Hieno F800! ja komia on Marinkin.
Hieno F800! ja komia on Marinkin.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Hieno marin✌😎
Kyllähän tässä jo vähän odotellaan Retro-Finlandiaa nyt, kun Wauhtiajotkin jäi telakalle. Vähän jänskättää, onko siellä yksin ajamassa. Toisessa ketjussa kerrottiin, ettei pikkupyörällä käy lainkaan ajaa. Se on katon kautta ympäri, jos maastoon yrittää ja juuret jumittaa pyörän, notta töks vaan. Mutta elämä on (opettaa?). Muistan vielä, kun 2000-luvun alussa pyöräkaupassa kerrottiin, että Tahkolta tippuu kohtisuoraa pudotusta suoraan äkkiloppuunsa, jos sinne yrittää v-jarruilla. Mitenköhän me ennen on alkuunkaan pärjätty? Onko uusavuttomuus suhteessa viimeisimpiin laitteisiin, kuten Leevi&Leavingsin laulussa? Käyttääkö kukaan enää ylipäätään mikroa? Kysymyksiä, kysymyksiä. Toisaalta olen haaveillut lapsuuden bmx-pyörää, mutta ei sellaista enää ole missään, paitsi ebayssa. Siellä se maksaa viisi kertaa enemmän, kun uutena.
Tuossa omalta osalta viimeiseksi jäänyt hankinta. Tämä oli retroa jo syntyessään. Jamishan oli isomman vannekoon pioneereja tässä uuden tulemisen ja buumin aallonharjalla ja nämä viimeiset pikkupyörät hävitettiin ikään kuin salaa pyöräkaupan takapihalla. Ennen hankintaa maastopyöräily-innostus oli täysin nollissa. Hehkutettu muovi ja 29" vannekoko tuntui samalta, kun hiekka hampaissa ruisleipää syödessä. Nyt tällä on tullut käytyä ajamassa ja siinä ohessa valmistui nuo pari retroprojektia, kun osasi yhdistää sen rakentelun taas ajamisen tuottamaan positiiviseen fiilariin. Joskus se fokus vaan on hyvin pahasti hukassa ja pitää palata juurille. Onkos kukaan rakennellut Pipedream Siriusta tai muuta reproa?
![]()
"Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.
Löytyi paremmin vanhuksen tyyliin sopiva ja mukavampi satula.
![]()
^^ Mulla oli kans tommonen retrona syntynyt lohikäärme muutamia vuosia sitten. Sen verran vielä retrompi, että oli 80 mm:n geolla. Hieno runko ajaa. Ei ihan maailman köykäisin Reiska 853-rungoksi, mutta kevyt nykyrunkoihin verrattuna. Oli vaan vähän liian pieni ja lähti kiertoon jossain vaiheessa. Olen muuten ajanut omat Tahko 60 km:n pohjat Dragonilla, vaikka Tahkoa on tullut kierrettyä monella tapaa eli vaihteellisesta 26-tuumaisesta täysjoustosta 1-vaihteiseen 29-tuumaiseen täysjäykkään.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Cannondale M800
Siltä varalta, että joltakulta menee ohi tälläinen herkkupala jos ei tule luettua kaikkia topicceja:
AMP F3 -haarukka.
Omistaako täällä kukaan mitään vanhaa DH-pyörää? Omaan silmään nämä ovat ehkä niitä hienoimpia pyöriä
![]()
Onko etiketin vastaista laittaa -94 Kona Hannahiin uudet duo vivut, ku alkuperäiset vivut on rikki? Noi on lähimpänä alkuperäistä habitusta. Kaikki muu on alkuperäistä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eilen tuli hankittua Marin Bear Valley vuosimallia ehkä 1992. Hinta oli ainoastaan 30€ ja runko on alkuperäisissä maaleissa / teipeissä.
Keskiö- ja ohjauslaakerit jumissa, ja likaa rattaissa jne mutta periaatteessa ihan "toimiva" pyörä, jopa suorat alkuperäiset vanteet.
Alla kuvat 1) Ostokunnossa eilen 2) Tänään purettuna.
Ohjauslaakeri likossa ja huomenna haen uuden keskiölaakerin, Schwalben Smart Sam:it 26x2,25" valmiina odottamassa
1)Ostohelkellä
[IMG][/IMG]
2) Purettuna
[IMG][/IMG]
Miten voi satula näyttää noin isolta tuossa ylemmässä kuvassa? Se on HILLITTÖMÄN ISO![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Juu, satula on alkuperäinen ja se todella on hillittömän isoMenee heti vaihtoon, rungon koko about 19" katotaan miltä näyttää Selle Italia C2:sen kanssa myömennin...
M2225 muokkasi tätä : 08.07.2015 at 00.35
Ai niin. En tiedä onko tämä jo tiedossanne, mutta tuolta saa joihinkin vanhoihin retrofillareihin uusia tarroja, jos on vanhat päässeet rupsahtamaan.
http://www.dnfive.co.uk/Bike-Decals/C2-1-0.htm
Moi. Mulla on käytössä orkkis kuntoinen Kuwahara...mutten saa ladattua kuvaa tänne tabletilla, tai siis en osaa...
fillarissa vielä alkuperäiset renkaatkin, tosin vaihtokunnossa jo...
fillari vuodelta 95/96 eka uutena ostamani fillari ikinä so far..![]()
minimake muokkasi tätä : 09.07.2015 at 09.19
Mielenkiinto heräsi eilisestä Hesarin jutusta, jossa erään liikkeenjohdon konsultin tms. kirjoitettiin saaneen aikanaan sm-mitalleja naisissa maastopyöräilyssä ja cyclocrossissa.
Kun edelleen puhutaan marginaalilajista, niin muistavatko aikalaiset osallistujien määäriä kisoissa parikymmentä vuotta sitten miehissä /naisisissa?
Milloinkahan ensimmäiset Cx:n sm-mitallit jaettiin?
Oijoi kun hienoja🚲🚲✌✌👍👍😍😍
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Ai saateri tuo Cannondale! ja T.H.E. -lokarit!
Cannondalessakaan ei näyttäisi olevan mikään maailman pienikokoisin satulaNyt ei edes kuvakulma voi vääristää
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Tollasesta vanhasta DHoosta joskus haaveilin😊
Hieno pyörä sirkkelillä. Kovin on hieno myös Cannondale! Ootkos muuten joskus kirjotellu Ridefree.fi palstalle? Kovin on vaan tutunnäköinen pyörä. Nykyään hän se on kovin kuollut foorumi, niin kuin muutenkin on hieman dirtjump skene kulahtanu.
Oukei. Sillä mä vaan kun Ridefreen foorumilla oli Sirkkeli niminen käyttäjä, jolla oli juuri samanlainen pyörä.![]()
Nuo vanhat alamäkifillarit on miehekkään näköisiä. Motocross -pyöriä ilman konetta.
Löyty vielä tämmönen parempi räpsy noista.. :-)
![]()
✌😎🚲🚲
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Kirjanmerkit