Salsan takanapa näyttää hyvältä. Kannattaako nyt myydä, jos vaikka kestäisi tuolla navalla?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Salsan takanapa näyttää hyvältä. Kannattaako nyt myydä, jos vaikka kestäisi tuolla navalla?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jep, nyt on hyvä yrittää myydä kun on varmasti kunnossa. Ostaja saa vielä mukaansa uudet keskiölaakerit varuiksi ja takavaihtajan korvakkeen.
Toivottavasti saat myytyä. Mitäs tilalle?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Joku täysjyystö himottaisi nyt. Kun sain ajella viikon päivät stumpilla. Toki siis kun tänään ajelin kaikkea mahdollista alustaa ja mäkiä Fatboylla niin on se ihan mahtava pyörä. Naama vaan vääntyy nauruun herkästi. Vähän on eroa vaikkapa mad crockeihin![]()
Kustannuksesta en tiedä, meni spessun piikkiin. Kaikki muu paitsi kehä tuli uutta.
Oliko navan laakerit missä kunnossa, paljon ajettu pyörälläsi suurinpiirtein?
En mä kilometrejä tiedä yhtään, viime syksystä 2-3krt/vko 20-40km fiilistelyjä.
Navan laakerit oli ok kunnossa, ajattelin varmuudeksi vaihtaa nyt samalla.
Ei tartte purkaa sit parin kk:n kuluttua uudestaan.
Toinen laakeri oli kyllä ehken hiukan liian "herkkä", kohta saattais mennä väljäksi..
EDIT: navan laakerit tossa sentään on ihan normisettiä, ei ihan niin kuraa kuin esim. keskiölaakeri.
brilleaux muokkasi tätä : 14.06.2015 at 18.13
Siis sain osat Signaturesta takuuseen.
Eli speksejä on ikävä kyllä vain tämän kuvan verran:
![]()
Itselläni on Fatboy SE:n vapaarattaan case vielä kesken, mutta eiköhän sekin mene takuuseen:
Kuvassa oikealla on vapaarattaan sisällä ollut laakeri ja keskellä spacer, joka on em. laakerin ja takanavan laakerin välissä.
Vapaarattaan ulompi laakeri on hyvässä kunnossa ja samoin on takanavan toisen puolen laakeri; takanavan vapaarattaan puoleinen laakeri on sen sijaan vaihtokunnossa.
Pyörä on hankittu tammikussa 2015 ja pyörällä ajettu noin 1300 - 1500 km.
Käsittämätöntä perseilyä Spessulta, ettei tarjoa ilmaiseksi uusia parempia komponentteja jo ostettuihin pilipaliosilla varustettuhin pyöriin.
Saati että olisivat korvanneet uusimmissa nämä jo tuotantohihnalla.
Kertonee jotain valmistajasta. Tekis mieli ihan vaan mielenosoituksena myydä Fatboy pois ja vaihtaa merkkiä. Prkl.
Mut kun se on niin kiva ajaa.![]()
Ihan kiinnostuksesta ja vastaisuuden varalle selvittelin hieman takanavan ja vapaarattaan laakereiden hintoja paikallisesta SKF:n laakereita myyvästä liikkeestä.
Takanavan laakerit ovat vakiokauraa (SKF 6001-2RSH) ja maksavat noin 13 € / kpl. Vapaarattaan laakerit ovat harvinaisempaa tyyppiä (SKF 61901-2RS1) ja hintaa on enemmän eli noin 25 € / kpl. Edellä mainitut ovat ohjehintoja yksittäiskappaleille, mutta niistäkin näyttäisi saavan merkittävän alennuksen.
Laitetaas tämmösen pirteen keltasen erikoismallin kuva kaiken takanapaspekuloinnin väliin.Eiköhän niitä kestäviä napoja / vapaarattaita ala ilmaantumaan joltain valmistajalta jossei spessun kautta. Siinähän se ois hyvä bisnes kun myytyjä pyöriä on paljon niin niihin myisi pomminkestävää osaa.
Juu niin näemmä saa. Takanavan laakerit(SKF) kustansi 2,50e/kpl. Työpöydälle toimitettuna.
Vakuutavampaa olis jos Spessu itse hoitaisi asian.
Kyllähän sitä voi vaikka Hopen navan ostaa jo nyt. Tai Fatbackin.
Noi vaan pitäisi olla pyörässä valmiina.
^eihän noi Hopen orkkislakrut kauempaa ole kestäneet. Teräksisen kasettirungon toki saa kun ostaa erikseen.
^Juu, Hopessa vaan vaihto on pirun yksinkertainen toimenpide.
Ja se ääni... <3
EDIT: on muuten maukkaan pirteän värinen Fatboy!
Vaikka musta paras väri onkin.![]()
Laitanpa kanssa kuvan ehjästä takakiekosta, toimii pirun hienosti nyt. Harmi että pyörä lähtee näillä hyvillä osilla kohta jollekin muulle ajoon
![]()
Fatboyn (perusversio ilman lisämerkintöjä) painotietoa, koko 19"/L tehdasvarustuksessa:
•Runko: 2066 g PressFit-keskiölaakerilla
•Etuhaarukka: 690 g
•Täydellinen etupyörä: 3540 g, josta rengas 1406-1510 g, kiekko 1315 g (vannekehä 767 g), sisuskumi 530 g (punnittu jopa +600 g), vannenauha 60 g
•Täydellinen takapyörä: 4280 g, josta rengas 1406-1510 g, kiekko 1578 g (vannekehä 767 g), sisuskumi 530 g, rataspakka 390 g, vannenauha 60 g
•Etuvaihteisto: 303 g, josta vaihtaja 137 g
•Takavaihteisto: 483 g, josta vaihtaja 239 g
•Etujarrut: 292 g, josta levy 144 g
•Takajarru: 308 g, josta levy 119 g
•Kammet rattaineen: 855 g
•Polkimet (alkup. muoviset): 393 g
•Ketju: 257 g
•Ohjaustanko: 322 g
•Ohjainlaakeri: 62 g
•Stemmi: 129 g
•Satula: 324 g
•Satulaputki: 375 g
•Satulaputken klamppi: 40 g
•Pikalinkut: etu 71 g, taka 80g
•Muut pikkuhilut (pultit, mutterit, jarruadapterit yms.): 49 g
Kokonaispaino: 14919 g
(kerätty netistä, korjatkaa jos joku heittää)
Läskimasa muokkasi tätä : 20.06.2015 at 13.59
Läskimasa muokkasi tätä : 27.06.2015 at 20.19 Syy: typo
Kysästääs täältä viisaammilta, mikäs se on funktio näillä kahdella ruuvilla rungon alapuolella? Pullotellinki kävis kiinni, mutta onhan tuossa jo 2 muutakin paikkaa sille... ja kuka pitää pullotelinettä noin alhaalla ylösalaisin?
![]()
Sinne saa kiinni vaikka tuollaisen
http://fcdn.mtbr.com/attachments/29e...n-img_0025.jpg
Joskus voi olla evästä enempi mukana.
![]()
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Laitetaan isompana niin saa selvänkin
![]()
Ei tarvi varmaan edes spessun suuntaan vilkaista kun nuo "budget models" pyörät taitavat alkaa sieltä +1,5k€ paikkeilta![]()
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Kyllä on sit niin päin v****a hoidettu takuucase Signaturelta, et en osta enää ikinä mitään sieltä. Toukokuun puolesta välistä lähtien olen lähettänyt s-postia, et mitä tehdään ja kerran Ilonen vastasi, et vie ihan mihin tahansa Spessu liikkeeseen huollettavaksi. No eipä noi muut Spessu liikkeet halunnut pyörää takuukorjata, kun siitä ei saa mitään.
Seuraavaksi pyysin, et voisiko Signature lähettää keskiölaakerin, teräksisen taka-akselin ja ehjän vapaarattaan. Lopputuloksena tuli väärät keskiölaakerit ja ei mitään muuta. Nyt ei enää vastata edes s-posteihin. On kuitenkin tullut jokunen euro kannettua kyseiseen puljuun.
Taitaa samalla lähteä Fatboy myyntiin tai toinen vaihtoehto on, että lähden kuluttajasuojan kautta yrittämään kaupanpurkua.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kirjanmerkit