ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 83 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 133 183 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Itse mitään mistään tietämättä varmaan katsoisin ensin sisurin avulla kuinka tiukassa se rengas tuossa istuu ilman teippiä urien päällä. Mikäli rengas on jo ilman teippiä tiukassa, turha kai sinne enää teippiä väliin on laittaa. Ja sama käännettynä, eli jos on löysästi vanteella niin sitten teippi reunaan asti että pysyisi paremmin pienillä paineilla.

Tuon mallisessa vanteessa täytyy vetää teippi reunasta reunaan, tai litku pääsee teipin alle löysemmälle jäävistä reunoista.

Itsellä oli juuri tubeless ongelma, kun koitin litkuttaa vanhan Racekingin, kummaltakin puolelta, koko kyljen alueelta tunki ilmaa pihalle litkujen heilutuksenkin jälkeen.
    Päädyin Racing Ralphiin.

RullaBearings myy halvalla teippiä. Toimitus viikossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Tuon mallisessa vanteessa täytyy vetää teippi reunasta reunaan, tai litku pääsee teipin alle löysemmälle jäävistä reunoista.
    Ja reunalla tarkoitat, mitä kohtaa tarkalleen? Vetäisitkö siis ihan tuohon rim hooksien alle? Siihen vaihtoehtoon minä nimittäin olin vähän kallellaan. Pitänee vain laittaa valmistajan suosituksen mukaisesti ohutta teippiä, niin jos nuo vaivalla jyrsityt koloset eivät menisi ihan hukkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    RullaBearings myy halvalla teippiä. Toimitus viikossa.
    Minä selvitin juuri, että Fratellin ohut teippi, jonka ei pitäisi jättää tahmajälkiäkään, on Kaptonin teippiä (1 mil Kapton tape). Tuota ajattelin käyttää. Sitä näyttäisi saavan muihin tarkoituksiin myynnissä olevana 33 metriä reilulla kympillä. Eli jumaliste, että meitä pyöräilijöitä taas koijataan, kun vedetään toinen nimi kylkeen ja myydään vanneteippinä!

Ei vain äkkiseltään näytä löytyvän 25 millin versiota kuluttajamyynnistä edullisesti. Ajattelin kiertää kaksi kierrosta toisesta reunasta alkaen ja sitten jälkimmäisen kierroksen toiseen reunaan painottuen, niin keskelle tulisi 2 kierrosta. 20 mm on ehkä siihenkin vähän turhan kapea, kun on noin mutkitteleva vanteen rakenne. 50 mm olisi tarjolla, jos vetäisi tuollaisen mattoveitsellä puoliksi? Ei kai siitä nyt haittaakaan ole.

Jos löydätte edullisesti tuota 25 millin versiona, niin laittakaa linkkiä.

http://www.kaptontape.com/1_Mil_Kapton_Tapes.php

IncBuff Guest
    Gorillaa motonetistä. Ajaa asiansa.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/60629...y-Roll-25mm-9m

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Gorillaa motonetistä. Ajaa asiansa.
    Ei ole niin hyvä tuollaiseen vanteeseen. Eikä ole kiva irrotella niitä liimoja. Pitää olla kunnon myrkyt, että lähtee.

Edit. Tai ainakin sanovat, että jättäisi ikävän liiman. En ole itse kokeillut. En edes tiedä, onko tuo nyt jokin jesarin vastine vai mikä. Sen tiedän, että mielellään saisi olla tosi ohutta valmistajan suosituksen mukaisesti.

markettipyörämies Guest
    Yksi mikä helpottaa vanteelle saantia on kuormaliina (jos ei jo ole sataan kertaan täällä mainittu?). Eli liinalla renkaan ilmatila minimiin niin saa vähän onnettomammallakin kompuralla läskirenkaan vanteelle...

25 millistä stanin teippiä kierros, niin tulee kerralla hyvä, tai gorillaa.
    Miksi niitä liimoja sieltä teipin alta pitää pois saada?

Miksi laittaisin paljon kalliimpaa Stanin teippiä, kun vanteen valmistajakin suosittelee erityisesti tuota toista, joka on paljon halvempaa, kun ostaa uudelleen brändäämätöntä?

RullaBearings teippi on 66m kiepillä. Ei tarvi ostaa heti lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Miksi laittaisin paljon kalliimpaa Stanin teippiä, kun vanteen valmistajakin suosittelee erityisesti tuota toista, joka on paljon halvempaa, kun ostaa uudelleen brändäämätöntä?
    Juu, minäkin käytän stanin sijaan tätä, lähinnä tarkoitin ettei laita sinne vanteelle vääränlaista teippiä.
    Pitkittäissaumat vanteen sisällä, varsinkin tuollaisella profiililla imee litkut allensa, siksi 25mm teippi.

Gorilla teippi on kyllä todella huoleton verrattuna stanin keltaiseen teippiin. Keltaisen teipin asennus on myös todella tarkkaa ja hermoja vaativa toimenpide - riippuen vanteen profiilista- sen jäykkyyden takia. Gorilla teippi hakee muodon paremmin ja tiivistää/liimautuu todella hyvin. Toki keltainen teippi on kevyempää kuin gorilla, ja ei jätä liimajälkiä. Gorilla teipin liimajäämät saa kyllä helposti pois itse gorilla teipillä, kevyesti teipin palalla "nypyttäen".

Jos sitä keltaista sidontateippiä (stan=tesa4289) on ihan pakko laittaa, niin joku taisi mainostaa että sitä saa ihan suomesta@helsinki (ks. linkit alla). Muutkin sidontateipit ajaa varmasti myös asiansa.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...aat-kokemuksia
    http://www.teippikeskus.com/

Itse ostin Lauttasaaresta eli pyörahuolto.comista ison rullan tota tesa4289:ä ihan sopuhintaan muistaakseni. Taisi olla jotain 30e ja teippiä ns. riittävästi. kysykää sieltä. Itse oon teippaillut varmaan likemmäs kymmenen kehää ja vielä riittää...

Funworksin AMride 25 -kehässä on kanssa vähintään haastava profiili teipattavaksi.

25mm teippi ei riitä reunoille asti, vaan nousee aina pystyyn tossa hyllyn taitteessa ja siitä se sitten viimeistään renkaanvaihdossa irtoaa kokonaan. Aiemmin olen käyttänyt gorillaa, mutta nyt oli kotoa gorillateippi loppu ja tota 25mm teippiä oli yllinkyllin. Kaksi ekaa yritystä ensin yhdellä ja sitten kahdella kierroksella epäonnistuivat (vanteen pesu ja putsaus aina välissä, tosin ekan kerran jälkeen koetin kuivalla renkaalla ilman litkuja). Kolmas kerta siten, että ensin yksi kierros keskelle ja sitten kierros molempiin laitoihin onnistui. Onpa kiva, että on iso rulla teippiä kotona

^Onhan teippi vedetty riittävän tiukalle?
    Sitä voi ja täytyy kiristää todella lujaa, että muotoutuu kunnolla.

Jotakuinkin näin

IncBuff Guest
    Löytyisiköhän jostain tieteellistä tutkimusta aiheesta vanneteippi?

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti unknown Katso viesti
    Gorilla teippi on kyllä todella huoleton verrattuna stanin keltaiseen teippiin. Keltaisen teipin asennus on myös todella tarkkaa ja hermoja vaativa toimenpide - riippuen vanteen profiilista- sen jäykkyyden takia. Gorilla teippi hakee muodon paremmin ja tiivistää/liimautuu todella hyvin. Toki keltainen teippi on kevyempää kuin gorilla, ja ei jätä liimajälkiä. Gorilla teipin liimajäämät saa kyllä helposti pois itse gorilla teipillä, kevyesti teipin palalla "nypyttäen".

Jos sitä keltaista sidontateippiä (stan=tesa4289) on ihan pakko laittaa, niin joku taisi mainostaa että sitä saa ihan suomesta@helsinki (ks. linkit alla). Muutkin sidontateipit ajaa varmasti myös asiansa.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...aat-kokemuksia
    http://www.teippikeskus.com/
    Sen verran tullut leikyttyä eri teippien ja kehien kanssa, niin uskallan sanoa, ettei todellakaan mikä tahansa teippi käy. Toistaiseksi stanin teippi on ollut ainoa, joka on varmasti täysin tunteeton ammoniakille, vai mikä se siinä litkussa liimaa liuottaa.
    Asennuksessa menee noin pari minuuttia per kehä, ja sen jälkeen sen voi unohtaa. Duden kannattais käyttää kapeampaa teippiä.

Stanin ohjeessa mainittu teipin kunnollinen kiinnittäminen (sisuri takaisin ja rengas päälle ja reilusti painetta, annetaan muhia muutama tunti) tuntuu hitaalta mutta onpa ainakin teipit pysynyt hyvin.

Ja edelleen on kyse n. 10-15min kokonaistyöajasta joka tosin jakautuu käytännössä kahdelle päivälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Sen verran tullut leikyttyä eri teippien ja kehien kanssa, niin uskallan sanoa, ettei todellakaan mikä tahansa teippi käy. Toistaiseksi stanin teippi on ollut ainoa, joka on varmasti täysin tunteeton ammoniakille, vai mikä se siinä litkussa liimaa liuottaa.
    Asennuksessa menee noin pari minuuttia per kehä, ja sen jälkeen sen voi unohtaa. Duden kannattais käyttää kapeampaa teippiä.
    Joo, varmaan näin. Mulla kun oli vain tota 25mm teippiä, niin sillä mentiin. Eihän ton teipin tarttis tonne hyllyille yltää, eli 21mm ois varmaan paras vaihtoehto. Eipä vaan tullut mieleen, kun teippiä ostin. Kehän sisäleveydet mulla on 23mm ja 25mm maastureissa ja tohon 23mm kehään toi 25mm teippi sopi kuin nakutettu. Jotenkin aattelin,että sama teippi ois tohon AMride -kehäänkin sopiva, mutta toi uran muotoilu aiheuttaa haasteet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    ... ettei todellakaan mikä tahansa teippi käy...
    No tarkoitin lähinnä tunnettujen valmistajien (TESA, 3M sininen scotch) sidontateippejä, jotka vastaa Stäniä. Pahoittelut etten tarkentanut asiaa tarkemmin.

Mutta kannatta kyllä tarkistaa että teippi kestää kemikaaleja, on todettu hyväksi tai on jonkin tunnetun vannevalmistajan suosittelema.

Teipin asettumiseen auttaa kyllä tuo sisurin laitto muutamaksi tunniksi/päiväksi, itse olen tehnyt sen kaikilla teipeillä. Huolellinen asennus teippi kireällä takaa ettei jää ilmakuplia, jonka alle litku saattaisi päästä.

Miten muuten jos teippi ei mene hyllylle asti (rim bead), eikö ole vaaraa että teippaus pettää? Olen kyllä kuullut että grammanviilajat teippaa vain nippelin reiät.

mutanaama Guest
    Läskin kehälle riittää se 25mm hyvin, ja ei mene lähellekään reunaa, möllöttää vaan siellä uran pohjalla. Ne keventelyteipit on hieno keksintö, vielä vaan ei ole löytynyt liimaa, mikä pitää kunnolla.

Olen ollut varsin tyytyväinen että tein maastopyörästäni tupeleksen. Kunnes eilen meni uskoni alkoi horjua:
    Korso MTB:n toisella kierroksella takarengas alkoi suihkia litkua pohkeille ja pitkin putkia. Reikä oli siisti n. 2mm pisto, josta litkua kupli. Ajattelin, että ehkä se toimii kuten mainosvideossa naulojen yms. kertaluokkaa suurempien reikien kanssa. Ja p----.
    Kun rengas oli lähes vanteilla ja jalat ja fillari litkupinnoitettuina, käytin sitten 20 min. non-tubeless -konversioon kesken kisan.

Kiva keksintö, niin pitkään kun toimii kuten pitääkin. Nyt en ihan tajunnut, että mikä oli vikana, kun noin minimaalinen vuoto ei tukkeutunut. Onko ideoita? Rengas oli/on Schwalben Rocket Ron 2014, litkut Joe's Eco Sealant ja pohkeet pitäisi vissiin pestä tinnerillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Olen ollut varsin tyytyväinen että tein maastopyörästäni tupeleksen. Kunnes eilen meni uskoni alkoi horjua:
    Korso MTB:n toisella kierroksella takarengas alkoi suihkia litkua pohkeille ja pitkin putkia. Reikä oli siisti n. 2mm pisto, josta litkua kupli. Ajattelin, että ehkä se toimii kuten mainosvideossa naulojen yms. kertaluokkaa suurempien reikien kanssa. Ja p----.
    Kun rengas oli lähes vanteilla ja jalat ja fillari litkupinnoitettuina, käytin sitten 20 min. non-tubeless -konversioon kesken kisan.

Kiva keksintö, niin pitkään kun toimii kuten pitääkin. Nyt en ihan tajunnut, että mikä oli vikana, kun noin minimaalinen vuoto ei tukkeutunut. Onko ideoita? Rengas oli/on Schwalben Rocket Ron 2014, litkut Joe's Eco Sealant ja pohkeet pitäisi vissiin pestä tinnerillä.
    Onko siinä eko-litkussa sitä samaa "mujua" mitä on Stanin litkussa? Jos niitä pieniä palasia ei litkussa ole, niin se ei varmaan kovin hyvin pysty tukkimaan vuotoa. Ainakin Stanin ohjeissa painotetaan hölskyttämään sitä pulloa ennen litkun annostelua kuppiin/ruiskuun, että se muju lähtee liikkeelle sieltä pohjasta ja päätyy myös sinne renkaaseen.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

Pahoja Tubeless ongelmia!

Viiltomaisten tai viistosti läpäisseiden reikien kanssa litku voi olla heikoilla, yleensä hankalimmat on sattuneet minulle renkaan kylkeen. Viillossa vuodon pistemäinen paine voi pysyä melko matalana, joka ei aiheuta litkun riittävän nopeaa hyytymistä vuotokohtaan.

Kuitenkin tuo on aika erikoista, jos reikä oli siisti pistoreikä eikä litku tukkinut. Minäkin epäilisin ensimmäisenä litkun laihaa koostumusta. Olisiko asentaessa jäänyt purkki ravistamatta, jolloin se muju on jäänyt purkkiin...
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kyllä sitä pulloa tuli ihan kunnolla ravisteltua ennen litkuttelua. Ja on siinä ekolitkussa niitä muruja.
    Mutta jotain siinä on varmaan mennyt pieleen kun ei toiminut noin pieneen ja siistiin reikään. Tarkkaa hommaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

No nyt on tämäkin koettu, nimittäin snakebite tubelessina. Täräytin krossarilla kanttarin yli hyvällä vauhdilla, ja seurauksena oli, että ulkokumi (Rocket Ron kyklokross) löi vanteelle. Iso reikä nappulan juureen eikä litku paikannut. Helekkari!!
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Kyllä sitä pulloa tuli ihan kunnolla ravisteltua ennen litkuttelua. Ja on siinä ekolitkussa niitä muruja.
    Mutta jotain siinä on varmaan mennyt pieleen kun ei toiminut noin pieneen ja siistiin reikään. Tarkkaa hommaa.
    Minä kun opin kaiken vain kantapään kautta, niin päti se myös siihen mitä "kunnolla" ravistelu tarkoittaa. Kontekstina oli pyöräpajani, joka tuli lateksoitua aika tasaisesti juuri samalla sealantilla ennen kuin ravistin purkkia kymmeniä sekunteja. Ne pikku partikkelit voivat ilmeisesti riittävän liikkeen puuttuessa jämähtää pahastikin pohjalle. Minulla on kokemusta vain kahdesta eri litkusta (Toinen on my friend Stanin), ja näyttäisi tämä ekoilu vaativan siis erityistä ravistelua. Tämän tehtyäni on kahdessa maasturissa litkutus toiminut jo kuukausia täysin ongelmitta.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

"Fun Works Ultralight Tubeless Kit for Tubeless Ready Rims" <- Eipä tainnut oikeen riittää tämä vanneteippi actionsportsin kasaamille Flow EX -kehille/kiekoille ... 1,5 kiekkaa takakiekkoon ja KIT:n sisältämä lieju sisään.. Nyt kiekkoja paikalleen laittaessa tuotti suhinaa ... Gorillateippiä lisäks 1,5kierrosta puhdistettuun kehään ja katsotaampas "NoTubes The Solution Tire Sealant "-liejulla kohta uudestaan, kunhan puhdistettu kumi kuivahtaa ja sekoitellaan purkki "huolella" ennen asennusta .. *puuh* helppoa/vaikeeta yhtäaikaa tälläisen touhun opettelu
    -- not fast but furious --

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Juu, minäkin käytän stanin sijaan tätä, lähinnä tarkoitin ettei laita sinne vanteelle vääränlaista teippiä.
    Saako tuota jostain 21 millisenä? Ois tarvetta.

Incbuff mulla taitaa olla jotain kapeampaa eli varmaan saa. Voin tarkistaa kun olen kotona. Ostin Rullabearings kaupasta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •