GiantGarminMPMessutElectrobike
Sivu 9 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 355

Aihe: Tunnustus törttöilystä liikenteessä

kuovipolku Guest
    Ihannetapaus on tosiaan että keulamies valitsee niin loivasti kaartavan ajolinjan niin etteivät perässäajajat välttämättä edes huomaa että edessä oli kuoppa tms jota väistettiin. Suoraan yli hyppääminen on sekin sata kertaa parempi kuin jarrutus tai äkkikoukkaus.

Tosin elävässä elämässä on ainakin taviskuskien porukkalenkeillä voinut käydä niin että vetomies hyppää ajoissa ja ehkä pari muuta seuraavaa, mutta nämäkin ovat niin yllättyneitä etteivät huuda "Kuoppa!" ja viimeistään jonon häntäpäässä joku ajaa varoittamatta suoraan kuoppaan. Tai siinä välillä joku joka ei ole aivan varma hyppyytystaidoistaan väistää refleksinomaisesti jyrkällä ohjausliikkeellä ja muilla on sen kanssa tarpeeksi tekemistä ja joku ajaa sen seurauksena suoraan kuoppaan.
    kuovipolku muokkasi tätä : 05.06.2015 at 09.45

Pitää vähän ripittäytyä. Kehä III:n klv:llä Sanomalan kohdilla tuli tänään urpoiltua. En huomannut vastaantulevaa tempopyöräilijää risteyksessä riittävän ajoissa, ja molemmat jouduimme horjumaan. Toivottavasti oli kuitenkin mukava lenkki hienossa säässä!

T. Sidi-paitainen töpeksijä

Premnas Guest
    No ei mennyt ihan putkeen liikennevaloissa seisoskelu kun ei pystynyt keskittymään kahteen asiaan yhtä aikaa. Valojen vaihtuessa saattoi ajolinja poiketa oikeasta linjasta, toivottavasti takaa tulleella pyöräilijällä ei mennyt hermot...yritän ensi kerralla keskittyä enempi siihen vallitsevaan hetkeen enkä kaikkeen muuhun!

Nana Guest
    Ajoin äsken Verkkokauppa reissulla varmaan parissakin kohtaa väärin, kun en ollut varma missä pitäis ajaa. 1 oli Ruoholahdenkadun varressa ennen kun kääntyy vasemmalle mikähän-katu-se-olikaan. Kai siinä ajoradalla pitäisi ajaa. Siinä takastullessa ajoinkin, kunnes lähes samantien sain raitiovaunun perääni ja päätin siirtyä alta pois.
    Verkkosaaressa onnistuin ajamaan oikealla puolella kelviä. Joku toinen sen sijaan paineli kelviä vastakarvaan keskustan suunnasta. Siellä on alkupäässä niin kuluneet merkit, ettei niitä usein näe ja kun lisäksi jalkakäytävän tasolla olevalla kelvillä kävelee joskus jalankulkijat niin sitä on vielä vaikeampi tulkita pyörätieksi kunnes näkee maalatut merkit.

Tänään oikeastaan tuplatörttöilin lycrat päällä ajamalla ensin ylinopeutta Virkkalasta Vappulaan päin 40-alueella 50 km/h . Tällä härskillä ajolla aiheutin myös sen että perässä tulevat autot joutuivat ajamaan vieläkin suurempaa ylinopeutta että pääsivät minusta ohi, parhaimmat noin 80 km/h.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Tänään oikeastaan tuplatörttöilin lycrat päällä ajamalla ensin ylinopeutta Virkkalasta Vappulaan päin 40-alueella 50 km/h . Tällä härskillä ajolla aiheutin myös sen että perässä tulevat autot joutuivat ajamaan vieläkin suurempaa ylinopeutta että pääsivät minusta ohi, parhaimmat noin 80 km/h.
    Sinä ihmisp*rse! Ymmärrä että osa niistä autoilijoista on varmasti perheellisiä ihmisiä..!
    *hymiö*

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Toit vielä mukaan kolmannenkin aspektin. Saatoin aiheuttaa vaippahousuineni lapsille traumoja ja valvottuja öitä, puhumattakaan todellisesta vaarasta joka ei onneksi konkretisoitunut......tällä kertaa. Pyrin pysymään jatkossa enemmän metsän puolella
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nassetäti Katso viesti
    Täytyy kyllä tunnustaa, että kerran olen rekka-auton ohittanut polkupyörällä risteyksen jälkeen. Siellä se tuli sitten perässä kilometrin verran.
    Sulla on vissiin aika hyvin istuvat housut?

Kaveri (ammattirahtari muuten) halusi päästä Fjoordia koeajamaan ostomielessä ja käytiin tekemässä pieni lenkki, minä pelkääjän paikalla.
    Maantien laitaa ajoi pyöräilijä ja ennenkuin ehdin asiaan reagoida oli kaveri jo pöläyttänyt vienon savukiehkuran pyöräilijän kiusaksi.
    Annoin kyllä välittömästi negatiivisen palautteen kuskille, mutta pahoittelut vielä tätä kautta fillaristille. Se en ollut minä eikä tapoihini kuulu kiusata muita!

^ Kertoiko syytä teolleen?

Ei, se on maalta ja sen mielestä tuollainen on hauskaa.

Työmatkalla törttöilyä. Tänään pamautin punaisia päin pakun edestä ja hetkeä myöhemmin hävisin suoraselkäiselle hybridimiehelle, jonka olin paria kilometriä aikaisemmin ohittanut. Mulla oli alla hiilikuiturunkoinen maantierenkainen cyclo, hybridistillä mm. lokarit, joustokeula ja seisontatuki. Että näin alkoi tämä viimeinen työpäivä ennen kesälomaa. Kiitos ja anteeksi.

Peukalo alas

Kuka idiootti törttöili kello 16.19 Vantaankoskentien ja Martinkyläntien risteyksessä Vantaalla? Joku trikoohippi kilpapyörällä, musta/vihreä ajoasu. Perseessä luki IDG CYCLING tms. Ajoit sitten suoraan päin punaisia Martinkyläntietä etelästäpäin tulleen auton eteen. Tulit Vantaankoskentietä ja käännyit vasemmalle siitä. Autot seisoi nätisti punaisissa niin siitä vetäsit niiden välistä ja koukkasit tuon etelästäpäin tulleen auton eteen kylmästi. Joo, näytit tyhmältä ja varmasti sai taas kilpapyöräilijät loistavaa mainetta autoilijoiden keskuudessa. Tuota menoa pääset vielä hengestäsi jos tuo on normaali ajotyylisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Kuka idiootti törttöili kello 16.19 Vantaankoskentien ja Martinkyläntien risteyksessä Vantaalla? Joku trikoohippi kilpapyörällä, musta/vihreä ajoasu. Perseessä luki IDG CYCLING tms. Ajoit sitten suoraan päin punaisia Martinkyläntietä etelästäpäin tulleen auton eteen. Tulit Vantaankoskentietä ja käännyit vasemmalle siitä. Autot seisoi nätisti punaisissa niin siitä vetäsit niiden välistä ja koukkasit tuon etelästäpäin tulleen auton eteen kylmästi. Joo, näytit tyhmältä ja varmasti sai taas kilpapyöräilijät loistavaa mainetta autoilijoiden keskuudessa. Tuota menoa pääset vielä hengestäsi jos tuo on normaali ajotyylisi.
    Laita tuonne http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...l%C3%A4/page14

.. ellet sitten itse sattunut olemaan tuo sankari

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Laita tuonne http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...l%C3%A4/page14

.. ellet sitten itse sattunut olemaan tuo sankari
    Ai sori. Foorumi temppuili urakalla kun yritin tätä laittaa niin meni väärään osioon... Laitan saman siis sinne. Oli sen verran härski tapaus!

Premnas Guest
    Pahoittelut vielä sille pyöräilijälle jonka eteen onnistuin kiilaamaan eilen ylitettyäni ajoradan. En mie tiedä miten en onnistunut katsomaan että olit tulossa klv:tä pitkin, tajusin kyllä virheeni välittömästi kun olin kääntynyt eteesi, näinhän sut peilistä ja kuulin renkaan äänen tiellä.

kuovipolku Guest
    Pitäisikö tuo uskoa että kaikki ovat ajaneet viimeiset neljä viikkoa sen kummemmin mokaamatta?

No, joka tapauksessa mun täydellisen ja virheettömän ajon jakso päättyi tänään maantielenkin paluusiirtymällä. Vaihdoin ajoradalta tien vasemman puolella kulkevalle kelville kun vastaantulevassa liikenteeseen tuli juuri sopiva väli etään pienteollisuuskiinteistön sisääntulon kohdalta. Taisin kuitenkin aliarvioida sekä vauhtini että käännöksen tiukkuuden eikä asfaltissa olleen töyssyn takia jarrutuskaan heti tehonnut niin kuin piti, joten ajauduin komeasti kelvin vasempaan reunaan suoraan omaa oikeataan ajaneen pyöräilijän eteen.

Suoritus oli sataprosenttista törttöilyä ja yhteentörmäykseltä pelasti ainoastaan kyseisen äkkitilanteeseen joutuneen maantiepyöräilijän reaktionopeus ja pyöränhallinta. Siinä vaiheessa kun kuulin äkkijarrutuksen äänet olin vasta kääntämässä pyörää oikealle...

d33b0 Guest
    Tuli sunnuntaina hölmöiltyä kun oltiin kaverin kanssa maastopyörillä palaamassa metsälenkiltä pyörätietä pitkin.

Siinä keskustelun lomassa taidettiin valloittaa pyörätie lähes kokonaan ja äänetön maantiepyöräilijä yllätti ohittamalla oikealta puolelta. Ei ollut törmääminen kaukana kun satuin olemaan juuri hieman lipumassa oikealle. Pahoitteluni törttöilystä. Toki näissä tilanteissa soittokellon käyttö olisi tosi jees.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti d33b0 Katso viesti
    Toki näissä tilanteissa soittokellon käyttö olisi tosi jees.
    Onkos teikäläisellä muuten soittokelloa maasturissa? Itse kyllästyin hivutusohituksiin ja ostin kaikkiin harrastuspyöriin kellot. Muutamalla eurolla saa simppelin kellon joka ei rämisen pahimmassakaan kivikkojuurikossa.

Nana Guest
    Minulla ainakin tulee välillä lyhyitä pätkiä ajettua jalkakäytävää pitkin eri paikoissa, joskus päästäkseni autorivin ohi kotiin, joskus liian vilkkaasti bussi/rekka tms liikennöidyn ajoradan vuoksi koen paremmaksi vaihtoehdoksi j.käytävän. Ajan kyllä siellä aina hyvin hitaasti, kävelyvauhtia tai hitaampaa, jolloin ei vaaraa aiheudu kanssakulkijoille.

d33b0 Guest
    Täytyy myöntää ettei maasturissani ole vielä kelloa (cyclossani on ja sille on tullut monesti käyttöä). Täytyisi kyllä hommata. Toki maasturilla tulee ohitettua kävelijät yms. hyvin varovaisesti ja maltillisilla nopeuksilla.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo04 Katso viesti
    Onkos teikäläisellä muuten soittokelloa maasturissa? Itse kyllästyin hivutusohituksiin ja ostin kaikkiin harrastuspyöriin kellot. Muutamalla eurolla saa simppelin kellon joka ei rämisen pahimmassakaan kivikkojuurikossa.

Anteeksi sille biankkikuskille jonka ohitin Sotilaankadulla tankoa hipoeen VASEMMALTA, en voinut tietää sinulla olevan omaa vasemmanpuoleista liikennettä, kun sinivalkoisissa housuissa sekä paidassakin luki FINLAND.
    Olen vaan tottunut siihen, että ohitettava nähtyään mun lähestyvän takaa, ei siirry tien vasempaan reunaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Anteeksi sille biankkikuskille jonka ohitin Sotilaankadulla tankoa hipoeen VASEMMALTA, en voinut tietää sinulla olevan omaa vasemmanpuoleista liikennettä, kun sinivalkoisissa housuissa sekä paidassakin luki FINLAND.
    Olen vaan tottunut siihen, että ohitettava nähtyään mun lähestyvän takaa, ei siirry tien vasempaan reunaan.
    Oliko Suomen mestari kyseessä???!!
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

kuovipolku Guest
    IMHO tämän ketjun syvin olemus edellyttää että tunnustus törttöilystä on aito ja vilpitön. Jos itse asiassa tarkoitus on avautua muiden törttöilystä liikenteessä, on ymmärtänyt asian väärin ja erehtynyt ketjusta.

Tämmöiseen olen toistuvasti syyllistynyt, viimeksi eilen:

Tien oikealla puolella kulkeva kelvi vaihtaa puolta "keskeltä tietä" eli kyseessä on yksiselitteisen selvä tilanne jossa pyörätien jatketta käyttävä pyöräilijä on väistämisvelvollinen. Mutta pyöräilijä saa tunnetusti lakipykälänkin mukaan ajaa lyhyellä matkalla pientareella tai ajoradan oikealla laidalla, joten teen niin.

Silloin kun piennar on poikkeuksellisen eli riittävän leveä jatkan sille suoraan ja hidastamatta (eli en mene ajoradalle kenenkään eteen). Samalla kuitenkin unohdan miltä ajoni voi näyttää autoilijasta jolla on ikäviä kokemuksia tai ennakkoluuloja väistämisvelvollisuuttaan laiminlyövistä tai sitä tuntemattomista kamikazepyöräilijöistä. Pari kertaa onkin sattunut että autoilija on tehnyt äkkijarrutuksen estääkseen yhteentörmäyksen suoraan suojatielle miljoonaa ajavan fillaristin kanssa.

Epäiletkö anteeksipyyntöni vilpittömyyttä?

kuovipolku Guest
    Aidosti ja vilpittömästi: anteeksipyyntö saattoi olla vilpitön tai se saattoi olla kieli poskessa, ketunhäntä kainalossa, sormet selän takana ristissä eli muussa mielessä esitetty. Viestiä lukemalla en sitä pysty päättelemään enkä miestä tuntematta kuvittele edes voivani.

Toisaalta: aito aito ja vilpitön anteeksipyyntö on periaatteessa sellainen johon ei liity mitään ehtoja, rajauksia tai "niin, mutku toi" -huomautuksia.

Viime uintireissun päätteeksi meinas pahin tapahtua! Olin autolla liikenteessä ja aina, AINA katson kelvit tarkkaan. Nyt kävi niin, että sopivasti ajatus uinnissa, olin varmaan katsovinaan sillä muistan tarkkaan sen, että katsoin myös oikealle. Juuri kun olen lähdössä kiihyttään niin näkökenttään purjehtii mies pyörällä, jonka perässä poika pyöräkärryssä. Saan turvallisesti auton pysäytettyä ja yritän kertoa käsilläni, että olen todella pahoillani etten nähnyt. Tällä kertaa yhdistelmä jäi todella pahasti palkin taakse.
    Onneksi pyöräilijä luki tilanteen hyvin ja ennakoi. En tiedä mitä olis pahimmassa skenaariossa voinut tapahtua.
    Jos oot palstalaisia niin anteeksi Raatin stadionin kupeessa tapahtunutta mokaani..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Konttuurilla putosi oikein kunnon liimamiina syliin kello 1555 ja se vaan piti selättää ennen kotiinlähtöä.
    Suoritin sitten kotimatkan valottomalla fillarilla kun katuvalot ei vielä palanut mutta eteen ei enää nähnyt.

Se yksi Ritchey kuski pääsi melkein kotiovella irvailemaan mutta ihan stn varmasti kuittaan sen tuikun joku ehtoo koiranulkoilutusvalolla.
    Shimaani muokkasi tätä : 26.09.2015 at 08.53 Syy: stiliseeraus ja poliittinen korrektio

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Viime uintireissun päätteeksi meinas pahin tapahtua! Olin autolla liikenteessä ja aina, AINA katson kelvit tarkkaan. Nyt kävi niin, että sopivasti ajatus uinnissa, olin varmaan katsovinaan sillä muistan tarkkaan sen, että katsoin myös oikealle. Juuri kun olen lähdössä kiihyttään niin näkökenttään purjehtii mies pyörällä
    Pahoittelut myös sille herrasmiehelle jonka samaan tyyliin olin teilata lähtiessäni ylittämään risteystä tässä: https://www.google.fi/maps/@61.69464...2!8i6656?hl=fi Tuli tuolta vasemmalta, tosin nyt pienet työmaat menossa kerrostalossa. Sori sori sori, jäi pilarin taakse..

Kattelin 20-30m ennen risteystä, että vihreät palaa pyöräilijöille/jalankulkijoille. Risteyksessä on samaan suuntaan kulkeville autoilijoille pyöreät liikennevalot ja lisäksi vihreä nuolivalo, jotka kääntyvät pyörätien yli oikealle. Eli saa olla tarkkana, että huomaako autoilijat pyöräilijän, kun kääntyvät pyöreillä vihreillä, joten keskitin katseen näihin autoihin. Risteystä ylittäesssä huomasin, että jalkakulkijan/pyöräilijän valot olivat vaihtuneet punaisiksi, en siis ollut varma paloiko autolle jo nuolivihreä kun ylitin risteystä, joten siitä tämä tunnustus mahdollisesta törttäilystäni.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •