HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 157 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 57 107 147 155 156 157 158 159 167 207 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.681 - 4.710 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

Tuskin ainakaan lumipuutteen takia niinkö massahiihdoissa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kurapyörä Katso viesti
    etusivulla julkaistu garmin connect jälki on vain 51,46 km pitkä, eikä 60 km
    Karttakuvasta näkee että järjestä puuttuu pätkä Kinahmivuorella. Jälki oikoo ihan viivasuoraa pätkän matkaa.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

^ aivan oikein, kun vertaa tähän Jälki.fi reittiin.

http://www.jälki.fi/routes/47

Tästä puuttuu viimeiset pari kilsaa, mutta tuosta kai osaa jo hoippua maaliin ilmankin.

60 mm sadellu Kuopioon vettä. Voip olla märäkää.
    Huomenna vielä toiset 60 mm, ni saa melan ottaa mukaan.
    Ensmäinen tahkon reissu tuloillaan ja 120 km matkaa. Saa polkea sydämensä kyllyydestä ja nauttia hienoista reiteistä.
    Tätä on odotettu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    saa melan ottaa
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Sen huomasin viime kesänä kahdella kierroksella että melan saa ottaa, nimittäin käteen. Jossain 80-100km kohdalla oli pahoja ongelmia nesteiden imeytymisen kanssa, ja kusella sai käydä monta kertaa. Lopulta yrjö lensi ja helpotti 120km ihanuutta..
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Ei näytä kelit suosivan tänä vuonna. Tietysti se monsuunisade iskee juuri sinä vuonna kun pitäisi ajaa ensimmäistä kertaa kaksi kierrosta.

Kertokaas kokeneemmat, miten olette varautuneet sateeseen pitkillä matkoilla kuskin varusteiden osalta? Perusmaran nyt kiskaisee läpi kelissä kuin kelissä missä tahansa varusteissa, mutta kannattaisiko Tahkon 120 km:lle varautua muullakin tavalla kuin pelkällä sadetakilla?

Tähän asti olen aina käyttänyt sadesäällä kisoissa lyhyitä ajovarusteita ja laittanut sadetakkia päälle tarpeen mukaan. Sukat ja hanskat ovat saaneet kastua. Nyt mietityttää onko sama strategia ihan järkevä kun pahimmillaan voi joutua ajamaan 10 tuntia märissä kamoissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti naakka Katso viesti
    Millä kamoilla porukka ajaa sateella +13 ... +17c keleissä? Ehdotuksia? Esimerkkejä? Linkkejä?
    On sitten ihan henkilökohtainen juttu. Toiset pärjää kevyillä kamoilla ja toiset ei. Minä kuulun tuohon jälkimmäiseen.

Eli puolipitkillä irtolahkeilla mennään. Joko tavallisilla tai WS-versioilla, se riippuu siitä sateesta. Sitten päälle tulee aluspaita, pitkähihainen ajopaita ja ehkä joku ohut takki. Joku voi pitää överinä, mutta minä en pärjää paljailla polvilla kuin +25 lämpötiloissa ja silloinkin pitää olla hanskat kädessä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Nyt kun tuo keli näyttää siltä, että reitti on selvästi hitaampaa kuin viimevuosina ja olen ilmoittautunut kahdelle kiekalle ensimmäistä kertaa niin mitenkäs tuo reitin sulkija, joka lähtee klo 14 oikein matkaa? 5 tunnin kierrosajalla vai miten?

Joo nää on henkilökohtaisia juttuja, itse jäädyn todella helposti ja OMAT rajat lyhyillä lahkeilla menee seuraavasti:
    -Lyhyt 1h kisa: 16C
    -Mara 20C
    -Tahkon pitkä 24C

Tahkolla jos sataa ja on 10C päivälläkin, niin 180km aamustarttiin laitan villabokserit alle ja päälle ws bibsit (testattu itsellä toimivaksi Haanjassa) merinovillainen hihaton paita alle, käsiin thermo hihat, päälle vettähylkivä liivi ja päähän buffi tai buffi+gtexlippis. Takilla en oikein kykene ajamaan. Kamaa sitten taskuihin mikäli alkaa paistua ja vaatteiden vaihtoja kierrosten välissä. Pitkällä matkalla tummuessa kehosta karkaa lämpö sen verran hyvin, että millään lyhyellä setillä en itse kykene startaamaan.

Jos ei sada ja on +10, niin lähden keskipaksuilla 3/4 housuilla ja lyhyen ajopaidan paidan alle joku kevyt aluspaita ja ekalle kierrokselle hihat.

mxv: jos on alle +15C ja kosteaa, niin pitkät sukat tai irtolahkeet. Päälle sitten lyhythihainen ajopaita, alle ohut tekninen pitkähihainen paita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mxv Katso viesti
    Sukat ja hanskat ovat saaneet kastua. Nyt mietityttää onko sama strategia ihan järkevä kun pahimmillaan voi joutua ajamaan 10 tuntia märissä kamoissa.
    En oo tulossa ajamaan. Märät jalat ja kädet monen tunnin ajan ei kuulosta hauskalta, mutta voiko niitä välttää jos sataa. Muovipussissa kastuu sisältäpäin...

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    En oo tulossa ajamaan. Märät jalat ja kädet monen tunnin ajan ei kuulosta hauskalta, mutta voiko niitä välttää jos sataa. Muovipussissa kastuu sisältäpäin...
    Joo, jos ei olisi nyt niin paljon sijoitettu koko hommaan etukäteismaksujen ja kesälomapäivien, lastenhoidon ja muiden järjestelyjen muodossa niin kyllä skippaaminen voisi olla itselläkin lähellä. 2012 päätösmarassa satoi ja jäädyin. Seurauksena oli flunssa ja kurkkupaise joka leikattiin päivystyksessä. Vätternin 2012 sadereissusta ei myöskään ole positiiviset muistot ja 2013 300km yöpyöräily sateessa saa jäädä viimeiseksi pitkäksi sadeajoksi... toistaiseksi. Nyt kuitenkin ajetaan kierros kerrallaan ja katsotaan miten käy. Ennuste ehtii vielä muuttua.

Esim juuri nyt. yr.no (joka on ollut useimmin oikeassa tänä kesänä) näyttää että ei sada.

Itse olen optimisti (laiska) ja luotan, että ei sada ja baana on suhteelisen kuiva. Renkaita ei jaksa ruveta vaihtamaan, niin Renegadet eteen ja taakse.

Juuri nyt yr.no näyttää lauantaille sadetta klo12->
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Kyllä ei voi näihin ennustuksiin, kun sanoa savolaisittain: Voep sattoo, tae voep olla satamati!
    Perjantai illasta ehkä vähä tietää jo suuntia onko isompaa saderintamaa tulossa..

Ennusteet muuttuvat 2 x vuorokaudessa, joten ei taida keliä tietää vielä klo 5 startissakaan. Se nyt on varmaa että märkää on ja harmittaa.

Kovasti tuntuu sääennuste elävän. Lopullinen ajovaatetus pitää päättää vasta juuri ennen starttia, mutta taidanpa laittaa bibsit ja lyhythihaisen paidan. Irtolahkeet ja -hihat sekä sadetakki reppuun ellei tarvitse päälle laittaa. Eiköhän huono kunto lämmitä sen verran, että noilla pärjää.

Ensimmäisellä kierroksella voikin tulla hiki. Oman kunnon ja taidot huomioiden saa ajaa ihan tosissaan jos reitti on hidas ja aikoo ehtiä toiselle kierrokselle ajoissa.

Itse sai eilen lääkäriltä kiellon ajaa . Hieman v....aa. Mutta, paikalle tullaan ja nautitaan muuten Tahkon tunnelmasta ja hurrataan maaliintulijoille Piazzan terassilla!

/Tomppa

Sateen sattuessa ajetaan sateella. Lämpöä säädellään irtohihoilla ja -lahkeilla ja tuuliliivillä. Pitoa lisätään vaihtamalla karkeampaa rengasta alle ja näkökykyä parannetaan etulokasuojalla.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

Mulla voisi olla kyyti tarjolla tahkolle Hesasta pyöränkuljetuksen kera yhdelle, jos joku kaipaa. Lähtö pe ja paluu su. Bensojen hinnalla eli n. 40-60 euroa kustantaisi. Voipi laittaa mailia tuomas.piispanen ät gmail.com.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    Sateen sattuessa ajetaan sateella. Lämpöä säädellään irtohihoilla ja -lahkeilla ja tuuliliivillä. Pitoa lisätään vaihtamalla karkeampaa rengasta alle ja näkökykyä parannetaan etulokasuojalla.
    Tämä. Tuo tuuliliivi olisi melkeimpä must käydä vielä hakemassa jostain.

Lauantaille ei nyt kai mitään pakkasta ole luvattu, joten kyllä tähän tietoon itse lähden satakasikymppiselle lyhkäsillä ja irtohihoilla+lahkeilla säestettynä.

Meinaako pitkän matkan kuskit jättää huoltotarvikkeita (eväitä, korjaustarvikkeita ym.) sinne kisakeskukselle jonnekin? Itsellä ajatuksena pistää pieni "tukikohta" kisakeskuksen huoltopisteen nurkille, josta sitten voin ottaa täydennystä ja tehdä fixailuja jos tarpeen. Ei viitsisi kaikkea mahdollista kantaa repussa. Yksi kiekka ei kuitenkaan ole kuin sen 60km

Siinä kisakeskuksessa uuden kierroksen huollon lähellä puiden alla on yleensä säilytetty omia kamoja tuodussa merkatussa laatikossa. Sinne jätän kierroksen ruuat ja varavaatteet.

Itse toivoisin, että jos reitti/keli on kovin hidas (lue: mutaa ja märkää), niin sitä sulkuaikaa ei katottaisiin niin tiukasti. Mua ei haittaa jos on kylmä tai kuraa, kunhan saisin ajaa sen kaksi kierrosta, vaikka vähän kestäisikin. En tarvi varmaan sitä huoltoakaan toisella kierroksella. Eiköhän pari litraa riitä juomaks tolle matkalle ja omat geelit ja patukat...

Vaatetus on ainakin pinkki. Hihojen ja sukkien pituutta säädetään siinä vielä aamulla.

Luulen että lämmin sade ei haittaa ja tuskin ihan velliksi menee reitti mutta sopiva haastetta kunnon sade tarjoo 120 km matkalaisille

Ai niin, ripsarin vaihdan vedenkestävään, vaikka ajolaseissa lähdetäänkin

kolmelle ilmottauduttu ,jos hidas rata kahteen jää.en kyllä sateessa ajamisesta pidä mutta minkäs teet.liukasta tulee olemaan vaikka ei enää yhtään sataisikaan.

Minä olen luonnostani kuumakalle. Irtohihat ja lahteet on lyhyiden vaatteiden lisäksi ne millä säädellään lämpötilaa tarpeen vaatiessa.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

Miten sitä malttaa ajella yöllä rauhallisesti, vai onko sallittua antaa palaa
    www.mckramppi.com

Eikai tuonne kannata alkaa Ukkos Perttejä vaihtamaan isompaan nappulaan? Liian helpoksi muuttuisi ajaminen mutakelin rengastuksella eli Roketti Roneilla
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •