^ Aikansa kutakin 😉
^ Aikansa kutakin 😉
Mitä mieltä kokeneemmat ovat tuosta White 3 pro:n hiilarihaarukasta? Onko 1x11 voimansiirto sekä hiilarihaarukka maxlen kanssa hyvä vastine läskiin 400 e lisäpanostuksella. Tekeekö hiilikuituhaarukalla oikeastaan mitään läskissä, jossa rengas suodattaa jo suurimmat värinät ajosta pois ? Sram GX on toki tyyris voimansiirto mutta tuon samox:n kammen kanssa en ole varma yhteensopivuudesta. XXL on hiilikuituhaarukalle 2 vuoden takuun.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Edellisen version Interceptoreita räpsähteli useampikin poikki, mutta en muista yhtään haarukan hajoamista lukeneeni. Kai nuo on ihan ookoo? Omaan tulevaan Liteen pyöritelly erilaisia päivitys kuvioita, niin suunnilleen 550euroon sais XT 11spd takavaihteet, RF kammet nw:llä ja XT jarrut. Elikkä yhteensä 1350eur, ja kun kierrättää vakio-osat niin saa satkun-pari takasin jolloin hinta on aika samoissa Pron kanssa. Varmaan meen kuitenkin säästölinjalla enkä tilaile 11x settiä kun on 10 ja 9 XT:t sekä SLX jarrut valmiina oottamassa ja eteen vain nw ratas sikälimikäli tuo Samox on 104bcd.
Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!
Tuli punnittuakin tuo oma fatso. 14.3kg polkimineen. Ei siitä kevyttä taida saada millään.
^ mitä kaikkea muutosta olikaan tehnyt. Lukenut kyllä palstaa vaan liekö kaikki täällä.
- Gorilla tubeless + Ground Control kumit
- 1x10 XT-pakalla ja One Upin laajennusrattaalla.
- Jarruiksi Deore M615:t 160mm SLX-levyillä.
Tuossa kai ne keventävästi vaikuttavat. Satula on vaihdettu Chargen Spooniin, mutta se ei varmaan tota ole ainakaan keventänyt.
Meinasin jo avata uuden ketjun näistä 2015 -mallisista White läskeistä, mutta täällähän on näköjään sivutolkuilla puitu jo noiden speksejä.
itsellä on suunnitelmissa ostaa ihka eka läskipuörä, ja nyt pohdiskelen klikata joko Lite vai Pro ennakkotilaukseen vaiko tilata jostain ihan muualta. Muutama täsmäkyssäri:
- itse olen 191/100, joten pohdinnassa on että onko tuo L-runko minulle liian pieni vai pitäiskö tilata joku muu pyörä mihin saa XL-rungon?
- tuo pro-mallin 38t-etukiekko on jo täällä herättänyt kommentteja, tuskin sillä kovin jyrkkiä mäkiä kiipeä. Toisaalta tyhmää ostaa yli tonnin fillari jos heti uutena pitääruveta osia vaihtaa.
- xxl antaa vissiin kolmen vuoden huollot kaupan päälle, kaippa tuollekin jotain arvoa voi laskea varsin minun tapauksessa kun en juuri itse pyöriä huolla?
onko heittää kilpailevia vaihtoehtoja tuohon 800-1200 hintluokkaan?
White 3 läskit näyttäis olevan XXLssä ennakkomyynnissä (-20%). Keskimmäiselle jäisi tonni hintaa. Kyllä sillä varmaan talvella ajelisi.
Omassa -14 vuoden mallissa on ilmennyt ongelma vaihteiston tai ketjujen kanssa. Polkiessa takapakan isoimmilla vaihteilla ketjut aina pomppaa välillä ikävästi. Koitin korjata tätä säätämällä vaihteet, okei, toimi viikon pari ihan ok. Nyt sitten sama ongelma. Aloin miettimään että oiskohan vika ketjuissa? Voiko ketjut venyä noin pahasti että ei osu enää välttämättä kunnolla hammasrattaille ja näin ollen pomppaavat välillä. Omaan silmään hammasrattaat eivät näytä kuluneilta..
Mielessä kaksi syytä.
a) ketju kulunut liian pitkäksi. Selviää mittaamalla
B) ketjussa jäykkä linkki. Vaohda pienelle takarattaalle, pyöriä kampia taaksepäin. Huomaa, miten jäykkä linkki kiertyy eri lailla pienen rattaan ympäri
Onko noissa uusissa 3 Fat malleissa nyt edelleen kierteellinen keskiö? Tuosta speksistä kun ei ota selvää ja Samoxin kammista vielä vähemmän...
Lauantaina kävin pitkästä aikaa 2fat pro:lla ajelulla. Joku todella ärsyttävä ääni kuuluu polkiessa. Kuuluu pari kertaa poljinkierroksen aikana. Ei ole napse vaan pikemminkin kuin joku rahina. Tuli ekana mieleen että keskiö mennyt. Äsken tuossa hieman tutkin asiaa paremmin. Ilman ketjua pyöritellessä ei kuulu mitään ja ihan hyvin tuntuu laakerit pyörivän. Ei tunnu pykäliä tai tahmealta. Koitin ajaa toisilla polkimilla eikä ollut vaikutusta asiaan. Isommasta eturattaasta näytti niinkuin olisi yhdestä hampaasta pieni palanen lohjennut pois. Varmaan ottanut hittiä johonkin kiveen. Ehkä ääni tulee siitä. Mielestäni ei kuulu pienellä rattaalla ajettaessa. Täytyy nyt seurata tilannetta ja toivoa että matka ei lopu kesken jossain puskassa kaukana kotoa.
Keskiöthän noissa on mm. olemattoman voitelun ja puuttuvan kondenssi ym. vesireiän puuttumisen myötä kulutustavaraa. Meni mulla vaihtoon alle tuhannen kilsan rajapyykillä ekassa (ensihuoltoa en sellaiseksi laske) huollossa. Eikä tietenkään takuuseen.
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
No tuon keskiön vaihtaa alle 10 minuutissa eikä maksakaan varmaan montaa kymppiä. Enempi harmittaa ajankohta kun just lomaa pukkaa päälle eikä nyt tiedä pitäisikö ostaa varalle mukaan vai ottaa riski.
Itselläni ei oo ollu keskiön kanssa ongelmia ja ajettu kohta vuosi.
Avasin keskiön. Kuivaa oli kuin saharassa. Laitoin vaseliinia laakereihin. Toivotaan että muutama tippa päätyy sinne sisällekin. Muutaman kilometrin testiajolla ei ääni vielä poistunut mutta tuskin tuo leipoo heti kiinnikään. Nyt kun oikein kunnolla kokeili niin siinä kohtaa missä ääni kuuluu, kammessä tuntuu selvästi pykälää, joten ilmeisesti se on laakerikauppaan mentävä. Eipä kestänyt edes 800km:ä nuo.
^ Samalla kannattais muuten avata navat ja ohjainlaakeri. Ei sitä liukasta sinnekään ole mitenkään ruhtinaallisen paljon laitettu. Valitettavasti 😟
Kävin hakee rallinaaman keskiön varuilta niin saa vaihtaa kun tuo nykyinen hajoaa kokonaan tai kun ei jaksa enää kuunnella rutinaa :-)
Onko tuo 230mm Q factorina kuink huono ?Olet pyytänyt lisätietoja Fatbikeistämme ja olen keskustellut suunnittelijamme kanssa laajasti malleistamme.
Fatbikejemme renkaat ovat Vee Rubber Snow Shoet. Snow Shoet kuuluvat VeeTireCo brändille, joten tuotekuvaus on oikein.
Whiten 80mm vanteet eivät ole valmiiksi tubeless yhteensopivat vanteen kevennysreikien vuoksi.
Kaikissa 3 Fat malleissa Q-factor on 230mm
3 Fat Prossa ja Interceptorissa käytettävä 150x15mm(standardi) akseli on sama, jota käytetään Rock Shox Bluto keulassa, joten bluto yhteensopivuus löytyy.
Sisäkumit ovat Vee Rubberit ja niiden paino on noin 400g/kpl, tarkka paino saadaan kun ensimmäiset mallit tulevat ’uunista ulos’ J
Pyörän suunnittelussa on otettu huomioon 4.8” renkaiden sopivuus niin takahaarukan kuin ketjunkin osalta, kaikki 4.8” renkaat pitäisivät siis mahtua 3 Fat malleihin.
GX 1x11 sarja on yhteensopiva vain Raceface ja E13 mallin kampisetin kanssa.
Spezialized Fatboy 2015 mallistossa käytetty ongelmallinen Samox kampisetti on ollut valmistajalta huono erä, mutta samaa ongelmaa ei ole enää havaittu uusissa erissä.
Jos kuitenkin jotain ongelmia Samoxin kampisetin kanssa tulee, kannamme vastuun niistä.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Mitäköhän tekemistä kevennysrei'illä on tubelessvalmiuden kanssa,,,
Fat 1 Prossa oli Weinmannin 80 milliset kevennysreittömät vanteet niissä ei vanteen olakkeettomuuden takia ollut ns. tubelessvalmiutta. Niihinkin sitten erinäisillä telttapatja- ja/tai lasikuituvirityksillä noita konversioita tekivät toiset.
Ja aiemmin ne Whiten norsunkortsusisurit ovat muuten painaneet puolisen kiloa. Jotkut yksilöt 470 grammaa, toiset jopa 530 grammaa,,, Noinkohan uuden malliston myötä lähtevät uusia paistamaan vaan tavara on siltä osin sitä mitä ennenkin.
Jukkis muokkasi tätä : 24.07.2015 at 08.19
Ei auttanut ohjainlaakerin rasvaus etupään natinaan. Jokohan siitä kohta runko katkeaa...
Minullakin alkoi nuo natinat (etupäässä ja ehkä takapäässäkin) joitakin viikkoja sitten. Voiskohan johtua siitä, kun tullut enemmän kesällä rynkytettyä kivikoissa.
Saattaa olla että natinat kuitenkin väheni, kun otin siitä ohjainkannattimesta välyksen pois (en ollut aiemmin huomannut). En ole vielä laakereita aukaissut.
Onko White 2FAT Pro ja orkkis renkaalla ajaneet saaneet kuinka hyvin pyörän kiinni Thulen kattotelineeseen?
Tuossa olen esittänyt saman kysymyksen:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...58#post2408558
Ei mitään ongelmia. Pari motonetin pikaliinaa tarviit vain thulen telineen lisäksi. Renkaat näillä kiinni.
Mää laitan vielä kolmannella liinalla eturenkaan ku mun freeridessä pääseen eturengas kääntyy freeriden päällä , eli ei tavallaa pysy siellä urassa.
Rekka tulee vastaan 100kmh niin kerran rengas oli kääntyny vinoon ja bensaa meni enemmän![]()
3 fat pro ennakkotilauksessa ekaksi läskipyöräksi. Harkittin eka ktm fat rattiä mutta nii hyvä tuo xxl tarjous että viittii kk päivät odotella pyörää.
Kun noita natinoita tutkitte niin eliminoikaa satulan natinat ekaksi pois. Satulan kannakkeista tuleva ääni kuulostaa erehdyttävästi tulevan edestä.
^ Tässä tietysti vaikuttaa tapauskohtaisesti se, esiintyykö natina ajettaessa (väärin) satulassa istuen vai (oikein) putkelta runttaamalla. Minähän ajan väärin
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Kirjanmerkit