FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 10 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #271
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Walben JJ:t ovat siis loistavat yleisrenkaat. Rullaavat, ei minkäänlaista self steering ilmiötä eli uskaltaa hyvinkin ajella ilman käsiä, märillä juurilla tosiaan toimii ja jarrutuspitoakin löytyy ihan hyvin. Itse poljeskelen täällä etelä-pirkanmaalla jossa löytyy paljon harjuja, mäkiä ja kalliota. Ja kun esim jyrkkään nousuun osuu kiertämätön kivi niin sutaisu on tosiasia tai jyrkkään alamäkeen kiveä niin kyllä silloin fillari vie eikä kuski... Syksyllä vaihtuvat Bud/Lou komboon tai Nateihin tai Floatereihin.

  2. #272
    Mun mielestä erinomaiset renkaat kalliolla ja kivikossa kunhan vaan paineet on tarpeeksi alhaalla.

    Onko kukaan muuten tehnyt 1X10 moodia? Onnistuuko, jos hommaan vaan Race Face Narrow-Wide eturatas 30t:sen? Osuuko ketjulinja kohdillleen? Onko jotain muuta mitä pitäisi huomioida?

  3. #273
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Juurikin 1x10 30hampusella n/w:llä löytyy. Ei ongelmia. Senku nyppäät turhat irti ja n/w:n kiinni.

  4. #274
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Onko toisen tuotantoerän felteissä reikää keskiön pohjalla? Eikös siellä ois hyvä olla? Ja rungonpohjallaki ois varmaan fiksu kun noita kaapelin reikiäkin on? Mietin vaan että kuinka alkaa kesän jälkeen pakkasilla pullisteleen jos putket täynnä vettä.

  5. #275
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Tänään oma ensimmäinen täyshuolto tehtynä liikkeen tekemän ensihuollon jälkeen.
    Tanko vaihtoon-> alumiininen tilalle. Jousti omaan makuun liikaa ja kuskilla massaa 110kg niin en luottanut.
    Kannatin vaihtoon: pystympi tilalle kun haarukan kaulaputki julmetun lyhyt.
    Jarrut vaihtoon koska takajarrun kahva painui liian syvälle. Palat ja ilmaukset ok mutta sama ongelma kuin xt-jarrujenkin kanssa. Avid bb7 tilalle.
    Ohjainlaakeri umpiruosteessa ja todella karhea ja ilman rasvaa...
    Satulatolppa vaihtoon ja alumiininen tilalle. Naksui, paukkui ja kitisi.
    Aiemmin jo 30 n/w eturatas. Toimii loistavasti.
    Renkaina nyt takana Nate 4.0 ja edessä kävi 4.8 bulldozer mutta vaihtui jumbo jimi takaisin. Jumbo jimin pehmeämmän ajofiiliksen takia.
    Mutta kannattaa tarkistaa siis ohjainlaakeri varsinkin jos keulan suunnalta kuuluu naksuvaa ääntä!

  6. #276
    Osaisiko joku sanoa mikä DD30 satulan tarkka malli ja mistä saisi ostettua samanlaisen? On meinaan paras satula missä olen istunut!

  7. #277
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    16
    Satula on WTB:n Volt

  8. #278
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Merkki ja malli yllä ja ainakin Sportax Tampereella myy Wtb:n tuotteita.
    Itse odotellut josko Wtb lähtisi mukaan läskirengas rintamalle... Tuli ajeltua 26 ja 29 aikoina melkein kokonaan heidän kumeillaan. Muutenkin Wtb:n mallistosta on löytynyt paljon itselle, satulat, tupit, renkaat.

  9. #279
    Täällä satulatolppa kiinnityksen kohdalta lähtenyt murtumaan. Ei ilmeisesti mitään laatukamaa. Mites muilla kestänyt ? Alumiinia laitetaan seuraavaksi tilalle.

  10. #280
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    193
    Omasta ekan saapumiserän DD30 läskistä murtui satulatolppa melko nopeasti n. 1.5 kk:n käytön jälkeen. Ei onneksi mennyt ajon aikana poikki, kun sattumalta huomasin tolpan oudosti notkuvan ja nostaessani putkea, oli tolpassa jo kunnon murtuman alku. Oli kiristetty ihan kiristyspannassa suositeltuun momenttiin. Tolppa lähti käsittääkseni maahantuojan kautta valmistajalle tutkittavaksi, mutta ei sieltä mitään ole kuulunut. Sain kyllä heti takuuseen uuden alumiinitolpan.

  11. #281
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Tuossa pari viestiä ylempänä tosiaan tuo oman DD30 korjaamotarina 😝. Kuitutanko on myös sellainen johon en alkuunkaan luottanut. Niin paljon säbä ja lätkä hommissa katkeillu noita kuitutikkuja joskus ihan "itsekseenkin" että puumailalla mennään lätkän puolella. Harmittaa kun aikoinaan myin kuitukiimassa Eastonin alumiinivarteni pois lätkän puolella...

  12. #282
    Moi!

    kertokaas nyt nöösille mitenkä DD30 saisi asennettua 1x10 setin? onko erityisiä asioita mitä pitäisi ottaa huomioon, mitä pitäisi ostaa ja pitääkö ketjulinjojen yms ottaa huomioon? vai onko järkevämpää kysäistä jos toimenpide tehtäisiin ensihuollon yhteydessä?

  13. #283
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Tsekkaa 8 viestiä ^.
    Tosin asiaa sivuten olen itse aikeissa ostaa 28 hampaisen 64bcd rattaan ja 104bcd paikalle raskaan sarjan ratassuojan. Sen verran pieni maavara jotta tuppaa ratas / ketjut paukkumaan kiviin...

  14. #284
    1x10 setti menee helposti. nw ratas eteen. Mulla on racefacen 32t malli. Tolla vaihdolla ei tarvi vaihteiden säätöön koskea.
    Taakse vaihdoin vielä osoimmaksi rattaaksi 42t version. Huomasin asennuksen aikana että takavaihtajan varsi on tosi lähellä pakkaa koska takavaihtajan korvakko on rungon sisäpuolella kiinni. Lisäsin korvakon ja vaihtaja väliin prikan jolloin tilanne parani hieman. Nyt toiminut usemman lenkin ajan hyvin.

  15. #285
    Tänään sain ton murtuneen satulaputken tilalle alumiini version vaihdettua takuuseen. Jälkeenmyyjä sanoi että ensivuoden dd30 on tulossa vain alumiini versiolla ja tän vuoden mallit joissa ongelmaa korvataan alumiinisella.

  16. #286
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Onhan tuo aika hanurista, että kuitu osaa vaihdetaan takuuna alumiiniseen. Antas kunnon kuitusia tilalle, kun siitä on maksettukkin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #287
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Hei juurikin sinä Dd30 omistaja jolla oli Bluto 120 keula! Mikäli ei ole mahdoton rasti niin voisitko mitata seuraavat: keskiön korkeus ja emäputken korkeus maasta, eli emäputken ja etuhaarukan alaliitos kohdasta korkeus maahan. Itsellä tuo menee tällä viikolla tilaukseen niin hahmotan vain hieman muuttuuko geo kuinka paljon... Tuleeko vallan "nojapyörä" tuolla 120 keulalla. Kiitoksia jo valmiiksi!

  18. #288
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    20
    Ei ollenkaan mahdoton rasti :-)
    Ohjausputken alapinnan (keskeltä,sehän on vinossa asennossa) korkeus kohtisuoraan maasta on 84 cm keulan ollessa täyteen mittaansa venyneenä. Keulan paineista riippuen se ajossa laskee muutaman sentin. Minä myös vaihdoin ohjaustolpan alalaakerikupin matalaan malliin alkuperäisen korotetun sijaan (laakerikupin tyyppi löytyy aiemmasta viestistä). Se laskee keulaa 1,5 cm.
    Makuasia tietysti tuo keulakulma, minun mielestäni toimii mainiosti, vakaa eikä minkäänlaista itseohjautuvuutta.

  19. #289
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    20
    ...ja se keskiön korkeus maasta on 31,3 cm.

  20. #290
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Suurkiitokset mittailuista. Itsellä ajatuksissa tehdä tuosta jäykkäperä enskamankeli kokeilu. 120 Bluto, 3" Knardit tai jos jostain löytäis Gazzalodit, hissitolppa ja nokka kohti alamäkiä... Tykkään suuresti leveän keskiön tuomasta tukevuudesta ajoasennossa ja yksi ajatus oli teettää etukiekko 100mm leveälle "normiakselille" ja laittaa joku 160mm keula... Saa nähä ny mitä toteutuu.

  21. #291
    Onko joku laittanut tubeless setuppia orkkis vanteelle jumbo jimillä ? Miten onnistunut ja mitä kantsii huomioida? Lähinnä kiinnostaa tuo ventiilin kohta ja vanteella pysyminen.

  22. #292
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Tubeless-konsruktioista en tiedä mutta Feltin etukumia kun vaihdoin niin kun laski ilmat pois niin JJ tipahti ihan kiltisti vanteelta. Vannetta kun katselin niin ei siinä minusta ole mitään hyllyä joka kai olisi hyvä tubeleksia laittaessa. Ei siis vaatinut mitään päällä pomppimista tms joten sinänsä helppo vanne rengastöiden suhteen.
    Joku kyllä sanoi että hänen Feltissä pysyy hyvin kumit vanteella nollapaineilla mutta näin ei ollut itsellä.

  23. #293
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Ei todellakaan pysy ilman painetta vanteella, ja välillä tuntuu että asettumiseen tarvii reilumman paineen, muuten voi näemmä muutaman lenkin vatkata kumi niinku ois vanne mutkalla, vaan toista kiloa ilmaa ja seuraavalla lenkillä taas kumi ei vatkaa yhtään.

  24. #294
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSPI Katso viesti
    Onko joku laittanut tubeless setuppia orkkis vanteelle jumbo jimillä ? Miten onnistunut ja mitä kantsii huomioida? Lähinnä kiinnostaa tuo ventiilin kohta ja vanteella pysyminen.
    Mulla on ollut alusta asti tubelessina orggisvanteella jumbo jimit. Stanin tubelessventtiiliä varten piti sorvata alumiinista korokeholkit että venttiilin sai kiristettyä ja tiivistettyä autonventtiilin reikään. Ks. kuva sivulta 9. Vanteella on alkuperäiset vannenauhat kavennettuna. Vannenauhan päälle on vedetty kierros Clas Ohlsonin pressunpaikkausteippiä. Hyvin on pitänyt. Vähän sai askarrella että sai nousemaan vanteelle.

    Satulatolppa näkyy olevan murtunut minullakin...

  25. #295
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Ei siis vaatinut mitään päällä pomppimista tms joten sinänsä helppo vanne rengastöiden suhteen. Joku kyllä sanoi että hänen Feltissä pysyy hyvin kumit vanteella nollapaineilla mutta näin ei ollut itsellä.
    Kaverin Feltin vanteita pällisteltiin ne on ihan samaa P:tä On-onen kanssa reuna ihan samanlainen. Voin vannoa, että Mulefutit on rengastöiden osalta ja ajon kannalta paaljon huolettomammat. Kaveri ajelee löysillä jollain 0.35-0.45 bar paineilla ja sillä ei myöskään pysy kumit ylhäällä Feltissä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #296
    Minkälaista tavaratelinettä taakse olette Feltin läskeihin laittaneet? Itsellä on DD70, mutta runko ja kiinnikepaikat taitaa olla samat kuin DD30:ssä. Takatelineen kiinnikkeet on siellä sisäpuolelle ja pelivaraa näyttäisi olevan noin 4 cm molemmin puolin ennenkuin alkaa ottaa kiinni kiekkoon ja kiinnikkeillä leveyttä noin 18 cm. Euroopan postimyyntifirmoissa ei läskiyhteensopivista tavaratelineistä tunnu olevan valtavaa tarjontaa, ja kivijalkakaupoista ei näillä kulmilla ole toivoakaan mitään tuollaista saada. Hauskaa on ilman telinettäkin, mutta telttaa ja muuta raskaampaa on tylsä kanniskella repussa.

  27. #297
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Häväistys suoritettu!
    Keula vaihdettu 120mm Blutoon, renkaat Nokian Gazzaloddeihin. Gazzat painoi 1710 ja 1520, ovat eri tuotantoerää niin vähän heittoa painoissa. Juuri ja juuri tulevat kyljet vanteen reunan yli mutta vähän voi kivikossa kolista... Huomenna mahdollinen testirykäisy ja keulan paineiden säätelyä. Kaivoin orkkis keulasta ohjainlaakerin alakoolin irti Blutoon niin oli sekin kyllä aika lelu. Alumiinia ja todella ohutta, vähän onnistuin sitä loveamaan :-(. Tarkoitus siis rakentaa testimielessä takajäykkis enskapöörä ja renkaiden paineet vähän kovempana ettei mulju alla ja pääsee mutkista liukkaammin liikkeelle. Yhteispaino nyt Dd30 21" 16.20kg. Eli reippaasti on painoa tullut alkuperäiseen kokoonpanoon verrattuna.

  28. #298
    Kuva! Kuva ja heti!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  29. #299
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Pistetään Tankki päivä lukkoon ja rehvataan Toijalassa livenä niin näät mankelin? Voit samalla potkia renkaat jne..? Voin samalla tehdä junarata vertailun renkaille ja keulalle miten pehmeästi menee ratapölkyillä verrattuna esim: 4.8 Bulldozereihin.

  30. #300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Ja ongelmat jatkuu 
    Sisäkumit Walben 13f, no ei. Molemmat sisurit täyttyi jo venyttely vaiheessa n.20cm matkalla hillitömäksi palloksi muun pätkän pysyessä normi mitoissa. No etunen pysyi ok mutta takana vaan ei toiminu, puski ulkokumin sivut pihalle aina 0.60 barin jälkeen. Maxxis vakisisurit 530-490g.
    Jarrujen vaihto: etuhaarukan jarrusatulan kiinnityspiste, hyvin rauhallinen kiristys ja jes! Kierteet jaskaks. Laitoin nyt reippaan tujauksen kierrelukitetta jotta kahtotaa.
    Ja takavaihtajan korvaketta ei ole vielä kuulunut.

    Täällä myös juuri saksasta tulleesta pyörästä etu jarrusatulan kiinntityksestä kierteet moro. 2 kertaa käsin pyöritetty niin pitkälle kuin menee, ihan sievästi yritin sit avaimella mut ei lähtenyt vetämään. Pultti pois ja kurkkaus reikään, alusta kierteet sileänä. Toinen pultti meni käsin melkein loppuun, sielläki hepposen/rosoisen näköinen kierre.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •