HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 159 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 59 109 149 157 158 159 160 161 169 209 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.741 - 4.770 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

Ei tuore ja ehjä pultti rutise yhtään 48nm kireydessä jos on vaseliinit kierteessä. Sen sijaan rikkinäinen pultti pitää ensin ties millaisia nirs-narsk-ääniä, ja lopulta pyörähtää tyhjää terävän napsauksen saattelemana. Jos kiristäessä on kuulunut jotain ylimääräisiä ääniä, suosittelen lämpimästi pultin vaihtamista uuteen. Muutenkin niitä kannattaa olla miljoonalaatikossa, koska kuten sanottua, niitä ei meinaa löytää mistään jos kyrvähdys osuu kohdalle ja olisi kiire
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kahdet GXP-kammet on ajossa, toiset 5 ja toiset reilun 2 vuotta. Kun pari kertaan vuoteen keskiölaakerit huollan niin onhan noita tullut kiinnikin väännettyä ja ilman momenttiavainta tai tää kalibroitu ranne. On mulla kyllä vasittu 6kolo tuohon hommaan
    I väntan på ännu dåligare tidet

Mun appiukko ei kanssa koskaan käytä momenttiavaimia.. Käsi on kuulemma kalibroitu. Mutta se onkin rakentanut lentokoneita. Itse kun en ole, niin momenttiavain on hyvä kaveri (varsinkin missä insinööri on päättänyt laittaa 50nm momenttiin kiristettävän alupultin)
    -L.

Itse kanssa vaihdoin ilman momenttiavainta, tosin sellainen on ostoslistalla. Avatessa se alumiinipultti oli melkein irti, eli kannattaa sitä välillä kiristellä vaikka olisikin momentissa. Tosin vaihdoin laakerit vasta 3v ajon jälkeen. Aikamoinen oravanpesä sieltä keskiöstä löytyikin. Nyt otin kaapelinohjurin keskiön alta pois ja jätin sen ruuvin reiän avoimeksi, jos vähän hillitsisi ruskean muodostumista teräsrunkoon.

Kiitos vaan LJL tarjouksesta, ei ole akuutti tarve. Kartoitan vielä ostoslistaa. Joudun kuitenkin käyttämään rungon liikkeessä keskiölaakeripressissä, laittakoot samalla kammet momenttiin.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Jep. Itsellä on tosiaan pari kertaa ollut todella kylmä hiki otsalla noiden vehkeiden kanssa, niin tietää että apu voi joskus olla tarpeen
    -L.

Tottakai itse tarkistanut aikas usein ettei mikään ole väljällä ja hölsky suorastaan. Lentokoneitten rakennus on tuntematon homma mutta muuten rannemomenttiin olen vääntänyt monenlaista. LJl ei kuiten huonoja ohjeita anna, on mulla noita pultteja jemmassa tottakai, takavaihtajan kannattamia pitää tilata, mennä syksynä maasturi tuhosi yhen ihan ilman pilikallaan, pikkanen oksa!

Joo on mulla momenttiavaimia kaksikin tottakai ja nykyään ihan laadukas ainakin hinnaltaan. Siinä vaan käy aktiivikäytössä sillai että aikansa testaa ja huomaa että ranteella saa saman aikaan. Hmm, koitan päteä.
    arctic biker muokkasi tätä : 25.06.2015 at 21.25

Ööö, tenkkapoo - Ovatko sopivatko Sramin pakat kiekkoihin, joissa olen Shimanon pakkoja käyttänyt?

IncBuff Guest
    Sopivat, jos kymppi tai ysi jne. pakoista kyse.

Je, kiitos. 10-pakka.

Halloo, sullon 10pakka, kaikki Shimanon ja Sramin käy ja passaa.

Juu, 10. Puntaroin Sramin ja Shimpan välillä.

Jotta jollekin muulle olisi tästä joskus apua:
    Jos vähän perustelen ja heitän uuden kysymyksen. CC alla, edessä 46-34 (toisinaan 36, mutta ei anneta sen häiritä) ja metsäpolkujen (sekä retkipainoja - hah, painojahan ne ovat ne retkelle otettavat kamat) ylämäkiä varten tarvitsen vähän lisää keveyttä, ettei joudu talutushommiin syksyn kisoissa, kun muut polkevat ylös asti.

Takavaihtajana Ultegra medium häkillä.

Shimano sanoo, että 28 olisi isoin taakse, mutta kans.väl. keskustelupalstoilta ongin tiedon eräältä mekaanikolta, että kyllä se jaksaa 32-hampaisenkin vaihtaa ihan hyvin. Shimanon toleranssit ovat konservatiiviset.

Joten laskutoimitus:
    46-34= 12
    32-12= 20

12+20= 32 eli maksimissaan 32-hampainen takapakka.

Kysymys: Kun en kuitenkaan koskaan käytä pieni edessä pieni takana yhdistelmää, niin pähkäilin, että voisin ottaa 12-32 pakan sijaan 11-32 pakan. Olenko metsäpolulta pusikon puolella?

edit. No mutta taas taidan kysyä turhia, sillä tämä sanoo "11-30 teeth compatible"
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...-gs-grey-31003
    Halloo halloo muokkasi tätä : 27.06.2015 at 23.20

Olen laiska ja pihi harrastelijapyöräilijä.
    Olen käyttänyt sykemittauksessa ja ajettujen matkojen seurannassa Class Ohlssonin sykevyötä yhdistettynä puhelimeen ja Endomondoon. Tovi sitten tuo sykevyö sanoi sopimuksensa irti, ja pitäisi hankkia uutta. Toisaalta olen totaalisen kyllästynyt laahaaviin tuloksiin, joten treenejä olisi parannettava. Kehitysohjelmaa tukemaan pitäisi hankkia kunnollinen sykemittari, joka olisi samalla myös ns. ajotietokone, eli ei tarvitsisi käyttää useita laitteita.

Olisi useampikin kysymys:
    - Miten esimerkiksi Polar V800 toimii tässä? Saako tuon kellon tankoon jotenkin kiinni, vai tarvitaanko erillisiä aparaatteja?
    - Millaiset kadenssi- ja nopeusanturit kannattaa hankkia?
    - Vai saisiko tähän tarkoitukseen halvemmalla jonkun vastaavan tai hieman huonomman/paremman laitteen?

Ihan pelkkä mittauskin periaatteessa riittäisi, mutta ilmeisesti tuossa Polarissa on jotain palautumista approksimoivia toimintoja ja kaikkea muuta hankalaa. Mahtaako niistä olla hyötyä?

Oliskos kellään kokemusta Sidin Eagle 5:sta?

Olen vähän tässä tuumaillut seuraajaa Shimanon M180:lle ja nuo sidit olis ainakin esteettisesti hirmuinen harppaus eteenpäin. Se kuitenkin vähän huolettaa että miten jäykkä pohja noissa Sideissä on. Noissa Shimanoissa oli kuituvahvistetut pohjat jotka omassa milliwattipolkemisessa ainakin olivat yksinkertaisesti loistavat ja en nyt ainakaan mitään löperöitä kumipohjaisia kenkiä halua tilalle.

Genius 5:ssä, mitkä on kait noiden sisarmalli, on mainonnan mukaan hiilaripohjat mutta Eagleissa ei mainita mitään tuosta niin niissähän voi olla sitten se pohja ihan mitä tahansa...

Santerius, laita kysymyksesi Polar / Suunto / sykemittariaiheeseen, niin saanet vastauksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomos Katso viesti
    Genius 5:ssä, mitkä on kait noiden sisarmalli, on mainonnan mukaan hiilaripohjat mutta Eagleissa ei mainita mitään tuosta niin niissähän voi olla sitten se pohja ihan mitä tahansa...
    Vasta Genius 6:ssa on hiilikuitupohjat eli 5:een saakka ne ovat erinumeroisia Millenium-pohjia jotka ovat kompossiittimateriaalia eli hiilikuidulla vahvistettua nailonia. (FWIW koska en paremmasta tiedä, komposiittikin on hintelälle keski-ikäiselle lenkkeilijälle tarpeeksi jäykkä.)

Maastokenkien pohjista kerrotaan seuraavaa:

All SiDi Triathlon shoes and all MTB shoes except the Dragon 2 and the Eagle 6.

The MTB Competition Sole is designed for SiDi MTB and SiDi Triathlon shoes.

Sidi MTB Competition sole (carbon fibre reinforced nylon sole)

PS Mulla on Dominatorit, joita olen pitänyt Geniuksien sisarmallina ja joiden pohjia pidän (yllämainitulla varauksella) riittävän jäykkinä.

Mitäs sitten tehdään kun 50 sallittua yksityisviestiä on tullut täyteen? Tuo laskee näköjään tulleet ja menneet, niin äkkiäkös tuo täyteen tulee jos muutamallakin on asiaa.
    Olisi hyvä, että olisi jonkunverran viestejä jos jollakulla tärkeätä asiaa. Onko se ainoa mahdollisuus sitten tehdä tili Nana2?
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Poistetaan vanhat viestit jotta uusia mahtuu lisää. Ei kai tämä foorumi ole kenenkään ainoa viestintäväline?
    Sinänsä hassu rajoite toki.

^
    Ah, minä olin ymmärtänyt, että ne käytettävät viestit olisivat 50 jlk loppu, vaikka poistelisinkin noita vanhoja viestejä. Ei tämä toki ole muuten ainoa viestintäväline, mutta toki se on sitä niille, joilla ei ole meiliäni tai puh.nroani, joita en kuitenkaan viitsisi julkaista Ja jos on jotakin lyhyttä asiaa niin harvemmin kannattaa suoraan vaihdella numeroita tai emaileja.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Vasta Genius 6:ssa on hiilikuitupohjat eli 5:een saakka ne ovat erinumeroisia Millenium-pohjia jotka ovat kompossiittimateriaalia eli hiilikuidulla vahvistettua nailonia. (FWIW koska en paremmasta tiedä, komposiittikin on hintelälle keski-ikäiselle lenkkeilijälle tarpeeksi jäykkä.)

Maastokenkien pohjista kerrotaan seuraavaa:

All SiDi Triathlon shoes and all MTB shoes except the Dragon 2 and the Eagle 6.

The MTB Competition Sole is designed for SiDi MTB and SiDi Triathlon shoes.

Sidi MTB Competition sole (carbon fibre reinforced nylon sole)

PS Mulla on Dominatorit, joita olen pitänyt Geniuksien sisarmallina ja joiden pohjia pidän (yllämainitulla varauksella) riittävän jäykkinä.
    Okei, no sehän kuulostaa sitten lupaavalta. Ja joo, tuli moka tuolla kun sanoin että Genius 5:ssä olis hiilaripohjat. Tarkemmin kun tavasin niin mainittiin että hiilikuitukomposiittipohjat, ei kokohiilariset, mutta Eagleissa ei mainittu sitten tuolla kaupan sivuilla hiilikuidusta mitään. Mutta tämä selvä. Eiköhän nuo liene sitten ne seuraajat

Tulevana pyörätapahtuman järjestäjänä kiinnostaisi tietää, mistä saisi auton katolle kiinnitettävän "varokaa pyöräilijöitä"-kyltin tms. varoitusmerkin etuautoon?

Miten hoidatte maasturia sadelenkin jälkeen?
    Roots, bloody roots

Tervehdys,

Maantiepyörässä mavicin vanteet joissa merkintä 622x13C päällä Schwlbe Ultermo ZX:t (en löytänyt renkaista mitään merkintöjä).

Mikä asetus pitää laittaa matkamittariin, jotta nopeus ja kilsat pitäisi paikkansa? (http://www.manualslib.com/manual/771...?page=3#manual s.3)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Miten hoidatte maasturia sadelenkin jälkeen?
    Heti lenkin jälkeen ketju putsataan käyttämällä halvinta mahdollista spraykuraa (5-56, WD-40 tms.) ja pyörittämällä sitä kynsiharjan ja rätin varassa. Sitten jätetään kuivumaan lämpimään varastoon ja kuski huoltoon ja kuivaa päälle.

Myöhemmin sitten satulan ja grippien pyyhkäisy puhtaaksi, seuraavaksi kuiva kura pois jousituksen nivelien tienoilta harjalla tai rätillä. Iskarin ja keulan liukuputkien putsaus kuivalla rätillä ja voitelu silikoni/fork deo/tms aineella. Sitten ketjun voitelu jollain paremmalla aineella.
    Pyörää ei oikeastaan tule pestyä kuin ihan muutaman kerran vuodessa.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gate Katso viesti
    Tervehdys,

Maantiepyörässä mavicin vanteet joissa merkintä 622x13C päällä Schwlbe Ultermo ZX:t (en löytänyt renkaista mitään merkintöjä).

Mikä asetus pitää laittaa matkamittariin, jotta nopeus ja kilsat pitäisi paikkansa? (http://www.manualslib.com/manual/771...?page=3#manual s.3)
    Hoituu varmimmin kohdalleen, kun avaat rullamitan lattialle, venttiili nollan kohdalle. Sitten pyörän päällä istuen etenet rullamitan reunaa pitkin, kunnes venttiili on tehnyt täyden kierroksen. Ps. tsekkaa, että renkaissa on normaalisti käyttämäsi paineet ennen mittausta.
    Hääppönen muokkasi tätä : 01.07.2015 at 13.41 Syy: tarkennus
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Tulevaisuutta varten pitäisi hankkia vähän ohuemmat irtohihat. Nykyiset ovat Nalini Base -merkkiset. Omalla lämpötaloudella noilla pärjää johonkin 13 asteeseen, mutta hakusessa on optimit 15-18 asteen säähän. Nalinit alkavat olla jo kuumat noilla asteilla. Kokemuksia/suosituksia?
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Silläkin uhalla että isot pojat oaoittaa sormella ja nauraa, kysyn: Kävin ensimmäisellä lenkillä maastopyörällä ja koin ensimmäisen lähes täydellisen otb;n laskeutuen selälleni n. 60 cm syvään suo-ojaan. Muutoin ei harmita, mutta takajarrut putosi pois pelistä enkä osaa korjata.

E: osasinpas vaan! Voimaa peliin...

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
    OneTen muokkasi tätä : 05.07.2015 at 22.39

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OneTen Katso viesti
    Silläkin uhalla että isot pojat oaoittaa sormella ja nauraa, kysyn: Kävin ensimmäisellä lenkillä maastopyörällä ja koin ensimmäisen lähes täydellisen otb;n laskeutuen selälleni n. 60 cm syvään suo-ojaan. Muutoin ei harmita, mutta takajarrut putosi pois pelistä enkä osaa korjata.

E: osasinpas vaan! Voimaa peliin...

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
    Häpeä ei ole oikeaa häpeää ellei sitä jaa netissä. Tuonne vain.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ustukset/page3
    Memento mori

Ei jaksaisi odottaa 72 tuntia, jotta saa vastausta B-D:ltä kysymyksiin. Miten best price toimiii? Missä vaiheessa tilauksen tekemistä B-D saa tiedon löytämistäni halvemmista hinnoista?

Tilaushan on viisiportainen: register - address - shipping options - payment - confirmation. Mihin asti etenen, missä vaiheessa jään odottamaan B-D:ltä meiliä ("manual confirmation-E-Mail with the Best Price")? Maksanko ja saan sitten palautuksen vai odotanko jossain vaiheessa meiliä ja maksan meilissä olevan summan?

(Sama kysymys B-D-säikeessä.)

Ei sieltä mitään tule ennekuin tilaus on tehty loppuun saakka, siis myös maksu on kunnossa. Tilausta maksettaessa kyllä tulee ruudulle laskun loppusumma näkyviin kuluineen ja peruutusmahdollisuus on koko ajan kunnes maksun näppää menemään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •