HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 116 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #3451
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Toivottavasti kattelit ,että iskarin tehdasasetukset/"speksit" on suht samanlaiset kun entisessä.

    Single Pivot on yleensä aika tarkka moisista ja Debon Air ei yleensä ole paras ratkaisu single pivottiin. Esim: Orange ei suosittele debonairia pyöriinsä.
    Debon air on liian lineaarinen heidän nivelistöön. En tiedä sit Santa Cruzin virityksestä.

    Tosin jos meinaa lyödä läpi saat varmaan iskarin tuunattua mainituilla reducer renkailla mieleiseksi.
    Enpähän minä mitään kattellu. Piti oikein ruveta tämän jälkeen kooklailemaan ja huh, onneksi näyttää olevan yleinen upgrade hecklereihin. Pitää vaan tyrkätä aikaisempaa paljon enempi painetta ja lähteä siitä sitten katselemaan. Jos nyt vaikka oikein panostaisi siihen, että tekisi asioita oikein eikä vaan mölöttele menemään ympäriinsä.

  2. #3452
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk0 Katso viesti
    Mitä olette itse ajatelleet pyörästä jolla ajaa ihminen jonka paino alkaa vitosella ja sillä ajetaan arkilenkistä isoon mäkeen? Millasilla kiekoilla pärjää? Mitä ajatuksia rengaskoosta? Eli mitä muuta voi ajatella toisin kuin melkeen tuplasti painavammalle kuskille?
    Itse laittaisin panoksia eniten juuri kiekkosektorille. Kunnon kiekot tuovat kyllä parhaiten iloa ajamiseen. Kevyelle kuskille riittää mäkitouhuunkin kevyet trailikiekot, etenkin jos vauhdit on vielä pitkälti varovaisempia. Muutenkaan ei tarvitse olla kovin järeä kalusto, menee muuten tasamaalla turhan tahmeaksi helposti. Joku about 140mm täpäri ja siihen tarpeen mukaan kulmiin loivennusta, niin tulee kevyeen kalustoon vakautta. Kiekoiksi jotkut Mavicin Crossmax ST tyyppiset 27,5 ja laadukkaat renkulat litkuilla kaveriksi.

  3. #3453
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tuosta.

    http://foesracing.com/bikes/frames/foes-mutz/



    Näillä ne enskat tulevaisuudessa ajetaan. Ei ole pakko niellä.
    Näin se vaan tulee menemään.

  4. #3454
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^niin kauan kun vierintävastus ja renkaan ominaisuudet ovat nykyläskin tasolla, epäilen vahvasti
    Roots, bloody roots

  5. #3455
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087


    Niin se vaan oli läski testissä canyon striveä nopeampi deehooradalla..

  6. #3456
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    ^niin kauan kun vierintävastus ja renkaan ominaisuudet ovat nykyläskin tasolla, epäilen vahvasti
    Tarkennatko? Mikä on nykyläskin taso renkaissa?

    EDIT: Kun tullaan mäkeä alas kivikossa ja juurakossa, saattaa se pitävämpi, kestävämpi ja "huonommin rullaava" rengas olla kuitenkin nopeampi?
    brilleaux muokkasi tätä : 12.06.2015 at 11.47

  7. #3457
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Omat kokemukset ovat Fatboy Expertistä, joka lähti vaihtoon. En tykännyt läskirenkaan puskemisesta mutkissa, renkaan pompottelusta ja huonosta rullaavuudesta tasaisella. Täysjousto varmaan muuttaa tuota paljon. Totta on myös, että mäkeä alas tullessa tuolla asialla on vähemmän väliä.
    Roots, bloody roots

  8. #3458
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Omat kokemukset ovat Fatboy Expertistä, joka lähti vaihtoon. En tykännyt läskirenkaan puskemisesta mutkissa, renkaan pompottelusta ja huonosta rullaavuudesta tasaisella. Täysjousto varmaan muuttaa tuota paljon. Totta on myös, että mäkeä alas tullessa tuolla asialla on vähemmän väliä.
    Jos kyseessä oli orkkisrengastus, ymmärrän pointtisi.
    On renkaita, ja on renkaita.

    Pompottelu läskikumissa juontaa (sopivista)paineista; pirun tarkkaa virittelyä. Sopivan alhaisilla paineilla ei pompottelua esiinny Bud/Lou-kombolla. On vaan haettava se kompromissi minkä paineen(kuinka alhaisen) rengas kestää ilman liian pahoja läpilyöntejä.
    Joka taas oikeastaan jo edellyttää tubeleksia. Muutoin vaihdellaan sisuria tiuhaan tahtiin.

    Liian suurilla paineilla renkaat on kivikossa kuin superpallot.

    Toi paine on etupäässä mulla vieläkin hakusessa. lähellä ollaan jo.

  9. #3459
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^joo uskon tuon olevan hyvän kulkupelin, ei se hype tyhjästä synny. Itellä oli juurikin Ground Controlit alla. Täysjousitettua fättiä en ole ajanut, mutta tällä hetkellä kontrasti täpärin ja Fatboyn valillä on niin vahvasti kallellaan täpärin suuntaan ajettavuudessa, että täytyy olla epäileväinen ihan viran puolesta.
    Roots, bloody roots

  10. #3460
    Pakko heittää pari mielessä olevaa mietintää. Keskityn nyt vaan spessun pyöriin, mutta sama tietysti muissakin. Ajan Stumpyllä (29'', chainstay=450mm) ja sitten Fatboylla(chainstay=455mm) ja testasin Enduroa(27,5'',chainstay=422mm). Miten ihmeessä Fatboy on niin helppo keulia ja Stumpy on ihan tuskaa? Harmi kun en testannut Endurolla keulimista! Miten Enduro oli niin helppo hyppyyttää ja Fatboy nousee kans tosi nätisti, mutta Stumpy vie energiat ku yrittää hyppiä. Onko se rengaskoko joka tosiaankin tekee pyörästä ketterämmän oloisen? Oisko mulle sittenkin oikea pyörä 27,5'' renkailla? Pitäis olla vaan tyytyväinen ja ajella, mutta pitääkö oikeasti vielä päivittää. En edes miettis tälläisia juttuja, mutta joskus Fatboylla on jopa hauskemapaa. Mitenhän hauskaa olis Endurolla...huoh...

  11. #3461
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Niin moni muukin asia vaikuttaa kuin pelkkä chainstay. Reachit, stemmit, rengaskoko Tottakai vähän, ym. ym.

  12. #3462
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Miten ihmeessä Fatboy on niin helppo keulia ja Stumpy on ihan tuskaa? Harmi kun en testannut Endurolla keulimista! Miten Enduro oli niin helppo hyppyyttää ja Fatboy nousee kans tosi nätisti, mutta Stumpy vie energiat ku yrittää hyppiä.
    Omissa käsissä keula nousee Endurolla paljon helpommin, mutta kyllä hyppyyttäminen mun mielestä oli helpompaa stumpin evolla kuin endurolla. Tietty kilon painoerokin tuo oman mausteensa soppaan.

  13. #3463
    Mitä tää "hyppyyttäminen" on? Kuulostaa siltä että yritetään hakea koripallon pomputusta muistuttavaa liikehdintää Puhutteko hyppäämisestä ilman hyppyriä (bunny hop) vai hyppyristä? Helpompaa = bunny hop nousee korkeammalle vai hyppyristä lento paremmin hallitavissa?

    Oli miten oli, alustan säädöt ja kuskin tekniikka vaikuttaa tähän todella paljon. Tekniikka sopeutuu ajan myötä myös erilaisiin geometrioihin ja sillä tutulla varmasti suoritus parempi jos erot geometriassa/alustassa pieniä.

  14. #3464
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Itse puhelen bunnyhopin kaltaisesta hyppäyttämisestä.. tyylipuhdasta bunnyhoppia kun en osaa... ei siis tekniikalla vaan voimalla Kuten nimimerkin status kertoo, täällä kirjoittelee nöösi, eli kokemukset on teknisesti heikohkon kokemuksia. Epäilemättä ero selittyy varmasti myös sillä että toisella fillarilla on ajanut puoli vuotta ja toisella muutaman lenkin... säädöissäkin on varmasti eroa vaikka samaa on haettu. Eli jollakulla voi olla täysin päinvastaiset kokemukset... tämän takia aloitin sanoilla: omissa käsissä...

  15. #3465
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Käsittääkseni osa erosta tulee myöskin takalinkuston toiminnasta. Joillakin on helpompi hyppiä kuin toisilla.

  16. #3466
    Jeps, mä olen kokenut vaikeaksi Stumpyllä tekniikat:
    Manual...https://www.youtube.com/watch?v=NkWnV4RDzkU
    ja siitä johtaa tietysti BunnyHop...https://www.youtube.com/watch?v=HvPl1lt-RCE
    Stumpyssä ei meinaa päästä tarpeeksi taakse ja pitkä chainstay haittaa myös. Senpä vuoksi olen jo harkinnut 27,5'' rengastusta ja "enduro" geometriaa kunnon joustolla. Onneksi Stumpy on edelleen hauska ja inspiroiva pyörä, niin ei tule paineltua tilausnappia vahingossa :-) Treeniä lisää, pakkohan se on joskus oppia. Toisaalta hankalalla pyörällä oppii hankalimman kautta ja paremmalla pyörällä se on sitte helppoa.

  17. #3467
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Itse uskon, että läski hyvillä vähän alle 4'' renkailla ja jollain 120mm joustomatkalla voisi olla suomienskaan todella nopea. Oikeasti nopeita baanoja jossa jollain marginaalisella renkaan rullaamisen erolla olisi merkitystä on kuitenkin aika vähän ja hitaita tosi teknisiä kivikkoja, juurakkoja märkiä yms. kohtia on reilusti. Jäykälläkin läskillä voi vetää hitaassa vauhdissa paljon suorempaa linjaa kun täpärillä. Itse en joustoläskillä ole ajanut mutta jos vaimennus vähän vakauttausi kova vauhtisen maastoajon ongelmia niin kyllähän sillä laskettelisi.

    En usko silti, että läskillä kisoja voitettaisiin mutta, joku ei niin teknisesti taitava harrastaja voisi hyvinkin olla nopeampi tuollaisella kuin kapea renkaisella.

    Noista manuaaleista ja punnyhopeista sen verran, ettei kannata masentua jonkun rengaskoon tai takahaarukan pituuden takia. Vaikka markkinamiehet puhuvat kaikkea noi erot pyörien välillä ovat kohtuu pienet noissakin jutuissa, ja jos kakarana hypittiin ja keulittiin 20kg painavilla rautahirviöillä niin kyllä se varmaan maastopyörälläkin onnistuu kun vähän harjoittelee.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  18. #3468
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Jeps, mä olen kokenut vaikeaksi Stumpyllä tekniikat:
    Manual...https://www.youtube.com/watch?v=NkWnV4RDzkU
    ja siitä johtaa tietysti BunnyHop...https://www.youtube.com/watch?v=HvPl1lt-RCE
    Stumpyssä ei meinaa päästä tarpeeksi taakse ja pitkä chainstay haittaa myös. Senpä vuoksi olen jo harkinnut 27,5'' rengastusta ja "enduro" geometriaa kunnon joustolla. Onneksi Stumpy on edelleen hauska ja inspiroiva pyörä, niin ei tule paineltua tilausnappia vahingossa :-) Treeniä lisää, pakkohan se on joskus oppia. Toisaalta hankalalla pyörällä oppii hankalimman kautta ja paremmalla pyörällä se on sitte helppoa.
    Tähän voisin vetäistä puumerkkini alle. Pitkä perä ja ehkä se geometriakin teki nuo jutut itselle lähes mahdottomiksi ja niiden harjoittelukin jäi siis vähiin. Uusi stumppihan on pikkusen lyhyemmällä perällä ja hieman erilaisella linkulla joten ehkä se toimii paremmin tuollaisessa kikkailussa... siis meille jotka ei osata (vielä)

  19. #3469
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Jeps, mä olen kokenut vaikeaksi Stumpyllä tekniikat:
    Manual...https://www.youtube.com/watch?v=NkWnV4RDzkU
    ja siitä johtaa tietysti BunnyHop...https://www.youtube.com/watch?v=HvPl1lt-RCE
    Nää onkin hyviä videoita... thänks

  20. #3470
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Keski-Pohjanmaa
    Viestit
    15
    Hyviä videoita. Ei tarvi lyyä päätä enää ihan niin paljon seinään harjotellessa.

  21. #3471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hazzu Katso viesti
    Nää onkin hyviä videoita... thänks
    Manual...https://www.youtube.com/watch?v=NkWnV4RDzkU
    ja siitä johtaa tietysti BunnyHop...https://www.youtube.com/watch?v=HvPl1lt-RCE

    vielä yks hyvä joka kantsii tsekata, virheet! Minulla esim. kun yrittää käsillä repiä keulaa maasta, EI HYVÄ :-) Johtaa hypyssä renkaan kääntymiseen ja sivuttain menee vaikka ei haluaiskaan.
    https://www.youtube.com/watch?v=LXY8SIEnCdA

  22. #3472
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Toivottavasti kattelit ,että iskarin tehdasasetukset/"speksit" on suht samanlaiset kun entisessä.

    Single Pivot on yleensä aika tarkka moisista ja Debon Air ei yleensä ole paras ratkaisu single pivottiin. Esim: Orange ei suosittele debonairia pyöriinsä.
    Debon air on liian lineaarinen heidän nivelistöön. En tiedä sit Santa Cruzin virityksestä.

    Tosin jos meinaa lyödä läpi saat varmaan iskarin tuunattua mainituilla reducer renkailla mieleiseksi.
    Eikai nuo iskarit voisi enempää erilaisia olla... Nyt on yksi pitkä (yli 3h) lenkki ja ja yksi alamälaskusessio takana ja onhan tuossa vielä paljon sulattelemista. Takaisin ei ole kyllä menemistä, niin paljon positiivisempaan suuntaan meni. Ei tuo kauhean herkkä ollut pohjaamaan foxillakaan, mutta kyllä aika syvällä perä meni polkuajelussa kun sagi oli kohdillaan. Eikä se ollut kauhean alkuherkkä iskari muutoinkaan. Nyt kun rokkarissa sagi on kohdillaan (about 28 prossaa) niin perä on kyllä todella napakka mutta aika mukava. Pyörästä tuli paljon parempi polkea, nyt se etenee kyllä aika tehokkaasti. Alamäkiajossa, jossa foxi oli ehkä parhaimmillaan, tuli myös edistystä. Hypyistä tulee napakasti alas ilman draamaa ja takana pitoa tuntuu olevan hyvin koko ajan. Kuten sanottua, paljon on vielä sulattelemista ja koeajettavaa, niin paljon tuo pyörä muuttui. Hyvin reagoi noihin rebound-säätöihinkin.

    Emt. Vaikka periaatteessa ei tuo sp:hen kävisikään, niin heti alkuasetuksista lähtien toimii paremmin mitä tuo alkuperäinen iskari, jossa cruzi oli jo tehtaalta lähtiessään rajoittanut kannun ilmatilavuutta.

  23. #3473
    Onko kellään tietoa näistä cuben rungon koista? Kyseinen malli kiinnostaisi hinnan perusteella: http://www.cube.eu/en/bikes/fullsusp...ennblack-2015/ Itselläni pituutta on 186cm joten runko koko olisi varmaankin 20"-22"?.

  24. #3474
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Emt. Vaikka periaatteessa ei tuo sp:hen kävisikään, niin heti alkuasetuksista lähtien toimii paremmin mitä tuo alkuperäinen iskari, jossa cruzi oli jo tehtaalta lähtiessään rajoittanut kannun ilmatilavuutta.
    Luultavasti on tuo monarch myös kuristettu tehtaalla eli jos haluaa keski ja loppujoustoon pehmeyttä niin ilmakannusta punaisia kumilenkkejä pois.. Kaikista tärkeintä on oikea simmitys, mutta siihen onkin vaikeempi ite vaikuttaa..

  25. #3475
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Luultavasti on tuo monarch myös kuristettu tehtaalla eli jos haluaa keski ja loppujoustoon pehmeyttä niin ilmakannusta punaisia kumilenkkejä pois.. Kaikista tärkeintä on oikea simmitys, mutta siihen onkin vaikeempi ite vaikuttaa..
    Jep. Pitää kurkata iskarin sisälle talvella kun ei ole ajokausi käynnissä.

  26. #3476
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaristi88 Katso viesti
    Onko kellään tietoa näistä cuben rungon koista? Kyseinen malli kiinnostaisi hinnan perusteella: http://www.cube.eu/en/bikes/fullsusp...ennblack-2015/ Itselläni pituutta on 186cm joten runko koko olisi varmaankin 20"-22"?.
    Cubet on kautta linjan aika lyhkäsiä, eli katselisin sieltä kokotaulukon ylemmästä päästä.

  27. #3477
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Cubet on kautta linjan aika lyhkäsiä, eli katselisin sieltä kokotaulukon ylemmästä päästä.
    Jep. Ainakin itsellä jäykkäperäinen 29er kuutio on numeroa liian isona juuri sopiva.

  28. #3478
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    64

    Mondraker Dune carbon 2016

    Mitäs mieltä arvon raati on ensi vuoden Mondraker Dune carbonista? On säädettävää keulakulmaa ja haarukan pituutta. Ois aika asiallinen laite tuolla Foxin uudella X2 iskarilla.
    Kovasti ne hehkuttavat tuota Forward Geometryä. http://m.pinkbike.com/news/mondraker...irst-ride.html

    http://maasturi.vuodatus.net
    Kanuunadale muokkasi tätä : 30.06.2015 at 22.56

  29. #3479
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    148
    Mikäs ketjuohjuri kiinnitys standardi Commencal Meta V4:ssa on? En löytänyt nettisivuilta tietoa.

  30. #3480
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Eikai nuo iskarit voisi enempää erilaisia olla... Nyt on yksi pitkä (yli 3h) lenkki ja ja yksi alamälaskusessio takana ja onhan tuossa vielä paljon sulattelemista. Takaisin ei ole kyllä menemistä, niin paljon positiivisempaan suuntaan meni. Ei tuo kauhean herkkä ollut pohjaamaan foxillakaan, mutta kyllä aika syvällä perä meni polkuajelussa kun sagi oli kohdillaan. Eikä se ollut kauhean alkuherkkä iskari muutoinkaan. Nyt kun rokkarissa sagi on kohdillaan (about 28 prossaa) niin perä on kyllä todella napakka mutta aika mukava. Pyörästä tuli paljon parempi polkea, nyt se etenee kyllä aika tehokkaasti. Alamäkiajossa, jossa foxi oli ehkä parhaimmillaan, tuli myös edistystä. Hypyistä tulee napakasti alas ilman draamaa ja takana pitoa tuntuu olevan hyvin koko ajan. Kuten sanottua, paljon on vielä sulattelemista ja koeajettavaa, niin paljon tuo pyörä muuttui. Hyvin reagoi noihin rebound-säätöihinkin.

    Emt. Vaikka periaatteessa ei tuo sp:hen kävisikään, niin heti alkuasetuksista lähtien toimii paremmin mitä tuo alkuperäinen iskari, jossa cruzi oli jo tehtaalta lähtiessään rajoittanut kannun ilmatilavuutta.
    Mukava kuulla. Tommoseen trail/enduro pyörään napakka ,korkealla uiva ,mutta alkuherkkä jousto on ainakin omasta mielestä se juttu. Itselläni on yksi kauhukokemus
    iskarin päivittämistä "paremmaksi" ja pyörä (single pivot yeti) muuttui hirveäksi ajaa. Onneksi ostin iskarin käytettynä ja nyt se on varalla ja alkuperäinen paikallaan.
    - Fear is a mindkiller -


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •