FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 6 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Jepjep. Kun tietäisikin. Race Face Ride sanoo Trekin sivut...

Muistaakseen kampi irtoaa kun tuon ison kuusiokolon avaa, voi toki olla tiukassa rihloilla mutta itse en tarvinnut mitään ulosvetäjää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Muistaakseen kampi irtoaa kun tuon ison kuusiokolon avaa, voi toki olla tiukassa rihloilla mutta itse en tarvinnut mitään ulosvetäjää.
    Ridessä ei ole ulosvetävää pulttia, joten sen poiston jälkeen pitää toivoa että irtoaa nitkuttamalla tai etsiä ulosvetäjä.
    Ulosvetävissä (Atlas, Turbine, Next) on pultin päällä isommalla kuusiokololla kiinnitetty kansi, jota vasten kiinnityspultti työntää kammen ulospäin.

Nitkuttamalla ei kyllä irtoa. Onkohan tuohon olemassa joku ihan virallinen ulosvetäjä jolla homma voisi onnistua ?

Mahtuukohan tälläisen http://www.motonet.fi/fi/tuote/80300...taja-120x100mm käpälät kammen ja keskion väliin? Sitä ennen voi vaikka kokeilla lämmittää kampea akselin ympäriltä kuumailmapuhaltimella, tulen kanssa pitää olla varovaisempi. myös kumivasaraa voi varovaisesti tarjota kampeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Nitkuttamalla ei kyllä irtoa. Onkohan tuohon olemassa joku ihan virallinen ulosvetäjä jolla homma voisi onnistua ?
    Onhan noita,
    saldo nolla http://www.hi5bikes.fi/~VzPJx0000001...104=STC-623088
    Onttoakselisissa, alkaen HT II kammista pitää olla leveämpi pää kuin tässä umpiakseliversiossa> http://www.chainreactioncycles.com/f...r/rp-prod10181
    Tämä leveämpi toimii: http://www.chainreactioncycles.com/f...7/rp-prod38068
    Onkohan näissä käännettävä pää, noin kapeana ei toimi? (Ellei laita 5-pennisen kokoista teräsprikkaa väliin)
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38384...c-Kampityokalu
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38384...m-Kampityokalu

Homma hoitui. Iso Kiitos neuvoista ja linkeistä kaikille !

Apua kaivattaisiin - mistä olette hankkineet noita runkolaukkuja ja/tai taakkatelineitä eteen/taakse? Itseltani löytyy Farley 6, kokoa 15,5". Runkolaukun osalta olen alustavasti harkinnut Revelaten Ranger Frame Bag (Small) -mallia, mutta USA:sta tilaamalla sille tulee aikalailla hintaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fatbike Katso viesti
    Apua kaivattaisiin - mistä olette hankkineet noita runkolaukkuja ja/tai taakkatelineitä eteen/taakse? Itseltani löytyy Farley 6, kokoa 15,5". Runkolaukun osalta olen alustavasti harkinnut Revelaten Ranger Frame Bag (Small) -mallia, mutta USA:sta tilaamalla sille tulee aikalailla hintaa.
    Esim. Tuolta http://fatbikes.at/bike-packing/rahm...rame-bag-black
    Tai tuolta http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...dde2d4d05f0dad
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Farley 6 tuli hommattua ja ekasta lenkistä lähtien vapaaratas naksui. Alle 150 kilsaa ajettuna ensihuoltoon ja toivottavasti vaihtuu koko vapaaratas. Muuten on kyllä mahtava peli. Huollon jälkeen alkaa tubelesskokeilut. Hodagit ei pidä kyl mudassa yhtään , tuliki hommattua jo Natet ootteleen syksyä ja talvea. Läski määrää!

Hys hys, ei näissä mitään vikaa oo Ei vaan hyvä että kerrotaan jos ongelmia on, viittaa kyllä valmistusvirheeseen jos heti on ruvennu oireileen.

Ne vapaarattaan tehdasvaseliinit oli aika jäykät. Ilmeni vedon hitaana kytkeytymisenä ja ajoittaisena lonksahduksena. Omassa Farley 8:ssa vaihdettiin rasvat ensihuollossa ja vaimon Farley 6:een pitäisi tehdä sama operaatio.

Mun toisessa fatbikessä on Salsan takanapa ja siinä on samanlaiset ongelmat, eli varmaan pitää sekin käyttää auki.

Viimeisimmällä lenkillä vapaaratas jotenki jämähti, alkoi naksumaan ja ketju rupesi hakkaamaan takahaarukkaan, vaikka en edes liikuttanut kampia. Eiköhä se huollolla parane ja sit mennään taas. Oli kyl jännät paikat ekalla lenkillä, kun on keskellä metsää ja pyörä alkaa temppuilemaan. Tietenkin piti heti kärkeen vetää 100 kilsan lenkki (Mäntyharju-Repovesi-Kouvola), niin siinähän ne ominaisuudet hyvin tulivat esille

^Tuo tarkoittaa sitä, että vapaaratas jumittaa syystä tai toisesta, kun sen pitäisi antaa vapaa rullausta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Onko kukaan kokeillut mahtuuko Farley 8 esim BFL taakse? Eteen mahtuu varmaan mitä vaan, mutta taakse....
    Kiinnostaisi toi F8, mutta pitäis saada isommat kumit alle.

Onko kellään kokemusta 29+ pyöristä? Trekiltä olisi tarjolla Stache 9+
    Mut jos ostaajo normi maasturin niin onko 3" kumilla mtään järkeä ajaa,kunvoi ottaa sitten ian oikean läkin?

Noi Stache on aika rapeesti hinnoiteltu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arttuwer Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut mahtuuko Farley 8 esim BFL taakse? Eteen mahtuu varmaan mitä vaan, mutta taakse....
    Kiinnostaisi toi F8, mutta pitäis saada isommat kumit alle.
    Yritin viime talvena laittaa 45nrth Dillinger 5 (D5) renkaan Farleyhyn taakse, mutta ei se sopinut pyörimään kovin pitkään. MTBR:n keskustelussa renkaan leveyksistä on mainittu D5:n leveydeksi 80mm vanteella 104mm ja BFL:n leveydeksi 105-107mm. Tämän perusteella väittäisin, että voi tehdä tiukkaa.

Olikohan kuitenkin niin, että ski on ajellut Farleyllä BFL edessä ja takana?

Jos haluat paksummat renkaat ja Trekin, niin odottele hetki ja osta 2016 vuosimallia. Tosin silloin joudut tyytymään jäykkään keulaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Yritin viime talvena laittaa 45nrth Dillinger 5 (D5) renkaan Farleyhyn taakse, mutta ei se sopinut pyörimään kovin pitkään. MTBR:n keskustelussa renkaan leveyksistä on mainittu D5:n leveydeksi 80mm vanteella 104mm ja BFL:n leveydeksi 105-107mm. Tämän perusteella väittäisin, että voi tehdä tiukkaa.

Olikohan kuitenkin niin, että ski on ajellut Farleyllä BFL edessä ja takana?

Jos haluat paksummat renkaat ja Trekin, niin odottele hetki ja osta 2016 vuosimallia. Tosin silloin joudut tyytymään jäykkään keulaan.
    Ou jee Farley Davidson The Original on BFL kesät talvet edessä ja takana paitti kesän raastavissa käsittämättömän kovissa verenmakusuussa vedettävissä nautintokaukana kisoissa on alla Bontrager Hodag Holymotherfakör 0.8 baarin sementtitubelesspaineilla

Nyt olisi tarjolla 17.5" F6, mutta hieman arveluttaa onko tällaiselle tapille (174cm) liian iso?
    Nyt testissä on 15.5 ja ihan ok tuntuinen. Tietty tuossa stemmissä on hieman varaa lyhentää, mutta meneekö ohjaus liian nopeaksi?

Minusta 17.5 on sulle juuri sopiva koko. Tuskin edes stemmiä tarvii lyhentää kun olet tottunut pyörään. Eikä ohjaus siitä kärsi jos stemmiä lyhennätkin.

Olen kans 175cm ja tuo 17,5'' F6 on just hyvä.

Ootteko tehnyt F6:een tublesit teipillä vai halkaistulla sisurilla? Onko sen vanteet muuten hyvät tubleksien tekoon? Oon tehnyt aikoinani Surlyn Clownshoe vanteisiin halkaistulla sisurilla ja se oli helppo ja toimiva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arttuwer Katso viesti
    Ootteko tehnyt F6:een tublesit teipillä vai halkaistulla sisurilla? Onko sen vanteet muuten hyvät tubleksien tekoon? Oon tehnyt aikoinani Surlyn Clownshoe vanteisiin halkaistulla sisurilla ja se oli helppo ja toimiva.

Ehdottomasti teipillä. Vanteessa on renkaan reunalle hylly ja ura (lisensoitu NoTubesilta). Halkaistu sisuri ei sovi renkaan ja vanteen väliin.

Itse poistin vannenauhan, laitoin "koristejeesusteipin" reikien päälle ja koristeteipin liiman päälle suojaksi saman levyisen (50mm) kirkkaan pakkausteipin. Tähän päälle leveää gorillateippiä siten, että teippi loppuu vanteessa olevan hyllyn reunaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti irraH Katso viesti
    Nyt olisi tarjolla 17.5" F6, mutta hieman arveluttaa onko tällaiselle tapille (174cm) liian iso?
    Nyt testissä on 15.5 ja ihan ok tuntuinen. Tietty tuossa stemmissä on hieman varaa lyhentää, mutta meneekö ohjaus liian nopeaksi?
    Jos olet 15,5 todennut hyväksi älä ainakaan testaamatta ota isompaa pelkästään muiden tuntemuksien mukaan. On nää koko mieltymykset sen verran yksilöllisiä. Läskissä ei ohjaus nopeudu liikaa lyhyellä stemmillä, niin kuin jossain XC pyörässä. Läskin stemmi pitää olla alle 60mm tai 60mm imo. Tietysti ohjaukseen vaikuttaa rengas/vanne kombo ja keulakulma, mutta noin yleisesti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Ehdottomasti teipillä. Vanteessa on renkaan reunalle hylly ja ura (lisensoitu NoTubesilta). Halkaistu sisuri ei sovi renkaan ja vanteen väliin.

Itse poistin vannenauhan, laitoin "koristejeesusteipin" reikien päälle ja koristeteipin liiman päälle suojaksi saman levyisen (50mm) kirkkaan pakkausteipin. Tähän päälle leveää gorillateippiä siten, että teippi loppuu vanteessa olevan hyllyn reunaan.

Kiitos vastauksesta! Tarkoitus olis tehä F6:sta sellanen joka paikan maastopyörä! En osaa ajaa normikokoisilla maastorenkailla kovaa, mutta läskirenkailla jotenkin se onnistuu. Ja pyörästähän tehtäisiin heti perinteinen 1x10.

Oiskohan tuossa 2016 Farleyn geometrian tiedot. Pientä säätöä näyttäisi olevan.

http://bikemtb.net/wp-content/upload...-Geometrie.jpg

Onko kukaan laittanut farleyhyn 120mm blutoa? Toimiiko?
    Farley 8:ssa on 100mm, mutta kun sag on yli 15% ohjaus muuttuu kulmikkaaksi?!?

Näyttää muuten tuon ylläolevan geometriataulukon mukaan keulakulma muuttuneen 2016 malliin 1 asteen loivemmaksi.

Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

Edelleen Farleystä uupuu harmittavasti 18.5 runko. Noiden 17.5 ja 19.5 väli on melkein 4 cm vaakaputken mitassa ja se on kyllä aika paljon.

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Edelleen Farleystä uupuu harmittavasti 18.5 runko. Noiden 17.5 ja 19.5 väli on melkein 4 cm vaakaputken mitassa ja se on kyllä aika paljon.
    Kieltämättä ero on iso, mutta toisaalta läskin mitoitus ei taida olla ihan yhtä tarkkaa kuin maantiepyörän. Olen 180/87cm ja kävin tänään koeajamassa 17,5" F6:sen.
    Mun mielestä se oli aika hyvän kokoinen kun veti satulan taka-asentoon, (kenties hieman enemmän saisi olla setbackiä tolpassa pitkäjalkaiselle) mutta pidänkin hieman pienehköistä rungoista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •