GiantHephaElectrobikeGarmin
Näyttää tulokset 1 - 25 / 25

Aihe: Kona Big Rove vai jotain halvempaa?

Kona Big Rove vai jotain halvempaa?

Hakusessa olisi uusi pyörä lähinnä kaupunkiajoon mutta polullekkin pitäisi päästä jos siltä tuntuu. Suurin osa ajosta on suht kiiretöntä eli ei tarvitse olla mikään kiituri. Talvella en meinaa myöskään ajella. Toivottuja ominaisuuksia ovat: täysjäykkä, suora ohjaustanko, tehokkaat jarrut (hydrauliset levyt paras vaihtoehto?), vähintään 35c leveet renkaat, semi pysty ajoasento ja hinta mielellään alle 1000€.

Kona Big Rove olisi juuri sellainen mitä olen hakenut, mutta hinta menee jo 1200 euroon. Osaatteko sanoa mikä nostaa hintaa niin paljon verrattuna esim Dew Plussaan? http://www.konaworld.com/big_rove.cfm vs http://www.konaworld.com/dew_plus.cfm

Pinnacle Lithium Five on myös yksi mitä olen katsonut. Tosin tuosta Evans Cyclesistä olen lukenut hieman vaihtelevaa palautetta. Onko tuo Pinnacle mistää kotoisin? http://www.evanscycles.com/products/...-bike-ec071283

Tuleeko kenellekkään mieleen muita päteviä vaihtoehtoja? Pitäisikö panostaa enemmän ja ottaa Big Rova vai tyytyä Dew Plussaan? Cuben Hyde on myös aika siisti, mutta saatavuus hieman hiekko. Jäykkä 29er tyyppinen voisi olla myös hauska! Löytyykö muita kuin Pinnacle Ramin One?

Taas kerran, ehkä eniten laatua rahalla... https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3633

Canyonin meinasin jo tilata vähän aikaa sitten, mutta hieman mietityttää nuo 27,5 slicksit renkaat. Vaihtoehtoja ilmeisesti ei kauheasti löydy tai mahdu...

IncBuff Guest

Genesis ihan ok teräsrunkoineen mutta hieman alkavat olla mennyttä aikaa nuo kasin voimansiirrot ja tuski muutenkaan mikään paras vaihtoehto poluille, toisaaltaan vain mielipide ja paljon kuskista kiinni millä poluillakin ajelee...

IncBuff Guest
    Tuo Canyon on sitten hyvä vaihtoehto poluille vai?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Genesis ihan ok teräsrunkoineen mutta hieman alkavat olla mennyttä aikaa nuo kasin voimansiirrot ja tuski muutenkaan mikään paras vaihtoehto poluille, toisaaltaan vain mielipide ja paljon kuskista kiinni millä poluillakin ajelee...
    Miksi kasin voimasiirto mennyttä aikaa?
    Minusta just kasi on hyvä kaupunki ajoon ja osatkin aika edullisia.

On Onen Inbredejä on liikkunut käytettynä fillaritorilla noin 600-700 € hintaan. Suurin osa niistä on sinkuloita, mutta välillä on ollut tarjolla myös vaihteellisia. Itselläni on sellainen vastaavassa käytössä, tosin poluille en sillä ole vielä ehtinyt.

Inc, sanoinko että on, noistahan ei ole yksikään tai sitten kaikki ovat... Noista ehkä tuo Ramin One on puhdas täysjäykkä maastopyörä joten se sitten lähinnä kysyjän toiveita... Jussi, en tarkoittanut ettei kasilla tule toimeen, kutosella ja seiskallakin tulee mutta osien saatavuus ja laatu tulee heikkenemään lähivuosina...

Onko jollain tuollainen Canyon? Kuinka isot renkaat siihen lokareiden kanssa mahtuu? Itse en soratieajoon pidä 35 millisiä optimaalisena, vaikka toki niillä kovalla alustalla pärjää.

Onhan tässä pig rovessa hiukka eritasoista palikkaa kuin dew:ssa. Sitäpaitsi runko on terästä eikä alumiinia. Itse olen nyt pari viikkoa kruisaillut pig rovella ja olen tyytyväinen, vaihtoehtona oli juurikin dew plus. Päädyin roveen isomman rengastilan takia. Talvella kiva, että mahtuu ice spikerit.

edit: bikeshop.fi Big Rove maksaa alle 1080€. Laita pyörä ostokoriin, niin alennus tulee automatic.

Ei ehkä juuri Big Rovea halvempana mutta muuten kirpakkana vaihtoehtona voisi ehdottaa Kona Unitia modattuna 1x10:ksi

http://www.konaworld.com/unit.cfm

Liikkeessä veikkasivat että modaus maksaisi pari sataa töineen joillain perushyvillä Deore-osilla.

Toisaalta Dew Plussassa on haarukoissa aika julmetusti tilaa joten siihen voisi helposti heittää polkuystävällisempää rengasta jos ei kiinteitä lokareita kaipaa.

Vaihtajankorva ainoa ongelma tai sen puute taitaa olla ainoa ongelma tuossa Unitissa... Itseasiassa tulee samanhintaiseksi tai jopa kalliimmaksi huonommilla osilla tuo projekti.

IncBuff Guest
    Vaihtajankorva ainoa ongelma tai sen puute taitaa olla ainoa ongelma tuossa Unitissa...
    Ei se mikään ongelma ole. Korvakkeellinen dropout maksaa reilut parikymppiä esim. CRC:ssä. Genesiksen Longitude saattaisi silti tulla halvemmaksi jos sellaisen jostain löytää.

Juu ei halvin vaihtoehto mutta varmaan helpoin/edullisin tapa saada itselleen reiskaputkinen 1x10 29" täysjäykkis

Hitto, pitäisköhän alkaa itselle metsästämään käytettyä tahi halvennettua Unitia. SLX/Zee osilla (plus ehkä NW-ratas jos tarvitsee) muutos maksaisi n. sataviisikymppiä itse tehden ja jos vielä metsästäisi sopivan poistohintaisen joustokeulan niin siinä olisi varmasti hauska halpis-Honzo...

Minä tein halpis kaksysin laittamalla käytetyn Kona Dew Plussan runkoon leveän Cromo-haarukan. Eteen mahtuu kolmituumainen ja taaksekin 2,1 -tuumainen maastorengas. Leveä stonga ja lyhyt stemmi vielä kruunaavat kokonaisuuden
    Pyörä on kylläkin 1 x 9. Edessä Race Face 34 -hampaisena.

Jos rakenteluun päädytään, mahtaisikohan Kona Splice DL olla kelpo lähtökohta (n. 700 € alennusten kanssa). Jäykkä haarukka jostain (n. 100-200 €?) Suntourin hybridihaarukan tilalle. Rengaskoko on arvoitus, kun kuvissa/teksteissä mainitaan välillä 35 mm Kojakit, välillä 42 mm nappularenkaat. Jos kaikki menee vaihtoon, tonni pitäisi riittää vaikka vaihtaisi Altuksen etuvaihtajankin.

Tuommonen vaihtoehto löytyi ihan Suomesta http://bas-shop.fi/index.php/polkupy...e-hyde-14.html
    Hinnasta sais kuulemma vielä 10% pois. Minkä tasoisia kyseisen pyörän vaihteet ja jarrut on?

Itse rakentamiseen mulla ei oikein riitä innostus/tietotaito. Kiitoksia kaikille vastaajille ja ehdotuksia antaneille!

Aika Dew Plussaa vastaavat osat. Kannattaa koeajaa molemmat ja valita fiiliksen mukaan?

IncBuff Guest
    http://www.mhw-bike.com/cube-hyde-me...lack-2015-3167

Ihan hyvä Suomilisä kyllä tuossa 799e hinnassa.

Eihän siinä paljoa ole, noin 25%... :-) Ainahan se kannattaa ostaa Suomesta.

No huhhuh! Kiitti vinkistä Incbuff! Onko mhw-bike.com tuttu ja turvallinen?

Taas kerran, ehkä eniten laatua rahalla... https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3633
    Mua mietityttäis tuossa myös se, että Canyoneissa on 1 1/4" ruotoputki, joten jos ajoasento ei oo just sopiva pakasta vedettynä, niin ajoasennon hienosäätö esim stemmiä vaihtamalla ei oo ihan helppoa.

Itse asiassa vasta nyt huomasin katsoa tuota linkattua Pinnaclea - sehän näyttäisi ihan ylivertaiselta laitteelta speksi/hinta -akselilla ja geometriakin voisi hyvin tukea polkuajotarvetta. Teräskeulakin olisi vielä pehmentämässä ajoa.

Harmillisesti näyttää olevan loppu 62 koko tuosta perus Cube Hydestä melkein kaikista edullisista eurooppalaisista liikkeistä. Suomesta sen sais kai siihen 720 hintaan. Pinnacle vois kyllä toimia, mutta toi kirkkaan sininen väri ei kyllä mielytä silmää yhtään.

Mitä olette mieltä Hyde Racesta? Hintaa tulee lisää mutta sitten ois napavaihteet ja hihnaveto. Pitäisi olla ainakin helppohoitoinen! Kellään kokemusta hihnavedosta? Kannattaako siitä maksaa?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •