FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 75 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santerius Katso viesti
    Kukahan oli se maastopyöräiljä, jota vastaan ajoin aamusta nokiantiellä? Luulin, että morjestit ja nostin reippaasti kättä, mutta sitten tajusin, että taisitkin vain näyttää suuntamerkkiä ohitukseen lähtiessäsi. Kyllä hävetti.
    Tosi noloa. Tunnen myötähäpeää kanssasi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Lukeekohan Tuomas Kyrö tätä ketjua?
    *reps*
    Joo, se trollaa täällä keskenään Ei saa enää pyörän päälläkään rauhassa mököttää issekseen.
    Festina lente

Yleensä pyrin vähintään kaikkia hiemankin tosipyöräilijän näköistä lenkillä moikata.
    Valitettavasti kaikki eivät vastaa tervehdykseen.

Oltiin autolla liikkeellä, kun noin 5-vuotias poika tuli viereistä kelviä fillarillaan vastaan. Tuijotti autoa ja nosti hienosti keskisormensa pystyyn.

Ja hieman aiheesta: olen ajellut työmatkoja cyclon sijaan hybridillä. Hassua huomata, kuinka fillaristit lakkasivat vastaamasta tervehdykseeni, kun pyöräni vaihtui...

Tänään sateisella hiekkatielenkillä yllättävän moni vastasi tervehdykseen.
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kampinalle Katso viesti
    Oltiin autolla liikkeellä, kun noin 5-vuotias poika tuli viereistä kelviä fillarillaan vastaan. Tuijotti autoa ja nosti hienosti keskisormensa pystyyn.

Ja hieman aiheesta: olen ajellut työmatkoja cyclon sijaan hybridillä. Hassua huomata, kuinka fillaristit lakkasivat vastaamasta tervehdykseeni, kun pyöräni vaihtui...
    Tämä.

1600km hybridillä maanteitä kesällä ja yksi maantiepyöräilijä on morjenstanut Länsi-Vantaalla vähän syrjemmässä. Ostin 1,5vk sitten fatbiken ja maastossa jokainen maasturimies on tervehtinyt ennen itseä jo.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

^kyllähän maastossa tervehditään vaikkei olisi läskikään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^kyllähän maastossa tervehditään vaikkei olisi läskikään.
    Tästä tuli mieleen yksi anekdootti. Kun oli tämmöinen aika tukeva mieshenkilö, joka Tahkolla hihkaisi vaivoin ylämäessä ohittamalleen naiselle, että "läski ei jaksa!!". Kunnes huomasi, että tämä ohitettava nainen oli myös aika pyylevä. Kyseinen hihkaisija kertoi todenneensa, ettei ollut kannattanut enää siinä kohtaa sanoa yhtään mitään.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Aikoja sitten Larun silmällä syrjäsilmällä katoin että fullface-tyyppi ajelee toistapuolta vastaan, piti sitten uudestaan kattoa jolloin kaverilta nousi lapanen .. kuin myös.

Pasi Ahopelto Guest
    Olin liikkeellä paksupyörällä ja vastaan tuli Surly Big Dummy, jossa oli edessä läskikumi ja takana kapea. Kaiken lisäksi olin liikkeellä Salsalla, enkä Surlyllä, emmekä myöskään kohdanneet maastossa tai maantiellä vaan ihan arkikuljenta-alueella. Olisiko pitänyt nostaa kättä puoliksi, tai vinkata kahdella sormella (ja heittää ensiksi rukkanen nopeasti pois kädestä)? Nyt jäi hämmentyneenä kokonaan tervehtimäti.

Onko paksuille joku oma tervehdys?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Eiks se oo käsi nyrkissä ojoon ja tiukka "White Power!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Eiks se oo käsi nyrkissä ojoon ja tiukka "White Power!"
    Minä kun luulin sen tervehdyksen syntyneen vastaantulijoiden väistämisvelvollisuuksien ohjauksesta
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Olen uusi foorumilla ja lyhyen lukemisen perusteella voi sanoa, että fättien omistajuus näyttää olevan lähellä uskontoa. Aikoinaan kristityillä oli merkki, Iktys, kalan näköinen merkki, jotta tunnistivat toisensa. Fättikuskit voisivat ottaa paksuilla viivoilla tehdyn äärettömän merkin (kuvaa fättiä), jota voi pitää autossa näkyvillä, pipossa yms. ja näin tunnistavat toisensa myös kun eivät ole ajamassa.

Mutta ihan oikeatakin asiaa, tai ainakin läheltä liippaa. Itse aina kommentoin moottoripyöräilijöitä, kun nostavat toisille kättä, joka tuntuu vähän hölmöltä. Nyt kun erilaisia maastopyöriä on metsässä enemmän ja enemmän, eikä tarvitse juuri koskaan ajaa lenkkiä ilman, että toiseen ajajaan "törmää", niin tulee helposti moikattua. Eikä se taas tunnu hölmöltä.

Tervehdin aika usein, välillä ihan kaikki, joko kättä nostamalla tai päätä nyökkäämällä. Ei ole kovin moni vielä vastannut tervehdykseen.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Olen ollut huomaavani että vastausprosentti kasvaa pääkaupunkiseudulla huomattavasti kun Kehä III on jäänyt selän taakse ja on päästy ajamaan kelvittömiä teitä.

PS Syitä tervehtimättömyyteen/vastaamattomuuten ei muuten kannata lähteä ensiksi hakemaan omasta habituksesta eli väärästä pukeutumisesta tai vääränlaisesta pyörästä (vaikka nekin toki saattavat vaikuttaa asiaan). Osalla ajajista ei vain lapa (tai edes sormet) helpolla nouse, osa tervehtii vain tuttuja tai tutuksi tulleita ajajia.

^
    Voi olla. Itse olen toistaiseksi pyöräillyt ainoastaan kelveillä lyhyitä ajoratapätkiä lukuunottamatta. Varmaankin maanteiden puuttumisen lähimaastosta lisäksi siksi, että joskus hybridillä ajellessani tulin kertaalleen ohiajavan auton nurin tönäisemäksi. Vaikkei siinä käynytkään pahemmin (mustelmilla selvisin) se vei suurimmat halut ajaa autojen seassa. Aion kyllä totutella pikkuhiljaa siihenkin taas.

Osaa vastaamattomuuksista selittää varmastikin myös se, että olen tervehtinyt turhan myöhään, eikä vastaantulija ole kertakaikkiaan ehtinyt siihen reagoida. Aion jatkossakin ihan keskustaa ehkä lukuunottamatta tervehtiä vastaantulevia maantiekiitureita, cyclocrossaajia, maasturikuskeja, siis fiiliksestä riippuen enemmän tai vähemmän kaikkia.
    -team Söpöshox

Päinvastoin kuin Kuovipolku, minä en ole huomannut vastausprosentin oleellisesti kasvavan Kehä III ulkopuolella. Itse tulee ajeltua juuri kehän molemmin puolin. Sen sijaan pohjanoteeraus oli Turku-Salo -välillä taannoin, jossa prosentti oli nolla. Toki otoskin oli vain puoli tusinaa, enkä itse tainnut olla vakavasti otettavan näköinen kun oli sateenpitävä takki päällä, ehkä hiukan väsynyt olemus ja iha reilun kokoinen reppukin selässä ja turistina matkassa. Onko sitten niin että vääränlainen habitus merkkaa enemmän kehien ulkopuolella?
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Maantiellä tuntuu pätevän sääntö, että sielukkaat eivät tervehdi sieluttomia eivätkä tiimiläiset tiimittömiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Maantiellä tuntuu pätevän sääntö, että sielukkaat eivät tervehdi sieluttomia eivätkä tiimiläiset tiimittömiä.
    Pitäisikö ottaa mallia tuolta MC puolelta, nahkaliivit ja siihen oman kerhon merkki ? olisiko esim "BC katupyörät" tai "BC mtb". Toki voisi mennä vielä pidemmälle, omat haarat "BC mtb 29" ?
    Tietenkään väärän liivin omaavaa ei morjesteta ja muutenkin toisinajattelijoita voisi kohdella kaltoin tien päällä jos sattuu näkemään, PK seudun voisi jakaa alueisiin, MTB porukalle oma ja katupyörille omat alueet missä ajella.

Olen nero !!

Kultaisessa kolmiossa Kerava-Tuusula-Järvenpää maasturikuskit pysähtyvät polulla kohdatessaan aika usein jopa vaihtamaan muutaman sanan keskenään, vaikka eivät edes tunne toisiaan ennestään.

sledgehammer Guest
    pohjanoteeraus oli Turku-Salo -välillä taannoin, jossa prosentti oli nolla.
    Pitää paikkansa Mäkään en jaksa enää edes morjestella, jos vastaantulijan lapa ei nouse ensin, kun ei se nouse senkään jälkeen, vaikka itse tervehtisikin. Viimeksi tosin tuolla välillä puhkesi tuubi halikon päässä ja joku ystävällinen enemmän retkihenkinen pyöräilijä tarjosi jopa apua. En tarvinnut, mutta isot propsit silti avun tarjoamisesta. Eka kerta kun osui itselle ohdalle, vaikka jonkun kerran on oltu fillari katollaan rengashommissa. Turkulaiset on, no miten sen nyt sanois, Turkulaisia
    Markku Liitiä muokkasi tätä : 02.06.2015 at 14.34

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    En tiedä, mistä johtuu, mutta omakohtainen kokemus Turun talousaluuelta on se, että huononakin lajitoverin tervehtimispäivänä mörököllejä tulee vastaan n. 30%. Useimmiten kaikki moikkaa. Johtuuko vauhdista tai paremminkin sen puutteesta vai omasta asenteesta.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Viikko-pari takaperin tuli vastaan mies maastopyörällä CCH:n trikoissa. Jumaliste se tyyppi ei varmaan moikkaa edes äitiään.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Ainiin, unohdin kokonaan mainita asustani. Eli, alkukeväästä Craftin AB Thermal pyöräilyhousut, sekä Craftin viinipun. takki ja nyt Castelli Knickersit (+ kompressio säärystimet joskus), sekä Campan pusero ja Pearl Izumin liivi, päässä Giron kypärä ja kädessä useimmiten valkoiset Pearl Izumin sormettomat, joskus Spessun sormelliset. Pyöräilyyn nuo ainakin soveltuvat.
    -team Söpöshox

Kuukauven oon kiertäny läskillä Saimaan saaria. Ei ou näkyny pyöräilijöitä ku yks ja sekin liikku pacraftilla.
    Tänään morjestin kolomee korppia, ilosesti vatasivat "kronk long".
    Jospa seuraavaksi Fargolla lähtis pohjosiin, morjestais sitt vissiin kaikkia vaaleatukkasia cyklolla ajavia muodokkaita 35-55 v naisia.

En ole tervehtinyt pitkään aikaan ketään. Muahahhahahhaa. Haa.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Huomasin..
    Memento mori

Mä en ainakaan tervehdi jos on eriparin juomapullot.
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Mä en ainakaan tervehdi jos on eriparin juomapullot.
    Hhäääh? Ei mitään järkee tervehtiä jokaista domestiqueta, joka vastaan polkee! Yksi bidón on ehdoton maksimi!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •