa on nyt veivattu ekat 20 km vaihtelevassa maastossa... Kiviä, juuria, kuraa, kallioo ja pitkoksia. Aika maukas, jotten sanois. Vertailupohjana on Fatty, Surlyn Holy RD kiekoilla ja Hopen navoilla, joilla menty vajaa pari vuotta.

    Nyt alkaa hahmottumaan mitä laitetaan...

    -Bud ei jää taakse, vaikka kiipeääkin tuolla hirven lailla ja on mukavan kokoinen muutenkin...Budi rapsii ketjuun kiinni ylimmällä rieskalla, mutta on tuo varmasti edessäkin hyvä. Taakse laitan BFL:n nyt mutta voisi vielä kesäksi koittaa esim. Jim 4.8 snakeskin iä tai jokin 4.6" renkula... 45north, GC jne... Mutta tarvitsee noista veivata paksukumi säikeessä vielä.

    - Renkaat jatkossa Taka_Bfl ja Etu_Bud, mutta taakse enemmän nappulaa, maks 1400g ja rullata pitää ois optimi.. Ja Koko max mikä sopii.
    - 32 edessä tuntui olevan hyvä, vaikkei takana vielä ole kuin 36-11.. välitys 32-11 riittää myös hyvin, kun kadenssi menee yli vasta 35km/h... Eli tähän tulee taakse rieskoja 11kpl joissa välit 40-10. Se että onko se XT vai XTR niin riippuu kuin nopeesti haluan palikat kiinni. Ja shimaanon haluan kun ei ole pitkiin ollut... + Mahkut ladata kaks vaihtoa kerralla ja se sormivaihto ominaisuus

    - kuitutolppa setbackilllä (matkalla, Woodman jokin +200 g ) Jousto kiinnostaa enempi.
    - kannatin siinä 70-75 mm ja voip olla jtn 12 astetta tai alle.
    - tanko kuitua CB:n 11 sarjaa min. nousu ja siinä 75 cm (tämä on tuttu ja sopivan notkee)
    - jarrut on tulossa maguralta, ja vaan siksi kun oli niin halvalla ja tilasin samalla muuta... + semi kevyetkin ovat

    Ajoin kahdella eri kannattimella tänään ja 60mm oli ihan OK, mutta 75 parempi asennolle ja painon jakautumiselle. Ja kuski on 178 cm / 82 cm saumaa jalassa... Lisäksi taivun ihan OK. Nyt jäi 2mm spaceri kannattimen alle ja noin oli hyvä, mutta jätän sen 15-20 mm säätövaroja vielä.

    Tiiä sitten kiinnostaako tämä jargon ketään, mutta tuos on kuva miltä se nyt näyttää kun on vähän testiä ajettu.






    Ketjun ja kumin välissä n. 2-3 mm... Mutta rungossa olisi tilaa n. 6mm kauttaaltaan.

    Kysymyksiä:
    Se takarengas... ?
    Onko joissain muissa kammissa eturieska kauempana... menee kyllä ketjulinja ihan vatuille jos kovasti tuo ulos, mutta ihan näin kysymyksenä... Nyt on -15 vuoden Sram X1 1000 ja keskiöhän on 121 GXP joka vaatii yhden speisserin jousilautasprikan/tiivisteen väliin.

  5. #5105

    Italo-projekti etenee

    Tommasini ei ole vielä tehtaalta saapunut, mutta ketjuja ja pikalinkkuja sekä värikoodattuja vaijerinkuoria lukuunottamatta osat ovat kasassa:



    Osien 100 %:sta italialaisuudesta on ollut pakko tinkiä polkimien osalta, koska samoilla ajokengillä pitää mennä muillakin pyörillä ja chain catcherin osalta, koska Campan cc:n väri ei täsmää enkä pystynyt mitenkään perustelemaan itselleni sen hintaeroa aasiabulkkiin. Toivottavasti pyörän sielu ei kuitenkaan karkaa näistä myönnytyksistä huolimatta .

    Sen verran pääsin tekemään jo arviota lopullisesta painosta, että haaveet 8 kiloisesta retropyörästä voi hylätä, mutta 8,5 kilon alitus taitaa täpärästi onnistua, jos rungon paino vastaa suunnilleen valmistajan ennakkoilmoituksia. Modernimmilla putkiosilla ja kevyemmällä satulalla tässä oltaisiin jo lähellä kasikiloista, mutta nyt haluan asettaa estetiikan painon edelle ja keventelyt tehdään sitten muilla pyörillä.

    Ja lopuksi Toni & Tonille suuret kiitokset laadukkaasta kiekkojen kasaustyöstä!

  6. #5106
    Vasta virhe tekee täydelliseksi!

    Jos projekti olisi minun, en usko että rungon saapumista odottaessani malttaisin olla ottamatta noita osia esille vähintään joka toinen päivä...

  7. #5107
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    184


    Uskaltaakohan ton vaijerikiinnikkeen sahata/viilata tosta pois? Pitäis saada toi lukko kiinni runkoon. Kyseessä teräsrunko (Surly Ogre).


    Sent from my iPad using Tapatalk

  8. #5108
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Herwood
    Viestit
    308
    Vanhaan ratsuun uutta eloa, kupit+laakerit ja stemmi, hyvä tapered keula, setback tolppa ja söpö punanen clamppi. Jarruja, takavaihtajaa ja grippejä kaipais vielä.






  9. #5109
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Jukahia onko Salsasi M kokoa? Pajon painoa kuvan setupissa?
    Miten paljon alu Beargreasen keskionseutu/perä antaa periksi, kun kampi on alhaalla, pyörä pikkasen kallellaan ja antaa jalalla painoa polkimeen?

    Oma -15 Mukluk saa Chainstay/ketjua huomattavasti painettua kumia kohti.

    GC takana 80mm vanteella 110mm leveä ja siihenkin saa painettua ketjun kiinni 1X10 pienimmällä vaiteella. Kammet X5 ja isompiratas käytössä. Lepo asennossa tilaa ketjuun reilusti. Myös putkelta ajettaessa ottaa ketju kiinni, kun runko elää. Runkoon asti kumi ei yllä ajossakaan. Louta kapea yksilö ja oma leveämpi Budkin mahtuu runkoon, mutta tuo putkelta ajo alkaa ottamaan ketjuihin jo muillakin, kuin pienimmällä vaihteella.

    Ps. GC yksiloni oli aikas painava 1.52 Kg
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #5110
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Salsa on M-kokoinen. Painosta en tiedä vielä ja matkalla ovat osatkin, joten punnitsen kun on lopullinen paketti kasassa...

    Runko joustaa/ rengas vs chainstay väli elää n. 2-3 mm kun oikeen kammen päällä hytkyy ja vaikka runttaa kuinka putkelta ei rengas ota runkoon kiinni. Tuntuu ihan ok jäykältä salsan runko varsinkin fattyn jälkeen, joka on niin sanotusti pehmeempi runko...

  11. #5111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Vasta virhe tekee täydelliseksi!

    Jos projekti olisi minun, en usko että rungon saapumista odottaessani malttaisin olla ottamatta noita osia esille vähintään joka toinen päivä...
    Pakko tunnustaa että tuohon osien päivittäiseen sivelyyn tulee syyllistyttyä. Samalla mielessä väijyy kauhuskenaariot jossa dhl:n trukki ajaa vastavalmistuneen rungon yli tai koko firma menee konkkaan ja runko ei saavu koskaan... Odottavan aika on tosiaan pitkä.

  12. #5112
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GrafZeppelin Katso viesti
    Pakko tunnustaa että tuohon osien päivittäiseen sivelyyn tulee syyllistyttyä.
    Samaa ongelmaa ollut viime aikoina myös täällä... Ohessa pari uutta räpsyä omasta 26" Ghost Lector Pro täpäriprojektista. Suurin osa komponenteista tuli jo, takajarrua ja muutamia muita pikkukilkkeitä vielä joutuu vielä odottelemaan viikon tai kaksi.

    Kampiosastolle uuden rungon sallimat Q156 XX1:t, tällä kertaa Sramin omalla 32t direct mount -rieskalla. Ainakin alkuun mennään noinkin pienellä etulimpulla, tiedän kokemuksesta että esim. 36t ja luultavimmin myös 34t eturatas ja 11-36 takapakka on liian kireä omille vellijaloille esim. Tahkon kahdella kierroksella, jota matkaa varten tätä pyörää olen lähinnä ajatellut.



    Satulatolpan kiristäjä on Carbon-Ti:n 34,9mm, kevyt ja ennen kaikkea kaunis



    Putkiosastolla olen viime vuosina suosinut Ritcheyn WCS:ää, mutta nyt päätin vaihtelun vuoksi kokeilla 3T:n tuotteita. Stonga on 740mm Team 9 asteen sweepillä, stemmi 80mm Arx Team, jonka uskoisin tulevan 6 asteen miinuskulmaan, runko vaikuttaa sen verran korkealta.



    Satulatolppa on 350mm pitkä 3T Stylus Team 25mm setbackillä, satula Tune Komm Vor mustilla decalseilla. Ovaalikiskot eivät valitettavasti istu tuohon 3T:n tolppaan ilman pientä sirkkelöintiä/viilausta, mutta sen pitäisi olla pikkujuttu (tarkoitus on siis smirgelöidä tolppaa, ei kiskoja! )



    Rengasosastolle Onzan 26x2,25" Canikset.. Oli pakko hankkia ne skinwallit



    Aikaisemmasta pyörästä jääneitä Avidin XX:ä en enää kelpuuttanut tähän pyörään, joten tilalle tuli Formulan R1:set. Levyt on valmiiksi Formulat joten pitäisi istua kokonaisuuteen. Takajarru on vielä matkalla.



    Etukiekko meni eilen Fillariosaan 15mm etuakselikonvertointiin, saa nähdä saavatko toimimaan Kanadasta tilatun konversiokitin DT Swissin 190 -navalle, jota ei ole siis suunniteltu kuin 9mm pikalinkulle. Kun loput osat tulevat, pääsee niputtamaan, kauan odotetulle maastolenkille ja ehkäpä johonkin kisoihinkin vielä tällä kaudella!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #5113
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Silkkaa erotiikkaa nuo LJL:n kuvat. Innolla odotellaan kuvia valmiista rojektista. Skinwall Canikset tulee olee hieno kirsikka kakun päälle!

  14. #5114
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tänks! Oon ajatellut sen niin että kun kerran jotakin rakennetaan, niin rakennetaan erotiikkaa. Jotain uusia osia mistä en jaksanut vielä ottaa kuvia, on mm. ESI:n punaiset Chunkyt, Jagwiren punainen takavaihtajankaapeli/-kuorisetti, cuituspacerit kaulaputkeen, DT Swissin RWS 9mm pikalinkku taakse (kahva stemmaa edessä olevaan 15mm läpiakselin kahvaan), Syntacen kevyt ja logoton kävyn alumiinikorkki.. Ja jotain. Ai niin ketjuksi 10spd Sram XX.

    Wanhastaan löytyy siis toi Ghostin runko, DT Swissin 100mm iskarit eteen ja taakse, kiekot DT Swiss 190 + Aerolitet + Stanin Alpinet, 10spd XX takavaihtaja + grippari, XX 11-36 takapakka, eteen ShiftUp ketjunohjuri (jota täytyy hieman modifioida tuolle Sramin offset-eturattaalle), taisi siinä tulla tärkeimmät mainittua.

    Painoa en ole miettinyt oikeastaan yhtään, mutta eiköhän se jää alle 10kg mikä riittää itselle.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #5115
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    Rollofunkcity!rulexzz
    Viestit
    8.506
    Oliko missä se tykkää-nappi?

    Jumalavita! Kohtuu komiata! Ainoa mikä tuottaa välittömän laattareflexin on noi valakokylykirenkaat mitkä tuntuu olevan muodissa, mutta minkäs teet...
    Kaljakori Vasikalle
    AAC Member
    \,,/ Can't Hurt Jelly \,,/
    Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...

  16. #5116
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Skinwallit on niinkuin...



    Toiset rakastaa ja toiset inhoaa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #5117
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hösö Katso viesti
    Oliko missä se tykkää-nappi?

    Jumalavita! Kohtuu komiata! Ainoa mikä tuottaa välittömän laattareflexin on noi valakokylykirenkaat mitkä tuntuu olevan muodissa, mutta minkäs teet...
    Samaa mieltä renkaista, mutta tosiaan makuasioita. Itselle sitä pyörää kuitenkin rakennetaan... LJL, onko joku tietty syy, minkä takia tulee 1x10 eikä päivitys 1x11? Tietysti, jos vanha voimansiirto kunnossa, niin mikäs sitä lähteä päivittämään.

  18. #5118
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Täytyy tunnustaa että budjetti on suurimpana syynä. Valmiiksi löytyy hyvä ja kevyt 10sp takavaihtaja, grippari, pakka ja niille sopiva vapaaratas. Muuten kaikki nämä osat olisi joutunut päivittämään, paljonkohan olisi tullut lisähintaa.. Voi olla ettei 500€ olisi riittänyt. Ainahan sitä voi kaivaa vielä 500, ja vieläkin yhdet 500 mutta kun vaimo alkaa sitten siitä hiiltyä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #5119
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    LJL:n Ghost on kyllä erityisen maukas!

  20. #5120
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    On sekin kai mahdollista, että kokonaisena pyöränä se on aivan saakelin ruma
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #5121
    Nuo LJL: n kuvat lähentelevät jo taidetta. Eipä taida rumaa pyörää tulla...

  22. #5122
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    On sekin kai mahdollista, että kokonaisena pyöränä se on aivan saakelin ruma
    Voi asian kääntää siinä tapauksessa niin että pyörä on todella härskin näköinen kun osat ovat pelkkää pornoa.

  23. #5123
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Salsa Beargrease II sai tänään uuden tekniikan ja pitkälti lopullisen muodon. Tanko ja renkaat varmaankin tulevat vaihtelemaan, mutta muuten lukitaan tähän.

    Vaihteistoksi tuli XTR 11 speed, eli 40-11
    Polkimet XTR
    Jarrut ovat Maguran MT 2 / levyt ovat ashima 185/140 mm


    Kammet rikkovat muuten aikas köykäsen linjan, mutta aluksi en ollut edes varma, jäänkö 1x vaihteistoon niin en panostanut niihin kovasti. Mutta nyt sillä ajelleena olen tyytyväinen ja päivittelen niitä jos tarpeelliseksi näen. Lisäksi bcd 94 rieskoja on ainakin vielä aika harvalla valmistajalla.


    Oli pakko käydä heti illasta testilenkillä ja Shimano yllätti hiljasuudellaan ja vaihdon nopeudella. Lisäksi pykäliä kun saa 1-2 suorilta painettua sisään/ 1-4 kevyemmäksi niin pykäliä on todella nopea ja kevyt vaihdella. Takavaihtajan kytkin on hyvä, sillä ketju ei heilu mihinkään vaikka kuinka ryskää menemään VS. Fattystä lainassa ollut Sram X5, jossa ketju pääsi hakkaamaan chainstayn maaliin kolon jo...


    Vaihtajalla on ohut panta jolla se tulee tankoon kiinni, joten sen saa haluamalleen kohdalle helposti, enkä usko että tulen kaipaamaan sen kiinnitystä suoraan jarruclamppiin. Eniten ehkä risoo Maguran jarruletkujen lähtökulma.. Uusi kannatinkin löysi paikkansa testilenkin jälkeen ja haarukan putki on nyt pätkitty sopivalle korkeudelle / sitämyöden tuo pino avaruudettimia on siirretty takaisin pelu-laatikkoon. Jätin kyllä 5+10mm renkaat vielä, kun minulla olisi tähän hieman "kevyempi" löysempi suora CB:n 11 kuitutanko, jos kyynärpää kaipaa parempaa joustoa, niin on varaa passata tuota 15mm nousua vs. suora tanko.

    Koko komeudessaan soon noin...


    ... Painosta en osaa sanoa mitään kun ei ole kunnon vaakaa, mutta mittaan kun moinen vastaan tulee... Kiekot on alle 2kg, renkaat on 1,52 ja 1,46 kg jne... will se mihin se nousee... "isot" kumit tulee ainakin olemaan.
    Jukahia muokkasi tätä : 20.07.2015 at 14.48 Syy: kumin painoja

  24. #5124
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Pajalle punnitukseen, niin saadan katsottua paino kohdalleen

  25. #5125
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Pajalle punnitukseen, niin saadan katsottua paino kohdalleen
    REPS Loistava taulu. Tuubirenkaan vaihto on hinnoiteltu euromääräisenä, haisteleeko tuubimiehet liimaa vai eikö niillä muuten ole "normaalia valuuttaa"..?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #5126
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Pajalla käyty ja salsa punnittu... meinas mennä tiukalle kun vaaka näytti aluksi 12,02 kg mutta ketju kun lyhennettiin sopivaan mittaan ja harjattiin renkaista suurimmat savet pois niin mittari näytti 11,99 kg.
    Tämäkin siis polkimineen, paksulla satulalla ja renkuloilla ns. ajokunnossa jolla ruopastiin 20km kauppia het perään.

    ...enkä vienyt kalajaa huoltoukolle

  27. #5127
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ja hyvin kulki, aluks tuli perässä ja lopussa meni jo edellä.

  28. #5128
    zipo Guest
    Alurunkoiset fläsät saa bygattua suht kevyiksi ilman konkurssia.

  29. #5129
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Auttakaa!! Onko kellään laatikkojen kätköissä hyväkuntoista SHIMANO POSITRON vaihdevaijeria, 1200mm, 1300mmkin vois toimia. Hitto, että ovat kiven alla..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #5130
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    59
    Tarvitsetko nopsako pelkän langan vai kuorenkin. Sellainen muistikuva on, että minulla olisi kotona ainakin pelkkä lanka (sehän on joku pps-lanka/vaijeri?). Se on käyttämätön ja muistaakseni kyllä aika pitkä. Koitan löytää ja tarkistaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •