FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 12 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #331
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Sen verran sattunut osien rikkoutumisia ja varsin lyhyessä ajassa että kyllä ihmetellä täytyy kuinka Felt tuommoisista osista kehtaa pyörän kasata?

    Niinkuin mainitsit niin tuossa on loukkaantumisriski aivan ilmeinen.

    Kysytään nyt kuitenkin että onko kovinkin rajua rymistelyä ollut ajo?
    Eihän tietenkään tolppa ole osunut mihinkään ja vahingoittunut ennen rikkoutumista?
    Oletko erityisen painava pyöräilijä?

  2. #332
    Moi! Ajo ei ollut hirveän pahaa rymistelyä, juurakkoa ilman pahempia pudotuksia. Satulatolppa räsähti kun ajelin tasaisella tiellä siirtymää seuraavalle reitille.

    Painoa on kyllä kuskilla liikaa hiilariosille... 104-107kg. Laitoin fun-corneriin viestiä ja katsotaan nyt koska laittavat uutta osaa tulemaan, viimeksi kun taka-aksila hajosi, fun-cornerin kans kaikki pelasi mallikkaasti! Nyt laitoin varuiksi crc:ltä alu ohjaustangon ja alennuksesta satulatolpan siinä toivossa, että olisi parempilaatuinen kuin feltiltä tuleva!

    Huomasin myös hikoilevat jarrunesteitä ulos säiliöstä, oliskohan tullut rysäytettyä pyörä johonkin kiveen samalla..,

    Ps, suosittelen kyllä kokeilemaan 1x10 muidenkin tässä pyörässä! Tykkäsin kovasti sen vähän perusteella mitä ehti testata, eturatas ehkä olisi voinut olla 30 hampainen, mutta kovasti 32 pärjää!

  3. #333
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Itselläkin felt oli todella varteenotettava vaihtoehto ,kun pyörää valitsin. Näitä tarinoita kun lukee, niin onneksi feltin "ongelmat" toimitusajoissa ratkaisivat päätökseni muualle ja on voinut tyytyväisenä ja turvallisesti ajella. Toivottavasti nuo ongelmakohdat saadaan kuntoon,ennenkuin joku loukkaa itseään pahemmin...

  4. #334
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Toivottavasti nuo ongelmakohdat saadaan kuntoon,ennenkuin joku loukkaa itseään pahemmin...
    Kyllä. Ei saisi olla tuommoisia "ominaisuuksia" pyörässä. Jos on ajelemassa jossain keskellä metsää ja tolppa katkeaa teräväreunaiseksi seipääksi ja saa pahan haavan takapuoleen, ei pysty liikkumaan jalan tai pyörällä. 112 kysyy mikä on osoite? Ja itsekään ei tarkkaan tiedä missä on. Aikaa tulee menemään kun paikkaa selvitellään. Pelkkää ryteikköä ympärillä(niinkuin läskin kanssa seikkaillessa usein onkin), heko ei pääse laskuun. Lähin tie jossain kilometrien päässä. Verta vuotaa ja kipu pahenee. Ihan mahdollista.

    No joo, ei maalata piruja seinälle, voihan missä vaan joutua onnettomuuteen. Mutta paras olisi jos Felt tiedottaisi että DD:n kuitutolpat voi kuluitta vaihtaa uusiin. Kuituisiin, kuten spekseissäkin puhutaan, mutta tällä kertaa kunnollisiin. Tämä siis olisi kohtuullista. Tässä ei vielä olisi mitään ylimääräistä.

  5. #335
    Allekirjoitan yllä olevan tekstin täysin, kyllähän tästä vähän paskanmaku jää suuhun... Omassani ei vielä tosin ohjaustanko ja vapaaratas ole hajalla, ja rasvaukset laakereihin yms ollut oikein hyvät, mutta suosiolla taidan vaihtaa ohjaustangon alumiiniseen.

    Minkälaista satulatolppaa ja ohjaustankoa väki on omaan feltiin asentanut?

  6. #336
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Tolppien osalta varmaan useammanlaisia. Tosin sinun pitäisi saada kyllä uusi takuuseen.

    Mutta jos edullisempaa niin vaikka Thompsonin tekemä. Elite taitaa olla Canyonin Dudessa. Laatutavaraa.

    Jos kuituista niin tuolla Canyonin läskipyörätopikissa mainittiin Ritcheyn Flexologic(on kalliimmassa Dudessa),joku taisi sanoa että on nykyään Superlogic. Mtbr-foorumilla Flexoligicia on kehuttu hyväksi joka oikeasti joustaa. Sitten oli puhetta myös Canyonin "hiilikuitukaksihaaralehtijousitolpasta" joka ehkä joustaa vielä enemmän mutta siinä taitaa olla 100kg painoraja joten ei sovellu isommille kuskeille.
    Itse tunnen tolppia huonosti mutta aion semmoisen hommata ja Ritcheyn Superlogic tai Canyonin kaksihaaratolppa on vaihtoehtoina. Bike24:ssä taisi olla Flexolog karvan alle 140€.

    Edellisellä sivulla on Antzan linkki jossa on varmaan hyvä tolppa.

    Kysyin tolppa-asiaa Huntteri Oy:ltä ja alutolppia on takuuseen vaihdettu. Uusia on vaihdettu myös ennen hajoamista.

    Varmaan voi valmistaja korjata vian tai virheen haluamallaan tavalla. Siis vaihtamalla kuitutolpan joka on käytännössä kalliimpi, halvempaan alumiiniseen. Vaikka ei kovin reilulta kuulostakaan.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 30.06.2015 at 13.40

  7. #337
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Tolppien osalta varmaan useammanlaisia. Tosin sinun pitäisi saada kyllä uusi takuuseen.

    Mutta jos edullisempaa niin vaikka Thompsonin tekemä. Elite taitaa olla Canyonin Dudessa. Laatutavaraa.

  8. #338
    Juu, ja kyllä ehkä kuitutolpat voisi sitten tulla kyseeseen jos pudottaisi painoa reilusti alle 100kg.. Mutta aika hyviltähän ja suht kevyiltä vaikuttaa nämä hintavammat alumiinitolpatkin, thompsoni on erittäin hyvä vaihtoehto! myös racefacelta löytyy esim turbine joka vaikuttaa aivan ok tavaralta!

  9. #339
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Pitääpä purkaa varmaan ohjainlaakeri näkösälle rasvasta varten, kun kuulostais naksuvan. Jos ei sitten keskiö. Satulasta se tuskin kuuluu kun perse ilmassakin naksuu montuissa tai putkelta runtatessa montuissa/töyssyissä. Vapaarattaan mutteri oli löysällä mullakin. Kannattais ilmeisesti sekin käyttää auki ja rasvata. Koskahan tuo satulaputki sitten seivästää takapuolen tai reiden, ja kauankohan korvaavaa joutuu odottelemaan? Onko kukaan saanu uutta tolppaa ilman että vanha on hajonnut, ja sitä ei ole tarvinu vastineeksi palauttaa? Oisha se kiva että uus oottais jo omassa varastossa. Kuitunenhan se täytyy uuski olla ku kuitusesta on maksettu.

  10. #340
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rockverb Katso viesti
    Juu, ja kyllä ehkä kuitutolpat voisi sitten tulla kyseeseen jos pudottaisi painoa reilusti alle 100kg.. Mutta aika hyviltähän ja suht kevyiltä vaikuttaa nämä hintavammat alumiinitolpatkin, thompsoni on erittäin hyvä vaihtoehto! myös racefacelta löytyy esim turbine joka vaikuttaa aivan ok tavaralta!
    Esim. 30€ Ritcheyn alu tolppa kestää/on suht kevyt, mutta ei siinä kyllä, niitä kuitu tolpan jousto ominaisuuksia ole, niin kuin yleensäkkään alu tolpissa. Ritcheyn Trail kuitunen on speksattu all mountain/enduro eli kyllä kestää. On aavistuksen painavampi, kuin normi flexlog eli kestävämpi. Syntacen P6 on myös kestävä/joustava kuitutolppa. Eiköhän kaikki laatu merkkiset kuitutolpat kestä, jos on mtb speksattu.

    Omaan varsinkaan jäykkäkeulaseen läskiin en kuunaan enään alutankoa kelpuuta, se on vaan, niin tautisen kova, kunnon kuitutankoon verrattuna.

    Ihmettelen edelleen, kuinka porukka sulattaa ton tolpan takuu vaihdon alumiiniseksi, kuitenkin on kyseessä selkeä huononnus siihen mistä on maksettu.
    Antza44 muokkasi tätä : 30.06.2015 at 22.13
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #341
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ajattelin samaa, mutta sillä pyöreällä lippaalla. Mafiatyyliin.


  12. #342
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Jos joustoa haluaa niin eikö tuo kuitutolppa kannattais vaihtaa vaikka Thudbusteriin? ST-malli ei paina kuin n. 440-450 g. Alutolppaan verrattuna reilusti alle 100 g lisää painoa = aiwan sama. Sais samalla rahaa kuin jonkun kuitusen seipään.

  13. #343
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^LT:n ajoin ei ainakaan ollu mun juttu. Kuitunen antaa sopivan helpotuksen, mutta erilailla, kuin Creekit.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #344
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ST ei kuulemma ole niin soutava ja pompottava kun joustaa alle puolet LT:stä, eikä tuu niin taaksekkaan samasta syystä. Saas nähä ku pääsee kokeilemaan ens viikolla.

    Edit: Tulikin jo tänään, 7 km kävin metässä rymyyttämässä. Hyvin sopii läskiin, joustaa suunnilleen saman lisää mitä takarengas 0.5 bar paineilla satulalla pomppiessa. Käytännössä hyvinkin huomaamaton, mutta positiivisella lailla; ei hytky, ei pompota. Isompi liike ehkä häiritsisi, tämä ei missään määrin.

    Painoa tuli 66 g lisää, eli ei mitään merkitystä.
    Läskimasa muokkasi tätä : 03.07.2015 at 21.11

  15. #345
    Mitä työkaluja tarvitsee vapaarattaan avaamiseen? Runnoin jyrkkään mäkeen ja vapaaratas jumittui, mutta alkoi myöhemmin toimia. Eka lomapäivä ja kuukauden reissussa. Näinköhän tolla uskaltaa ajella enää...

  16. #346
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Ei mitään... Takakiekko irti, päätytulppa pois akselista, jos ei sormivoimin irtoa niin tarpeeksi leveät pihdit molempiin päihin akselin päätytulppia ja avaus, tämän jälkeen kallistus ja pakka että vapaaratas putoavat pois.

  17. #347
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Ei mitään... Takakiekko irti, päätytulppa pois akselista, jos ei sormivoimin irtoa niin tarpeeksi leveät pihdit molempiin päihin akselin päätytulppia ja avaus, tämän jälkeen kallistus ja pakka että vapaaratas putoavat pois.
    Päätytulppa? Vapaaratasavainta ei tarvi? Mitä sillä vapaaratas avaimella muuten purkautuu jos aukasee? Piti hommata semmonen ku oli se mutteri löysänny. Pienimmät rattaat tuntu heiluvan kun oli mutteri löysällä.

  18. #348
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Päätytulppa = akselin molemmissa päissä on adapteritulppa joilla säädetään akselin leveys. Molemmissa 17 kiintoavaimen lovet, toisessa kapeat (rattaisen puolella). Mutta yleensä löystyvät itsekseen irralleen kuten itsellä kun juuri tallissa olin huoltamassa. Ja kun ne ovat löysällä pääsee vaparin runko elämään ja tuhoaa vapaarattaan kynnet. Itsellä siis takuuseen saatu vahvempi vaparin runko mutta nyt oli sitten yksi kynsistä menettänyt kärkensä ja taas kuuluu aika-ajoin iloinen pätäng ääni kun sopivasti laittaa voimaa ja kynsi luistaa...
    Onneksi pyysin tuhoutuneen vaparin rungon ja muut osat mukaan huollosta aikanaan niin saa uudet kynnet kun tarvii.

  19. #349
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Tässä hieman pohtinut jos nakkais etuvaihtajan mäelle ja laittais 32-hampausen narrow-wide kiekon tilalle. Mitä osia moinen viritys tarvii kiekon lisäksi, vai tuleeko ketjulinja kuntoon ihan suoriltaan?
    Taitaa pakkasten tullessa jokatapauksessa muuttua yks kiekkoseksi kun vaijeri tulee vaihtajalle alakautta ja kuoren pää on hyvinki vettä ottavassa asennossa.

  20. #350
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    ^Itse ratas tietenkin ja jos spiderissa on nyt yksi ratas kiinni muutoinkin niin ei tarvinne lyhyempiä rattaan pultteja. Niin ja etuvaihtajan irrotus tietty vaatii ketjun poikkasemista. Ketjulinjaa voi vähän justeerata sillä kumminpäin rattaan asentaa jne.
    Ride and Smile!

  21. #351
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Jos kilometrejä on tuhannen huitteilla, niin kannatteeko ketju samalla vaihtaa?
    Mietityttää toisaalta se vaijerin vetäminen pois rungon sisältä jos joskus haluaa laittaa takasin. Lienee kettumainen pujotella takasin sinne. Ehkä narulla ja imurilla..

  22. #352
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Työnnä sinne muoviputki valmiiksi sisään

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  23. #353
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juze Katso viesti
    Mietityttää toisaalta se vaijerin vetäminen pois rungon sisältä jos joskus haluaa laittaa takasin. Lienee kettumainen pujotella takasin sinne. Ehkä narulla ja imurilla..
    En ole itse koskaan vaihtanut rungon sisällä kulkevia vaijereita mutta semmoisesta kikasta olen joskus isoilta pojilta kuullut että vedetään vaijerin kuori ekaks ulos, siis vaijeri jätetään paikoilleen, ja sitten tyrkätään uusi kuori vaijerin ohjaamana sisään ja lopuksi vedetään se vanha vaijeri pois siitä uudesta paikoillaan olevasta kuoresta ja sitten vaan uusi vaijeri tyrkätään sisään.

    Voi toimiakin, ja kannattaa ainakin yrittää.

  24. #354
    No niin, tänään avasin vapaarattaan ja olihan siellä metallisiruja ja jälkiä. Näinköhän tuolla uskaltaa ajella? Jonkin verran takertelee vapaaratas edelleen. Taitaa jäädä kisat ajamatta kun oon vielä kolme viikkoa reissussa.

  25. #355
    TomiKoo Guest
    Täytyy itsekin kerätä rohkeutta ja kurkata vapaaratas viikonloppuna. Eipä tuolla ole vielä kauheasti kilsoja kertynyt, mutta on kait sitä runtattu aina välillä.

    Lomareissun aikana postipoika oli toimittanut puuttumaan jääneet osat. Satula vaikuttaa ensitestin perusteella onnistuneelta valinnalta ja tymäkämpi kiristin herätti alkuperäistä enemmän luottamusta. Satulalaukun väri osui aivan nappiin rungon värin kanssa!


  26. #356
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Mitkä taka-akselin pultin mitat? Oletuksen mukaan tilasin robertaxelilta vaan taitaapi olla ihan jotain muuta kuin 229 12x1.75.
    Mittanauhalla mittailin muut mitat samoiksi vaan kierre taitaa olla 1.0mm voisko tähän saaha jotain varmistusta?

    E. Joo 1mm kierre taitaa olla, akselia ei tehdä.
    Juze muokkasi tätä : 22.07.2015 at 19.36

  27. #357
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Oisko muilla pyörän omistajilla tarvetta saada kytkettyä kärryä perään? Saatavuus taitaa hipoa nollaa joten voisin kysyä tarjousta useammasta kappaleesta blingfactorylta. Yhen tekeminen on kallis.

  28. #358
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juze Katso viesti
    Oisko muilla pyörän omistajilla tarvetta saada kytkettyä kärryä perään? Saatavuus taitaa hipoa nollaa joten voisin kysyä tarjousta useammasta kappaleesta blingfactorylta. Yhen tekeminen on kallis.

    Tarkoititko nyt lastenkärryä? eikö sitä saa pultin alle vai minkälainen takapyörän kiinnitys tuossa on?? kuva?

  29. #359
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yölinja Katso viesti
    Tarkoititko nyt lastenkärryä? eikö sitä saa pultin alle vai minkälainen takapyörän kiinnitys tuossa on?? kuva?
    Juurikin lasten kärryä tarkoitin. Pultti on vivun päästä kartio.

    Vaan nyt tuli yksi ajatus mieleen. Pitää päivemmällä koittaa.

  30. #360
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Ai perhana siinä on tollanen läpiakseli.Pistähän tietoa kun saat kärrynkiinnityksen pähkäiltyä.

    -Matti-

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •