FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 55 / 55

Aihe: Helsingin kaupat

  1. #31
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V.Altteri Katso viesti
    Hei. Mistä liikkeestä kannattaa lähteä katsomaan naiselle pyöräilyvaatteita etelä-suomessa? Liikkeen muu anti ei tällä hetkellä kiinnosta, vaan hyvät vaatevalikoimat. Lahden ja Porvoon valikoimat jo katsottu ja missään ei ole ollut retonkeja jotka olisi kelpuutettu.
    Velosportissa on ihan kohtuullisesti. Oikeat naiset voinevat valistaa muista paikoista (ja kannattaa ehkä katsoa jos haulla löytyisi jotain Varusteet-osastosta).

  2. #32
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Pitää vähän avautua ensimmäisellä foorumiviestillä. Pari kuukautta jaksoin foorumia lukea ennen kuin rupesi hiertämään niin pahasti että piti kirjautua.

    Helsingin Urheiluvälinehuolto saa aika ison miinuksen asiakaspalvelusta. Surffasin viime viikolla heidän sivuillaan kenkiä ja polkimia kun kuulin että siellä olis joku tarjous meneillään. Avajaistarjoukset linkkiä painamalla tuli vain tyhjä sivu joten ajattelin että tarjoukset on loppu ja ajoin liikkeeseen ihmettelemään kenkiä. Tuli sitten ostettua tommoset MT-22 kengät ja M-324 polkimet rapeaan 139,80€ hintaan.

    Muutama päivä myöhemmin eksyin taas putiikin sivulle ja painoin heti avajaistarjous linkkiä ja eteen aukesi sivu jossa kengät ja polkimet saisi hintaan 70,90€. Mitä ihmettä? Pari päivää sitten tuon tilalla oli tyhjä sivu! Kokeilemalla selvisi että kyseinen linkki toimii vain suoraan etusivulta painettaessa. Tässä vaiheessa ajattelin että eiköhän reilu kauppias tule vastaan kun tarjous jäi kuitenkin hyödyntämättä nettisivujen toimimattomuuden takia.

    Menin kauppaan kyselemään ja myyjän kanssa todettiin että sivut eivät toimi oikein. Kauppia tuli takahuoneesta ärtyneenä ja hoki "Nettihinnat on eri ku kauppahinnat". Selitin että olin katsonut tuon tarjoussivun ennen kuin kävin ostamassa kengät, se oli tyhjä kun sivut ei toimi oikein. Vastaus oli: "En mä tajuu sua. Nettihinnat on eri ku nää hinnat. Voin mä sulle jonkun lukon myydä alennuksella ku sua näköjää häiritsee." Tässä vaiheessa jo myyjäkin näytti siltä että nyt hävettää. Kerroin että pidän diiliä huonosti johon kauppias tokaisi "mun pitää mennä hoitaa juttuja" ja lähti takahuoneeseen. Myyjä näytti kovin pahoittelevalta vaikka lähtiessäni murisin että loput perheen pyörähankinnoista hoidetaan muualla.

    Pisteet kaupan myyjille, osaavat hommansa ja ovat tähän asti palvelleet hyvin. Todella iso miinus takahuoneen kundille.

  3. #33
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    94
    HUH tosiaan tekee hieman outoa kauppaa. Nettihinnat eivät päde liikkeessä. Tietysti asian olisi sinulle voinut selittää toisella tapaakin. Olisit ehkä ymmärtänyt ja mielikään ei olisi pahoittunut.

    Itse odottelen, että saisivat palautettua muutaman kymmenen euron maksun. Tilasin nettikaupasta tavaraa, jota eivät sitten sillä hinnalla halunneetkaan myydä. Alkaa sen verran korpeamaan, että mietin olisiko käräjäoikeuden kautta mahdollista saada tuomio summan ulosottoon.

  4. #34
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siiseli Katso viesti
    HUH tosiaan tekee hieman outoa kauppaa. Nettihinnat eivät päde liikkeessä. Tietysti asian olisi sinulle voinut selittää toisella tapaakin. Olisit ehkä ymmärtänyt ja mielikään ei olisi pahoittunut.

    Itse odottelen, että saisivat palautettua muutaman kymmenen euron maksun. Tilasin nettikaupasta tavaraa, jota eivät sitten sillä hinnalla halunneetkaan myydä. Alkaa sen verran korpeamaan, että mietin olisiko käräjäoikeuden kautta mahdollista saada tuomio summan ulosottoon.
    Ongelmani ei ole se että hinnat ovat eri. Se on mielestäni aika normaali käytäntö kun kivijalkaliike harrastaa myös nettikauppaa. Kauppa ei haittaisi jos olisin ihan omaa tyhmyyttäni ostanu kalliimmalla mutta kuten tossa kerroin niin tarjous jäi hyödyntämättä koska kaupan nettisivu ei toimi oikein. Kävinhän tuota sivua tutkimassa ennen kuin menin kauppaan ja olisin tietenkin tilannut puoleen hintaan kamat jos sivut olisivat toimineet.

    EDIT:
    Ainakin ottavat vinkistä vaarin kun sivut on nyt jo korjattu vaikka kävin kaupassa puolitoista tuntia sitten.
    Tai siis toimivat osittain. Nyt tuo MT-22 on listattuna siellä mihin kuuluukin, aiemmin sitä ei löytynyt mistään muualta kuin tarjoussivulta jota ei saanut esille muualta kuin etusivulta.

    EDIT:
    Edelleenkään ei toimi esim. niin että jos selaa satuloita ja painaa "Avajaistarjoukse" linkkiä. Silloin tulee vaan tyhjä sivu eikä auta vaikka alasvetovalikosta valitsee kengät.

  5. #35
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jos hinta on kaupassa eri kuin sivuilla tulisi asiasta olla maininta.

  6. #36
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Tilasin Helsingin Urheiluvälinehuollosta ultegran ketjut ja takapakan heinäkuun ekalla viikolla. Hinta oli kilpailukykyinen, suorastaan edullinen. Toimitus vaan kesti 4vkoa, kuulemma piti tilata tuotteet Hollannista kun tavara olikin loppu.

    Tämä infottiin kyllä muutaman päivän kuluttua tilauksesta, viestissä lupailtiin viikon toimitusta ja että he ilmoittavat postin seurantakoodin heti kun tavara on toimitettavissa. Sen jälkeen ei kuulunutkaan sitten mitään reiluun viikkoon, kunnes erikseen kyseltyäni missä tilaus viipyy tuli ilmoitus että kohta lähtee (n.3vkoa tilauksesta). Jäi sellainen fiilis tästä toimijasta, että en taida enää jatkossa tilata mitään heiltä; toimitus ja tiedottaminen ei vaan toimi.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  7. #37
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.416

    Muuttoaalto

    Aika moni lähikauppa tuntuu hakeutuvan uusiin tiloihin vuoden taittuessa tai keväällä. Parasta muistaa tarkistaa sijainti, ennen kuin lähtee käymään.

    Foxcomp/hki muuttaa (Pikkuhuopalahteen päin).
    Hi5bikes vasta pohtii muuttoa (kilpailu).
    Pyorahuolto.com on jo ollut keskusteluissa
    Lundberg Keravallakin on siirtymässä.

  8. #38
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    26
    Kiersin tuossa eräänä päivänä seitsemän Helsingin pyöräkauppaa. En tiedä, että onko niissä joku kaamos päällä, kun oli niin väsynyttä "palvelua" viidessä liikkeessä. Kahdessa liikkeessä myyjä sentään yritti palvella. Se on muutoinkin jännä laji tuo asiakaspalvelu. Se seikka, että on itse pyöräilyn harrastaja tai muuten perehtynyt pyöriin, ei vielä tee hyvää myyjää/asiakaspalvelijaa. Melkein ainut kilpailuvaltti nettikauppoja vastaan on nimenomaan se palvelu, mutta tietenkin jokainen liiketoiminnan harjoittaja toimii omalla tavallaan.

    Samoissa liikkeissä on tullut käytyä aikaisemminkin ja samanlainen fiilis on jäänyt silloinkin. Valitettavasti tiettyihin liikkeisiin en varmasti mene itse enää asioimaan. Ihmisellä on tapana palata aina sinne, jossa hänen tarpeet on osattu huomioida oikein.

    Eikä tämä ongelma koske vain pyöräkauppoja. Hyvää palvelu tuntuu olevan harvassa alalla kuin alalla.

  9. #39
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhaana Katso viesti
    ...niin väsynyttä "palvelua"...

    ...Hyvää palvelu tuntuu olevan harvassa alalla kuin alalla.
    Se nyt vain on niin -vaikkemme halua helposti myöntää- me suomalaiset olemme itäeurooppalaisen mielenlaadun ja mielentilan omaavia jurputtajia. Kyllä se slaavilainen mentaliteetti häviää heti kun matkustaa laivalla lahden yli länteen. Kävin Tukholmassa joulukuun alussa ja oli aivan ihmeellistä kun kaupoissa, kahviloissa yms. sai palvelua ja hymynkin (voi tietysti olla, että niitä nauratti tyhmä finnjävel). Amerikanmeininki menee tietenkin jo taas ihan överiksi

    Ja hei, poikkeuksia meissäkin on


  10. #40
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhaana Katso viesti
    Melkein ainut kilpailuvaltti nettikauppoja vastaan on nimenomaan se palvelu
    Tämä on totta ja olen itse miettinyt ihan samaa asiaa. Hinnoilla tai valikoimalla kilpailu on suomalaisille kauppiaille lähes mahdotonta. Aika monta fillaria on varmaan myyty pelottelemalla sillä, että huolto ei pelaa jos et osta just meidän kaupasta. Onhan täällä liikkeitä, jotka eivät edes huolla muualta ostettuja pyöriä. More power to them...

    Amerikanmeininki menee tietenkin jo taas ihan överiksi
    Jenkeissä asuessani tämä palveluinnokkuus hymyilytti monesti, mutta sitten, kun siihen oli ehtinyt tottua, oli paluu takaisin Suomeen aika karu. Muutenkin ihmisten yleinen asenne oli avoimempi. Täkäläiseen mielenlaatuun ei tietenkään sovi, että joku tuntematon on kohtelias ja mukava, vaan heti ajatellaan, että kyseessä on joku kusetus.

  11. #41
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    26
    Joo totta nuo kaksi edellistä kommenttia ja tiedostan kyllä kulttuurimme ominaisuudet oikein hyvin. Eikä palvelun tarvitse olla aina mitään yliystävällistä, mutta jos kauppaan sisään astuessaan myyjä ei vaivaudu kunnolla edes tarvehtimään asiakasta niin ei siellä tee mieli kauaa aikaa viettää. Se on usein pienestä kiinni. Itse en ainakaan osta ihan periaatteesta sellaisesta kaupasta, josta jää huono fiilis. Vaikka se jokin tuote olisikin hieman halvempi kuin toisessa paikassa...

    Pyöräkauppojakin on pääkaupunkiseudulla useita, joten kilpailua sinänsä on, mutta uskallan väittää, että laadukkaalla ja yksilön tarpeet huomioivalla palvelulla on helppo erottua joukosta edukseen. Puskaradio on tehokas kanava, mutta kyllä tuo tarina alan foorumeillakin tuntuu hyvin leviävän.

  12. #42
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhaana Katso viesti
    Se on usein pienestä kiinni. Itse en ainakaan osta ihan periaatteesta sellaisesta kaupasta, josta jää huono fiilis.
    Olen toiminut samalla tavalla. Joissakin kaupoissa palvelun laatu kuitenkin riippuu myyjästä. Eräässä Itäisen kantakaupungin maantiepyöräilyyn erikoistuneessa liikkeessä minua on palveltu sekä erittäin hyvin että ala-arvoisesti. Joskus ei ollenkaan.

    Palvelun laatu on myös asiakkaasta kiinni. Periaatteessa ei pitäisi olla asiakkaan tehtävä "lämmitellä" myyjiä palvelemaan, mutta sekin toimii joskus. Jos menee rohkeasti juttelemaan niille kyllästyneen näköisille myyjille, niin juttutuokiosta saattaa kehkeytyä hyvinkin informatiivinen. Joskus se saattaa vaikuttaa hintoihinkin asiakkaan kannalta myönteisellä tavalla.

  13. #43
    Schöne Scheisse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhaana Katso viesti
    Joo totta nuo kaksi edellistä kommenttia ja tiedostan kyllä kulttuurimme ominaisuudet oikein hyvin. Eikä palvelun tarvitse olla aina mitään yliystävällistä, mutta jos kauppaan sisään astuessaan myyjä ei vaivaudu kunnolla edes tarvehtimään asiakasta niin ei siellä tee mieli kauaa aikaa viettää.
    Nythän on niin että olemme jo jonkin aikaa eläneet välitilassa, jossa entinen kulttuuri on lähes tyystin hävinnyt, mutta uusi ei ole vielä muotoutunut, joten mielestäni ei tässä vaiheessa pitäisi puhua kulttuurimme ominaisuuksista juuri yhtään mitään. Tilanne on toinen vasta silloin kun ihmiset eivät käyttäydy niin kuin luulevat kaupunkilaisten käyttäytyvän, vaikka he itse asiassa vain matkivat toisia samanlaisia, maalta muuttaneita jotka hekin luulevat käyttäytyvänsä niin kuin kaupungissa käyttäydytään.

    Muuten olen tehnyt niin kuin minulle on opetettu eli jos haluan että minua tervehditään, tervehdin ensin, mikäli vain kerkiän. Kauppaan astuessani olen vieras ja tervehdin ensin.

    Mutta täytyy toki olla aiheesta samaa mieltä. Kauppias joka on nauravinaan letkautukselleni vaikka on sen jo tuhannesti kuullut, on askeleen edellä sellaista kauppiasta joka ei edes jaksa olla kiinnostuneen oloinen kun esitän hankintapohdintojani.

  14. #44
    Lainataas vanhaa ketjua.

    Ehdottakaas, mistä kannattaa käydä kokeilemassa mtb-kiinnityksellä olevia miesten pyöräilykenkiä Helsingissä? Kokoa tarttis olla sellanen 47, jotta mistähän löytys mahdollisesti parhaiten valikoimaa... Jyväskylässä tarjonta on aika heikkoa, ellei halua tilata sikaa säkissä. Nyt tuli käyntiä Helsinkiin päin...

  15. #45
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    121
    hi5bikes herttoniemessä voisi olla muutenkin tutustumisen arvoinen putiikki.

  16. #46
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Oma suosikkini on Mountain Bike Shop. www.mountainbikeshop.fi

    Sieltä löytyy ainakin Spessun ja Shimanon kenkää. Kannattanee kuitenkin soittaa, löytyykö kokoja.

  17. #47
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    301
    Taitaa olla niin että pienen väestötiheyden Suomessa kauppa ei oikein kannata ja kauppiaat elää kädestä suuhun ja siksi pitävät jokaisesta jo saadusta eurosta kiinni kynsin hampain. Muistelen että asiaa oli maailmalla ihan tukittu että uuden asiakkaan hankkiminen oli huomattavasti kallimpaa (vaikeampaa) kuin jo ostoja tehneen tyytyväisen asiakkaan saaminen ostamaan uudelleen. Siksi suomalaisten kauppiaiden tylyys hieman ihmetyttää. (ei koske pelkästään pyöräliikkeitä). Amerikassa on myös huomattavasti helpompaa yleensä palauttaa jo ostettu tuote koska kauppiaat ymmärtävät että kaikkein tärkeintä on pitää asiakas tyytyväisenä ja saaamaan se tulemaan liikeeseen yhä uudelleen ja uudelleen. Voi olla että Suomessa huono palvelu ei johdu niinkään asenteesta, vaan siitä että jos kauppias antaa 30 euroa takaisin jostakin jo saadusta, saattaa firma kaatua. Isoilla markkinoilla on enemmän pelivaraa.

  18. #48
    CatWoman Guest
    Mun täytyy kommentoida tähän vähän, sillä olen muutaman vuoden sisällä ostanut parikin pyörää. Ja täytyy sanoa, että jossain vaiheessa ja toisissa liikkeissä on ennakkoasenne naisia kohtaan. Asenne on kokemukseni mukaan joko tekniikan ymmärrystä tai ostotapahtumaa kohtaan... hämmästyttävää.

    Viime vuonna olin osto-aikeissa liikenteessä ja kiertelin melko laajasti näitä alan liikkeitä. Stadin pyöräkaupoista em. ennakkoasenteesta johtuen vain kahdessa sain hyvää palvelua. Toisessa erinomaista. Ja molemmat liikkeet löytyivät Mäkelänkadulta. Kaksi kohtailaisesti palvelevaa liikettä ovat olleet niin ikään Suomen Urheilupyörä ja Mountainbike shop. Urheilipyörässä pääsee hyvin koeajamaan, mutta kokoja ei aina ole riittävästi ja ostopäätös on vaikea tehdä väärän kokoisella pyörällä. Mountainbike shopissa koeajolle en päässyt. Urheilupyörässä tosin kauppaa on yritetty tehdä enemmän mukana olleen miehen kanssa, vaikka hän ei ole ollut se ostaja tai edes potentiaalinen asiakas. Muissa kaupoissa myyjä yritti jotenkin puhua ympäri minut valinnoissani, tai lähinnä väheksy niitä. Mäkelänkadun liikkeissä minulle tuotiin rakentavasti ja asiantuntevasti uusia näkemyksiä ja tietoa. Olisinkin varmasti toisesta näistä ostanut pyörän, mutta budjetti tuli muista syistä vastaan viime vuonna. Tänä vuonna päädyin kuitenkin ostamaan pyöräni jälleen maan rajojen ulkopuolelta, sillä tiesin mitä olen hakemassa ja valitettavasti raha ja palvelun laatu ratkaisevat.

    Viime vuonna Trekin maahantuonnin kanssa oli yhtä jos toistakin ongelmaa ja koska halusin ostaa ensisijaisesti Trekin tai vähintäänkin koeajaa sellaisen oli myyjien asenteissa merkittäviä eroja. Näissä liikkeissä, joissa Trekiä myytiin oli 'ei-oo' vaikea paikka ja asiakkaana koin vähintäänkin hölmönä sen, että haluamaani tuotetta morkattiin. Asiakaspalvelu- ja myyntityössä työskennelleenä tiedän, että asia voidaan esittää niin että luodaan tarve toiseen pyörään esim. koeajolla.

    90kg tuossa yllä kirjoitti asiakastyytyväisyydestä. Olen samaa mieltä: tässä meillä olisi paljon opittavaa. Olen naisena joutunut usein taistelemaan autokaupassa, autokorjaamolla, kamerakaupassa ja nyt sitten taas fillariostoksilla. Kuitenkin väitän, että me naiset usein emme säästä ihan niin paljoa kaikessa, vaan teemme helpommin heräteostoksia En nyt sinäänsä haluaisi nostaa kokemuksiani mies-nais näkökulmaan, mutta näköjään tein sen jo Ehkä tuo ainainen 'todistelu' asiakkaaksi kelpaamisesta ärsyttää sitten tämän verran. Kyllä, näin on.

  19. #49
    vartiokylänpyörä Guest
    Vartiokylän Pyörä is back in business Terveisin. Raimo Rouvinen ( https://www.facebook.com/vartiokylanpyora?ref=br_rs )

  20. #50
    vartiokylänpyörä Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Kuopattu ja lopetettu..
    Vartiokylän Pyörä on palannut kuolleista Terveisin. Raimo Rouvinen ( https://www.facebook.com/vartiokylanpyora?ref=br_rs )

  21. #51
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.881
    Oi mikä uutinen. Kai siellä myydään taas GT:tä?

  22. #52
    vartiokylänpyörä Guest

    Vartiokylän Pyörä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Oi mikä uutinen. Kai siellä myydään taas GT:tä?
    Aloitetaan huolloilla ja korjaamisella näin alkuun

  23. #53
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Kauniainen
    Viestit
    51
    Missä Helsingin kaupoista on laajin pyöräilyvaatevalikoima?

  24. #54
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    107
    Kävin Kumiluodista hakemassa vähän varaosia reissulleni, ja tykkäsin kovasti. Palvelu oli erinomaista sekä välitöntä, asiakkaan tarpeet huomioivaa. Paikassa oli jotain menneiden aikojen nuhjuista ja ahdasta romantiikkaa, mutta myös tekemisen meininkiä. Tuntui, että siellä puhalletaan uutta eloa uskollisiin ratsuihin, olivat ne sitten minkälaisia tai kenen tahansa. Jos asuisin Helsingissä, ja vanteeni olisi solmussa, veisin sen ensiksi tänne.

  25. #55
    noniinno Guest
    Palautetta Fillarikellarista. Viime kesänä ostin ohikulkiessani Enduran irtohihat. En käyttänyt sitten ollenkaan kun "kulutin" vanhat loppuun. Tänä vuonna toisella käyttökerralla purkaantuivat ompeleet saumasta. Laitoin spostia Fillrikellariin. He pyysivät valokuvat. Lopulta pyysivät palauttamaan tuotteen maahantuojalle arvioitavaksi. Tänään sitten, ilman mitään korulauseita, oli paketti postilaatikossa, teipattu Fillarikellarin teipeillä ja sisältä löytyivät uuden uutukaiset hihat. Mukava fiilis jäi asiallisesti hoidetusta hommasta, eihän minulla mitään kuitteja enää tallella ollut. Suosittelen ko. liikettä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •