Samaa mieltä, komea on Boone! Onko kokemusta kuinka sähköt pelittää vedessä ja mudassa?
Samaa mieltä, komea on Boone! Onko kokemusta kuinka sähköt pelittää vedessä ja mudassa?
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Trek herättää omistamishaluja. Värityskin olisi omana makuun. Tuohon taitaa mahtua aika isoakin kumi alle.
Kannattaisikohan tuo sähkövaihtajan lötkö johto viedä takajarruletkun kanssa sidottuna emäputken taakse ja emäputken takana sitten omaan aukkoonsa.
Todella tyylikäs Trek
I've been around
Suuret kiitokset Pelago Bicycles äijille, jalokiveeni tuli kruunu Pelago tarran myötä.
I've been around
^ On muuten hienot lavasteet hienolla pyörällä! Tuo lipasto luo upean fiiliksen kuvaan.Jotenkin tuollaiset retrohtavat pyörät osuu ja uppoo. Pelkällä maalauksella saa paljon aikaiseksi, kuten Ridleykin on kisoissa näyttänyt.
Alkaa olla kasassa. Vielä pitäis jaksaa jossain vaiheessa vaihtaa ylös-alas tolppa paikalleen, ilmata takajarru ja katkoa kaula (kunhan on pari lenkkiä alla niin alkaa lopullinen korkeus hahmottua. Polkimet menee vaihtoon vielä, kaapissa on simmun traililukot. Ehkä vois jotain sinistä/kultasta tilailla fläteiksi. Vähän särkee silmää nuo vanhat häränverenpunaset V8:sit.
Ajamaan pääsin jo pihalla ja mettässä puolikilsaa. Ei vain jääny paljon koeajosta mieleen, kun koira päätti yrittää tappaa ittensä pajupensaalla oravaa jahdatessa. Sen verran kokoonpano muuttu heti koeajon jälkeen, että heivasin tuon rapakaarihärpäkkeen laatikkoon. Ei jää kuin milli-kaks tilaa paskalle HD:n kanssa (i23 vanne). Haarukassa on kyllä tilaa n.5mm molemmilla puolilla, edessä ja takana.
Jollain puolijärkevällä tavalla tuohon pitäis vielä ympätä V8:n vipu.
On muuten pirun ruma se kortsu sen tolpan ympärillä, ainaki seinällä roikkuessa.
^Mää jo olin ajatellut, että nää Nicolait on kuollut sukupuuttoon Suomesta kiinankuitujen puristaessa markkinoita kuin teini finniä jenkkien nuollessa hillot. Asiallinen peli Subarun ralliväreissä. Onko toi nyt 27,5" kiekoilla? Oma Nicolai taitaa mennä nyt kahdeksatta kesää ja toimii aina vaan paremmin kuin uutena.
Mä luulin aivan samoin ja tästä johtuen punaisen yksilön omistajalle sanoin että "vielä joku näitäkin pyöriä ostaa." Tää jäi vähän kaivelemaan koska ton voi käsittää väärin. Kommenttini hälle oli siis täysin positiivinen spontaani ihmetys siitä että välillä näkee näitä hienoja käsityön jälkiä tuolla metsissä.
Elikkäs jos käyttäjä ilkkaluukkonen lukee palstaa, niin sanotaan että pyörä oli huomattavasti hienompi ja myös paljon jykevämmän oloinen, kuin mitä "pyöräsi kuva"-ketjun kuva antaa olettaa.
Yhden olen nähny aikasemmin autotallissa ja yhden luonnossa, jotta eipä noita ihan hirveästi vastaan tule. Tuo on 29 kiekoilla ja XL koossa. Luonnossa jotenki kokosekseen sopusuhtanen ilmestys. Kuitu cruzi ja ibis oli harkinnassa aikoinaan, mutta mulle tärkeintä ei ole paino. 15 kilonen täpäri on omasta mielestä jo kevyt..Pyörä pitää sopia käteen ja kestää varmuudella naksumatta.. Toivotaan parasta. Keulaksi ois värityksen osalta sopinu ehkä paremmin Foxi, mutta eipä tuomita muuten, ennen ko on kilsoja alla. Nuo putkethan on tosi ohuet nykymittapuulla, huomas ajaessa, että sopii mulle kun ongelmana on ollu aina polvien kolina vaakaputkeen- vissiin länkisääret tai jotain.
Siitä en ole vielä selvillä, että mitä varten tuossa emäputken ja vinoputken saumassa on ruuvit molemmin puolin. Forkbumbbereiden (mitä ne ny suomeksi on?) kiinnitystä varten ehkä?
Heh, en ottanut ollenkaan pahallaitselle tämä oli aikalailla unelmien pyörä, vaikkei varmaati kaikkien mielestä täydellinen olisikaan. Nicolain suosiota on varmasti syönyt halpamerkkien lisääntyminen, Saksasta alkaa saamaan rungon hinnalla kokonaisia pyöriä.
Uskoisin, että Nicolain uusi tuleminen johtuu siitä, että näitä saa taas ostettua Suomesta. MTB Centrestä ostin omani.
Sama juttu. Hinta oli myös todella hyvin kohdillaan. Nicolaiksi.Uskoisin, että Nicolain uusi tuleminen johtuu siitä, että näitä saa taas ostettua Suomesta. MTB Centrestä ostin omani.
Tätä ruuvia tarkotin, molemmin puolin samanlaiset (kuva todella paska). Näistä kohdista puuttuu vaijerikiristimet/ohjurit, joten ei taida olla letkuja varten.
Vaijerien vedot on kyllä mietitty ja toteutettu tarkkaan. Ainoa v-mäisyys oli tosiaan tuo takajarrun letkun pujottelu, mikä vaati tosiaan letkun irroittamisen kahvasta. Se (ja suorittajan hitaus) johti jarrun ilmaamistarpeeseen. Tällä hetkellä ei mikään hinkkaa runkoon missään kohtaa, joten tarrojakaan ei näillä näkymin joudu liimailemaan suojaksi.
Juuri tuossa kuvan kohdassa minulla oli vaijeria varten muovinen klipsu. Siitä sitten putken alla oli muistaakseni 2 lisäklipsua, jolla vaijerin sai veityä etuvaihtajalle. Otitko etuvaihtajaa varten kiinnityspisteet? Voi olla, että osa ja reiät on kaikille samat, valinnoista huolimatta.
Ilmeisesti on etuvaihtajaa varten, vaikken sitä ottanutkaan. Ihmetyttää kun toisellakin puolella on samanlainen, eikä noita muita piuhoja saa sitäkautta vedettyä mitenkään järkevästi. Viistoputken alla ei ole mitään koloja. kuvasssa näkyvät varjot on ihan testilenkin maaperää..![]()
Kirjaillaanpa tarinoita omista projekteista, ehkä joku on kiinnostunut. Tällä hetkellä on siis kolme runkoa, joiden ympärille kasautuu kolme pyörää. Käytän mahd paljon osia ristiin ja koitan saada kolmeen eri käyttötarkoitukseen oman näköiset pelit.
Esinnäkin on fätti, josta on tullut raapustelta muuallekin tälle foorumille. Felt DD30 vastahankittuna. Osia on vaihtunut tiheään tahtiin ja nyt alkaa olemaan jo aika hyvä. Hienosäätöä, fiksailua ja sisäänajoa on vielä edessä.
Toisena on Surly Instigator 2.0, jonka rakensin keväällä kohtuu hyväksi. Nyt on ollut mielitekona koittaa vielä 27,5 kiekoilla. Tarkoitus on myös jossain vaiheessa testata 26+ kokoisena, kunhan ensin opiskelen kiekkojen teon kantapään kautta. Hissitolppaakin tähän himoitsen, mutta en ole osannut päättää, minkä uskallan ostaa.
Kolmantena on Ragley Piglet 2, josta on tarkoituksena rakentaa kohtuu kevyt peli lenkkipyöräksi asvaltille 26 kiekoilla. Tähän hyödynnän muista ylijääneet osat mahdollisuuksien mukaan. Talvella tämä saa varmaan toimittaa myös nastarenkaiden kanssa lenkkipyörän virkaa.
Siinäpä lähtöasetelmat projekteille. Puuttuvat osat on aika pitkälti speksattu ja tilattu. Viime viikolla tuli pari lähtetystä, tänään tuli pari lähetystä ja vielä pari lähetystä olisi matkalla. Hetken aikaa mennään nyt keskeneräisillä vehkeillä, mutta niin, että joku pyörä olisi aina ajokunnossa.
Sitten asiaan: Parina iltana olen puuhastellut Feltin osavaihtojen kanssa. Eilen sain jarrut vaihdettua, letkut pätkittyä mittaan ja jopa kohtuudella ilmattua. Tänään sain tuuskattua Ragleyn keulan uusiksi, vanha Fox 32 140mm vaihtui OnOne MKM35 kuitukeulaan. Keula on A-C mitaltaan 490mm, joten geometria ei kauheasti muuttunut aiemmasta. Keulan kaveriksi passasi fätin mukana tulleet 70mm stemmi, 760mm kuitutanko sekä maastokäyttöön itselle hieman kapeahko WTB Volt satula. Satula tuntuu kelpaavan maantiehommiin aivan hyvin Sinisävyiset osat passasivat hyvin oranssiin sekaväritykseen!Tuosta jatketaan jarrujen ja voimasiirron vaihdolla. Instigator luovuttaa vielä kiekot ja renkaiksi tulee 2,35" Schwalbe Big Applet, kunhan kusti polkee perille 9x100 akselin. Joo ja nuo yläputken jesarit lähtee kanssa...
Kuvan kunnossa punnittuna aika tarkkaan 12kg.
Jatkan huomenna aiheella Instigator ja 27,5 kiekot. Olis myös ajopäivä, lienee fätin jarrujen sisäänajoa tiedossa.
EDIT: tiiseriä huomiselle, kiekot valmistuu... Ja näyttäis mahtuvan hyvin allekin!
![]()
TomiKoo muokkasi tätä : 01.07.2015 at 22.01
Jatkan, ko uhkasin. Kiekot kasautuivat 2,4 Ardenteilla ja kevennyssisureilla sekä XT pakalla.Alkujaan tämän lähetti TomiKoo
Tuntuu ajossa kevyemmältä, kuin edelliset ja vaakakin tykkäsi, että 300g lähti takakiekosta. Tuhdimpi rengas ja vannekehä siellä painon tekee, muuten on kaikki samaa. Täytyy näiden kanssa opetella litkuttelu kunhan saan aikaseksi.
Käytiin myös poikain seurana eka ajelu loukkaantumisen jälkeen, eli noin kolmeen viikkoon. Virpiniemen 10km kuntolenkki ajettiin pienin höystein. Pisti kylkeen ja löi selän jumiin, muuten oikein kiva lenkki. Fätti kulki makiasti eikä kaverin White 2fat Pro aiheuttanut vaihtotarvetta. Feltistä ei mitään varsinaista probleemaa ollut moitittavana, joten pesu ja lähipäivinä uutta lenkkiä.
Iltapuhteina olisi rengasjumppaa Ragley alle, vielä vähän arvon mille kiekoille Big Applet laittais.
TomiKoo muokkasi tätä : 01.07.2015 at 22.00
Jatketaanpa yksinpuhelua. Ragley sai 35mm kiekoille Big Applet. Etusta ei vielä saanut paikalleen, kun etuakseli seilaa jossain Saksan ja Suomen välillä. Jarrut sain vaihdettua, läskistä yli jääneet Deoret passaa oikein hyvin tähän. Tuntuu äkkiseltään aika makealta iltalenkki-pyörältä.
Instigatorilla kävin lenkin heittämässä, samoja tuttuja polkuja, kuin eilen läskillä. Instigator 27,5 kiekoilla on odotetusti kovempi ja ketterämpi ajettava, haastaa mukavasti aktiivisempaan ajoon. Todella herkkä ohjaus ja tuntuma, tuntuu vauhdikkaalta niin kauan, kun jaksaa vaan polkea tarpeeksi lujaa. Hitaassa menossa on taas raskaampi etenemään, kuin läski. Hieman jäi askarruttamaan, josko syssymmällä vielä koittaisi 27,5+ kokoista kumia alle...![]()
Jotenki tuntuu, että tosta Ragleystä tulee aika makee katupyöräJa eipä toi felttikää kovin ruma oo.
Joo, kiitos. Täytynee yhtyä tuohon.
Otettiin tänään pojan kanssa yhteisajelua Virpiniemen poluilla, taisi tulla reilu 10km yhteensä. Testailtiin samalla lokareiden mallia Feltiin. Teippailin vaan kiinni jotain, mitä tallin nurkasta löysin ja hain paikkaa juomatauolla. Idea hyvästä on selvillä, toteutetaan lopulliset versiot, jahka tässä kerkiää. Siistimpää teippiä joutuu varmaan vielä ostamaan... :mrgreen: On se vaan muikea peli ajella, hienosti menee kivikot ja juurakot. Jos yksi pyörä pitäisi valita, olisi se kyllä fätti. Sopivalla setupilla menisi ihan kaikki tarpeellinen. Polkimet tahtoo vaan olla niin alhaalla, että hakkaa joka paikkaan paskalla ajotekniikalla.
Ragleykin pääsi vielä illasta koeajolle. Postityttö kiikutti iltapäivällä etuakselin, joten nappasin pelin pikaisesti nippuun että pääsin koittamaan. Vaikuttaa olevan sitä, mitä haluttiinkin. Kevyesti ja jämäkästi rullaa, tosi hauska heittää 5km pikalenkki fättiajelun päälle. Välityksinä 1x10 36t etuhampilla piisaa oikein hyvin. Tankoa voisi ehkä pari senttiä kaventaa ja pudottaa vielä alaspäin. Täytyy koittaa kääntää korokkeet stemmin yläpuolelle. Vielä loppu siistintä ja läpikäynti, jarrujen ilmaus jne niin tuo olisi valmis. Jotkut kevyet kurasuojat kyllä tämäkin kaipaa.
Näiden kanssa on nyt iltapuhdetta loppuviikoksi, sen jälkeen hommat ovat pari viikkoa seis. Jatketaan projekteja loppukuusta, siinä vaiheessa lienee jo viimeiset osatkin saapuneet.
Vähän erilainen projekti. Mallia en ole vielä löytänyt, mutta merkki on Raleigh. Voimansiirron mukaan 1965-1970 on käytetty tuota 5-speed Allvit takavaihtajaa. Jos joku viisaampi osaa sanoa mallin niin olisin kiitollinen.
Aivan ihana ajaa ja rullaa hyvin+pehmeästi️
Tehty:
-uusi vaihdevaijeri
-ruosteet hinkanttu pois ja pesty.
-renkaat pumpattu.
Tulevia tehtäviä.
-jarruvaijerit
-satula parempaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla on projektin alla tuollainen samanlainen runko kippurasarvilla varustettuna. Muutin sen sinkulaksi joten olis ylimääräisenä 5speed pakka ja vaihtaja jos varaosiksi joku haluaa. Tänään kävin jo ensisavut ottamassa vaikka ei ole vielä jarrujakaan. Parinsadan metrin ajon jälkeen toinen kampi irtosi, tai siis se kiilatappi petti joten päätin hankkiutua mokomista eroon. Kaikkitietävä pyöräkansa varmaan osaa sanoa käykö tämä keskiö nykyisen irtokuulalaakerisysteemin tilalle? http://www.bikeshop.fi/122_5_68_Kesk.../pEBBUN26B23X/
Todellakin kiinnostaa varaosat. Eihän sitä koskaan tiedä koska joku lasahtaa. Laitappa privalla paljonko oot vailla. Jossakin kuvastossa oli, että noihin tuli mukana molemmat tangot. Ebaystä tilasin alkuperäisen satulan ja -89 vuosimallin cycling cap by raleigh
Sent from my iPhone using Tapatalk
Siis mittasin tosta vanhasta ja oli 122,5 vaikka on yhdellä eturattaalla. Ketjulinjan sain jo takanapaa säätämällä ja rihtaamalla sinkulalle sopivaksi mutta voihan sitä säätää lisää jos tarve vaatii. Lähinnä mä mietin että kai nuo kierteet käy. Brittikierre lienee kyseessä kun kerta raleigh on merkki :-)
Tämmöinen olisi tuloillaan...
![]()
Just![]()
Ai niiku teaser jo valmiiksi rakennetusta pöörästä.
Renkaista :Bud eteen ja BFL taakse
Oli pakko koittaa sopiiko Bud taakse, kun 82mm RD vanteella se EI SOVI... ja Bfl nyt edes... Fillari on viä pahasti kesken, kun shimpan 11 sarjaa saa vasta ehkä ensi viikolla jne... Jarrut on vielä saksassa... Ja putkiosat selviää kohta alkavalla lenkillä. Tai siis kannatin, tanko ja tolppa.
Mut joo profiilissa on kuva Fattyn jarruilla ja takapään vaihteilla![]()
Kirjanmerkit