Vähän kartanlukuharjoituksia ja suunta kohti Kumpulaa.
Jotain aivan muuta. Ei välttämättä kovin monen työmatkan varrella mutta sitä useamman viimeisen matkan varrella.
![]()
Vähän kartanlukuharjoituksia ja suunta kohti Kumpulaa.
Jotain aivan muuta. Ei välttämättä kovin monen työmatkan varrella mutta sitä useamman viimeisen matkan varrella.
![]()
Vai mitä, Tetsa
Töistä tullessa olin niin voitonvarma, kun huomasin ettei tarvi polkea Ensilään TKT:n stadionille vaan rasti on melkein rappusilla. Etsin sitten uutta pistettä liian perusteellisesti ja säädin kuvia vielä perusteellisemmin , joten huonostihan siinä kävi kalkkiviivoilla vedettin ohi. Metsässä oli joku pelastusoperaatio käynnissä ja ajoin paloauton perässä kuraista metsäautotietä. Lätäkköjen väistely ei oikein onnistunut, kun paloauto roiski kuran koko tien leveydelle.
vanha:
uusi on sitten jotain ihan muuta:
![]()
Nyt olisi niin hyvä sijainti rastilla, että tekisi mieli osallistua.Iso kasa hyviä kohteita tarjolla seuraavaksi rastiksi. Mutta katsotaan nyt.
Vai mitä, Tetsa
Hieman yli viiden kilometrin siirrolla olisi löytynyt vielä parempia paikkoja:-)
Vanha ja uusi
Linkki isompaan
http://2.bp.blogspot.com/-QLCCgWzOAh...009-726927.jpg
mth muokkasi tätä : 02.07.2015 at 07.16 Syy: Link added
Jep, ranepolun kylttiä varmaan tarkoitit.![]()
Analog Kid muokkasi tätä : 01.07.2015 at 20.05 Syy: löytyhän multa kuvakin kyltistä
Vai mitä, Tetsa
Pitihän se vielä iltarastien päälle lähteä pyöräilemään kun kuvarasti oli lähes kotiovella. Hyvin mahtui kahdenlaista suunnistusta yhteen iltaan.
Vanha:
Uusi:
![]()
luma muokkasi tätä : 01.07.2015 at 22.52 Syy: Karttalinkki
Päivitän rastit maastosta ja koska
a) Kansalaisen karttapaikan käyttäminen
ja
b) Linkin lisääminen Foorumille oikeaksi linkiksi ko "linkki-napin" avulla
älyluurilla on aika karmeeta, olen jättänyt sen tekemättä ja sen sijaan otan sijainnistani retkikartalla screenshotin ja liitän sen raporttiin = sääntöjen mukaista ainakin vielä.
Kuvan pienuudesta tuli aiemmin huomautuksia, joten sen takia lisään linkin myös isoon kuvaan, jotta uutta voi lähteä hakemaan.
Toki, kun pääsen Atarin ääreen, päivitän vanhan rastin sijaintilinkin karttapaikalle, kuten nytkin.
Mutta joo, otan ton haasteena ja koitan keksiä/etsiä miten Lumialla pystyisi karttapaikkaa käyttämään helpommin ja miten foorumin "link" buttonin saisi taipumaan nätimmin käyttöön.
Jos kirjoittaisi tekstitiedostopohjan, jonka aina copypasteaa viestin pohjaksi? Sitten siihen päälle oikeisiin kohtiin copypastetaan linkit kuviin ja karttaan. Tekstitiedostossa on siis valmiina foorumin tarvitsemat IMG- ja muut link-tägit. Näin maastossa tarvitsee ottaa kuvat, kaivaa kuvalinkit, tehdä karttalinkkaus ja vähän copypastetöitä.
Androidilla sai ainakin Kansalaisen karttapaikan linkin tehtyä ja kopioitua helposti. En tiedä miten onnistuu Lumialla.
vanha:
uusi:
![]()
Template ajatus on toimiva. Olen itse asiassa käyttänyt templatea, mutta siinä on ollut vain kuvalle [IMG] tägit tuolle koontikuvalle.
Linkille en ole ottanut HTML tägejä juurikin siitä syystä, että tuo koontikuva on ollut yksi helposti käsiteltävä otus.
Kansalaisen karttapaikan käyttö Lumialla ei ole kyllä mikään helppo homma, toki onnistuuhan se, mutta ei se helppoa ole.
Tarvii hieman katsella saisko rastin koordinaatit oikeassa formaatissa jollain sovelluksella helposti, jonka jälkeen ne olisi helppo upottaa linkin HTML mössöön.
--
Kas, ei näy olleen iltavuoro, eikä Draculan yö, eikä aamuvuoro paikalla, eikä liioin taida olla työmatkan varrella rasti. Paikkahan on hieno ja helppo.
Pyyhe mukaan ja pulahdus - pohja on kyllä mutainen.
No niin. Koordinaattijärjestelmä, jota Kansalaisen Karttapaikka käyttää on ETRS-TM35FIN.
Tuollainen löytyy mm. Maastokartat sovelluksesta.
http://www.windowsphone.com/fi-fi/st...2-c58cabc59051
Täytyypä kokeilla seuraavan kerran kokeilla avata Maastokartat, poimia siitä ko tasokoordinaatit talteen ja lisätä ne templateen ja täräyttää Foorumille![]()
Tuosta tulee hyvä. Itse olen tyytynyt tekemään kaiken kotona tietokoneella, mutta nyt kun kuvarasteja poimitaan monta päivässä, niin tarvitsee alkaa optimoida lenkiltä lähetystä.![]()
vanha:
uusi:
uusi saattaa olla vanha mutta kelvatkoon. Tuliko joku kuvarasteilija Matinlahdentiellä vastaan vähän aikaa sitten?
_Jussi_ muokkasi tätä : 03.07.2015 at 14.40 Syy: Opetelen kirjoitamaan
Vanha. Mainion geegeekruisailun varrella jos sellainen kiinnostaa.
Se ranepolun kyltti olisi tuossa ihan nurkilla, mutta ei sinne tällä kertaa vaan aivan toisaalle.
![]()
Vai mitä, Tetsa
Toissayönä etsin tuota kylttiä, mutta aloitin väärästä päästä. Tuli vain 40km asvaltti- ja gg-lenkki. Uudella rastilla kyllä kävin. Kannattaa ottaa uikkarit mukaan kuka lähtee rastia hakemaan.
Joo, uikkarit mukaan, pyyhe siellä taisi jo valmiina ollakin.![]()
Vai mitä, Tetsa
Pahus kun tulin juuri lenkiltä. Saa joku muu hakea.
Minua viisaammat valaisivat minua Ranepolusta...
Kah, hävisin 40min, prkl
Täällä on sama porukka aina siirtämässä rastia kilpaa![]()
Varokaa vaaraa tai iskee kielto että ei viikossa saa siirtää sama kaveri kun kerran
No ei vais .. Pääasiahan on saada porukkaa liikkeelle eikä haittaa vaikka ajaisitte 24/7 toisten rastien perässä.
Vanha mutta lihava.
Joo-o, voisihan se osanottajajoukko hieman suurempikin olla. Vaatii yleensä idän puolella melko ripeää toimintaa jos aikoo ehtiä. Itse käynyt viime aikoina siirtämässä rastia lähinnä siksi ettei jäätäisi samoja paikkoja tamppaamaan.
Vai mitä, Tetsa
Pahus kun tulin juuri tuosta suunnasta kaffelta. Saa joku muu hakea....
"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"
Ite siirrän silloin, kun sattuu aikatauluun sopimaanNyt on sopinut hienosti, elokuussa tuskin sopii ollenkaan.
Mulla ei ole väliä, onko alue uusi tai vanha tai onko rasti ollut samoilla hoodeilla aiemmin, pääasia on liike, ei suunta.
Kuvarasteissa on monia hyviä puolia
- Tulee käytyä paikoissa, joihin ei muuten tulisi välttämättä mentyä
- Silloin tällöin tulee lähdettyä ihan asiasta tehden lenkille siirtämään rastia - ilman rastia jäisi lenkki ajamatta
- jne
---
@Kidi - onko sulla tiedossa Ranepolun historia? Internet ei siitä kerro, liekö jotain Tampereen Taivaltajien polkuja?
Se on nykyään hyvin metsittynyt, eikä siellä pyörän kanssa tee juurikaan mitään.
Eipä tuosta ranepolusta mitään tietoa ole. Mutta mutua sen verran että olisiko Liuksialan lenkin (tai jotain sinne päin) pätkä. Tuosta reitistä oli joskus vuosia sitten oikein karttakin Vähä-Riutalla. Sittemmin on sieltä hävinnyt. En nyt vähään aikaan ole käynyt mutta taitaa tuollla Houkanvuorella olla ainakin niitä näköalapaikan kylttejä vielä paikoillaan. Ja Vasikkasuontien vieressä oli myös aikoinaan laavulle kyltti. Ja tuo laavuhan on myös purettu aikoja sitten.
Vai mitä, Tetsa
Osanottajajoukko olis suurempi mutta olen viimeisen kolmen viikon aikana myöhästynyt rastista 3 kertaa kun samat naamat käy heti sitä hakemassa. Pitää olla ajovaatteet päällä odottamassa rastia jos se sattuu sopivaan paikkaan tulemaan.
Vanha mutta lihava.
Kirjanmerkit