FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 76 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 86 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Hhäääh? Ei mitään järkee tervehtiä jokaista domestiqueta, joka vastaan polkee! Yksi bidón on ehdoton maksimi!
    Totta tuokin.
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Huomasin..
    Jjaa...? Missäköhän olen jättänyt tervehtimättä Olisin kyllä tervehtinyt jos olisi tiennyt että oli f-voorumilainen!!

Tervehtimättömyys siis itselläni johtunut 6kk ajotauosta. Ja työmatkatempoajia en tervehdä kun saa muuten koko 21km ajaa käsi lipassa
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Minä tervehdin tasaisesti kaikkia ketä ehdin. Olen huomannut, että hybridistit eivät tervehdi juuri koskaan. Myöskin outo ilmiö tasa-arvon kannalta on, että en muista tänä vuonna kertaakaan, että nainen olisi tervehtinyt; lähinnä mulkoilevat epäluuloisen näköisenä. Yleensä tulee mieleen, olenko jotenkin erityisen omituisen näköinen, vai haisenko vaan keskimääräistä pahemmalta... Vai kuvittelevatko, että tervehtimiseen vastaaminen on lupaus yhdessä vietetystä yöstä tai jotain..?

Mä nostelen tassua aina muistaessani jos vastaan tulee pyöräilijä joka vaikuttaa pyöräilyn harrastajalta, eikä vain pakkoliikkujalta. Riippumatta siitä olinko liikkeellä maantiepyörällä tai maastopyörällä. Joskus tervehdykseeni vastataan ja joskus ei. Ei haittaa vaikka toinen ei tervehtisikään, mutta onhan se mukavaa saada vastamoikkaus. Metsäpoluilla vastauskerroin on liki 100%, kadulla alle puolet siitä.

F-tervehdystä vaan käyttöön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akvavitix Katso viesti
    Myöskin outo ilmiö tasa-arvon kannalta on, että en muista tänä vuonna kertaakaan, että nainen olisi tervehtinyt; lähinnä mulkoilevat epäluuloisen näköisenä. Yleensä tulee mieleen, olenko jotenkin erityisen omituisen näköinen, vai haisenko vaan keskimääräistä pahemmalta... Vai kuvittelevatko, että tervehtimiseen vastaaminen on lupaus yhdessä vietetystä yöstä tai jotain..?
    Taidat olla liian komea, ujostelevat nimittäin. Minun tervehdyksiin kaikki naiset kyllä vastaavat, säälistä.
    Pyöräily on kivaa!

Minä en aja pyöräilyvaatteissa, siis näissä räikeissä paidoissa, niin se varmaan karsii suuren osan tervehtijöistä pois. Eikä ole kypärääkään. Pyöräkin on vain ylempää keskitasoa. Että näytän varmaankin enemmän jonkinlaiselta fitness-harrastajalta. Sopii minulle. Saa olla rauhassa ja keskittyä ajamiseen, kun ei ole koko ajan lapio pystyssä. Moikkasin mennä viikolla yhtä pyöräilijää umpimetsässä, mikä onkin jokseenkin ainoa paikka, missä moikkaan, mutta eipä tuo edes ynähtänyt takaisin.

Naisille pitää tietysti moikata aina sillä tavoin "Hey beibe!", niin varmasti käsi nousee ylös... litsariin.

Täällä Hämeen mailla saattaa polkea viisikymmentä kilometriä maanteitä tapaamatta yhtään pyöräilijää. Jso vastaantulijalla on droppitanko, kypärä ja aurinkolasit, moikkaaminen molemmin puolin on lähes varmaa ja ilahduttavaa. Ruuhkaisemmilla reiteillä laittaisin varmaan kypärään sellaisen heiluvan morjestuskäden...
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

@LJL: Olin tunnistavinani punaisen ajotakin ja saman kypärän kuin Aidalla männä kesänä.
    Toisin otteeni ns. todellisuudesta on usein melko hatara joten mitään takeita ei ole tästäkään.
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akvavitix Katso viesti
    Minä tervehdin tasaisesti kaikkia ketä ehdin. Olen huomannut, että hybridistit eivät tervehdi juuri koskaan. Myöskin outo ilmiö tasa-arvon kannalta on, että en muista tänä vuonna kertaakaan, että nainen olisi tervehtinyt; lähinnä mulkoilevat epäluuloisen näköisenä.
    + PK1

Ei vaan onnistu tuplalainaus meikäläiseltä. hybridistien, mummopyöräilijöiden yms tervehtimisen olen itsekin havainnut vähän turhaksi. Tosin tällä vastausprosentilla myös maantiepyöräilijöiden tervehtiminen on "turhaa". mutta jos ei millään pyöräilyfoorumilla pyöri, eikä harrasta aktiivisesti pyöräilyä niin lähinnä hämmästystä heissä aiheuttaa jos joku moikkaa. Ehkä pitemmillä lenkeillä syrjäisemmillä alueilla ei niinkään.

Naisiin en ole itse juuri törmännytkään ja ne harvat, ehkä 2, jotka ovat tulleet vastaan ovat menneet ohitseni niin yllättäen ja vauhdilla, etten ole tainnut ehtiä heitä moikkaamaan.
    Varmaan meissä naisissakin niitä, jotka moikkaavat ja niitä, jotka eivät. Itse en yleensä moikkaa jos mäessä, ruuhkaisassa paikassa tms. tulee vastaan, tai mutkan takaa, niin, etten ehdi reagoida, mutta muuten kyllä useimmiten.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Vain tuttuja tulee tervehdittyä. Liikuntatavasta riippumatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    @LJL: Olin tunnistavinani punaisen ajotakin ja saman kypärän kuin Aidalla männä kesänä.
    Toisin otteeni ns. todellisuudesta on usein melko hatara joten mitään takeita ei ole tästäkään.
    Juu varmaan jos jossakin Helsingin keskuspuisto ja siitä länteen -akselilla on rotkorossari mennyt.. Pahoittelut. "Sinä yönä sellissä tein parannuksen" (Anssi Kela)
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Vuosien kuluessa on tuo maantiemoikkulointi vastaaminen vähentynyt. Lieko siitä, kun ei osteta sitä golfbägiä vaan fillari? Paljon on tullut lisää vanhempaa miestä tielle. He ovat juuri nihkeimpiä vastaajia.
    Mut lauantaina snown kanssa ajaessa näkyi oikein iloinen korvasta korvaan hymy terppauksen kera nuorehkolta mieheltä, kun tuli kelvillä vastaan.
    Ja sillä reitillä oli reippaasti myös tervehdykseen vastaajia. Vihdintie tuntuu olevan tällä hetkellä yrmyä.

Tervehtimisprosentti tuntuu kasvavan kun loittonee pääkaupunkiseudulta. Esimerkiksi Raaseporissa kaikki maantiepyöräilijät tervehtivät toisiaan.

Tuota kippurasarviväkeä on nykyään tosi paljon, puhe muoti-ilmiöstä ei ole turhaa. Täytyy myöntää että itsekin vasta muutama vuosi sitten liityin maantiellä kulkevien joukkoon. Tosin syynä ei ollut kyllä muoti-ilmiö, siitä luin vasta myöhemmin. Itse pyrin moikkailemaan mahdollisimman paljon, mutta nykyään kuskia on ainakin pääkaupunkiseudulla niin tolkuttomasti ettei kaikkia millään ehdi. Vastaamaan pyrin mahdollisimman paljon, onpa jokunen sana joskus tullut vaihdeltuakin. Iloinen tervehdys kyllä piristää kummasti mieltä.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Superkompensaatio Katso viesti
    Tervehtimisprosentti tuntuu kasvavan kun loittonee pääkaupunkiseudulta. Esimerkiksi Raaseporissa kaikki maantiepyöräilijät tervehtivät toisiaan.
    Tähän esitän eriävän näkemykseni. Ajelen kesäisin siellä seuduin ja prosentti on kyllä mielestäni ihan sama kuin pääkaupunkiseudullakin, tämä noin tuhannen kilometrin otosella. Ehkä minulta puuttuu katu-uskottavuutta?

Jännä homma. Voihan se olla, että kun itse nostan lapasta aika reippaasti, niin vastaantulijakin morjestaa.

Sen olen huomannut, että Helsingin toisella puolella Itiksen ja Söderkullan välillä ei morjesta lähes kukaan, ja itsekin olen lähes luovuttanut.

Täytyy myöntää, että minun tervehdykseni on yleensä aika hillitty - toisaalta tähän mennessä se on huomattu ihan hyvin päätellen vastauksista. Ehkäpä toisaalla tervehditään reippaammin - nostellaan toki lapasta jos Raaseporin mailla kohdataan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Superkompensaatio Katso viesti
    Sen olen huomannut, että Helsingin toisella puolella Itiksen ja Söderkullan välillä ei morjesta lähes kukaan, ja itsekin olen lähes luovuttanut.
    Itäväylä-Uusi Porvoontie on semmoinen pyöräilijöiden ulosmenotie, oikea superhighway. Ei siellä tervehditä kuin omia porukkalenkkikavereita, muuten tuttuja tai seura-asun ansiosta tervehdittävien joukkoon luokiteltavia.

Yleisen tervehtimisvyöhykkeen alku voi siirtyä hieman lähemmäksi tarpeeksi huonolla säällä tai viimeistään kun kesäpyöräiljät ovat kadonneet.
    kuovipolku muokkasi tätä : 11.06.2015 at 10.16

Kyllä mä ainakin morjestan jokaisen vähänkään lajia harrastavan fillaristin myös siellä Itäväylä-Uusi Porvoontie / Sipoo suunnalla.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Eilen siellä yksi morjesti.

Tältä viikolta huomio. Perjantaina oli Shimanon paita päällä kun kävin ajelemassa, 4 pyöräilijää tuli vastaan ja 3 tervehti. Tänään sunnuntaina tuulitakki päällä 3 tuli vastaan kukaan ei tervehtinyt. Olikohan lie jokin sattuma vai vaatetus liian puutteellinen?

Voi olla. Ei muuta kuin lapaa niin reippaasti ylös, etteivät osaa olla hymyilemättä tervehtimättä.

Harvemmin noita tervehdyksiä näkee, itse ajelen läskillä rennosti löysissä shortseissa ja reppu selässä, joten lienee se vaikuttaa asiaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Harvemmin noita tervehdyksiä näkee, itse ajelen läskillä rennosti löysissä shortseissa ja reppu selässä, joten lienee se vaikuttaa asiaan...
    Minusta on perin outo ajatus tervehtiä tuntemattomia ihmisiä. Varusmiespalveluksen aikana kiintiö pakollisille tervehdyksille taisi tulla täyteen. Sen jälkeen olen ollut vapaa.

Ainoa maastopyöräilevä vastaantulija tervehti tänään kalliolla keskuspuistossa. Olin menossa rinnettä ylös ja hän alas ja moikkasimme mennessämme. Heippa vaan, kuka olitkin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Kyllä tulee alan harrastajia moikattua! Käsimerkkinä \,,/ ja kaveriksi yleensä huuan perään et TÄYSIII!!!������

Kumma kyllä, moni säikähtää...��
    Kaljakori Vasikalle
    AAC Member
    \,,/ Can't Hurt Jelly \,,/
    Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marenki Katso viesti
    Minusta on perin outo ajatus tervehtiä tuntemattomia ihmisiä. Varusmiespalveluksen aikana kiintiö pakollisille tervehdyksille taisi tulla täyteen. Sen jälkeen olen ollut vapaa.
    Ihminen jota olet juuri tervehtinyt ei sen jälkeen ole enää tuntematon (vaikket kenties häntä seuraavalla tai vielä seuraavalla kerralla tuntisikaan). Vapaaehtoisten tervehdysten määrä on ihmisellä lähes rajoittamaton. Vapaa ei ole meistä yksikään.

Täällä itärajalla osa autoilijoista tervehtii. Tuntuu kaupunkilaisesta hieman erikoiselle, mutta kyllä siinä omakin rukkanen nousee.

Torniossa ei kukaan tervehdi. Vastaan tuli muutamia, eikä kukaan vastannut tervehdykseen. Ehkei ne pidä etelän vareksista.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •