GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 19 / 53 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1581

Aihe: Polar V800

Joo olen miettinyt samaa, joskaan en ole vielä puntteilua aloitellut 6kk harjoitustauon jälkeen.. Samoin esim. seinäkiipeily, siinähän ei pelkästään naarmuuntumisvaaran takia viitsi pitää ranteessa. Mutta kuntopiirissä (jos pysyy koko ajan samassa paikassa) riittäisi että mittari on vieressä lattialla niin että syke "yltää"? Ja kiipeillessä vaikka valjaissa.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Laitteenhan voi laittaa vaikka housun taskuun punttailun ajaksi ja huom. kunnon salihousuissahan on aina taskut Itse kävin tänään aamulla puntilla ja kun en kahvakuulien kanssa heilunut niin eipä ollut mitään ongelmaa pitää ranteessakaan, mutta eipä tuota tosiaan turhaan naarmuttaakaan viitsi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ... ja kerran tuli myös wifeltä viesti "muista heittää vettä" siihen mittarin ruutuun
    Jos mä sanoisin töissä asiasta, niin työkaverit sanoisi, että ei siihen laitetta tarvita sanomaan, että pissan määrää pitää vähentää. Toisaalta olisihan se aika pro laitteilua kun sanoisi, että "mun laitteen anturit ja algoritmit on tullut siihen johtopäätökseen, että nyt on tauon paikka koska mulla alkaa kohta kokous vessassa".

Itsellä ei ole ollut ongelmia pitää laitetta ranteessa salilla mutta voi olla vaan niin, etten tee niin pro liikkeitä ja kahvakuulillakin ihan tiettyjä. Mutta kuten edellä on laitettu, ei tuon koneen tarvi ranteessa välttämättä olla. Ei se ole ranteessa mulla maastossa polkiessakaan.

Mitkä kaikki noista V800:n testeistä vaikuttavat noihin palautumis- ym. laskelmiin? Polar ehdotteli taas 19 h palautusta aamulenkin jälkeen ja vaikka tulikin tehtyä ihan tehokas treeni niin vaikuttaa tuo aika vielä aika pitkälle...

En oo huomannut suurta vaikutusta ortostaattisella testillä... Mulla kesti sen pari kk, kun mittari alkoi antaa realistisia palautumisaikoja. Kannattaa vaan rauhassa odottaa että mittari oppii tavoille
    -L.

Vaikka kokonaispalautumisaika olisikin 19 tuntia, niin näen asian niin, että treenaamista voi jatkaa aiemminkin riippuen siitä missä tilassa olit ennen lenkkiä. Eli jos olit aliharjoitellut tai tasapaino-tason alareunalla, 19 tunnin palautumisaika nostaa tason esimerkiksi vain tasapaino-tason yläosiin tai vähän rasittuneen puolelle. Siitä vähän rasittuneen puolelta tasapaino-tason puolelle ei mene 19 tuntia vaan 19 tuntia kuluisi siihen, että olisit tasolla jossa olit ennen lenkkiä mutta eihän sitä tarvitse odottaa.

Mäkin olen huomannut, että ihan hyvin pystyy harrastamaan "Rasittunut"-tasolla. Kun on "Erittäin rasittunut" on toisinaan hiukan väsynyttä touhua

Ja tosiaan, vehje on reilussa kuukaudessa oppinut hyvin mun tavoille, ei se enää ole niin kauhuissaan mun tekemisistä kuin alussa.

Kun kävin pari viikkoa sitten Helsingin Urheilulääkäriasemalla rasitustestissä, lääkäri totesi testin jälkeen että V800 on hieno laite, mutta kaikkein tärkeintä on kuunnella omaa kroppaa. Vaikka näyttäisi rasittunutta, mutta tuntuu hyvältä, voi vetää lisääkin treeniä. Ja vaikka näyttäisi palautunutta, mutta ajaminen on tervanjuontia, pitää levätä tai ainakin rauhoittaa pelkästään peekoolle.

Yksinkertaisia asioita mutta itse ainakin joudun muistuttelemaan itselleni koko ajan tätä nyt kun ylikunnosta olen toipunut
    -L.

...nyt kun ylikunnosta olen toipunut
    No nih, maasturi kasaan sit. Ja hei modet hei: "Entinen ylikuntomies" tai "Toipunut ylikuntomies"

Ot, mutta sitä ei voi enää muuttaa. On vakiintunut nääs

Mutta joo, jotta saa v800:n näyttöön tanssimaan vk-lukemia niin maasturin voisi kasata. Olen jo aloittanut tekemällä noin tuhannen euron varauksen perheemme kirjanpitoon.
    -L.

Kerran unohdin V800:n ranteeseen kahvakuulatreenissä ja huomasin sen vasta kun vasemman käden tempaus oli loppuvaiheessa -- eli hieman ehdin jarruttaa kuulaa kuitenkin. Lopputuloksena kellossa ei jälkeäkään, mutta kuulan pinnasta lähti maalit osumakohdasta. Ihan kestävältä se näytön pinnoite tuntuu ;-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LoneWolf76 Katso viesti
    Lopputuloksena kellossa ei jälkeäkään, mutta kuulan pinnasta lähti maalit osumakohdasta. Ihan kestävältä se näytön pinnoite tuntuu ;-)
    Itken verta kun luen näitä hehkutuksia. Nimimerkillä messevä naarmu analogisen kellotaulun mukaan klo 18:30:ssä
    -L.

Gorilla-lasilla pitäis olla kestävyys takuu. Kannattaa kysäistä mikä on Polarin kanta tuohon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Vaikka kokonaispalautumisaika olisikin 19 tuntia, niin näen asian niin, että treenaamista voi jatkaa aiemminkin riippuen siitä missä tilassa olit ennen lenkkiä. Eli jos olit aliharjoitellut tai tasapaino-tason alareunalla, 19 tunnin palautumisaika nostaa tason esimerkiksi vain tasapaino-tason yläosiin tai vähän rasittuneen puolelle. Siitä vähän rasittuneen puolelta tasapaino-tason puolelle ei mene 19 tuntia vaan 19 tuntia kuluisi siihen, että olisit tasolla jossa olit ennen lenkkiä mutta eihän sitä tarvitse odottaa.
    Tuo pitää kyllä paikkansa eli nyt olen jo näemmä siirtynyt palautunut-tilaan. Varsinkin kun itsellä on takana vasta 10 talletettua mittausta ja mennään vasta neljättä päivää plus lähtötiedotkin olivat aluksi ihan perseellään, niin lienee syytä vain odotella, että kone oppii. Oman kropan kuuntelu on toki ensiarvoisen tärkeää, mutta jahka nuo mittarin antamat arviot alkavat olla kohdillaan alan kyllä niitä pääosin noudattamaankin. Oma ongelmani treeneissä on monesti ollut se, että "tahto voittaa järjen" ja se käytännössä on näkynyt siten, että on menty vaikkei olisi pitänyt. Aika monet loukkaantumiset ja vaivat ovat uskoakseni seurausta siitä.

Tähän mennessä arvosana V800:lle on erinomainen.

Työmatkapyöräilyssä ainakin itse joudun käyttämään sykevyötä, muuten menee ajojen aktiivisuuskertymä harakoille. Pyöräily on varmaan muutenkin vähän vaikea laji kädestä mitattavaksi, kun käsi on suht. paikallaan. Sykkeen avulla sitten paremmin selviää totuus.

BONKille kommenttina, tosiaan tuo kuormitus toimii niin että tasapainossa -tilassa olisi tarkoitus treenata niin kuin haluaa, ja rasittunut ja erittäin rasittunut tasoilla mieluummin jotain kevyttä vain. Ei silloinkaan tarvitse kuitenkaan tekemistä lopettaa. Ilmeisesti laite myös nopeuttaa tuota palautumista, jos ajaa sen mielestä palauttavan lenkin. Vo2Max-arvo vaikuttaa kuormitukseen paljon, joten kannattaa säätää taustatiedot (mm. aktiivisuustaso) tarkasti jotta tuo arvo mitattaisiin oikein. Ja passiivisuusleimoja ropisee paikoillaan olemisesta, vaikka muuten aktiivisuusprosentti olisi 500. Ideana se, että aktiivisenkin päivän jälkeen liian pitkä paikallaan oleminen on pahasta. Eri foorumeiden perusteella vaikuttaa, että Polar olisi voinut tuon passiivisuusleiman jotenkin paremmin markkinoida, koska moni luulee että se patistaa kuntoilemaan, vaikka oikeasti se patistaa vain keskeyttämään istumisen. Kuten myös se aktiivisuustavoite, sen ei ole tarkoitus kertoa että nyt ammattilainen on kuntoillut päivän treeninsä, vaan se perustuu WHO:n suosituksiin minimiliikkumisen tasosta jotta terveysriskit minimoitaisiin.

IncBuff Guest
    Laite tosiaan tarkkailee koko ajan sun tekemisiä ja sen mukaan säätää sitä palautumisaikaa.

Tuohon normi aktiivisuuteen oon huomannut, että lumityöt kolalla ja ruohon leikkaaminen ilman sykevyötä on mittarin aktiivisuus mittarille vaikeita havaita. Niissäkin kädet pysyy liian hyvin paikallaan, vaikka kävelyä tulee reippaasti.

Myös lastenvaunujen työntäminen ja kädet taskussa käveleminen rekisteröityy yleensä seisomiseksi
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LoneWolf76 Katso viesti
    Kerran unohdin V800:n ranteeseen kahvakuulatreenissä ja huomasin sen vasta kun vasemman käden tempaus oli loppuvaiheessa -- eli hieman ehdin jarruttaa kuulaa kuitenkin. Lopputuloksena kellossa ei jälkeäkään, mutta kuulan pinnasta lähti maalit osumakohdasta. Ihan kestävältä se näytön pinnoite tuntuu ;-)
    Eikö tuossa ole jo loukkaantumisen riski kohtuu iso jos kahvakuula pysähtyy ranteeseen? En hirveästi ole kahvakuula treeniä tehnyt (pari kuukautta) mutta ei se kuule koskaan ranteeseen osu.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

^ ???
    -L.

Työmatkapyöräilyssä voisi joskus kokeilla laittaa kello nilkkaan, jos se aktiivisuus nousisi sillä konstilla. :-)

Kadenssiarvoja olisi mukava katella, joten anturia tarvis. Onko tuo PanoBike se ykkösvalinta tällä hetkellä kun siinä saa samalla nopeussensorinkin:
    http://www.topeak.com/products/PanoB...cadence_sensor
    Millaiset magneetit tuossa on mukana? Ei näy missään kuvissa mitä löysin.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

^Tuolla sivullahan on linkki manuaalin, siellä!

Mutta eikö niitä nykään ollut olemassa magneetittomia sensoreita tuohon hommaan? Olisi simppelimpää.

No niinpä tietenkin. Kuka nyt käyttöohjeita lukee Näyttäs sopivilta.
    Olishan ne magneetittomat kätsympiä kyllä, ei ole tullut vastaan. Ja niitä pitäis sitten olla kuitenkin kaksi varmaankin jos nopeuden ja kadenssin antureilta haluaa.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Mulla on Sports Trackerin nopeus- ja kadenssianturi.
    Oikein hyvin toimii tuon v800 kanssa.

Kumma juttu että V800 tarvitsee kadenssianturin. Siinähän on ne aktiivisuusominaisuudet eli liiketunnistimet ja se pystyisi helposti ranteen liikkeestä laskemaan kadenssin. Ehkä ihan hitaassa puistokruisalussa ei toimisi, mutta jos vähän voimaa käyttää niin kyllä pyörässä pieni liike on polkemisen tahdissa aina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Kumma juttu että V800 tarvitsee kadenssianturin. Siinähän on ne aktiivisuusominaisuudet eli liiketunnistimet ja se pystyisi helposti ranteen liikkeestä laskemaan kadenssin. Ehkä ihan hitaassa puistokruisalussa ei toimisi, mutta jos vähän voimaa käyttää niin kyllä pyörässä pieni liike on polkemisen tahdissa aina.
    Kadenssin poimiminen kohinasta ei ole ihan helppo tehtävä paitsi yleensä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Kadenssin poimiminen kohinasta ei ole ihan helppo tehtävä paitsi yleensä.
    Senhän voisi mitata mekaanisesti sellaisella kätevällä viiksellä. Mittarista lähtee noin 40cm pitkä riuku, jota polvi aina ohimennessään hipaisee. Kadenssi pelastettu!! Luotettavuus edellyttää tietysti että käsi ja viiksi ovat koko ajan optimaalisessa asennossa
    -L.

Senhän voisi mitata mekaanisesti sellaisella kätevällä viiksellä. Mittarista lähtee noin 40cm pitkä riuku, jota polvi aina ohimennessään hipaisee. Kadenssi pelastettu!! Luotettavuus edellyttää tietysti että käsi ja viiksi ovat koko ajan optimaalisessa asennossa
    Laite vaan nilkkaan kiinni ja pientä algoritmin säätöä niin avot...

Olenpas ollut oikein tyytyväinen tuohon flow-palveluun, kertakaikkiaan. Sieltä saa myös oivia treenivinkkejä eli jos tiskaat 11h 03min niin saat päivän aktiivisuustason täyteen tjsp.

Just yks työkaveri manasi kun Flow käskee mennä heittämään neljäksi tunniksi tikkaa
    -L.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •